Reacties van vrouwen
zaterdag 29 juli 2017 om 09:20
Ik vond dat toch vreemd:
Ik ging gisteren want drinken met een vriend van me en kwam nog wat andere mannen tegen die ik vaag kende. Wij staan wat te praten over voetbal. Komt er een vrouw bij staan, we raken een beetje in gesprek. Wat wil nou het geval: ik complimenteerde haar met haar kleding (niks slijmerigs ofzo) en die knul met wie ik stond te praten maakte een beledigende opmerking naar haar (inhoud even vergeten). Gaat ze de hele tijd met hem daarover in discussie. De man in kwestie en ik vroegen ons af hoe het nou kan dat hij iets lulligs zei en ik iets leuks en dat de vrouw in kwestie dan alleen op het negatieve ingaat. Grappige was dat ik dat ook nog tegen haar gezegd heb maar daar had ze geen antwoord op.
De mannen in kwestie gaven dus aan dat alle vrouwen zo reageren. Mijn gesprek was niet bedoeld als versierpoging maar ik vraag me wel af: herkennen jullie dat?
Ik ging gisteren want drinken met een vriend van me en kwam nog wat andere mannen tegen die ik vaag kende. Wij staan wat te praten over voetbal. Komt er een vrouw bij staan, we raken een beetje in gesprek. Wat wil nou het geval: ik complimenteerde haar met haar kleding (niks slijmerigs ofzo) en die knul met wie ik stond te praten maakte een beledigende opmerking naar haar (inhoud even vergeten). Gaat ze de hele tijd met hem daarover in discussie. De man in kwestie en ik vroegen ons af hoe het nou kan dat hij iets lulligs zei en ik iets leuks en dat de vrouw in kwestie dan alleen op het negatieve ingaat. Grappige was dat ik dat ook nog tegen haar gezegd heb maar daar had ze geen antwoord op.
De mannen in kwestie gaven dus aan dat alle vrouwen zo reageren. Mijn gesprek was niet bedoeld als versierpoging maar ik vraag me wel af: herkennen jullie dat?
zaterdag 29 juli 2017 om 11:16
Dank u, dat waardeer ik dan weer in u. Waarmee maar weer eens is bewezen dat positiviteit toch wel wat oplevert:-)
zaterdag 29 juli 2017 om 11:22
OF ze hebben geen fatsoenTimetraveler schreef: ↑29-07-2017 11:18Echt waaaaaaarom voelen sommige mannen de behoefte om een lullige opmerking naar een vrouw te maken die ze bij toeval ergens tegenkomen. De logica ontgaat me.
OF ze hebben gemerkte dat er vrouwen zijn die daar toch op ingaan, het lijkt me toch vreemd dat je die opmerkingen blijft maken als ze nooit effect hebben?
zaterdag 29 juli 2017 om 11:28
Zelf ben ik beledigd als iemand mij beledigd dus niet geintresseerd (en ga ik dus geen gesprek met de beledigende persoon aan) en voel ik mij niet geneigd om zijn beeld van mij te moeten veranderen (door in discussie te gaan)
anoniem_63e5531c67801 wijzigde dit bericht op 29-07-2017 11:41
60.97% gewijzigd
zaterdag 29 juli 2017 om 11:29
Of die vrouw vond het belangrijker dat jouw vriend haar leuk vond dan dat jij haar leuk vindt. Jouw complimentje werd daarmee niet interessant en zijn opmerking wel door de persoon erachter. Het aangaan van de discussie lijkt me bedoeld om het tegendeel te willen bewijzen = positief in beeld willen komen.
Of ze gelooft niet dat ze zelf leuk is en wordt onzeker van mensen die dit ook zeggen en dat triggert haar om wél leuk gevonden te willen worden. Omdat ze haar eigenwaarde koppelt aan wat een ander vindt.
Of ze had gewoon zin in een fittie.
Of ze gelooft niet dat ze zelf leuk is en wordt onzeker van mensen die dit ook zeggen en dat triggert haar om wél leuk gevonden te willen worden. Omdat ze haar eigenwaarde koppelt aan wat een ander vindt.
Hips, hopsakee en pierlala.
zaterdag 29 juli 2017 om 11:32
Het eerst zou kunnen wat de man in kwestie en ik verschillen wel heul erg. En afgaande op haar baan en kledingstijl is hij meer haar match. Maar goed mijn opmerking was alleen vriendelijk bedoeld en verder niets.Merl0t schreef: ↑29-07-2017 11:29Of die vrouw vond het belangrijker dat jouw vriend haar leuk vond dan dat jij haar leuk vindt. Jouw complimentje werd daarmee niet interessant en zijn opmerking wel door de persoon erachter. Het aangaan van de discussie lijkt me bedoeld om het tegendeel te willen bewijzen = positief in beeld willen komen.
zaterdag 29 juli 2017 om 11:33
Je laatste zin snap ik echt totaal niet na 3 keer herlezen.....Lampie1986 schreef: ↑29-07-2017 11:28Ik ben echt benieuwd naar de opmerking die die man maakte.
Denk even goed terug... wat werd er gezegd in de discussie?
Sommige vrouwen willen goedkeuring van iedereen (onzeker gedoe) jou goedkeuring had ze. En die van hem moest ze winnen.
Zelf ben ik beledigd als iemand mij beledigd en voel ik mij niet geneigd om iemand zijn beeld van mij te veranderen en zeker niet een gesprek aan te gaan.
En ik weet de opmerking niet meer, ik heb alleen de conclusie onthouden. Slechte eigenschap van me.
zaterdag 29 juli 2017 om 11:38
Ik snap het. Het is dat ik zelf weet wat ik bedoelbadmeester schreef: ↑29-07-2017 11:33Je laatste zin snap ik echt totaal niet na 3 keer herlezen.....
En ik weet de opmerking niet meer, ik heb alleen de conclusie onthouden. Slechte eigenschap van me.
Ik bedoel dat ik zelf de behoefte niet zou hebben om in gesprek te gaan met een man die mij beledigd heeft.
Dat ik denk dat die vrouw dat wel deed om zijn negatieve beeld over haar te veranderen daarom gaat ze de discussie aan.
Jij vond haar al goed zoals ze was dus jou hoeft ze niet te overtuigen. Deze man moest ze even overtuigen.
Het slaat nergens op maar ik herken dit wel. (Maar niet bij mijzelf)
Ik denk dat dat onzekerheid is van haar kant.
zaterdag 29 juli 2017 om 11:39
Ik snap überhaupt niet dat iemand die je amper kent, het lef heeft om een negatieve opmerking te maken. Nergens voor nodig, misschien wilde hij haar wegjagen met zijn opmerking omdat hij je niet wilde delen.
Je kennis was misschien wel gay.
Grapje....
Maar, wat heb ik een hekel aan mensen die denken dat zij het recht hebben om hun negatieve mening over je uiterlijk of kleding te geven zonder dat daar om gevraagd wordt.
Grapje....
Maar, wat heb ik een hekel aan mensen die denken dat zij het recht hebben om hun negatieve mening over je uiterlijk of kleding te geven zonder dat daar om gevraagd wordt.
zaterdag 29 juli 2017 om 11:41
That is weird shit. Waarom zou je nou in hemelsnaam iemand willen overtuigen die je niet kent?Lampie1986 schreef: ↑29-07-2017 11:38Ik snap het. Het is dat ik zelf weet wat ik bedoel![]()
Ik bedoel dat ik zelf de behoefte niet zou hebben om in gesprek te gaan met een man die mij beledigd heeft.
Dat ik denk dat die vrouw dat wel deed om zijn negatieve beeld over haar te veranderen daarom gaat ze de discussie aan.
Jij vond haar al goed zoals ze was dus jou hoeft ze niet te overtuigen. Deze man moest ze even overtuigen.
Het slaat nergens op maar ik herken dit wel. (Maar niet bij mijzelf)
Ik denk dat dat onzekerheid is van haar kant.
Maar dat is misschien mijn gebrek aan inlevingsvermogen, als iemand iets naar mij roept kan het mij niet zoveel schelen want diegene kent me toch niet so why bother?
zaterdag 29 juli 2017 om 11:42
Ze zal eerder van mij hebben gedacht dat ik gay ben.flexibel schreef: ↑29-07-2017 11:39Ik snap überhaupt niet dat iemand die je amper kent, het lef heeft om een negatieve opmerking te maken. Nergens voor nodig, misschien wilde hij haar wegjagen met zijn opmerking omdat hij je niet wilde delen.
Grapje....
zaterdag 29 juli 2017 om 11:42
zaterdag 29 juli 2017 om 11:43
Ik ben het helemaal met je eens. Toch zie je dit echt gebeuren.badmeester schreef: ↑29-07-2017 11:41That is weird shit. Waarom zou je nou in hemelsnaam iemand willen overtuigen die je niet kent?
Maar dat is misschien mijn gebrek aan inlevingsvermogen, als iemand iets naar mij roept kan het mij niet zoveel schelen want diegene kent me toch niet so why bother?
Vrouwen of mannen die iemand willen overtuigen.
Ze willen vooral zichzelf overtuigen dat ze er mogen zijn.
Het is echt apart.
zaterdag 29 juli 2017 om 11:46
+1_Marana_ schreef: ↑29-07-2017 11:42Ik herken het wel. Ik zie het hier op dit forum ook zoveel gebeuren. Iemand opent een topic, 2 reacties zijn negatief en 15 reacties positief/steunend/met goeie adviezen. En de TO reageert alleen op die 2 negatieve, wordt boos en alle mensen die wel meedachten voelen zich genegeerd.
Goed voorbeeld.
zaterdag 29 juli 2017 om 11:46
Verdomd! Nu je het zegt dat is wel zo ja. Goede opmerking._Marana_ schreef: ↑29-07-2017 11:42Ik herken het wel. Ik zie het hier op dit forum ook zoveel gebeuren. Iemand opent een topic, 2 reacties zijn negatief en 15 reacties positief/steunend/met goeie adviezen. En de TO reageert alleen op die 2 negatieve, wordt boos en alle mensen die wel meedachten voelen zich genegeerd.
zaterdag 29 juli 2017 om 11:48
Ja of ze was als sommige vrouwen: ik heb een bomberjack van Adidas, geel met rode stippen. En dan gaan wildvreemde vrouwen tegen mij zeggen dat ik wel homo moet zijn want een echte man zou dat nooit dragen.Lampie1986 schreef: ↑29-07-2017 11:43Ik ben het helemaal met je eens. Toch zie je dit echt gebeuren.
Vrouwen of mannen die iemand willen overtuigen.
Ze willen vooral zichzelf overtuigen dat ze er mogen zijn.
Het is echt apart.
zaterdag 29 juli 2017 om 11:49
Vrouw reageert op belediging en niet op compliment.
Nu ben ik bezig met een hypothese hahaha.
Maar goed voldoende hierover. Volgens mij geeft de opmerking van amarna food for thought.
zaterdag 29 juli 2017 om 11:50
Rotterdam he.badmeester schreef: ↑29-07-2017 11:48Ja of ze was als sommige vrouwen: ik heb een bomberjack van Adidas, geel met rode stippen. En dan gaan wildvreemde vrouwen tegen mij zeggen dat ik wel homo moet zijn want een echte man zou dat nooit dragen.
zaterdag 29 juli 2017 om 11:51
Een positieve opmerkingen kan veel betekenissen hebben. Meestal wordt een positieve opmerking gemaakt met een manipulatieve bijbedoeling. Maar zelden is zo'n opmerking echt oprecht gemeend, en wordt daarom als minder waardevol opgevat.
Een negatieve opmerking wordt daarentegen vaker precies gemaakt waarvoor hij bedoeld is: iemand in min of meerdere mate kwetsen. Daarom komen negatief geladen opmerkingen harder binnen.
Mijn theorie over dit verschijnsel.
Een negatieve opmerking wordt daarentegen vaker precies gemaakt waarvoor hij bedoeld is: iemand in min of meerdere mate kwetsen. Daarom komen negatief geladen opmerkingen harder binnen.
Mijn theorie over dit verschijnsel.
Elk geintje heb een seintje..
Zoals we dat hier in Amsterdam zeggen.
Right back at me hahaha. Die is leuk!
zaterdag 29 juli 2017 om 11:52
Net zoals mensen tegen mij zeggen dat het raar is als ik met een handtasje loop. Dat past niet bij zo'n stoere vrouw... zo vaak gehoord.badmeester schreef: ↑29-07-2017 11:48Ja of ze was als sommige vrouwen: ik heb een bomberjack van Adidas, geel met rode stippen. En dan gaan wildvreemde vrouwen tegen mij zeggen dat ik wel homo moet zijn want een echte man zou dat nooit dragen.
En ik ben gewoon een vrouwelijke vrouw incl lang haar en make up.
Toch vind men mij te stoer voor een handtas.
Oordelen oordelen oordelen...
Doen mensen snel als blijkt dat het beeld niet klopt wat ze hadden.
zaterdag 29 juli 2017 om 12:18
Rasechte psychologie
Duik maar eens in hechtingstheorie en alle oorzaken/gevolgen van dien.
Kinderen die vaak worden afgewezen herkennen later in het leven de afwijzing als aandacht. Gaan voorbij aan goede aandacht omdat ze dit niet kennen. Wat hier ook al wordt genoemd door anderen, als je een goed zelfbeeld hebt dan trek je een wenkbrauw op als je beledigd wordt en hou je de eer aan jezelf. Dan zit de zelfwaardering goed. Gewend aan neergehaald worden en weggeduwd? Dan ga je wanhopig op zoek naar kruimeltjes waardering. Het meest interessant is dan de waardering van iemand die je eerst heeft afgewezen, want dan is het echt 'verdiend'.
Een light-borderline model in feite.
30-40% van alle volwassen heeft een verstoring in de hechting ervaren. Vandaar dat er zoveel verschillende mensen zijn en daardoor ook interactiepatronen en daarop volgend relatiepatronen.
Hips, hopsakee en pierlala.