Kleinschalig trouwfeest

24-07-2017 13:28 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Mijn vriend en ik willen graag trouwen. We willen echter geen groot feest, we willen het liever klein houden. Ik zie het ongeveer zo voor mij:

- trouwen in het gemeentehuis ('s morgens of 's middags, weet niet wat het gebruikelijke tijdstip is in onze gemeente of dat je dat zelf kan kiezen)
- een fotoreportage als herinnering aan een mooie dag
- late namiddag/'s avonds: receptie en diner met familie en vrienden (gewoon dichte familie en beste vrienden)
- eventueel zouden wijzelf dan nog op hotel overnachten en achteraf willen we ook nog een huwelijksreis maken

Zijn er nog mensen die het zo klein hebben aangepakt en mss nog tips hebben? Of mensen die gewoon graag vertellen wat zij allemaal hebben gedaan op hun dag?

Er is helemaal nog niks concreets. We hebben zelfs nog geen datum, dus voorlopig zijn het alleen nog maar ideeën.

Alvast bedankt om mijn topic te lezen!
Is dit klein? Klinkt als een normale bruiloft.
Wie wil je allemaal uitnodigen voor de receptie? is dat een grote groep of hetzelfde kleine clubje als bij het diner?
Wil je graag dat alle mensen die dicht bij je staan ook aanwezig zijn bij de inzegening van je huwelijk of is dat enkel voor jullie en de getuigen?
Wat is je budget?
Alle bruiloften zijn bullshit.
En je vriend wil helemaal niet graag trouwen.
Skull schreef: ↑
24-07-2017 13:33
Hoe weet jij dat nu weer? :proud:
Jezus Skull, ben het alweer eens met jou.

Maar TO, ik vind een receptie en foto's en een feest ect helemaal niet kleinschalig klinken.

Door het stadhuis racen en dan met je trouwakte naar huis en wat eten met je favoriete paar mensen is kleinschalig. Dit is een gewone bruiloft.
En dan zijn alleen je getuigen erbij als je gaat trouwen? De rest komt allemaal pas in de namiddag en hoeveel mensen komen er dan.

Mocht ik trouwen dan wil ik het liefste in de avond trouwen en hier max 50 mensen voor uitnodigen. Met onze ouders, broers plus aanhang en getuigen samen eerst ergens wat eten. Dan met z'n alle naar de locatie en even snel trouwen en feest! En dan het grootste deel van mijn budget uitgeven aan een goeie band.
Fee-de-Goede schreef: ↑
24-07-2017 13:31
Is dit klein? Klinkt als een normale bruiloft.
Bij de meeste bruiloften is er toch wel een feestavond. Dus ja, ik vind dit wel kleinschalig.
Wat voor tips zoek je? Volgens mij heb je een helder beeld van wat je wil en ik zou niet weten waarom je het niet zo zou kunnen doen.
24-07-2017 13:33
Ligt er maar aan waar ze precies voor tekent natuurlijk. Wat staat er in het contract en welke beloftes moet ze Ja op zeggen?
7102 schreef: ↑
24-07-2017 13:34
Hoe weet jij dat nu weer? :proud:
Omdat mannen er geen reet om geven.
Blondie456 schreef: ↑
24-07-2017 13:35
Bij de meeste bruiloften is er toch wel een feestavond. Dus ja, ik vind dit wel kleinschalig.
Diner en een receptie met vrienden en familie is toch een soort van feest?
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 24-07-2017 13:44
3.38% gewijzigd
24-07-2017 13:35
Jezus Skull, ben het alweer eens met jou.
:cheers:
Mijn tip: geen aparte fotoreportage houden. Ten eerste zit je dan met geposeerde, niet-spontane foto's (hoeveel leuker is het als er gewoon een fotoreportage van de hele dag komt?) en ten tweede zitten je gasten dan niet met zo'n stom gat in het programma.

Wij hebben destijds alles in het Vondelpark gedaan, supergezellig! Maar ik weet niet wat jij 'klein' noemt.
Wij trouwden om 15:00 en gingen vervolgens met alle gasten (40) naar feestlocatie voor taartenbuffet en barbecue tot uurtje of 10. Foto's hebben we van tevoren gehad en daar nog voor was familie bij ons toen mijn aanstaande me ophaalde en daar nog worstenbroodjes gegeten met zijn allen.
Wat heb je voor ogen bij die receptie? Wie wil je daar allemaal voor uitnodigen?
24-07-2017 13:37
Diner met vrienden en familie is toch een soort van feest?
Jawel maar wel een kleinschalig feest. Ik heb eigenlijk nog nooit een bruiloft mee gemaakt waar geen feestavond bij was.
Voor receptie bedoel ik idd dezelfde mensen als voor het diner. Dus geen echte aparte receptie, dat was mss wat onduidelijk. Met diner bedoel ik ook gewoon enkel eten, dus geen dansfeest of dergelijke.

In totaal zou het gaan over een 30-tal personen.

We willen het redelijk low budget houden, maar een echt bedrag kan ik er nog niet op plakken.
24-07-2017 13:36
Omdat mannen er geen reet om geven.
Jij spreekt voor alle mannen?

Mijn vriend vindt er ook niets aan. Maar ik ken genoeg mannen die het wel belangrijk vinden, soms belangrijker dan hun vriendin.
.
anoniem_300751 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:41
99.66% gewijzigd
Afspraken maken met een restaurant over wat ze kunnen kiezen, ook kwa drank gebruik keuze maken. Bij ons stond er geen sterke drank op de kaart. Wel wijn bier etc.
Neem een budget in gedachte en ga er niet over heen.
Wij deden foto maken, ceremonie, borrelen. Klaar!
Als alle mannen het niet belangerijk vinden waarom vragen ze je dan ten huwelijk?
Wij zijn in de middag getrouwd. De fotoreportage van onszelf heeft de fotograaf daarvoor genomen binnen en rondom een speciale locatie. Tijdens en na de huwelijksvoltrekking heeft de fotograaf de gezamelijke familiefoto's genomen. Toen borrelen en buffet voor de hele familie.En daarna het grote feest voor familie,vrienden,kenissen,buren en werk.
Ik zou alles aan eensluitend doen.Niet dat familie tussendoor naar huis moet of maar moet zien wat ze tussendoor gaan doen.
Als je het klein wilt houden sla dan een receptie over en ga na de huwelijksvoltrekking,borrelen en uit eten met je familie.Waarom zou je nog een receptie willen doen als je het klein wilt houden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven