Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (2)

zondag 23 juli 2017 om 11:00
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.

vrijdag 28 juli 2017 om 19:57
Denken dat je het niet waard bent. Denken dat je altijd iets fout doet. Denken dat je nooit je doel zult bereiken. Denken dat je maar beter iets anders kunt gaan doen. Liefde is te ingewikkeld.
Het zijn emotioneel logische gedachtes, maar in werkelijkheid zijn ze dat niet. Vanuit emotie doen we soms pijnlijke constateringen. Soms blokkeren deze constateringen ook ons functioneren. We hebben er genoeg van, hebben ons doel niet bereikt en sluiten ons af van de angstaanjagende realiteit. Zijn we dan toch niet zo doelgericht als we dachten? Wel degelijk. Je aanwezigheid in een topic als dit evenals het bijdragen is blijk van doelgerichtheid en doorzettingsvermogen. Opgeven is een gratis enkeltje naar je comfortzone. Het ervaren van een pijn na een mislukking is natuurlijk. Het belangrijkste is wat je met dat moment doet, kijk je je leermomenten en angsten in de ogen of sluit je je ogen?
Je hebt iets over jezelf ontdekt en kunt besluiten iets positiefs met die informatie te doen. Gebruik te maken van die informatie en een betere versie van jezelf te worden. Dat zal niet van dag op dag zijn. Dat is ook helemaal niet interessant, het gaat om je focus. Je vooruitstrevendheid en je capaciteit om vol te houden. Je vermogen om ergens aan te werken en in jezelf te geloven.
Een hug voor iedereen
en een glimlach!
Het zijn emotioneel logische gedachtes, maar in werkelijkheid zijn ze dat niet. Vanuit emotie doen we soms pijnlijke constateringen. Soms blokkeren deze constateringen ook ons functioneren. We hebben er genoeg van, hebben ons doel niet bereikt en sluiten ons af van de angstaanjagende realiteit. Zijn we dan toch niet zo doelgericht als we dachten? Wel degelijk. Je aanwezigheid in een topic als dit evenals het bijdragen is blijk van doelgerichtheid en doorzettingsvermogen. Opgeven is een gratis enkeltje naar je comfortzone. Het ervaren van een pijn na een mislukking is natuurlijk. Het belangrijkste is wat je met dat moment doet, kijk je je leermomenten en angsten in de ogen of sluit je je ogen?
Je hebt iets over jezelf ontdekt en kunt besluiten iets positiefs met die informatie te doen. Gebruik te maken van die informatie en een betere versie van jezelf te worden. Dat zal niet van dag op dag zijn. Dat is ook helemaal niet interessant, het gaat om je focus. Je vooruitstrevendheid en je capaciteit om vol te houden. Je vermogen om ergens aan te werken en in jezelf te geloven.
Een hug voor iedereen

vrijdag 28 juli 2017 om 21:27
Dat lijkt me goed omschrevensafrat schreef: ↑28-07-2017 19:12Goeie vraag. Analytisch vooral. Dingen die gezegd worden moeten vooral doordacht zijn. Zo maar wat roepen vind ik vrij dom. Geen zwart wit denker. Geen boekjeswijsheid of feitjesvermelder, maar kennis moet wel aanwezig zijn.
Zoiets denk ik. Meer nog.
En ja de jonge safrat dacht daar ook zo over. Ik denk trouwens dat een LaFolie type beter bij jou past.

Hoezo?

vrijdag 28 juli 2017 om 21:33

Jonas, je bent helemaal niet lelijk, Geen Johnny Depp maar echt niet lelijk hoor. Bovendien moeten mannen het echt wel van hun karakter hebben, worden helemaal niet zo beoordeeld op hun uiterlijk. Dus wat jou in de weg zit is niet je uiterlijk, maar jouw eigen idee van je uiterlijk.
Vrouwen worden in een hetero setting veel meer op hun uiterlijk beoordeeld. En ik ben echt zéker niet moeders mooiste, en ook ik kan aan de man komen (tijdelijk dan toch)

Dina, lastig. Ben je van plan voor altijd in de kast te blijven? Heb je het idee dat je dan jezelf kan zijn, gelukkig kan worden?
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"

vrijdag 28 juli 2017 om 21:36
Ik bedoelde eigenlijk iemand die net wat extraverter is. LaFolie lijkt mij wel het type die jou in het gareel houdt qua spinsels. Redelijk nuchter, redelijk intelligent en actief. Gewoon iemand die tegen jou kan zeggen dat je je kop moet houden als je doordraaft, maar daarnaast wel oog heeft voor jouw gesteldheid en je accepteert zoals je bent.
Ik bedoel natuurlijk niet LaFolie zelf, maar van alle vrouwen hier komt zij het meest in de buurt.
Ik bedoel natuurlijk niet LaFolie zelf, maar van alle vrouwen hier komt zij het meest in de buurt.
vrijdag 28 juli 2017 om 21:43
De meetup die ik vermeldde vindt morgen plaats maar vanwege andere verplichtingen kan ik er alleszins al niet naartoe.ooitverlegen schreef: ↑28-07-2017 19:15Dankje! Je was al van plan een meetup te doen toch?
Dat is een eerlijk antwoord maar je hebt ook al veel vaker aangegeven dat je een Gravensteen voelt/ om je heen hebt. Over een uitstellen en angst: Er is dus een film over dit onderwerp, Wolfram Huke: Love Alien. Hierin heeft hij zichzelf gefilmd. Hij bezoekt ook een psycholoog die een provocatieve uitspraak deed: Hij vermijdt een relatie anders had hij er wel een gehad. En dan in een 2e zin: Hij vermijdt een relatie uit angst afgewezen te worden. In de film zit een fragment waaruit heel duidelijk blijkt dat hij een flirt poging zelf saboteert. Op dat moment begrijpen de kijkers ook waarom het hem niet lukt. Onder de streep blijkt dat hij het maken van de film nodig had om zichzelf te overwinnen! Ik vind dat wel een interessant voorbeeld. Dan is voor jou de vraag welke actie bij jou deuren in de Gravensteen openzet.
Nou ja, een aantal mensen hier heeft door het topic toch iets meer aangedurfd dan anders. Had je dat zelf dan ook niet met het treinmeisje? Is dat niet een beetje door het contact hier op gang gekomen?
Maar er komen nog meetups dus in dat opzicht is het niet erg.
Ik zou heel graag die film zien. Alleen zijn er maar 'weinig' wegen om die te verkrijgen.

Ik ben benieuwd naar die actie! Maandag is er alvast een afspraak om een kot te bekijken...
Daar heb je waarschijnlijk wel gelijk in. Het topic zal ongetwijfeld wel een onbewuste uitwerking gehad hebben.
In dat opzicht is hier iedere bijdrage waardevol om verder op te borduren

vrijdag 28 juli 2017 om 21:52
Knap stuk!gestipthaasje schreef: ↑28-07-2017 19:57Denken dat je het niet waard bent. Denken dat je altijd iets fout doet. Denken dat je nooit je doel zult bereiken. Denken dat je maar beter iets anders kunt gaan doen. Liefde is te ingewikkeld.
Een hug voor iedereenen een glimlach!
Dit topic is vermoedelijk een mogelijks kantelpunt.
Iets wat ertoe kan leiden dat de comfortzone waarin we zaten/zitten toch niet als ideaal wordt ervaren.
Maar het is nog te veel gevraagd om uit die comfortzone te stappen.
Dan biedt een topic als dit mogelijks een opstapje waarbij je de grote trede die je zou moeten nemen in delen bestijgt.
Zie het als een revalidatie. Stap per stap. Een nieuwe trap bouwen omdat de oude (vele zaken) mankeert. Liefst nog met een leuning, al dan niet langs beide zijden.

vrijdag 28 juli 2017 om 22:00
Het feit dat ik zo over me denkt weerhoudt me van verdere stappen. En als ik dan toch stappen onderneem zal ik dat waarschijnlijk ook wel een stuk meenemen. Zou enkel dat het zijn of nog één of meer aspecten? Louter om er iets aan te kunnen doen of tot besef te komen wat niet 'gewenst' is om het te kunnen counteren.LaFolie schreef: ↑28-07-2017 21:33Jonas, je bent helemaal niet lelijk, Geen Johnny Depp maar echt niet lelijk hoor. Bovendien moeten mannen het echt wel van hun karakter hebben, worden helemaal niet zo beoordeeld op hun uiterlijk. Dus wat jou in de weg zit is niet je uiterlijk, maar jouw eigen idee van je uiterlijk.
Vrouwen worden in een hetero setting veel meer op hun uiterlijk beoordeeld. En ik ben echt zéker niet moeders mooiste, en ook ik kan aan de man komen (tijdelijk dan toch)![]()
Dus jij moet dat ook kunnen!
Je ziet er toch leuk uit! Ik zal alvast een zonnetje

Jammer van de afstand zou ik zeggen

vrijdag 28 juli 2017 om 22:03
Da's inderdaad één van de ideeën die ik er zelf ook over heb.safrat schreef: ↑28-07-2017 21:36Ik bedoelde eigenlijk iemand die net wat extraverter is. LaFolie lijkt mij wel het type die jou in het gareel houdt qua spinsels. Redelijk nuchter, redelijk intelligent en actief. Gewoon iemand die tegen jou kan zeggen dat je je kop moet houden als je doordraaft, maar daarnaast wel oog heeft voor jouw gesteldheid en je accepteert zoals je bent.
Extravert + introvert kan volgens mij zorgen voor een balans.
Als dit een sprookje is ga ik er alvast in geloven

Dit heeft trouwens niets sarcastisch in zich (voor de duidelijkheid), je omschrijft de ideale situatie

vrijdag 28 juli 2017 om 22:09
Mooi gezegd Jonas! Je hoeft je comfortzone niet direct te verlaten wanneer je een constatering over jezelf doet. Durven hier buiten te treden begint naar mijn inzien bij acceptatie. Acceptatie van een gegeven dat je blokkeert de stap te zetten. Dat stelt je in staat de mogelijkheden te verkennen en actie te ondernemen. En uiteindelijk de stap buiten deze zone te wagen.JonasV91 schreef: ↑28-07-2017 21:52Knap stuk!
Dit topic is vermoedelijk een mogelijks kantelpunt.
Iets wat ertoe kan leiden dat de comfortzone waarin we zaten/zitten toch niet als ideaal wordt ervaren.
Maar het is nog te veel gevraagd om uit die comfortzone te stappen.
Dan biedt een topic als dit mogelijks een opstapje waarbij je de grote trede die je zou moeten nemen in delen bestijgt.
Zie het als een revalidatie. Stap per stap. Een nieuwe trap bouwen omdat de oude (vele zaken) mankeert. Liefst nog met een leuning, al dan niet langs beide zijden.
+ een dopamineshot(je)
![]()
Een optimistische mindset is hierbij essentieel. Niet altijd zullen we positieve gedachten hebben, maar zoals ik al zei gaat het om focus. Ieder mens ervaart een verscheidenheid aan emoties, dat is goed. Uiteindelijk telt dat waar we het meeste waarde aan hechten en wat we het langste vol (durven) te houden.
vrijdag 28 juli 2017 om 22:13
safrat schreef: ↑28-07-2017 21:36Ik bedoelde eigenlijk iemand die net wat extraverter is. LaFolie lijkt mij wel het type die jou in het gareel houdt qua spinsels. Redelijk nuchter, redelijk intelligent en actief. Gewoon iemand die tegen jou kan zeggen dat je je kop moet houden als je doordraaft, maar daarnaast wel oog heeft voor jouw gesteldheid en je accepteert zoals je bent.

Juist, zweep erover

"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
vrijdag 28 juli 2017 om 22:33
Het meenemen van negativiteit kan ik niet aanraden. Je draagt een onzekerheid met je mee die je functioneren op de weg naar boven op een willekeurige plek kan blokkeren. Je kunt bijvoorbeeld denken: "Ok, ik ben niet zo knap als <knapste persoon op aarde>, maar ik ben wel knap. Dat straal ik uit, dat laat ik zien. Ik ben wie ik ben.". Dat je een onzekerheid meeneemt is alleen om de angsten die je voelt te rechtvaardigen, aangestuurd door je onderbewustzijn.JonasV91 schreef: ↑28-07-2017 22:00Het feit dat ik zo over me denkt weerhoudt me van verdere stappen. En als ik dan toch stappen onderneem zal ik dat waarschijnlijk ook wel een stuk meenemen. Zou enkel dat het zijn of nog één of meer aspecten? Louter om er iets aan te kunnen doen of tot besef te komen wat niet 'gewenst' is om het te kunnen counteren.
Je ziet er toch leuk uit! Ik zal alvast een zonnetjesturen mocht dat momenteel niet aanwezig zijn
![]()
Jammer van de afstand zou ik zeggen![]()
vrijdag 28 juli 2017 om 23:00
De vraag is vaak "Wat blokkeert er mij?". Je moet concreet weten wat het is alvorens je iets kan accepteren. Of het ligt aan mij dat ik onwetendheid niet echt afkan. Veronderstel ik. Dan zoek ik iets concreet wat wel klopt.gestipthaasje schreef: ↑28-07-2017 22:09Mooi gezegd Jonas! Je hoeft je comfortzone niet direct te verlaten wanneer je een constatering over jezelf doet. Durven hier buiten te treden begint naar mijn inzien bij acceptatie. Acceptatie van een gegeven dat je blokkeert de stap te zetten. Dat stelt je in staat de mogelijkheden te verkennen en actie te ondernemen. En uiteindelijk de stap buiten deze zone te wagen.
Een optimistische mindset is hierbij essentieel. Niet altijd zullen we positieve gedachten hebben, maar zoals ik al zei gaat het om focus. Ieder mens ervaart een verscheidenheid aan emoties, dat is goed. Uiteindelijk telt dat waar we het meeste waarde aan hechten en wat we het langste vol (durven) te houden.
Die mindset laat het soms wel eens afweten. Vaak eigenlijk.
Als ik ergens waarde aan hecht ga ik er volledig voor, dat staat wel vast.
Het staat ook vast dat er weinig zaken zijn, om wat voor reden dan ook. Al kan dat ook komen door die chronische onverschilligheid.
vrijdag 28 juli 2017 om 23:03
Random zeggen van "Ik kan het!" is niet realistisch in mijn geval. Dan ga ik van een dieptepunt naar het hoogtepunt. Duikers ervaren dan duikersziekte als het in één ruk gebeurt. Komt ook niet goed.gestipthaasje schreef: ↑28-07-2017 22:33Het meenemen van negativiteit kan ik niet aanraden. Je draagt een onzekerheid met je mee die je functioneren op de weg naar boven op een willekeurige plek kan blokkeren. Je kunt bijvoorbeeld denken: "Ok, ik ben niet zo knap als <knapste persoon op aarde>, maar ik ben wel knap. Dat straal ik uit, dat laat ik zien. Ik ben wie ik ben.". Dat je een onzekerheid meeneemt is alleen om de angsten die je voelt te rechtvaardigen, aangestuurd door je onderbewustzijn.
Hoe kan ik dan gematigd (zonder overweldigd te worden) naar neutraler gebieden gaan?
"Ik zie het wel" is nu niet meteen veel positiever aangezien er dan van uitgegaan wordt dat het negatief zou aflopen. Ofwel neem je hier al dan niet een halfvol glas.
Maar nu redeneer ik het weer kapot vrees ik

zaterdag 29 juli 2017 om 00:30
Dat denk ik ook. Geen hele erge extravert trouwens. Dat lijkt mij ook niet passen. Stabiel lijkt mij ook belangrijk.JonasV91 schreef: ↑28-07-2017 22:03Da's inderdaad één van de ideeën die ik er zelf ook over heb.
Extravert + introvert kan volgens mij zorgen voor een balans.
Als dit een sprookje is ga ik er alvast in geloven![]()
Dit heeft trouwens niets sarcastisch in zich (voor de duidelijkheid), je omschrijft de ideale situatie![]()
zaterdag 29 juli 2017 om 00:50
Ik heb ook wel iets met 'Stille waters, diepe gronden'

Maar da's meer bij introverte personen, toch?
Nu heb ik alleszins niet het idee dat ik met Barbies zou gaan spelen.
Excuse me the words

(da's op zich ook weer een vooroordeel vermoed ik?)
(als ik kijk naar de deelneemsters van missverkiezingen en hun antwoorden op bepaalde vragen

Anderzijds mag ik op zich niets uitsluiten maar wie dan ook kan niet anders dan ook een oordeel vellen van zodra een façade te zien is.
Da's toch? Moeilijk om dat objectiever te maken vrees ik?
Je omschrijft op zich de ideale persoon dus da's een naald in een hooiberg vermoed ik?
Nieuw bericht, nieuwe vragen blijkbaar

zaterdag 29 juli 2017 om 08:08
In principe ben ik van plan om voor altijd in de kast te blijven, hoewel ik daar soms over twijfel.
Dan verberg ik een deel van mezelf, en ben dan niet gelukkig.
Echter denk ik buiten de kast ook niet gelukkig te zullen zijn, gezien de vermoedelijke gevolgen.

