Gender neutraal
donderdag 27 juli 2017 om 16:20
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.
Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?
En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?
En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
zaterdag 29 juli 2017 om 14:22
LAgirl82 schreef: ↑29-07-2017 13:43Wat vinden jullie dan van een man die hoffelijk is naar een vrouw toe, en bv:
- De deuren voor haar openhoudt of opent zoals de autodeur
- Haar (zware) spullen uit handen neemt
- haar stoel aanschuift
- betaalt in een restaurant
- de jas gaat halen en die aanreikt zodat je erin kan
- opstaat voor een vrouw
- haar niet zomaar op de wangen zoent
En ik zeg niet dat ik dit allemaal meemaak/vraag/verlang of dat mijn man dit allemaal doet, maar daar moeten jullie dan toch van gruwelen als jullie dit zouden meemaken of niet?
Ik zie dat als een belediging. Echt waar. En dat heb ik al mijn hele leven, en dat is wel wat langer dan dat de genderneutrale 'hype'.
Tenzij iemand de deur voor me openhoudt, omdat dat nu eenmaal zo uitkomt, mijn stoel aanschuift of jas aanreikt omdat ik een klant ben in een restaurant, maar dat heeft werkelijk niks met mijn vrouwzijn te maken.
zaterdag 29 juli 2017 om 14:29
Dit is onwetend:
En iemand die zich noch man noch vrouw voelt, kom op zeg. Als iemand vrouw is maar niet van jurkjes en rokjes houd of niet van make-up en nagellak houd en misschien een beetje meer mannelijkere trekjes heeft en het leuk vind om te karten ipv thee te leuten is dat prima. Dan ben je nog altijd gewoon een vrouw, alleen voel je je niet zo vrouwelijk als misschien andere vrouwen.
Niet alle vrouwen houden van make-up en hoge hakken en make-up en servies schilderen op vrijgezellenavonden, maar ze zijn en blijven nog altijd gewoon vrouw. En waarom dan niet naar het vrouwentoilet?
Waarom moeten we tegenwoordig zo doorslaan in alles en zo rekening houden met hoe mensen zich vóelen ipv wie ze zijn?
Even je eigen tekst quotend.
zaterdag 29 juli 2017 om 14:33
Ik vraag me af hoe dit soort dingen werken in landen waar mensen niet zo ontzettend op hun man- of vrouwzijn worden aangesproken, omdat er gewoon geen/niet zoveel woorden voor zijn.
zaterdag 29 juli 2017 om 14:39
LAgirl82 schreef: ↑29-07-2017 13:43Wat vinden jullie dan van een man die hoffelijk is naar een vrouw toe, en bv:
- De deuren voor haar openhoudt of opent zoals de autodeur
- Haar (zware) spullen uit handen neemt
- haar stoel aanschuift
- betaalt in een restaurant
- de jas gaat halen en die aanreikt zodat je erin kan
- opstaat voor een vrouw
- haar niet zomaar op de wangen zoent
En ik zeg niet dat ik dit allemaal meemaak/vraag/verlang of dat mijn man dit allemaal doet, maar daar moeten jullie dan toch van gruwelen als jullie dit zouden meemaken of niet?
Ik vind dat prima zo lang de man en vrouw het allebei goed vinden. Waarom niet>
Ik zou zelf niet zo willen leven. Dat is dan weer wat anders.
zaterdag 29 juli 2017 om 14:45
Ja. Dat vind ik dus ook.
Waarom vinden mannen autosport vaak veel leuker dan vrouwen? Waarom vinden vrouwen een romantische komedie vaak leuker dan mannen? Om maar eens een paar stereotype voorbeelden te noemen.
En ja, natuurlijk zijn er vrouwen die autosport ook geweldig vinden. En zijn er mannen die het liefst een romantische komedie zien. Maar die zijn ver ver in de minderheid.
Ik denk niet dat dat is omdat het ons is aangeleerd. Ik vind het prima dat de aanspreekvorm 'Dames en heren' verdwijnt. Er worden veel mensen door gekwetst, dus waarom zoude we niet ' goedendag iedereen' gebruiken. Ik ben helemaal voor.
Maar ik denk dat we niet moeten ontkennen dat er grote verschillen zijn tussen mannen en vrouwen.
zaterdag 29 juli 2017 om 14:48
Ik denk dat je heel goed weet dat je hiermee heel veel mensen kwetst. Waarom doe je dat bewust?
Prima dat je je eigen mening hebt. Maar er zijn heel veel mensen diep ongelukkig omdat ze zich niet een meisje voelen terwijl ze wel die geslachtskenmerken hebben en andersom. Waarom kwetst jij hun bewust?
zaterdag 29 juli 2017 om 14:53
gedanst schreef: ↑29-07-2017 14:48Ik denk dat je heel goed weet dat je hiermee heel veel mensen kwetst. Waarom doe je dat bewust?
Prima dat je je eigen mening hebt. Maar er zijn heel veel mensen diep ongelukkig omdat ze zich niet een meisje voelen terwijl ze wel die geslachtskenmerken hebben en andersom. Waarom kwetst jij hun bewust?
Een vrouw kwetsen door te zeggen dat ze vrouw is?!
zaterdag 29 juli 2017 om 15:00
Jullie vrouwen staan echt braaf in de rij te wachten? Mijn geslacht heeft mij nooit weerhouden om dan de mannen toilet maar te nemen
zaterdag 29 juli 2017 om 15:07
zaterdag 29 juli 2017 om 15:21
Precies.
Ze zit te provoceren.
Iedereen die nu nog beweert dat ' die mensen op moeten houden met die genderonzin' heeft de afgelopen 40 jaar onder een steen geleefd.
zaterdag 29 juli 2017 om 15:22
zaterdag 29 juli 2017 om 15:23
Waarom haal je je vorige post weg als jij zo trots bent op je mening?
Hou toch op. Je zit gewoon te zieken en reacties uit te lokken. Als je echt ballen had, liet je je vorige post wel staan.
zaterdag 29 juli 2017 om 15:25
Nee, ik snap niet waar het rationele denken naar toe is. Maar goed, niemand hier die het ook weet, dus ja.
zaterdag 29 juli 2017 om 15:25
Mensen dénken niet opeens dat er meer is dan alleen mannen en vrouwen. Er zijn mensen die zich de ene keer meer man voelen en de andere keer meer vrouw. Wie ben jij dan om te zeggen dat dat onzin is? En om het even puur bij de feiten te houden, er zijn mensen met zowel mannelijke als vrouwelijke gelachtskenmerken. Dat valt niet te ontkennen.
Dus ik begrijp niet dat je dit zomaar beweert.
zaterdag 29 juli 2017 om 15:27
Vreselijk ik zou er geen genoegen mee nemen als ik aangesproken wordt als de vrouw van.... (als ik een relatie zou hebben dan, want momenteel ben ik single)