Gestopt met de pil

18-08-2007 10:34 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindGestoptNOD/UitgerekendBijzonderhedenBlink2252ejun '0906-08Harleygirl29301esep '07 Nadine 409342enov '0803-09-0926-08 gyn 13-08 vk

Jongen

Nadine 409341eapr '0630-08-07 Nick Blink2241eokt '0629-09-07VincentOngeduld2271enov '0614-01-08 GuidoUtah262eaug '0702-05-08TimB80271ejul '0725-06-08YvoZaza 271eokt '0615-08-08LynnBloemetje78301ejul '0723-11-08 kleintje* Meissie80281edec '0610-12-08CharlotteSweety32341eokt '0624-12-08LauraTinkerbel80281ejun '0624-03-09Tomas

Hopelijk kunnen we in dit nieuwe topic snel nieuwe zwangeren en baby's verwelkomen!!
Ooh wat fijn om te horen, Tinkerbel! Succes met de laatste loodjes en sterkte met de bevalling!
Hey Tink, dat scheelt weer! Nog maar even, je hebt al bijna meldplicht.. Hoe gaat het met je gevoel over de bevalling?
@Zaza, Al wat beter, ben al zo blij dat het geen stuitligging is en dat het normaal mag nu. Ook wel blij dat het geen ks gaat worden, ik zag beetje op tegen het herstel.

@Mango, Dankjewel!

Hihi ja bijna meldpicht haha gek hoor!
Had het al gezegd op je hyves maar ben zo blij voor je Tinkie! Gogogo op naar een niet te moeilijke bevalling!!!
Pff, kreeg net telefoontje van vriendin dat ze gister brand in huis hebben gehad. Hun geluk is geweest dat ze het zelf snel ontdekt hebben en dat de buurt geholpen heeft water aan te slepen totdat de brandweer kwam. Toch wel een grote angst voor mij, een huisbrand....

Tink: Oh, wat fijn! Is ie ook al wat ingedaald? Hoe is het verder? Hoe je het nog een beetje uit?

Sweet: Wat fijn dat het de goede kant op gaat met je meisje! Ik hoop dat je zelf ook snel wat bij kan slapen!

Blink: Wat spannend, ook bij jullie steeds duidelijkere kriebels! En die droom, dat is het ultieme teken hoor! Hier bij mij nog maar een kleine kriebel, moet zelf echt nog een hobbel over. Eerst maar es wat rust op werkvlak, dan zien we wel verder!

Nadine: Hoe is het? En hoe is het met je kleine mannetje?

Guido begint nu steeds meer min of meer herkenbare klanken te maken. Papa & mama gaat hartstikke goed. Opa is apa en oma is ama. Tessa (boxer van opa & oma) is Tetta.

Zo schattig!
@Ongeduld, Ohw gatver, ik kan daar echt nachtmerries van krijgen weet je dat van brand in huis. Dat lijkt me zo erg. Gelukkig is het goed afgelopen en waren ze er op tijd bij. Is er bekend wat de oorzaak is van de brand?

Hij was volgens de vk nog niet ingedaald maandag, daarom zat ze ook zo te hannissen met dat voelen hoe de ligging is denk ik. Ze zei dat hij nu wel al ingedaald had moeten zijn maargoed bij mij gaan de dingen altijd anders haha hij kan ook pas indalen op het moment van de bevalling. Ik heb wel steeds steekjes in het stuk bij mijn bekken, weet niet of dat wat zegt? Ik moet nog een week wachten voordat ik weer naar de vlos mag. Verder gaat het wel goed. Ben de dagen aan het aftellen. Ik begin het af en toe wel zat te worden. Vooral 's nachts. Gelukkig zijn niet alle nachten hetzelfde, vanacht heb ik heerlijk geslapen. Misschien omdat ik ook wel een beetje moe was van de stress over die stuit.

Kleine doet het erg goed. Hij zat me gister zo hard te beuken in mijn zij dat ik gewoon echt een voet door mijn huid heen voelde. Hij is echt sterk. Ben zo benieuwd hoe hij eruit ziet. Ik zit dan steeds naar die pretecho te kijken maar hij zal er wel helemaal anders uitzien. Ik vind dat snoetje op die pretecho echt zo zoetjes en schattig en lief! haha het duurt niet lang meer!
Tinkerbel: Mijn meisje was ook niet ingedaald (niet vast in ieder geval) en toch op de natuurlijke manier bevallen hoor.

Het kan altijd nog zeiden ze en dat was ook zo.

En probeer je nog geen zorgen te maken. Iedere bevalling is zo anders...

Wie weet poep jij hem zo effies uit

Ongeduld: Ojee gatver. Dat is ook mijn vrees hoor brand.

Goed dat ze er op tijd bij waren.

Wat leuk dat mijn toekomstige schoonzoon zo aan de babbel is
lieve meiden!

tink, wat fijn voor je!

sweet: hoe gaat het met je meisje?

Pfoeh, ik ben in de war!! Sinds zondag (week na eisprong) had ik zo'n last van mijn borsten en werd ik 's ochtends enorm misselijk wakker. Ik durfde het bijna niet te denken, maar voelde me echt een beetje zwanger. Een heel eng idee, zo snel al..maar ook heel fijn. Maar vandaag, ruim 3 dagen te vroeg, ineens ongesteld geworden. Het voelt echt alsof mijn lichaam me voor de gek heeft gehouden, of misschien heb ik me alles wel ingebeeld omdat ik het zo graag wil. Het doet pijn. Ergens zoek ik naar positieve woorden, dat het echt nog wel gaat komen en dat dit eigenlijk wel echt te snel voor me is, maar toch. Ik ben toch teleurgesteld. En ergens ook wel geschrokken dat er maar 10 dagen tussen mijn eisprong en mentruatie zit. Dat is toch veels te kort? Of zie ik alweer allerlei beren op de weg?

Sorry dat ik me hier weer meld met zo'n egobericht...
Lieve Bloem,

Geef het even de tijd. Ik snap dat je teleurgesteld bent en 10 dagen is idd iets te kort dacht ik maar wie weet is het volgende maand wel weer normaal. Je lichaam moet ook even weer helemaal bijkomen van alles. Laat die beren maar lekker doorlopen, het komt helemaal goed!

Oh en bloem ik heb maar gelijk even voor je gegoogled, 10 dagen is niet te kort dus geen zorgen.
Lieve Bloem, kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Maar je lichaam is nog even op zoek naar een nieuw ritme denk ik. Thinkerbel heeft helemaal gelijk wellicht is het deze ronde weer normaal. Ik hoop het zo voor je want ik gun het je zo. Dikke knuffel meis. Lucht je hart hier gerust, daar zijn we voor. Ik zal voor je duimen de volgende ronde, het is ook allemaal zo spannend na alles wat je hebt meegemaakt. Ik vind je echt sterk!

Ongeduld, jeetje wat schrikken zeg voor je vriendin. Kan me van vroeger nog herinneren dat het huis van mn oom helemaal uitgebrand was. Wij woonden ook in de straat en het was verschrikkelijk. Daar moet je echt niet aan denken. Gelukkig is het bij haar wel goed afgelopen! Is er veel schade?

Wat leuk dat Guido al zo goed brabbelt. Hier is het nog steeds, papa, mama, aai (oftewel de kat), Denne (Dennis), niet oma, maar de naam van oma haha. Vincent heeft het er niet zo druk mee. Ook het lopen lukt nog steeds niet. Ik heb zelfs een beetje het gevoel dat hij wat achteruit is gegaan. Kon hij eerst goed stappen aan de hand, nu wil hij dat absoluut niet meer. Moet hij heel erg huilen en is helemaal overstuur. Dus dan ga ik hem ook niet pushen. Wel kruipt hij nu minder en "loopt'' hij op zn knietjes. Meneer wordt straks 17 maand. Ben benieuwd wanneer het eens gaat komen..... Kijk er wel naar uit als ik eerlijk ben. Maak me soms ook wel een beetje ongerust.

Maar ik had dus wel gelijk met die kriebels? haha zie je nou wel! Hier laat ik het ook nog even kriebelen hoor, maar wordt wel dit jaar stoppen met de pil. Spannend! Dan maar kijken of het ons nog eens gegund is.

Sweet, fijn dat het zo goed gaat met meissie dankzij het ritme boekje! Geeft je een fijn gevoel he! Je doet het goed hoor!

Zaza, balen dat je een halve dag meer moet werken en het niet zo fijn is. Maarja, als je zo verder komt zou ik het ook doen hoor.

Nadine, hoe is het bij jou? Al ideeen hoe de babykamer gaat worden? Wil je ook weten wat het wordt deze keer?

Thinkerbel, idd meldplicht! Fijn dat het niet meer in stuit ligt!! Ben je toch wat rustiger.

Harley, we denken ook aan jou meis. Ben benieuwd of er nu al iets gestart is. Duim ook voor jou!

Utha, hoe is het met de buurman? Nog geklaagd?

Meissie, hoe is het bij jou?

We hebben vanavond even de foto's besteld. We hebben een foto reportage laten maken van ons drietjes en van Vincent. Zijn mooi geworden! Vorige keer viel een beetje tegen, dus ben nu helemaal blij! Nu nog wachten totdat het klaar is!
Bloem: Tuurlijk doet het pijn, je wilt zo graag. Ik denk dat we allemaal het gevoel van zo graag willen wel herkennen. Met kleintje* in je hoofd, kan ik me alleen maar voorstellen dat dat gevoel enorm versterkt word. Ik ben ervan overtuigd dat jullie een broertje of zusje voor kleintje* krijgen! En volgens mij is 10 dagen helemaal niet zo vreemd. 14 dagen is maar een gemiddelde. Bij mij is het langer, bij anderen weer korter. En het kan volgens mij ook best dat je cyclus nog even moet wennen. Zegt de leek....

Tink: De brand is begonnen met smeulen in de isolatie in het dak, maar hoe het daar is gekomen... Dat wordt nog onderzocht. Het is helemaal sneu omdat ze net 2 weken klaar waren met de verbouwing. De hele bovenverdieping moet opnieuw (inclusief nieuw dak) en beneden moeten er nieuwe plafonds en houten vloer in. Allemaal door de waterschade. Beter dit dan persoonlijke schade, maar het blijft enorm K.T.

Guido leek net na de geboorte juist heel veel op de pretecho, ik sta er nog steeds van te kijken wanneer ik een foto en de echo naast elkaar leg!

Sweety: Tja, Guido moet zijn best doen, want hij moet natuurlijk wel een goede partij voor je meisje zijn!

Blink: Heeft Vincent nu geen last van een berucht sprongetje? Huilen, overstuur, minder doen dat ie al deed zijn klassieke tekenen. Voor je het weet kletst ie je de oren van het hoofd en moet je hem achterna rennen...

Guido heeft vandaag voor het eerst een paar stapjes los gezet! Daarna viel hij wel op zijn kontje, maar man, wat ben ik trots! Ben benieuwd of het nu inderdaad zo snel gaat als ze zeggen...

Oja, Hema alarm. Niet heen gaan, want ze hebben er veel te veel leuk speelgoed!
Ja hoor, volgens Oei ik groei is de laatste sprong met 17 maanden!
Over de meeting. Zaterdag 28 maart.

Blink, zaza en ik hebben dubbel bevestigd. Meissie, Utah en Nadine hebben op de datumprikker ingevuld dat ze kunnen. Sweet heeft het even te druk gehad met meisje, maar kan zo aanschuiven. Tink is dan net aan het genieten van een wolk van een baby. We kunnen natuurlijk ook met z'n allen bij Tink op kraamvisite gaan! Nee hoor Tink, dat zullen we je niet aandoen!

De dierentuin in Amersfoort staat als eerste plek, eventueel de binnenspeeltuin als slecht weer optie houden?
Ons nieuwe huisdier

pompidompidom

Het is de Ongeduld One Woman Show!
Haha.. ongeduld, wat een foto! En wat goed dat Guido gelopen heeft! Knap hoor!

Bloem, ik denk dat het heel logisch is dat je erg teleurgesteld bent en dat het je misschien wel extra pijn doet. Je wordt er misschien wel extra aan herinnerd. Maar zeker komt ook jullie dag, al heb je daar nu weinig aan.

Ik had ook steeds een korte periode tussen eisprong en ongesteld worden. Volgens mij maakt het niet zoveel uit, maar wel handig om te weten.
Bloem: Even een dikke hug voor jou.En hou eens op met verontschuldigen!

Natuurlijk doet het pijn en dat mag je best zeggen.

Kan me voorstellen dat het heel moeilijk is.

En die kortere periode heb ik ook wel gehad hoor en dat gaf niks.

Alleen wat Zaza al schrijft het is wel handig om te weten

Meid doe kalm aan en schrijf maar lekker hier van je af.

Misschien is het ook de spanning wel...daar reageert je lichaam ook vaak op.

Dikke knuffel en vertrouw erop dat je lijf doet wat het moet doen!
Harley: Als je dirt leest weet dan dat ik nog altijd aan je denk!

Hoe gaat het met je? xxx
Hallo lieverdjes

Tink het komt dichter en dichter bij jou. Gelukkig dat het achteraf toch geen stuitligging bleek. De bevalling gaat echt wel lukken meis. Wie weet valt het reuze mee bij je. En ook al valt het iets minder mee, de pijn vergeet je echt snel. (Ik tenminste toch,het lijkt al jaren geleden en het is enkel nog een vage herinnering)

Bloem spijtig dat je niet meteen weer zwanger bent. Ik begrijp wel dat je er stiekem op gehoopt had. Jouw dag komt nog meid.

Hoe gaat het verder met je eigenlijk? Ben je terug aan het werk? Kunnen manlief en jij bij elkaar terecht...ben beetje bezorgd over je meis. Het lijkt me ook zo verdomd vreselijk moeilijk allemaal.

Meeting 28 maart lijkt me wel haalbaar. Dan is Charlotte al 15,5 week...

We zijn vanochtend een kijkje gaan nemen op de creche. Komende dinsdag gaat ze voor de eerste keer gelijk een hele dag....in de voormiddag moet ik dan wat regeldingetjes doen en grote boodschappen en dan in de namiddag met vriendin shoppen in M'stricht. Ik had er een erg goed gevoel bij. Zag er allemaal leuk uit en de leidsters waren ook erg lief en vriendelijk. Gisteren heeft Charlotte haar eerste prikjes gekregen op het cb. En de flinkerd heeft maar heel eventjes gehuild. Trotse mama :-)

Ze slaapt nog steeds prima door. Van een uur of 21 tot een uur of 9. En we zitten sinds 3 daagjes op 4 voedingen van 210 cc.

En ongeveer om de 2 dagen een poepluier. Ze is weer 1 cm gegroeid en flink aangekomen. Nu 58 cm en 5,690 gram. Kledingmaat 62 begint nu goed de zitten,alleen de mouwtjes zijn vaak nog ietsje te lang.

Ik gebruik flesje van Avent en op de speentjes staat het nummer 2. Ik heb de indruk dat ze te hard moet zuigen aan deze speentjes. Iemand ervaring met aan andere speen??
Blink wat leuk die fotoreportage. Heb je ook wat foto's ervan op je hyves staan? Ik heb als cadeau van schoonzus een fotoreportage cadeau gekregen voor mij en Charlotte. Maar ik ga nog een paar maandjes wachten zodat haar haar mooi te stylen is en ze wat meer poses kan aannemen ipv enkel liggen....

Van een tante van me, die ook erg handig is met camera en fotoshop had ik een leuke foto gekregen van ons tweetjes op canvasdoek. Op de foto was ze net 2 weken oud. Die hangt nu mooi centraal op in de woonkamer.

Ik zou snap wel dat je je idd zorgen begint te maken over Vincent. Maar het ene kind is vroeger of later dan het andere meis, het zijn maar gemiddelden. (Wat is dat toch met die groeisprongen waar heel de kinderpijler het over heeft, is dat een hype in Nl?)

Sweet meis ik lees op het decembertopic dat je er wat doorheen zit. Gaat het ondertussen beter met jou en je meisje?

Meid je bent echt een topmoeder en je doet alles om je meisje zo goed mogelijk te helpen. Maar ze kan nu éénmaal nog niet aan mams vertellen wat er scheelt.... Dus is het puzzelen en zoeken en adviezen opvolgen en uitproberen. Meis ik hoop dat de osteopaat wat verlichting kan brengen en dat het erg snel beter mag gaan. Dikke knuffel.

Zaza ik ga ook 3,5 dag werken. Alleen de ene week 3 en de andere week 4 dagen, dus toch telkens 8 uur. Ik vraag me alleen af of ik er van rond ga komen :-), als je zo thuis bent heb je toch de neiging om geld uit te geven merk ik. Hier naartoe,daarnaartoe...en dan eindelijk je lijf dat terug vorm begint te krijgen dus ja, dan wil je ook nieuwe kleren...

Hoe gaat het met Lynn?

Nadine hoe is het met je? Pas je nog in je normale kleding of begint je buikje al wat te komen? Hoop dat de misselijkheid snel over is, man dat rot gevoel herinner ik me nog...ieuw.

Ongeduld proficiat met Guido zijn eerste stapjes. Kan ik begrijpen dat je helemaal trots bent. Ik zal met je meeduimen dat je snel een leuke andere baan vindt.

Utah meid hoe gaat ie? Druk,druk,druk...?

Harley en b80 dikke knuffel ook voor jullie. Hoop dat het met jullie goed gaat...

Ik heb vanaaf een date...een drankje doen. Ben eens benieuwd.

Ik probeer weer eens wat vaker te komen meiden.

Kusssssss

Nadine
Meissie, nee nog geen foto's geplaatst. Maar dat ga ik zeker doen als ik ze thuis heb. Gisteravond de maten etc doorgegeven dus wordt gebeld als ze klaar zijn. Leuk cadeau heb je gehad. Is zo schattig als ze net het koppie op kunnen houden. Heb ook zo'n foto cadeau gehad van mijn broer. Zo schattig!! Gaat vast helemaal leuk worden van je meissie.

Veel succes voor dinsdag, gaat vast goed met je meissie.

Moet me idd niet te druk maken, maarja dat doe ik dus wel... kan er niets aan doen zo voelt het even.

Ik had ook altijd Avent en nummer 2 speen. 3 is toch voor pap?? Misschien iemand anders ervaring met andere spenen? Vincent had er geen last van.

Ongeduld, bedankt voor het nakijken van die sprong. Misschien is dat het idd. Ik hoop het in ieder geval en dat het snel weer over is. Staat er ook in hoe lang zo'n sprong kan duren? Hij heeft ook deze week iets met slaan. En dan met name mama. Papa niet hoor. Ik spreek hem streng toe, want dit wil ik echt niet hebben. Nadine, heb jij dit ook met Nick gehad?? Erg lastig, maar herken soms wel wat van zijn ongeduld en driftbuien. (erg he, maar dat heeft hij echt van mij. Ik kan ook zo ongeduldig zijn.). Hij is wel van het bouwen en stapelen. Daar is hij dan wel weer snel mee.

Nadine, de 24ste al de 20weken echo?? Dat gaat voor mijn gevoel zo snel! Heb je al buikfoto's? Of nog niet echt een buik?

Ongeduld, idd knap van Guido! Hij gaat echt snel hoor! Daar mag je trots op zijn.

Sweet, knuf meid!!

Voor iedereen alvast een fijn weekend gewenst.

We hebben morgen kindercarnaval en gaan met ons clowntje even kijken. LEuk!
Nee, dat is toch niet de 20 wk echo voor Nadine???

Meissie, wij hebben ook advent speen 2. Lynn doet dan ongeveer een kwartier over de fles en verslikt zich soms wel eens een keer. Ik heb ook nr 3 geprobeerd (is niet voor pap - de papspeen is de 1-2-3-speen) maar voor Lynn gaat dat te snel. Heeft dan de fles in ongeveer 5 minuten leeg en verslikt zich erg vaak. Gewoon een keer proberen denk ik..
Even over de spenen.... Ik heb ook altijd Avent gebruikt. Speen 1 is voor als ze +/- 1 maand is, speen 2 als ze 2 maanden is en speen 3 voor 3 maanden. Ongeveer dan hè. Als je het gevoel hebt Meissie dat ze te hard ervoor moet werken, gewoon over gaan naar speen 3. Er is ook een 1,2,3 speen (met een gleufje) en die gebruikte wij voor de papfles. Maar hou er rekening mee dat ze 15-25 min. over de fles mag doen.

Oh kleine man is wakker, en ik ben nog niet klaar, snel verder dus... Later meer....

Doei
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Nee, niet de 20 weken echo, 12,5 week pas!!!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven