Gezondheid alle pijlers

Gespleten lippen, tips?

25-07-2017 13:23 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er dé tip tegen droge gespleten lippen? Ik drink veel, gebruik 2x per dag lipbalsem en toch zijn mijn lippen gortdroog. Daarnaast scheuren ze de hele tijd waardoor zelfs lachen pijnlijk is :'(
Minder lippenbalsem met paraffine gebruiken. Het is algemeen bekend dat hoe meer lippenbalsem je gebruikt, hoe sneller de lippen uitdrogen. En niet te vaak aan de lippen likken ondanks dat je daartoe se neiging hebt. Ik heb er zelf in de winter veel last van, maar eraf blijven werkt bij mij het beste!
Gekke vraag.. maar lik je ook veel aan je lippen?
Veel mensen doen dat (onbewust) om hun lippen te bevochtigen.. maar dit werkt averechts.
Verder werkt vaseline wel erg goed!
Misschien handig om te zorgen dat je altijd een blikje bij je hebt, zodat je meteen kunt smeren.

Zelf smeer ik altijd vlak voor ik ga slapen een aardig laagje op m'n lippen, 's nachts heb ik daar toch geen last van.
's ochtends doe ik na het tandenpoetsen dan een heel klein laagje, vaak is dit dan voldoende.
Wel is het zo dat ik eigenlijk nooit in de directe zon kom met mijn gezicht (hele lichte huid), maar ook zon kan zorgen voor uitdroging, dus dan eventueel wat vaker smeren.
charimsha schreef:
25-07-2017 13:28
Gekke vraag.. maar lik je ook veel aan je lippen?
Veel mensen doen dat (onbewust) om hun lippen te bevochtigen.. maar dit werkt averechts.
Verder werkt vaseline wel erg goed!
Misschien handig om te zorgen dat je altijd een blikje bij je hebt, zodat je meteen kunt smeren.

Zelf smeer ik altijd vlak voor ik ga slapen een aardig laagje op m'n lippen, 's nachts heb ik daar toch geen last van.
's ochtends doe ik na het tandenpoetsen dan een heel klein laagje, vaak is dit dan voldoende.
Wel is het zo dat ik eigenlijk nooit in de directe zon kom met mijn gezicht (hele lichte huid), maar ook zon kan zorgen voor uitdroging, dus dan eventueel wat vaker smeren.
Ik lik inderdaad veel aan mijn lippen. Ik zal erop letten dat ik dat minder doe. Ik kom op zich ook niet veel in de zon, dus dat zal het ook niet zijn. Ik zal een pot vaseline kopen, dat zal vast goedkoper zijn dan al die balsemstickjes :D
Niet likken, wel vaseline gebruiken. Gewoon zo'n grote goedkope pot. Ongeparfumeerd.
Ik ben expert in gebarsten lippen, heb er heel vaak last van gehad. Geen Blistex, lippenbalsem, lipstick, lipgloss of andere troep op smeren. Dat helpt niet. Beetje vaseline en afblijven verder. Ook niet aan velletjes trekken. Losse velletjes kun je voorzichtig losscrubben met vaseline met zout. Sterkte, het is heel vervelend...
Het enige wat mij heeft geholpen na talloze merken uitgeprobeerd te hebben is lippenbalsems die niet op basis van minerale olie is. De goedkoopste die ik heb kunnen vinden is Kruidvat Pure & Nature voor de gevoelige huid. En als het een superkoude winter is af en toe voor het slapen gaan een drupje pure amandelolie.
Lippenbalsem van de Louise Widmer, echt super merk, heeft alles voor de (zeer) droge huid.
kokosolie werkt ook fijn! En als je dat binnen krijgt, is het nog gezond ook nog. :)
Cacaoboter? Dat is tenminste nog lekker.

Als ik vroeger weleens kloven had in mijn lippen had dan nam ik een multivitaminentablet en dan ging het over. Ik weet niet of dat door die pil kwam.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Eight hour creme van Elisabeth Arden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven