Kleinschalig trouwfeest
maandag 24 juli 2017 om 13:28
Hallo allemaal
Mijn vriend en ik willen graag trouwen. We willen echter geen groot feest, we willen het liever klein houden. Ik zie het ongeveer zo voor mij:
- trouwen in het gemeentehuis ('s morgens of 's middags, weet niet wat het gebruikelijke tijdstip is in onze gemeente of dat je dat zelf kan kiezen)
- een fotoreportage als herinnering aan een mooie dag
- late namiddag/'s avonds: receptie en diner met familie en vrienden (gewoon dichte familie en beste vrienden)
- eventueel zouden wijzelf dan nog op hotel overnachten en achteraf willen we ook nog een huwelijksreis maken
Zijn er nog mensen die het zo klein hebben aangepakt en mss nog tips hebben? Of mensen die gewoon graag vertellen wat zij allemaal hebben gedaan op hun dag?
Er is helemaal nog niks concreets. We hebben zelfs nog geen datum, dus voorlopig zijn het alleen nog maar ideeën.
Alvast bedankt om mijn topic te lezen!
Mijn vriend en ik willen graag trouwen. We willen echter geen groot feest, we willen het liever klein houden. Ik zie het ongeveer zo voor mij:
- trouwen in het gemeentehuis ('s morgens of 's middags, weet niet wat het gebruikelijke tijdstip is in onze gemeente of dat je dat zelf kan kiezen)
- een fotoreportage als herinnering aan een mooie dag
- late namiddag/'s avonds: receptie en diner met familie en vrienden (gewoon dichte familie en beste vrienden)
- eventueel zouden wijzelf dan nog op hotel overnachten en achteraf willen we ook nog een huwelijksreis maken
Zijn er nog mensen die het zo klein hebben aangepakt en mss nog tips hebben? Of mensen die gewoon graag vertellen wat zij allemaal hebben gedaan op hun dag?
Er is helemaal nog niks concreets. We hebben zelfs nog geen datum, dus voorlopig zijn het alleen nog maar ideeën.
Alvast bedankt om mijn topic te lezen!
maandag 24 juli 2017 om 13:32
maandag 24 juli 2017 om 13:35
En dan zijn alleen je getuigen erbij als je gaat trouwen? De rest komt allemaal pas in de namiddag en hoeveel mensen komen er dan.
Mocht ik trouwen dan wil ik het liefste in de avond trouwen en hier max 50 mensen voor uitnodigen. Met onze ouders, broers plus aanhang en getuigen samen eerst ergens wat eten. Dan met z'n alle naar de locatie en even snel trouwen en feest! En dan het grootste deel van mijn budget uitgeven aan een goeie band.
Mocht ik trouwen dan wil ik het liefste in de avond trouwen en hier max 50 mensen voor uitnodigen. Met onze ouders, broers plus aanhang en getuigen samen eerst ergens wat eten. Dan met z'n alle naar de locatie en even snel trouwen en feest! En dan het grootste deel van mijn budget uitgeven aan een goeie band.
Bij de meeste bruiloften is er toch wel een feestavond. Dus ja, ik vind dit wel kleinschalig.
maandag 24 juli 2017 om 13:37
Diner en een receptie met vrienden en familie is toch een soort van feest?Blondie456 schreef: ↑24-07-2017 13:35Bij de meeste bruiloften is er toch wel een feestavond. Dus ja, ik vind dit wel kleinschalig.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 24-07-2017 13:44
3.38% gewijzigd
Mijn tip: geen aparte fotoreportage houden. Ten eerste zit je dan met geposeerde, niet-spontane foto's (hoeveel leuker is het als er gewoon een fotoreportage van de hele dag komt?) en ten tweede zitten je gasten dan niet met zo'n stom gat in het programma.
Wij hebben destijds alles in het Vondelpark gedaan, supergezellig! Maar ik weet niet wat jij 'klein' noemt.
Wij hebben destijds alles in het Vondelpark gedaan, supergezellig! Maar ik weet niet wat jij 'klein' noemt.
maandag 24 juli 2017 om 13:39
maandag 24 juli 2017 om 13:40
Jawel maar wel een kleinschalig feest. Ik heb eigenlijk nog nooit een bruiloft mee gemaakt waar geen feestavond bij was.
maandag 24 juli 2017 om 13:41
Voor receptie bedoel ik idd dezelfde mensen als voor het diner. Dus geen echte aparte receptie, dat was mss wat onduidelijk. Met diner bedoel ik ook gewoon enkel eten, dus geen dansfeest of dergelijke.
In totaal zou het gaan over een 30-tal personen.
We willen het redelijk low budget houden, maar een echt bedrag kan ik er nog niet op plakken.
In totaal zou het gaan over een 30-tal personen.
We willen het redelijk low budget houden, maar een echt bedrag kan ik er nog niet op plakken.
maandag 24 juli 2017 om 13:44
Wij zijn in de middag getrouwd. De fotoreportage van onszelf heeft de fotograaf daarvoor genomen binnen en rondom een speciale locatie. Tijdens en na de huwelijksvoltrekking heeft de fotograaf de gezamelijke familiefoto's genomen. Toen borrelen en buffet voor de hele familie.En daarna het grote feest voor familie,vrienden,kenissen,buren en werk.
Ik zou alles aan eensluitend doen.Niet dat familie tussendoor naar huis moet of maar moet zien wat ze tussendoor gaan doen.
Als je het klein wilt houden sla dan een receptie over en ga na de huwelijksvoltrekking,borrelen en uit eten met je familie.Waarom zou je nog een receptie willen doen als je het klein wilt houden?
Ik zou alles aan eensluitend doen.Niet dat familie tussendoor naar huis moet of maar moet zien wat ze tussendoor gaan doen.
Als je het klein wilt houden sla dan een receptie over en ga na de huwelijksvoltrekking,borrelen en uit eten met je familie.Waarom zou je nog een receptie willen doen als je het klein wilt houden?