Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (2)

zondag 23 juli 2017 om 11:00
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.

vrijdag 28 juli 2017 om 07:49
Weet ik, dat je het niet bewust ingewikkeld maakt. Iedereen heeft een eigen schrijfstijl, en als dit is wat jij nodig hebt om je gedachten te ordenen, is dat natuurlijk prima.

vrijdag 28 juli 2017 om 07:52
LaFolie schreef: ↑27-07-2017 21:26En nu zit ik met een heel fikse studieschuld, niet in de gewenste sector en verdoemd tot een klote winkelwerk baantje fulltime. En ik weet uit ervaring dat ik dat niet lang vol ga houden. En ben dus heel erg bang dat het komend tussenjaar weer zo vreselijk mis gaat omdat ik geen concreet doel meer voor me heb. En één ding heb ik duidelijk gezegd; Dit, zo diep zitten, nóóit meer. Nog geen maand, echt nóóit meer.

Dus je moet nu het hele tussenjaar die baan volhouden?

vrijdag 28 juli 2017 om 07:54
Dat is mooi toch, een mooie herinnering.watmoetikhiervandenken schreef: ↑27-07-2017 21:49Dank je wel, hoewel het inmiddels alweer over is, waren het toch leuke dagen. Maar goed, het meiske was ook 21 lentes jong dus ik verwachtte er ook niet zoveel van. Ik heb ervan genoten voor zolang het duurde.
vrijdag 28 juli 2017 om 09:47
Natuurlijk is er hoop! Maar inderdaad, snoepen is wat ik momenteel een beetje doe. Break ups zijn over het algemeen niet zo goed voor je zelfvertrouwen, dus ben nu bezig met een beetje schadeherstel. Heb op dit moment nog niet zoveel zin aan een nieuwe serieuze relatie, maar mocht ik desondanks toch tegen het lijf lopen, dan sta ik er ook wel weer voor open. Goede relaties groeien immers niet aan bomen.JonasV91 schreef: ↑27-07-2017 22:04Snoeper![]()
Er is dus nog hoop.
(Ik zal het maar zo interpreteren)
Het belangrijkste is dat het je een goed gevoel opbracht
Hoe heb je het aangepakt als ik vragen mag?
Ik bedoel, kan je beschrijven hoe je van toen naar nu bent geraakt?
Hoe verliep de ontmoeting en hoe is het tot nu blijven duren?

Hoe ik dat heb aangepakt? Zonder teveel in detail te treden in verband met herkenbaarheid, ging het eigenlijk redelijk vanzelf. Het begon met gemeenschappelijke interesse (Pokémon), waardoor we allebei op dezelfde tijd en dezelfde plek waren. Daar zijn we aan de praat geraakt. In eerste instantie over het spel, maar het gesprek liep dusdanig goed dat je merkt dat er een klik is. Op een gegeven moment spraken we over onze favoriete drankjes. Zij beweerde mijn favoriete drankje in huis te hebben. Toen ik zei dat niet te geloven (beetje typisch drankje) zijn we een weddenschap aan gegaan. Als zij het drankje echt in huis had, dan zou ik haar masseren. Toen ben ik met haar mee gegaan naar haar studio en bleek ze inderdaad mijn favoriete drankje in huis te hebben. Dat van die weddenschap was wat mij betreft een geintje, maar zij vond dat wie A zegt ook B moest zeggen....
vrijdag 28 juli 2017 om 09:55
Goed bezig Jonas! Goed dat je weer een stap gezet hebt. Hopelijk gaat je iets brengen.JonasV91 schreef: ↑28-07-2017 00:47https://www.meetup.com/nl-NL/Comfort-Zo ... 241772488/
Helaas moet ik werken dus dat is een njet maar die site kan misschien wel mogelijkheden bieden.
Ik raad je wel aan een activiteit te kiezen die bij je past hoor. Niet dat je je blind staart op het ontmoeten van vrouwen.
vrijdag 28 juli 2017 om 10:15
Hey, het kan ook zijn dat het allemaal mega veel voor jou betekent hé? Ik wilde je problemen zeker niet bagatelliseren. Probeerde je enkel wat tips te geven om weer wat rust in je hoofd te krijgen, zodat jij de dingen waar je nu tegen aan loopt gemakkelijker het hoofd kunt bieden. Want dat kun je prima, daar ben jij sterk genoeg voor. En als je denkt van niet, dan herinner ik jou daar graag nog even weer aan.LaFolie schreef: ↑28-07-2017 01:00Bedankt jullie![]()
Niet uitgeloot, ligt iets ingewikkelder. Maar maakt me erg herkenbaar als ik het opschrijf.
Het lijk zo heel miniem, maar in mijn hoofd is het mega. M'n uurloon is te laag om fatsoenlijk rond te komen dus dat betekent weer een jaar complete ellende en dan nog geen zekerheid dat het dan wél lukt.
Ik ga niet bij de pakken neerzetten, heb nog meer sollicitaties naar het buitenland de deur uit gedaan. Als ik maar wég kom, komt het dit jaar misschien nog wel goed. Maar anders weet ik het even niet. Moet toch de huur betalen.

Wat betreft het financieel rondkomen: Maak je geen zorgen over je studieschuld. Die hoef je pas af te lossen zodra je financieel draagkrachtig genoeg bent. Heb je verder al goed gekeken of je alle toeslagen, kwijtscheldingen en uitkeringen krijgt waar je recht op hebt?
vrijdag 28 juli 2017 om 12:36
Hmmm, kan je echt nergens jouw gedachten even ventileren?
Desnoods een uurtje bij iemand die er wel voor betaald wordt maar dan geraak je jouw gedachten misschien wel kwijt.
vrijdag 28 juli 2017 om 12:42
Van echt ordenen komt er weinig in huis maar het is nog de snelste van de traagste stijlen.
Actief zijn op het forum zou anders een fulltime job worden

vrijdag 28 juli 2017 om 13:03
Ik lees deze posts met een dubbel gevoel. Enerzijds ben ik blij voor diegene waarbij het plaatsvindt. Anderzijds voel ik ergens pijn en een stukje jaloezie vrees ik. Ik typ het nu en zet het hier letterlijk neer omdat ik me afvraag of ik met dat laatste stukje iets kan doen? Ik bedoel, de impact ervan door een bepaalde gedachtegang beperken zodat het niet zo erg aanvoelt.watmoetikhiervandenken schreef: ↑28-07-2017 09:47Natuurlijk is er hoop! Maar inderdaad, snoepen is wat ik momenteel een beetje doe. Break ups zijn over het algemeen niet zo goed voor je zelfvertrouwen, dus ben nu bezig met een beetje schadeherstel. Heb op dit moment nog niet zoveel zin aan een nieuwe serieuze relatie, maar mocht ik desondanks toch tegen het lijf lopen, dan sta ik er ook wel weer voor open. Goede relaties groeien immers niet aan bomen.![]()
Hoe ik dat heb aangepakt? Zonder teveel in detail te treden in verband met herkenbaarheid, ging het eigenlijk redelijk vanzelf. Het begon met gemeenschappelijke interesse (Pokémon), waardoor we allebei op dezelfde tijd en dezelfde plek waren. Daar zijn we aan de praat geraakt. In eerste instantie over het spel, maar het gesprek liep dusdanig goed dat je merkt dat er een klik is. Op een gegeven moment spraken we over onze favoriete drankjes. Zij beweerde mijn favoriete drankje in huis te hebben. Toen ik zei dat niet te geloven (beetje typisch drankje) zijn we een weddenschap aan gegaan. Als zij het drankje echt in huis had, dan zou ik haar masseren. Toen ben ik met haar mee gegaan naar haar studio en bleek ze inderdaad mijn favoriete drankje in huis te hebben. Dat van die weddenschap was wat mij betreft een geintje, maar zij vond dat wie A zegt ook B moest zeggen....
Goede relaties groeien niet aan de bomen, da's bewezen door de Belgische actualiteit

Om de één of andere reden moet ik ervan uitgaan dat je er wel goed moet uitzien.
Je hebt het, al dan niet onbewust, slim aangepakt. Ze had er duidelijk ook wel zin in. De kans dat je zo snel op iemands studio belandt lijkt me heel klein

Favoriete drankjes is een goed onderwerp maar ik heb geen flauw benul wat wat is. Ik drink in principe niet en wat ik al gedronken heb is eigenlijk bijzonder beperkt. Enigszins bewust, heeft onder ander iets te maken met het vertrouwen in anderen waarom ik niet drink. En nog een aantal zaken.
Op dit moment acht ik zo'n gang van zaken onmogelijk. Zo vlot enzo...

vrijdag 28 juli 2017 om 13:04
De hamvraag is: wat past er echt bij mij?watmoetikhiervandenken schreef: ↑28-07-2017 09:55Goed bezig Jonas! Goed dat je weer een stap gezet hebt. Hopelijk gaat je iets brengen.
Ik raad je wel aan een activiteit te kiezen die bij je past hoor. Niet dat je je blind staart op het ontmoeten van vrouwen.
Dat ruiken ze van ver naar 't schijnt dus nog even bedenken hoe ik dat 'effect' kan counteren

vrijdag 28 juli 2017 om 13:29
Ik snap heel goed dat dit confronterend is. Maar vergeet 1 ding niet: De manier waarop je iemand ontmoet is voor iedereen anders, er is geen standaard recept. Het gaat er vooral om dat het bij jou past.JonasV91 schreef: ↑28-07-2017 13:03Ik lees deze posts met een dubbel gevoel. Enerzijds ben ik blij voor diegene waarbij het plaatsvindt. Anderzijds voel ik ergens pijn en een stukje jaloezie vrees ik. Ik typ het nu en zet het hier letterlijk neer omdat ik me afvraag of ik met dat laatste stukje iets kan doen? Ik bedoel, de impact ervan door een bepaalde gedachtegang beperken zodat het niet zo erg aanvoelt.
Goede relaties groeien niet aan de bomen, da's bewezen door de Belgische actualiteit![]()
Om de één of andere reden moet ik ervan uitgaan dat je er wel goed moet uitzien.
Je hebt het, al dan niet onbewust, slim aangepakt. Ze had er duidelijk ook wel zin in. De kans dat je zo snel op iemands studio belandt lijkt me heel klein
Favoriete drankjes is een goed onderwerp maar ik heb geen flauw benul wat wat is. Ik drink in principe niet en wat ik al gedronken heb is eigenlijk bijzonder beperkt. Enigszins bewust, heeft onder ander iets te maken met het vertrouwen in anderen waarom ik niet drink. En nog een aantal zaken.
Op dit moment acht ik zo'n gang van zaken onmogelijk. Zo vlot enzo...![]()
![]()
Neemt niet weg dat je wel zichtbaar moet zijn en er interactie moet plaatsvinden maar je hebt met dat treinritje bewezen dat te kunnen, niet vergeten!
vrijdag 28 juli 2017 om 13:31
Het is allerminst mijn bedoeling om je een slecht gevoel te geven of om je jaloers te maken.JonasV91 schreef: ↑28-07-2017 13:03Ik lees deze posts met een dubbel gevoel. Enerzijds ben ik blij voor diegene waarbij het plaatsvindt. Anderzijds voel ik ergens pijn en een stukje jaloezie vrees ik. Ik typ het nu en zet het hier letterlijk neer omdat ik me afvraag of ik met dat laatste stukje iets kan doen? Ik bedoel, de impact ervan door een bepaalde gedachtegang beperken zodat het niet zo erg aanvoelt.
Goede relaties groeien niet aan de bomen, da's bewezen door de Belgische actualiteit![]()
Op dit moment acht ik zo'n gang van zaken onmogelijk. Zo vlot enzo...![]()
![]()
Qua uiterlijk ben ik echt niet bijzonder hoor, maar ben wel content met mezelf. Uiteraard verzorg ik mij uiterlijk wel goed. Denk dat vooral mijn sociale karakter erg aanspreekt. Ik ben hartelijk en sociaal en houd van humor. Denk dat dit persoonlijk mijn sterkste eigenschappen zijn. En gelukkig zijn er vrouwen die dat kunnen waarderen en loop ik ze af en toe tegen het lijf of kom ik ze tegen op Tinder.
Wat betreft het onderwerp: dat is eigenlijk helemaal niet zo van belang. Als het klikt, dan kun je bijna overal wel over praten en zijn veel onderwerpen leuk, mits je luchtig houdt en met een beetje humor.
vrijdag 28 juli 2017 om 13:43
Het had het geheel nochtans heel wat gemakkelijker gemaaktooitverlegen schreef: ↑28-07-2017 13:29Ik snap heel goed dat dit confronterend is. Maar vergeet 1 ding niet: De manier waarop je iemand ontmoet is voor iedereen anders, er is geen standaard recept. Het gaat er vooral om dat het bij jou past.
Neemt niet weg dat je wel zichtbaar moet zijn en er interactie moet plaatsvinden maar je hebt met dat treinritje bewezen dat te kunnen, niet vergeten!

De enige die ik het kwalijk kan nemen is mezelf.
Al heb ik het gevoel dat ik eerst wel eens zou moeten crashen (emmer legen) vooraleer ik zou kunnen dealen met een afwijzing zoals er in sé zovele zijn. Het is vijf (5) jaar geleden dat ik nog geweend heb. Dat zit ergens opgekropt en zorgt voor een enorme last. Als er mensen in huis zijn wil ik het niet en als ik alleen ben heb ik ergens schrik. Ergens iets wat me een veilig gevoel heeft want blijkbaar is dat er niet. Wat ik dan spontaan denk is een knuffel of iemands armen. 404 - file not found.
(ik heb geen zin in 'crashen' en plain public, om de één of andere reden lijkt me dat wel een mogelijk, nog minder aantrekkeljik...)
vrijdag 28 juli 2017 om 13:56
Dat weet ik maar al te goed. Het is mijn eigen mindset die er op dit moment voor zorgt dat ik zo'n gevoelens ontwikkel. De meesten kennen het SWB-forum ook vermoed ik en als ik daar bepaalde ervaringen lees krijg ik soortgelijke gevoelens. Niet meer lezen is de boodschap al hou ik precies wel van zelfpijnigingwatmoetikhiervandenken schreef: ↑28-07-2017 13:31Het is allerminst mijn bedoeling om je een slecht gevoel te geven of om je jaloers te maken.
Qua uiterlijk ben ik echt niet bijzonder hoor, maar ben wel content met mezelf. Uiteraard verzorg ik mij uiterlijk wel goed. Denk dat vooral mijn sociale karakter erg aanspreekt. Ik ben hartelijk en sociaal en houd van humor. Denk dat dit persoonlijk mijn sterkste eigenschappen zijn. En gelukkig zijn er vrouwen die dat kunnen waarderen en loop ik ze af en toe tegen het lijf of kom ik ze tegen op Tinder.
Wat betreft het onderwerp: dat is eigenlijk helemaal niet zo van belang. Als het klikt, dan kun je bijna overal wel over praten en zijn veel onderwerpen leuk, mits je luchtig houdt en met een beetje humor.

Dat karakter doet het hem dan. Dan leg ik weer een link dat er bij mij wat verkeerd moet zitten

Ze voelen dat er iets mis zit en dat brengt een gevoel van machteloosheid teweeg. Iets waar ik uiteindelijk weinig mee kan doen maar toch een serieuze impact heeft. Sociaal onhandig + hooguit middelmatige looks = creep/weirdo. Iemand die heel knap is maar sociaal onhandig is dan schattig. Terwijl het identiek hetzelfde is

Uiteindelijk moet het lukken, alleen moet er de kans zijn om verder te kijken. Die het eerste moment doorprikt.
vrijdag 28 juli 2017 om 14:35
Standaard recepten zijn er misschien een heel klein beetje. Aan de andere kant: Verrassing is onverwacht en werkt beter.watmoetikhiervandenken schreef: ↑28-07-2017 13:31Het is allerminst mijn bedoeling om je een slecht gevoel te geven of om je jaloers te maken.
Bedoel je nu de afwijzing door dat trein meisje. Heb je jezelf hiervoor nu toch een negatieve beoordeling gegeven?
Ik kan alleen maar bevestigen dat goed uithuilen echt oplucht maar jij blokkeert dat blijkbaar enorm. Nee, dat moet je niet plain public doen. Wie kan je leren jezelf in veiligheid te laten gaan?
Ik herken je beschrijving wel omdat ik ook wel zulke mensen ken, dat had ik al geschreven. Heel simpel: Je wordt niet zoals de grote gemiddelde groep maar er is wel ruimte om jezelf door te ontwikkelen. Uiteindelijk komt het toch op het verfoeide potje dekseltje verhaal neer. Herkenning dat iemand bij je past. Zo ken ik een paar stellen waarbij ik dat waarneem dus ja, ze bestaan! Ik ken er ook die al levenslang single zijn maar ik betwijfel of zij er hard aan werken om dat te veranderen.JonasV91 schreef: ↑28-07-2017 13:56Dat weet ik maar al te goed. Het is mijn eigen mindset die er op dit moment voor zorgt dat ik zo'n gevoelens ontwikkel. De meesten kennen het SWB-forum ook vermoed ik en als ik daar bepaalde ervaringen lees krijg ik soortgelijke gevoelens. Niet meer lezen is de boodschap al hou ik precies wel van zelfpijniging![]()
Dat karakter doet het hem dan. Dan leg ik weer een link dat er bij mij wat verkeerd moet zittenn° 2
Ze voelen dat er iets mis zit en dat brengt een gevoel van machteloosheid teweeg. Iets waar ik uiteindelijk weinig mee kan doen maar toch een serieuze impact heeft. Sociaal onhandig + hooguit middelmatige looks = creep/weirdo. Iemand die heel knap is maar sociaal onhandig is dan schattig. Terwijl het identiek hetzelfde is![]()
Uiteindelijk moet het lukken, alleen moet er de kans zijn om verder te kijken. Die het eerste moment doorprikt.
vrijdag 28 juli 2017 om 15:03
Is de quote correct?ooitverlegen schreef: ↑28-07-2017 14:35Standaard recepten zijn er misschien een heel klein beetje. Aan de andere kant: Verrassing is onverwacht en werkt beter.
Bedoel je nu de afwijzing door dat trein meisje. Heb je jezelf hiervoor nu toch een negatieve beoordeling gegeven?
Ik kan alleen maar bevestigen dat goed uithuilen echt oplucht maar jij blokkeert dat blijkbaar enorm. Nee, dat moet je niet plain public doen. Wie kan je leren jezelf in veiligheid te laten gaan?
Ik herken je beschrijving wel omdat ik ook wel zulke mensen ken, dat had ik al geschreven. Heel simpel: Je wordt niet zoals de grote gemiddelde groep maar er is wel ruimte om jezelf door te ontwikkelen. Uiteindelijk komt het toch op het verfoeide potje dekseltje verhaal neer. Herkenning dat iemand bij je past. Zo ken ik een paar stellen waarbij ik dat waarneem dus ja, ze bestaan! Ik ken er ook die al levenslang single zijn maar ik betwijfel of zij er hard aan werken om dat te veranderen.
Maar geen idee wie me dat kan leren.
Andere omgeving misschien? Want die zaken worden onherroepelijk met elkaar in verband gebracht.
Ik hoop dat ik daar ooit ergens in het rijtje terechtkom van die stellen

Er zijn vele wegen naar Rome, ik kan nu naar het Zuiden trekken en met een beetje geluk relatief snel in Rome aankomen.
Of ik kan naar het Noorden trekken, de Noordpool over, aan de andere kant richting Oceanië (?) gaan, de Zuidpool oversteken, Afrika doorgaan en zo ergens in Europa en hopelijk Italië om uiteindelijk in Rome aan te komen.
Wat ik daarmee probeer te illustreren is dat je het jezelf niet onbewust moeilijk moet maken. Wil je de uitgebreide weg volgen? Geen probleem natuurlijk maar die is verre van efficiënt. En bovendien hebben maar weinigen de energie ervoor.
De meest efficiënte weg zal ik nooit betreden, dat is iets wat min of meer vaststaat.
Maar ik kan wel proberen om toch zeker iets efficiënter te volgen dan die ellenlange weg. Al was het maar om energie te sparen.
Extra handvatten daarvoor zijn noodzakelijk aangezien ik die niet meegeleverd kreeg.
vrijdag 28 juli 2017 om 15:43
Het is geen kwestie van vertrouwen, het is een kwestie is van zelf initiatief nemen. Je kunt wel verwachten dat mensen precies zo gaan handelen als jou dat uitkomt, maar dan ga je teleurgesteld worden, want dat gebeurt toch niet.
vrijdag 28 juli 2017 om 16:21
Nee, denk niet dat er iets mis met je is qua karakter. Die hebben we inmiddels wel tot in den treure geanalyseerd.JonasV91 schreef: ↑28-07-2017 13:56Dat weet ik maar al te goed. Het is mijn eigen mindset die er op dit moment voor zorgt dat ik zo'n gevoelens ontwikkel. De meesten kennen het SWB-forum ook vermoed ik en als ik daar bepaalde ervaringen lees krijg ik soortgelijke gevoelens. Niet meer lezen is de boodschap al hou ik precies wel van zelfpijniging![]()
Dat karakter doet het hem dan. Dan leg ik weer een link dat er bij mij wat verkeerd moet zittenn° 2
Ze voelen dat er iets mis zit en dat brengt een gevoel van machteloosheid teweeg. Iets waar ik uiteindelijk weinig mee kan doen maar toch een serieuze impact heeft. Sociaal onhandig + hooguit middelmatige looks = creep/weirdo. Iemand die heel knap is maar sociaal onhandig is dan schattig. Terwijl het identiek hetzelfde is![]()
Geen idee hoe je eruit ziet, mogelijk dat daar nog iets te winnen is? Wat vind je van jezelf qua uiterlijk? Zijn er wellicht zaken die je kunt doen waardoor je iets beter uit de verf komt? Denk aan een vlotter kapsel, leuke goed zittende kleding, lenzen in plaats van bril als je die hebt, zonnebankje, sportschool. Zomaar dingen die een wereld van verschil kunnen maken. Niet in de laatste plaats voor je zelfvertrouwen.
Misschien dat je één van de dames hier een foto van jezelf kunt sturen en zodat zij jou een aantal tips kan geven?
vrijdag 28 juli 2017 om 16:22
Natuurlijk bestaan ze! Maar je moet ze maar net tegen het lijf lopen. Dat is van veel factoren afhankelijk, waarvan veel variabele factoren. Dat maakt het juist zo moeilijk.ooitverlegen schreef: ↑28-07-2017 14:35Standaard recepten zijn er misschien een heel klein beetje. Aan de andere kant: Verrassing is onverwacht en werkt beter.
Ik herken je beschrijving wel omdat ik ook wel zulke mensen ken, dat had ik al geschreven. Heel simpel: Je wordt niet zoals de grote gemiddelde groep maar er is wel ruimte om jezelf door te ontwikkelen. Uiteindelijk komt het toch op het verfoeide potje dekseltje verhaal neer. Herkenning dat iemand bij je past. Zo ken ik een paar stellen waarbij ik dat waarneem dus ja, ze bestaan! Ik ken er ook die al levenslang single zijn maar ik betwijfel of zij er hard aan werken om dat te veranderen.
vrijdag 28 juli 2017 om 16:23
Ik hoop ook dat het een keer lukt maar wat een getob weer. Ja, ik dacht ook wel in zoiets als een efficiënte manier om een partner te vinden maar tegelijk is dat best absurd. Alles bij elkaar heb ik er wel veel in geïnvesteerd, heel veel tijd, geld en moeite. Maar het komt steeds weer terug: Je moet iets gaan DOEN in plaats van eindeloze gedachten loops. Dat is ook vermoeiend!!!JonasV91 schreef: ↑28-07-2017 15:03Is de quote correct?
Maar geen idee wie me dat kan leren.
Andere omgeving misschien? Want die zaken worden onherroepelijk met elkaar in verband gebracht.
Ik hoop dat ik daar ooit ergens in het rijtje terechtkom van die stellen
Er zijn vele wegen naar Rome, ik kan nu naar het Zuiden trekken en met een beetje geluk relatief snel in Rome aankomen.
Of ik kan naar het Noorden trekken, de Noordpool over, aan de andere kant richting Oceanië (?) gaan, de Zuidpool oversteken, Afrika doorgaan en zo ergens in Europa en hopelijk Italië om uiteindelijk in Rome aan te komen.
Wat ik daarmee probeer te illustreren is dat je het jezelf niet onbewust moeilijk moet maken. Wil je de uitgebreide weg volgen? Geen probleem natuurlijk maar die is verre van efficiënt. En bovendien hebben maar weinigen de energie ervoor.
De meest efficiënte weg zal ik nooit betreden, dat is iets wat min of meer vaststaat.
Maar ik kan wel proberen om toch zeker iets efficiënter te volgen dan die ellenlange weg. Al was het maar om energie te sparen.
Extra handvatten daarvoor zijn noodzakelijk aangezien ik die niet meegeleverd kreeg.
Eigenlijk is het niet vol te houden als de reis ernaartoe niet leuk genoeg is en steeds lijkt het zo te zijn dat je reis niet begint.
Wat kunnen we vanuit dit topic nog doen om je stappen meer concreter te maken?

vrijdag 28 juli 2017 om 18:14
Weggaan is niet altijd een goede keuze. Hoe kan jouw uurloon te laag zijn? Werk je niet fulltime? Kan je niet ander werk zoeken?LaFolie schreef: ↑28-07-2017 01:00Bedankt jullie![]()
Niet uitgeloot, ligt iets ingewikkelder. Maar maakt me erg herkenbaar als ik het opschrijf.
Het lijk zo heel miniem, maar in mijn hoofd is het mega. M'n uurloon is te laag om fatsoenlijk rond te komen dus dat betekent weer een jaar complete ellende en dan nog geen zekerheid dat het dan wél lukt.
Ik ga niet bij de pakken neerzetten, heb nog meer sollicitaties naar het buitenland de deur uit gedaan. Als ik maar wég kom, komt het dit jaar misschien nog wel goed. Maar anders weet ik het even niet. Moet toch de huur betalen.
Of versta je onder fatsoenlijk stappen, veel kleding kopen? Zo heel veel geld heb je namelijk niet nodig om een jaar uit te zitten.