Geld & Recht alle pijlers

Duur!

29-07-2017 02:46 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn op zoek naar een nieuwe tweedehands auto. Ik schrik me rot. Gewoon een zeer bescheiden formaat zoals Ford Fiesta, rond 100.000 op de teller. 7000 a 8000 euro.
Hoe dan?
Al die gloednieuwe auto's die rondrijden op de weg, hoe betalen mensen dat?

O_O
Veel mensen maken ook gebruik van private lease. Als je niet in een keer 8000 euro kunt missen dan kun je misschien ook eens kijken of private lease een optie is. Of overwegen om een oudere auto met meer kilometers te kopen.
Door te sparen hoop ik.

Zal ook wel soms lease/lening zijn.
Nou, daar werken mensen voor. De afschrijving van een nieuwe auto kan makkelijk €300 per maand zijn, dus dat is wat je moet sparen wil je over een paar jaar weer een nieuwe nieuwe wagen kopen. Het is geen rocketscience hoor, de een heeft simpelweg wat meer te besteden dan de ander.
Ehmm ja goed sparen.
Wij hebben vorige week een anderr auto gekocht.
Kostte 21 duizend euro.
Voor onze oude auto kregen we 2500 euro weer. En de rest hebben we echt zelf bij moeten leggen.
Andere auto hebben we 7 jaar in gereden. Dus aldoor een beetje gespaard.
Private lease vind ik persoonlijk niks....zie dat als een lening.
mammavanmeisje schreef:
29-07-2017 02:46

Met spaargeld. Was dat zo moeilijk om te bedenken?
Gespaard, geleend, geleased of van het werk. Dat zijn zo'n beetje de beschikbare smaken.

Er zijn trouwens ook zat mensen die in een auto van 10 jaar oud rijden.
Wij rijden minder dan 10.000 km per jaar en kunnen best een nieuwe, grote auto betalen. Toch rijden we in een kleine auto van 10 jaar oud met weinig harde kilometers op de teller en bij de dealer gekocht voor een prikkie (€3000,- en met 6 maanden garantie). Dat is voor ons goedkoper dan private lease en is goed genoeg voor ons. Auto's kun je prima zoeken via www.gaspedaal.nl, zo zijn wij er ook aan gekomen.
Love is the meaning of life
Geen idee hoe mensen auto's van 30.000 euro of meer betalen. Zelfs al had ik het geld, zou ik het nog niet aan een auto uitgeven. Maar ieder z'n ding.
Ik rij al 7 jaar in een auto, gekocht voor 1500 euro. Elk jaar komt hij weer met vlag en wimpel door de apk, nooit problemen mee. Ja het is een ouder type en je moet zelf de ramen opendraaien, maar boeiend.
Ik heb er recent nog eentje bijgekocht van hetzelfde merk, maar ietsje nieuwer voor 2500 euro. Deze is wat stiller en zit comfortabeler, heeft heeft achterdeuren, kan soms wel handig zijn. Hopelijk gaat die ook weer jaren mee.
Sparen.

Wij rijden nieuw en vinden het heerlijk. Elke 2/3 jaar een nieuwe.
Ik denk dat het een mix is TO. Sommige mensen verdienen veel en sparen ervoor, sommige mensen rijden in een auto van het bedrijf, en er zijn helaas ook heel veel mensen met schulden, vergis je niet, veel auto's zijn gekocht van geleend geld.

Zelf zou ik nooit een nieuwe auto kopen. Echt zonde van het geld. De eerste twee jaar is de afschrijving enorm.
We sparen 250 euro per maand. Hiervan worden beurten en onderhoud betaald, maar het is ook de spaarpot voor de volgende auto.
En....eigenlijk zou dit bedrag iets omhoog moeten.

Een auto is een geldverslindend bezit, maar wel erg handig. Succes met zoeken!
Werken en sparen. En je aanpassen aan je budget.