zaterdag 29 juli 2017 om 08:25
@Jonas: Ik denk dat bij jou nog steeds je grootste probleem is het gesprek aan ervaringen. Je blijft in je hoofd. Alles blijft theorie.
Hierdoor kan je ook jezelf niet beter leren kennen. Bepaalde karaktereigenschappen heb je of denk je te hebben, maar heb je nog niet in de praktijk kunnen laten zien om te bepalen of je ze echt hebt.
Ik denk dat alle blokkades, onzekerheden, frustraties, eenzaamheid, etc. bij jou grotendeels zijn terug te voeren op het feit dat je heel weinig ervaringen opdoet. Daardoor wordt elke ervaring die je wel opdoet heel belangrijk (te belangrijk).
Stel je zou zo'n situatie als met dat treinmeisje elke dag doen. Stel je zou elke dag dat je ergens naar onderweg bent iemand aanspreken en daar een gesprekje mee hebben, dan bouw je ervaringen op en hoef je niet zo'n groot gewicht te hangen aan dat ene moment.
Op het moment dat je niet meer de hele tijd denkt, maar vooral doet, kom je in veel meer oefensituaties terecht, waardoor je zult merken automatisch soepeler te worden in allerhande dagelijkse dingen.
Hierdoor kan je ook jezelf niet beter leren kennen. Bepaalde karaktereigenschappen heb je of denk je te hebben, maar heb je nog niet in de praktijk kunnen laten zien om te bepalen of je ze echt hebt.
Ik denk dat alle blokkades, onzekerheden, frustraties, eenzaamheid, etc. bij jou grotendeels zijn terug te voeren op het feit dat je heel weinig ervaringen opdoet. Daardoor wordt elke ervaring die je wel opdoet heel belangrijk (te belangrijk).
Stel je zou zo'n situatie als met dat treinmeisje elke dag doen. Stel je zou elke dag dat je ergens naar onderweg bent iemand aanspreken en daar een gesprekje mee hebben, dan bouw je ervaringen op en hoef je niet zo'n groot gewicht te hangen aan dat ene moment.
Op het moment dat je niet meer de hele tijd denkt, maar vooral doet, kom je in veel meer oefensituaties terecht, waardoor je zult merken automatisch soepeler te worden in allerhande dagelijkse dingen.
zaterdag 29 juli 2017 om 12:31
Helemaal mee eens wat Dina schrijft. En dat is ook de kern van het onderwerp zoals ik het ken: Gemiste ervaringen in de adolescentie. Het is lastig om passende omgevingen te vinden die het opdoen/ inhalen van ervaring mogelijk maken. Ik heb dat zelf destijds geforceerd met uitgaan maar daarbij had ik dus een collega/ vriend waarmee ik enkele jaren samen optrok. Dat lijkt mij op zich een heel goede tip : Contact leggen en samenwerken hierin. Sowieso is het heerlijk om er met iemand persoonlijk over te kunnen praten.
zaterdag 29 juli 2017 om 12:50
We wachten in spanning af welke meetup eruit komt rollen!JonasV91 schreef: ↑28-07-2017 21:43De meetup die ik vermeldde vindt morgen plaats maar vanwege andere verplichtingen kan ik er alleszins al niet naartoe.
Maar er komen nog meetups dus in dat opzicht is het niet erg.
Ik zou heel graag die film zien. Alleen zijn er maar 'weinig' wegen om die te verkrijgen.![]()
Ik ben benieuwd naar die actie! Maandag is er alvast een afspraak om een kot te bekijken...
Daar heb je waarschijnlijk wel gelijk in. Het topic zal ongetwijfeld wel een onbewuste uitwerking gehad hebben.
In dat opzicht is hier iedere bijdrage waardevol om verder op te borduren![]()
http://love-alien.de/lovealienfilm/trailer.html
De film is afgeprijsd nog te bestellen bij Amazon want bij BOL zag ik alleen nog het boek dat recent is uitgekomen. Voor zover ik weet krijgt hij in de film overigens geen relatie. Dat is veel later gebeurd en dus in het boek beschreven.
Woonruimte bezichtigen, spannend!
Dat denk ik wel want het was een enorme stap. Daar was iedereen het hier wel over eens toch?
zaterdag 29 juli 2017 om 13:46
Je bent dus geen aap zoals Dina al zegt. En LaFolie is ook positief. Dat klinkt prima toch? Geen reden om jezelf naar beneden te halen lijkt me.JonasV91 schreef: ↑28-07-2017 18:35Wat ik zelf vind van m'n uiterlijk? Wel, enkele berichten terug vergeleek ik mezelf met een aap. Zegt op zich wel genoeg.
Hier kom ik terug bij vriendjes en vriendinnetjes in functie van bepaalde aspecten zoals kleding. Het interesseert me an sich niet, ik weet niet welke merken er zijn (ok, de courante ken ik bij naam maar that's it) laat staan dat ik weet waarvoor ze staan. Om het dan aan iemand onbekend te vragen krijg ik soms ook de kriebels bij het idee. Misschien is een schoonheidsspecialiste wel een idee, om alles even op punt te zetten. Lenzen zijn inderdaad een optie en fitness kan in Antwerpen zeker.
Als je meer wil lezen en zien (doorklikken) kan je altijd even kijken op:
https://wordpress.jonasvanhoutte.be/