Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
maandag 9 februari 2009 om 15:27
quote:Catooo schreef op 06 februari 2009 @ 19:41:
o stom... jongensnamentopic...
nou twee jongensnamen dan:
Caemen en Noval
Dat is weer een hele andere categorie namen.. Ik heb er nog nooit van gehoord!haha.. vind 't ook niet echt leuke namen..Dit zijn echt namen waar je in een keer voor moet vallen..en dat hebben wij niet.. We denken nu aan David..Maar ondanks dat ie in de familie voorkomt, is Gijs nog steeds de grote winnaar..
Wat is een leuke 2e naam(achter David) bij David?Nog ideeen? Wij vinden Gijs Pieter leuk klinken...Is dat ook leuk??!
o stom... jongensnamentopic...
nou twee jongensnamen dan:
Caemen en Noval
Dat is weer een hele andere categorie namen.. Ik heb er nog nooit van gehoord!haha.. vind 't ook niet echt leuke namen..Dit zijn echt namen waar je in een keer voor moet vallen..en dat hebben wij niet.. We denken nu aan David..Maar ondanks dat ie in de familie voorkomt, is Gijs nog steeds de grote winnaar..
Wat is een leuke 2e naam(achter David) bij David?Nog ideeen? Wij vinden Gijs Pieter leuk klinken...Is dat ook leuk??!
maandag 9 februari 2009 om 21:28
maandag 9 februari 2009 om 22:08
quote:Catooo schreef op 09 februari 2009 @ 21:28:
Vall; Gijs is ook echt mijn favourite na Hugo en vóór David.. erg he... Mooie tweede namen ideen:
Gijs Pieter vind ik leuk
Gijs Diederik
Gijs Jonathan
Gijs Benjamin
David Samuel (samuel is mijn vierde-leukste-naam:) )
David Simon/Simeon
David Bruno Johan
David Frederik
David WillemGijs Benjamin!!!Helemaal fantastisch!! De namen achter David weet ik nog niet...maar Gijs Benjamin... ben nu nog verliefder op die naam!hihihi! GEWELDIG!
Vall; Gijs is ook echt mijn favourite na Hugo en vóór David.. erg he... Mooie tweede namen ideen:
Gijs Pieter vind ik leuk
Gijs Diederik
Gijs Jonathan
Gijs Benjamin
David Samuel (samuel is mijn vierde-leukste-naam:) )
David Simon/Simeon
David Bruno Johan
David Frederik
David WillemGijs Benjamin!!!Helemaal fantastisch!! De namen achter David weet ik nog niet...maar Gijs Benjamin... ben nu nog verliefder op die naam!hihihi! GEWELDIG!
dinsdag 10 februari 2009 om 22:02
Sjors vind ik wel leuk. Hoor je niet zoveel, klinkt wel vrolijk en vriendelijk, ook al heb ik als eerste de associatie met 'nors' als rijmwoord...
En vall; leuk dat je Gijs Benjamin zo leuk vindt.. vind het zelf ook een mooie combi!!
Maar benjamin betekent wel de jongste geloof ik.. weet niet of hij de jongste blijft?!
Ik krijg ook beetje het idee dat jullie Gijs stiekem leuker vinden dan David?! nou ben benieuwd!
En vall; leuk dat je Gijs Benjamin zo leuk vindt.. vind het zelf ook een mooie combi!!
Maar benjamin betekent wel de jongste geloof ik.. weet niet of hij de jongste blijft?!
Ik krijg ook beetje het idee dat jullie Gijs stiekem leuker vinden dan David?! nou ben benieuwd!
woensdag 11 februari 2009 om 00:44
Wat vinden jullie mooier/leuker/ frisser: Noud of Naut?
Alvast bedankt voor jullie reacties.... poeh poeh namen geven is best moeilijk!
Groetjes van Sje
Hoi,
Mijn zoontje heet ook Noud, deze naam komt echt niet veel voor (ik kan het weten want ik werk op een kinderdagverblijf)
Schrijfwijze met o-u-d is het meest voor de hand liggend. Het stamt vlgns mij van Arnoud af.
Succes met je keuze!
Groetjes Lili
Alvast bedankt voor jullie reacties.... poeh poeh namen geven is best moeilijk!
Groetjes van Sje
Hoi,
Mijn zoontje heet ook Noud, deze naam komt echt niet veel voor (ik kan het weten want ik werk op een kinderdagverblijf)
Schrijfwijze met o-u-d is het meest voor de hand liggend. Het stamt vlgns mij van Arnoud af.
Succes met je keuze!
Groetjes Lili
donderdag 12 februari 2009 om 12:05
Ik lees nog steeds mee!
Complimenten voor de tipgevers.. waar halen jullie de inspiratie toch vandaan?
Mijn favoriet is nog steeds Yaron.
Vriendlief gaat voor Ryan of Aiden.
Samen vinden we Josh een mooie naam..
Blijft lastig!
Nog een vraagje, we willen vernoemen naar de oma's (het zijn er 3).. De eerste 2 zijn makkelijk samen te voegen tot Ingmar. De laatste heet Johanna (Hanneke). Johan/Han oid vind ik niet echt geweldig. Iemand een leuke 'verhaspeling'?
Complimenten voor de tipgevers.. waar halen jullie de inspiratie toch vandaan?
Mijn favoriet is nog steeds Yaron.
Vriendlief gaat voor Ryan of Aiden.
Samen vinden we Josh een mooie naam..
Blijft lastig!
Nog een vraagje, we willen vernoemen naar de oma's (het zijn er 3).. De eerste 2 zijn makkelijk samen te voegen tot Ingmar. De laatste heet Johanna (Hanneke). Johan/Han oid vind ik niet echt geweldig. Iemand een leuke 'verhaspeling'?
donderdag 12 februari 2009 om 16:45
zonnetjexx; ik vind zelf Joanna een erg mooie naam die afgeleid is van Johanna. Of anders Hannah?
Yaron vind ik wel een leuke naam, Aiden nog leuker
Ryan en Josh vind ik erg engels/amerikaans/australisch, doet me denken aan zo'n serie (australisch geloof ik) waar ik vroeger naar keek heette geloof ik heartbreak high
daar heette iemand ryan en ook josh kwam voor.
Aiden is trouwens ook erg engels en doet me denken aan SATC, maar toch vind ik dat de mooiste.
Wat vind je anders van;
Levi, Tobias, Yesper, Rafael, Steven, Darren, Salvatore, Valentin, Sam, Zac.
Yaron vind ik wel een leuke naam, Aiden nog leuker
Ryan en Josh vind ik erg engels/amerikaans/australisch, doet me denken aan zo'n serie (australisch geloof ik) waar ik vroeger naar keek heette geloof ik heartbreak high
daar heette iemand ryan en ook josh kwam voor.
Aiden is trouwens ook erg engels en doet me denken aan SATC, maar toch vind ik dat de mooiste.
Wat vind je anders van;
Levi, Tobias, Yesper, Rafael, Steven, Darren, Salvatore, Valentin, Sam, Zac.
donderdag 12 februari 2009 om 17:06
Sorry voor de onduidelijkheid.
Voor het vernoemen zoek ik een jongensnaam.
Het wordt dus:
Yaron/Ryan/Josh/Aiden/... + Ingmar (dus 2e naam) + vernoeming Hanneke/Johanna (dus 3e naam)
Voor een meisje zijn de opties een stukje leuker, helaas..
Thx voor de reacties! Aidan was idd errug leuk in SATC!
Catooo, dank nog voor de suggesties. Yesper ga ik nog es voorleggen. Past ook wel leuk bij Noah (de grote broer), geloof ik.
Voor het vernoemen zoek ik een jongensnaam.
Het wordt dus:
Yaron/Ryan/Josh/Aiden/... + Ingmar (dus 2e naam) + vernoeming Hanneke/Johanna (dus 3e naam)
Voor een meisje zijn de opties een stukje leuker, helaas..
Thx voor de reacties! Aidan was idd errug leuk in SATC!
Catooo, dank nog voor de suggesties. Yesper ga ik nog es voorleggen. Past ook wel leuk bij Noah (de grote broer), geloof ik.
donderdag 12 februari 2009 om 23:15
vrijdag 13 februari 2009 om 09:03
quote:Sje schreef op 29 januari 2009 @ 21:25:
We hebben nu enkele opties: Daan, Jorn en Noud/ Naut.
De laatste is wel favoriet, maar we twijfelen aan de schrijfwijze:
Groetjes van SjeNout kan ook, dat is denk ik de originele schrijfwijze. Het komt van Arnout, Arnoud is een latere schrijfwijze. Naut vind ik niet zo, het staat zo eh nautisch.
We hebben nu enkele opties: Daan, Jorn en Noud/ Naut.
De laatste is wel favoriet, maar we twijfelen aan de schrijfwijze:
Groetjes van SjeNout kan ook, dat is denk ik de originele schrijfwijze. Het komt van Arnout, Arnoud is een latere schrijfwijze. Naut vind ik niet zo, het staat zo eh nautisch.
vrijdag 13 februari 2009 om 10:46
Hé leuk, nog wat reacties!
Ik twijfel nu eigenlijk tussen Noud en Nout.
Na wat onderzoek op internet lijkt Noud het meest voorkomend. Maar ik neig zelf nu weer iets meer naar Nout. Ziet er net wat vlotter uit.... Noud lijkt iets ouderwetser. Hmmmzzzz
En Daan blijft ook nog altijd door mijn hoofd spoken.... klinkt zo lekker stoer en fris...
Groetjes Sje
Ik twijfel nu eigenlijk tussen Noud en Nout.
Na wat onderzoek op internet lijkt Noud het meest voorkomend. Maar ik neig zelf nu weer iets meer naar Nout. Ziet er net wat vlotter uit.... Noud lijkt iets ouderwetser. Hmmmzzzz
En Daan blijft ook nog altijd door mijn hoofd spoken.... klinkt zo lekker stoer en fris...
Groetjes Sje
vrijdag 13 februari 2009 om 20:08
vrijdag 13 februari 2009 om 20:52
zonnetje; stom van me, tuurlijk zoek je een jongensnaam. Maar Ingmar is toch ook een meisjesnaam?? (ik ken tenminste maar 1 ingmar en dat is een meisje...of vrouw eigenlijk)
Ideeen voor Hanneke/Johanna vernoemen voor jongen :
Hanno
Johan (is erg voor de hand liggend, vind ik zelf best een gave naam! lekker nederlands, simpel en stoer. niet als eerste naam maar als vernoeming vind ik dit persoonlijk een erg goede optie)
Joan, hierboven genoemd vind ik ook gaaf.
Anders krijg je toch van die vage verwijzingen die net niets zijn.. zou ik niet zo snel voor kiezen. van die gekunselde namen..
Ben benieuwd of je nog iets hebt aan de andere suggesties bij overleg met manlief
Sje; Ik vind Daan echt met stip de leukste!! Lekker simpel, stoer en lief. Echt de beste Jorn vind ik persoonlijk een beetje suf en Nout mwah.. Louk vind ik dan leuker (op de een of andere manier associeer ik die namen altijd aan elkaar, vraag me niet waarom)
Ideeen voor Hanneke/Johanna vernoemen voor jongen :
Hanno
Johan (is erg voor de hand liggend, vind ik zelf best een gave naam! lekker nederlands, simpel en stoer. niet als eerste naam maar als vernoeming vind ik dit persoonlijk een erg goede optie)
Joan, hierboven genoemd vind ik ook gaaf.
Anders krijg je toch van die vage verwijzingen die net niets zijn.. zou ik niet zo snel voor kiezen. van die gekunselde namen..
Ben benieuwd of je nog iets hebt aan de andere suggesties bij overleg met manlief
Sje; Ik vind Daan echt met stip de leukste!! Lekker simpel, stoer en lief. Echt de beste Jorn vind ik persoonlijk een beetje suf en Nout mwah.. Louk vind ik dan leuker (op de een of andere manier associeer ik die namen altijd aan elkaar, vraag me niet waarom)