Wij hebben een Ford grand C-Max als gezinsauto, deze hebben we (nieuw) gekocht in 2015
En mijn man gebruikt onze Renault Twingo en die is pas nieuw van dit jaar, de vorige was een KIA C'eed en die was al van 2009 en die hebben we verkocht en daarvoor de Twingo als tweede auto.
De Ford gebruik ik en is handig voor met de kinderen.

Je moet gewoon kijken naar je behoefte en je budget en naar wat je kan sparen.
Niet iedereen heeft een nieuwe auto en dat hoeft toch ook niet? Wij hebben de Ford grand C-Max gekocht toen ik zwanger was van ons derde kindje.
Maar vooruit denken en sparen, dat lijkt me toch niet zo lastig te begrijpen?
Wij hebben een leaseauto via het werk van mijn vriend.
Nu nog een volvo v40 en eind van t jaar een grotere Franse auto ivm gezinsuitbreiding :P
Toevallig mocht hij weer een nieuwe uitzoeken.
Wij beseffen ons heel goed dat een auto in deze prijsklasse niet voor ons weggelegd zou zijn als hij hem niet kon leasen.
Ik krijg er straks ook een auto bij maar dat wordt gewoon een simpele variant.
Nothing fancy.
Deze kopen we ook tweedehands.
Ken genoeg mensen die geld lenen om een nieuwe of oaccasion te kunnen kopen. Zou ik nooit doen; wil en heb geen leningen.
Dus ik spaar altijd voor reparaties en aanschaf 'nieuwe' occasion, maar ook om een nieuwe wasmachine, koelkast o.d. te kopen als de huidige kapot gaan. Want weet niet hoe het bij jullie is, maar bij mij gaan alle duurdere huishoudelijke apparaten en vermoermiddelen altijd gelijktijdig kapot.
Voor sommige mensen is een auto ook nogsteeds een statussymbool. Hoe groter en nieuwer hoe beter.
Wij geven daar hoegenaamd niets om.
Hij moet rijden, altijd starten, beetje ruim zijn voor vakantiebagage, goed op de weg liggen en nee, een lelijke gedeukte roestige rammelbak willen ook wij niet. Maar tussen dit en een gloednieuwe dure auto zit nog een wereld aan mogelijkheden.
Tijdschriftenverslindster schreef:
29-07-2017 09:14
Ken genoeg mensen die geld lenen om een nieuwe of oaccasion te kunnen kopen. Zou ik nooit doen; wil en heb geen leningen.
Dus ik spaar altijd voor reparaties en aanschaf 'nieuwe' occasion, maar ook om een nieuwe wasmachine, koelkast o.d. te kopen als de huidige kapot gaan. Want weet niet hoe het bij jullie is, maar bij mij gaan alle duurdere huishoudelijke apparaten en vermoermiddelen altijd gelijktijdig kapot.
Hahaha dat is de wet van Murphy.
Wij doen precies hetzelfde. Sparen voor alles vaste bedragen zodat we altijd iets kunnen vervangen als dat nodig is.
Tijdschriftenverslindster schreef:
29-07-2017 09:14

Bij ons ook :)

Maar ergens ook wel logisch natuurlijk. Toen we gingen samenwonen kregen we van mijn ouders de wasmachine en droger en van mijn schoonouders de koelkast en diepvries. Zelf kochten we een magnetron/oven. Tien jaar later begaf het ene na het andere apparaat het. En nog niet zo lang geleden waren er weer tien jaar om................
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
TJa, de auto's die je veel ziet: citroën cactus, renault kaptur en kadjar, bepaalde peugot's Dat zijn vooral lease auto's die voordelig in de lease zijn vanwege hun zuinige motor en bijtelling etc. Volgens mij is het een relatief klein percentage dat echt nieuwe auto's zoals die koopt. Maar dat is ook slechts een aanname.
Vind 8.000 euro voor een tweedehands niet perse duur, het gaat er vooral om hoe lang hij mee gaat, hoeveel onderhoud en hoe zuinig hij is. Je kan er wel een van 1500 (of minder) kopen, maar dat betekent niet dat je echt voordelig uit bent. Misschien kan je nagaan wat het onderhoud is, en of er vaak mankementen zijn met dit type. Dan weet je pas echt wat een voordelige auto is.
Grootste deel van nieuwe auto’s zijn lease auto’s. Dan een fiks deel met financiering. Kleinste deel is gespaard.

Zelf rijden wij de laatste 15 jaar gebruikt. Daarvoor altijd nieuw maar daar was ons inkomen ook naar. We konden veel meer sparen en we hadden nog niet de 3 kinderen die we nu hebben. Nu 3 kinderen met bijbehorende kosten zijn onze prioriteiten anders en rijden we gebruikte auto’s. 5 jaar oud meestal. We rijden ze dan op tenzij ze dusdanig duur worden in onderhoud en we ze eerder vervangen

Onze laatste nieuwe was een citroen xsara Picasso. Daarna gebruikte Berlingo toen weer een xsara Picasso en nu rijden we een ford Mondeo wagon. Volgende auto wordt een kleiner model.
mammavanmeisje schreef:
29-07-2017 02:46
Wij zijn op zoek naar een nieuwe tweedehands auto. Ik schrik me rot. Gewoon een zeer bescheiden formaat zoals Ford Fiesta, rond 100.000 op de teller. 7000 a 8000 euro.
Hoe dan?

O_O
Sparen.
(Gedeeltelijke) financiering
Private lease
Of leaseauto van de baas.

Ik heb mijn auto zelf betaald, gespaard en wat geleend bij mijn man. Mijn vorige auto kocht ik met een stukje financiering. 9 jaar in gereden en ondertussen iedere maand wat gespaard zodat ik nu weer een nieuwe kon kopen.
CarrieM schreef:
29-07-2017 07:42
Geen idee hoe mensen auto's van 30.000 euro of meer betalen. Zelfs al had ik het geld, zou ik het nog niet aan een auto uitgeven. Maar ieder z'n ding.
De meeste mensen die auto's in de prijsklasse prive kopen (nieuw) zijn 50/55 plussers die geen kosten meer hebben voor hun kinderen en hun huis voor een groot deel hebben afbetaald. Dan heb je opeens heel veel geld over (https://www.autoblog.nl/nieuws/bizar-zo ... oper-92312). Jongere mensen van die leeftijd hebben zo'n auto over het algemeen als auto van de zaak.
sparen: mijn auto kost rond de 40.000 euro. Ik zeg altijd: mijn spaargeld staat op de parkeerplaats. en ik heb deze auto gekocht toen ik 34 was.
viva1966 schreef:
29-07-2017 10:47
De meeste mensen die auto's in de prijsklasse prive kopen (nieuw) zijn 50/55 plussers die geen kosten meer hebben voor hun kinderen en hun huis voor een groot deel hebben afbetaald. Dan heb je opeens heel veel geld over (https://www.autoblog.nl/nieuws/bizar-zo ... oper-92312). Jongere mensen van die leeftijd hebben zo'n auto over het algemeen als auto van de zaak.
wat een onzin....
Voor de prijs uit jouw OP hebben wij een auto van 10 jaar gekocht met 28.000 op de teller.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
elfjetwaalfje schreef:
29-07-2017 07:30
Wij rijden minder dan 10.000 km per jaar en kunnen best een nieuwe, grote auto betalen. Toch rijden we in een kleine auto van 10 jaar oud met weinig harde kilometers op de teller en bij de dealer gekocht voor een prikkie (€3000,- en met 6 maanden garantie). Dat is voor ons goedkoper dan private lease en is goed genoeg voor ons. Auto's kun je prima zoeken via www.gaspedaal.nl, zo zijn wij er ook aan gekomen.
De Ford Fiesta waar ik t over had was 7 jaar en ook klein. Ik heb t idee dat ze duurder zijn geworden zeg maar de afgelopen paar jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven