EX confronteren?
donderdag 27 juli 2017 om 22:39
Mijn ex en ik zijn een jaar geleden gescheiden. Inmiddels heeft zij een maand of 5 een nieuwe relatie, so far so good. Waar ik echter vreselijk mee zit is dat mijn zoon van 14 een paar weken geleden vertelde dat mama hem gevraagd had, hoe hij het zou vinden als ze zouden gaan samenwonen met nieuwe vriend, in zijn huis 50 km verderop. Volgens mijn zoon wil zijn moeder zo snel mogelijk bij haar nieuwe vriend intrekken.Dat betekend dus ook een andere school terwijl hij ook dit jaar (gepland) al naar een nieuwe school is gegaan. Mijn zoon gaat naar een gewone school maar heeft pdd-nos, is daarnaast gewoon puber en is duidelijk de scheiding nog aan het verwerken. In de periode mei/juni is hij bijna anderhalve maand niet naar school geweest en uiteindelijk met de hakken over de sloot overgegaan. Op school zelf heeft hij vrienden gemaakt en is hij goed geïntegreerd. School maakt het komend jaar extra middelen vrij om mijn zoon nog beter te kunnen begeleiden.
Mijn ex heeft met mij nog nergens over gesproken. Ik vind dat ze veel te snel gaat, maar ik bepaal haar leven niet. Als het over het leven van mijn zoon gaat, heb ik echter wel een stem in te brengen. Wat mij betreft komt mijn zoon bij mij wonen als ex echt wil gaan samen wonen. Mijn dochter woont ook al bijna fulltime bij mij en 1 kind meer maakt dan ook niet meer uit voor mij. Maar moet ik nu lijdzaam afwachten tot mijn ex zelf over het verhuizen begint of moet ik zelf het initiatief nemen? Ik vind het echt niet kunnen dat ze mijn zoon hiermee al belast heeft, en wil vooral duidelijkheid voor hem scheppen.
Mijn ex heeft met mij nog nergens over gesproken. Ik vind dat ze veel te snel gaat, maar ik bepaal haar leven niet. Als het over het leven van mijn zoon gaat, heb ik echter wel een stem in te brengen. Wat mij betreft komt mijn zoon bij mij wonen als ex echt wil gaan samen wonen. Mijn dochter woont ook al bijna fulltime bij mij en 1 kind meer maakt dan ook niet meer uit voor mij. Maar moet ik nu lijdzaam afwachten tot mijn ex zelf over het verhuizen begint of moet ik zelf het initiatief nemen? Ik vind het echt niet kunnen dat ze mijn zoon hiermee al belast heeft, en wil vooral duidelijkheid voor hem scheppen.
anoniem_351544 wijzigde dit bericht op 27-07-2017 22:44
2.18% gewijzigd
donderdag 27 juli 2017 om 22:50
pamelacourson schreef: ↑27-07-2017 22:44Ik zou afwachten, misschien loopt het zo'n vaart niet. En je zoon mag altijd zelf beslissen bij wie hij tegen die tijd wil wonen.
Is dat zo? Volgens mij werkt dat niet zo. Ook niet als ze 14 zijn.
En je weet niet wat kind heeft gezegd of niet heeft gezegd.
Ik zou dat asap ex even aanschieten/bellen over dit TO.
Het lijkt mij heel raar als ze hem van school gaat halen met zijn Pdd Nos.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 27-07-2017 22:53
0.11% gewijzigd
donderdag 27 juli 2017 om 22:51
Een kind van gescheiden ouders mag (juridisch gezien) helemaal niet beslissen bij welke ouder hij of zij woont. Hou gewoon je mond wanneer je niet weet hoe het in elkaar steekt.pamelacourson schreef: ↑27-07-2017 22:44Ik zou afwachten, misschien loopt het zo'n vaart niet. En je zoon mag altijd zelf beslissen bij wie hij tegen die tijd wil wonen.
donderdag 27 juli 2017 om 22:57
Hier ben ik het mee eens.Tornacense schreef: ↑27-07-2017 22:43Hoe sterk zijn de communicatielijnen?
Misschien gewoon es ter sprake brengen?
In de vorm van "ik hoor van X dat je overweegt te verhuizen, klopt dat?".
Zonder verwijten.
donderdag 27 juli 2017 om 22:58
De communicatie verloopt, vanwege andere oorzaken, al een een tijdje stroef. We praten wel gewoon met elkaar over de dagelijkse zaken aangaande de kinderen , maar mijn ex kan mijn standpunt over een eventuele verhuizing van mijn zoon wel raden, dus dat wordt echt een enorme ruzie. Dat is ook de reden waarom ik twijfel het onderwerp ter sprake te brengen als ex er niet zelf over begint.Tornacense schreef: ↑27-07-2017 22:43Hoe sterk zijn de communicatielijnen?
Misschien gewoon es ter sprake brengen?
In de vorm van "ik hoor van X dat je overweegt te verhuizen, klopt dat?".
Zonder verwijten.
donderdag 27 juli 2017 om 23:02
Juridisch is het verhaal wel duidelijk voor mij, ex moet aan mij toestemming vragen om met mijn zoon te mogen verhuizen. Die krijgt ze niet van mij. Juridisch sta ik ijzersterk, dat is het punt niet.
donderdag 27 juli 2017 om 23:03
Maar straks zegt ze niets tot 3 dagen voor de verhuis een feit is.
Of zegt ze ineens "kom kind volgend weekend maar halen op adres X".
Ik zou al es polsen bij een advocaat hoe sterk je kansen zijn.
Want van 4 dagen per maand (2 weekends) naar zowat voltijds ... lijkt mij straf dat dat zomaar gaat lukken.
Of zegt ze ineens "kom kind volgend weekend maar halen op adres X".
Ik zou al es polsen bij een advocaat hoe sterk je kansen zijn.
Want van 4 dagen per maand (2 weekends) naar zowat voltijds ... lijkt mij straf dat dat zomaar gaat lukken.
donderdag 27 juli 2017 om 23:06
Je gaat wachten tot ze echt gaat verhuizen?solokolero schreef: ↑27-07-2017 22:58De communicatie verloopt, vanwege andere oorzaken, al een een tijdje stroef. We praten wel gewoon met elkaar over de dagelijkse zaken aangaande de kinderen , maar mijn ex kan mijn standpunt over een eventuele verhuizing van mijn zoon wel raden, dus dat wordt echt een enorme ruzie. Dat is ook de reden waarom ik twijfel het onderwerp ter sprake te brengen als ex er niet zelf over begint.
donderdag 27 juli 2017 om 23:11
Uit ervaring kan ik je vertellen dat ruzie met je ex echt kattepis is in vergelijking met het uit je leven gerukt worden van je kind.solokolero schreef: ↑27-07-2017 22:58De communicatie verloopt, vanwege andere oorzaken, al een een tijdje stroef. We praten wel gewoon met elkaar over de dagelijkse zaken aangaande de kinderen , maar mijn ex kan mijn standpunt over een eventuele verhuizing van mijn zoon wel raden, dus dat wordt echt een enorme ruzie. Dat is ook de reden waarom ik twijfel het onderwerp ter sprake te brengen als ex er niet zelf over begint.
Ga vandaag (nouja, morgen) nog naar een advocaat en laat die een brief schrijven dat je op de hoogte bent van haar plannen en dat je zonder omhaal naar de rechter stapt wanneer ze niet bevestigt dat ze zonder jouw toestemming niet verhuist.
En reageert ze niet, dan span je een kort geding aan.
Dit moet in één keer goed. Anders trek je aan het kortste eind.
anoniem_350628 wijzigde dit bericht op 27-07-2017 23:11
0.16% gewijzigd
donderdag 27 juli 2017 om 23:25
Als ik het goed lees zit kind nu zowat voltijds bij moeder.
En 2 weekends per maand bij vader.
Wat is er mis mee de boel om te draaien als moeder effectief verhuist?
Door de week bij vader en school.
En een aantal weekends per maand bij moeder.
Waar lees jij dat hij kind volledig gaat wegtrekken bij moeder?
donderdag 27 juli 2017 om 23:25
Nee, moeder gaat weg en wil haar zoon weghalen uit de omgeving waar hij nu zit, met een school die op hem ingetuned is en vrienden.
Well behaved women rarely make history.
donderdag 27 juli 2017 om 23:32
Dat zegt hij toch nergens? Hij wil niet dat zijn zoon voor de tweede keer in een jaar opnieuw moet beginnen. Niet dat hij naar 50km verderop verhuist. Hij wil niet dat moeder dingen doet die in zijn ogen niet in het belang van zijn zoon zijn.
Dat begrijp ik wel.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
donderdag 27 juli 2017 om 23:34
Dat suggereert hij in de OP? Vind het ook geen goed idee van dat verhuizen hoor, vooral ivm die school en stoornis van jochie. Maar zijn moeder opeens hele dagen missen is ook weer een hele verandering. Klinkt alsof het jongetje sowieso gaat lijden.Tornacense schreef: ↑27-07-2017 23:25Als ik het goed lees zit kind nu zowat voltijds bij moeder.
En 2 weekends per maand bij vader.
Wat is er mis mee de boel om te draaien als moeder effectief verhuist?
Door de week bij vader en school.
En een aantal weekends per maand bij moeder.
Waar lees jij dat hij kind volledig gaat wegtrekken bij moeder?
donderdag 27 juli 2017 om 23:40
solokolero schreef: ↑27-07-2017 22:58De communicatie verloopt, vanwege andere oorzaken, al een een tijdje stroef. We praten wel gewoon met elkaar over de dagelijkse zaken aangaande de kinderen , maar mijn ex kan mijn standpunt over een eventuele verhuizing van mijn zoon wel raden, dus dat wordt echt een enorme ruzie. Dat is ook de reden waarom ik twijfel het onderwerp ter sprake te brengen als ex er niet zelf over begint.
Dit gaat toch ook om jullie kind.
Ik zou het gewoon vragen.
Misschien heeft jullie zoon het iets verkeerd begrepen of het zijn plannen voor de toekomst?
Als ze het verhaal bevestigd zou ik een advocaat inschakelen.
Juridisch sta jij in je recht, maar je zal de eerste niet zijn waarbij dit gewoon zomaar gebeurt.
donderdag 27 juli 2017 om 23:45
Door het tweede afhankelijk te laten zijn van het eerste, gebeurt juist dat tweede.Flower2017 schreef: ↑27-07-2017 23:40Dit gaat toch ook om jullie kind.
Ik zou het gewoon vragen.
Als ze het verhaal bevestigd zou ik een advocaat inschakelen.
Juridisch sta jij in je recht, maar je zal de eerste niet zijn waarbij dit gewoon zomaar gebeurt.
Niks afwachten dus, TO. Dwing je ex stelling te nemen. Doet ze dat niet, dan span je een kort geding aan.
Dit moet in één keer goed.
vrijdag 28 juli 2017 om 00:07
Dat hangt er vanaf. Hoe hebben jullie de zorg nu verdeeld?solokolero schreef: ↑27-07-2017 23:02Juridisch is het verhaal wel duidelijk voor mij, ex moet aan mij toestemming vragen om met mijn zoon te mogen verhuizen. Die krijgt ze niet van mij. Juridisch sta ik ijzersterk, dat is het punt niet.
En als eerste ga je natuurlijk gewoon praten met de moeder van je kind. Het helpt om haar niet langer je ex te noemen. Jullie zijn samen ouders, dus los je het samen op.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 28-07-2017 00:08
20.33% gewijzigd