hoe krijg ik die gore katten mijn tuin uit?

12-02-2009 13:51 394 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik woon in n wijk waar bijna iedereen behalve wij een kat heeft. En al die katten schijnen t liefst ónze tuin als kattenbak te gebruiken. Zo goor!

Ik durf straks mijn kinderen nauwelijks meer in de tuin te laten spelen, want echt overal stuit je op de kattendrollen, t is niet bij te houden.

Niks helpt, sateprikkers, koffiedik strooien, supersoaker, zorgen dat alle grond bedekt is met begroeiing... ze graven gewoon t gazon uit om er in te schijten.

Iemand tips?

Ik heb eigenlijk de neiging om zo nu en dan en wat kattenbezittede buren uit te nodigen in de tuin om wat drollen weg te komen scheppen. Eigenlijk vind ik t gewoon associaal dat die beesten maar kunenn schijten waar ze willen.

NB: voor de duidelijkheid, ik vind katten best leuk en lief, maar NIET als ze massaal in mijn tuin schijten!!.

aanvulling:

We hébben al n flink hoge schutting (zon 2.5 meter), maar ze komen er over heen.

We zijn vaak overdag niet thuiis dus katten verjagen met supersoakers e.d. werkt niet.

We willen zelf geen kat of hond, vanwege allergie en omdat we vaak niet thuis zijn.

Buren aanspreken is lastig , het gaat om n stuk of 12 (!) verschillende katten, geen idee bij wie ze thuis horen.
quote:hanZie schreef op 12 februari 2009 @ 14:03:

Buks lenen.daar heb ik mn vriend tot nu toe (met moeite) van kunnen weerhouden. is me dan ook weer te aso.
Glasscherven op je schutting plakken/zetten.
over leeuwen/tijgerstront... euhhh is dat dan een verbetering? geen kattestront meer maar stront die vermoedelijk nog harder stikt???
Maar je hebt van die korrels, die hielpen hier wel maar wel regelmatig bijhouden. (kattenschrik)

Ik heb zelf katten die het dus weleens doen in de tuin van mijn buren, erg vervelend dus ik ga nu wekenlijks hun tuin (in overleg natuurlijk) schoonmaken (lees poepvrij maken) en kattenschrik strooien. En nu met dat katten schrik hoef ik niks meer op te ruimen!!
Je hebt toch ook kattenschrik?

Hiermee spuiten, het liefst op de neus.

Niet aardig, maar ze komen niet snel terug.
En mosterd...
Schrijf een brief en stop die bij alle buren in de bus..

Mijn kinderen willen graag in een kattenpoep vrije tuin spelen.

Wil:

Mevr van nummer 1 op maandag mijn tuin komen schoonmaken

Mevr van nummer 3 op dinsdag

etc
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
quote:elninjoo schreef op 12 februari 2009 @ 14:08:

Glasscherven op je schutting plakken/zetten.

Mijn kat ging daar in het zonnetje lekker op liggen.

Maar die lag ook boven op de cactus in het raamkozijn.
@elninjoo en rider: PARDON?? Wat zijn dat voor praktijken??
Misschien ben ik wel heel erg mosterd, maar er bestaat een apparaatje dat afgaat op beweging en dan een hele hoge piep geeft. Heeeeeel vervelend geluid waardoor katten meteen weggaan. Weet alleen niet hoe het heet...!
maar waarom zou JIJ het probleem van alle andere buren op moeten lossen? Zij zijn aso bezig door hun katten los te laten en dus jouw tuin als strontbak te gebruiken.

Spreek je buren er maar eens op aan...

En jouw vriend mag onze buks wel lenen
Mosterd!

Eeeh, ik bedoel niet dat je mosterd moet gebruiken natuurlijk....
quote:absoluteEinstein schreef op 12 februari 2009 @ 14:12:

[afbeelding]

Hiermee spuiten, het liefst op de neus.

Niet aardig, maar ze komen niet snel terug.Altijd nog stukken diervriendelijker als glasscherven op de schutting plakken of de katten maar meteen te vergiftigen!!
Buren aanspreken wordt gezegd. En wat moeten die doen dan? Hun katten binnenhouden? Of de katten "opvoeden". Lijkt me niet echt zinnig.........
quote:kaatje_85 schreef op 12 februari 2009 @ 14:13:

maar waarom zou JIJ het probleem van alle andere buren op moeten lossen? Zij zijn aso bezig door hun katten los te laten en dus jouw tuin als strontbak te gebruiken.

Spreek je buren er maar eens op aan...

En jouw vriend mag onze buks wel lenen

als iemand mij zou aanspreken zou ik graag willen meewerken, maar anders dan regelmatig op komen ruimen zou ik niet weten wat ik eraan doen moest.

mijnes heeft epilepsie en is altijd binnen, trouwens, maar vroeger mocht hij op het dak komen. Liep weleens ergens naar binnen, toen heb ik aangeboden horren te financieren voor die mensen. Zij lekker raampje open, kat lekker buiten spelen.
Hun katten binnenhouden of accepteren dat er wel eens een ''ongelukje'' met lieve Poekie kan gebeuren.

Je moet andere mensen niet opzadelen met jouw huisdieren. Doe ik ook niet. Er zijn namelijk mensen die dat niet zo leuk vinden als er steeds een beest in hun (bewust dier-vrije) tuin zit.
http://www.actie.nl/?Elek..._detail&actie_idfk=709695
quote:75twinkel schreef op 12 februari 2009 @ 14:08:

[...]

daar heb ik mn vriend tot nu toe (met moeite) van kunnen weerhouden. is me dan ook weer te aso.Valt wel mee. Je kan altijd nog jouw drollen bij je buren in de tuin leggen. Oog om oog, tand om tand. Wel een filmpje plaatsen dan.
quote:kaatje_85 schreef op 12 februari 2009 @ 14:17:

Hun katten binnenhouden of accepteren dat er wel eens een ''ongelukje'' met lieve Poekie kan gebeuren.

Je moet andere mensen niet opzadelen met jouw huisdieren. Doe ik ook niet. Er zijn namelijk mensen die dat niet zo leuk vinden als er steeds een beest in hun (bewust dier-vrije) tuin zit.

wat een onzin.

zelfs al veroorzaakt een kat poep-overlast, en zelfs al werkt de eigenaar niet mee, dan nog kan die kat zelf er niks aan doen! Een dier iets aandoen is echt van de gekke.

binnen houden is geen optie, als buur helpen opruimen lijkt me een goed compromis. Wie onder de mensen wil wonen moet wat kunnen accepteren van elkaar, en oog hebben voor elkaars problemen en eigenaardigheden.

als je van iedere kat, of kindergekrijs of muziek zo'n punt maakt moet je maar in een bunker op de hei gaan wonen.
Ik heb overal een flinke laag stenen neergelegd, maar dan heb je weer dat je kinderen er mee gaan spelen... Heb een tijd geleden mijn kat in moeten laten slapen maar ik zou er geen bezwaar tegen hebben gehad als je ze nat had gespoten met de plantenspuit.

Mijn buurvrouw zorgt dat er geen andere mogelijkheid is om de tuin in te komen dan door het poortje (dus niet onder of over schuttingen heen). Dat scheelt ook al behoorlijk, maar bij jou blijkbaar niet, lees ik nu.
lekker kaatje. dat is zo'n opmerking die er voor zorgt dat jij nooit serieus genomen gaat worden.

dikke kul. en lekker sociaal ook.

glasscherven schijnen trouwens verboden te zijn ( op schuttingen enzo)

probeer idd dan met de buren te overleggen of zij er iets voor voelen te helpen je tuin netjes te houden.

iedere schappelijke katteneigenaar zal dat graag voor je doen.
quote:Liv schreef op 12 februari 2009 @ 14:15:

Buren aanspreken wordt gezegd. En wat moeten die doen dan? Hun katten binnenhouden? Of de katten "opvoeden". Lijkt me niet echt zinnig.........

Wie niet horen wil moet maar voelen en in dit geval dus hun vervuilende katten.

Vind dat buren zelf aansprakelijk zijn voor wat hun beesten aanrichten en dus zelf bij de niet kattenliefhebbers kattenwerende producten moeten plaatsen en/of de rotzooi zelf bij hen komen opruimen. Maar als het een plaag is en het blijft aan de gang, dan zou ik er niet van staan te kijken als poes vandaag of morgen niet meer thuis komt. Neem dan geen kat(ten) als je ze niet zelf in je eigen goed afgesloten tuin wilt houden.
quote:kaatje_85 schreef op 12 februari 2009 @ 14:17:

Heel goed! Geldt ook voor honden: elke hond die ik zie kakken, meteen de nek omdraaien, moeten ze het beest maar binnenhouden. Kinderen eigenlijk idem dito. Als die snotneuzen uit de buurt m'n container weer eens omgooien: hoppa, 'ongelukje' zit in een klein hoekje, muhahahaha.

Eigenlijk is moord en doodslag het antwoord op alles. Dat we daar nou niet eerder aan gedacht hebben! Maakt de samenleving een stuk vriendelijker
welke sameleving

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven