Geld & Recht alle pijlers

Louche tandarts

30-07-2017 19:33 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik heb een situatie en ik weet niet goed waar ik terecht kan. Mijn vriend is vrijdag bij een (achteraf louche) tandarts geweest die zijn verstandskies heeft geprobeerd te trekken. Ze heeft hem twee verdovingen gegeven die niet werkten want hij had ontzettend pijn. Hij zegt dat zij echt op zijn tandvlees heeft staan hameren. Na een uur is hij weggelopen omdat hij de pijn niet meer trok. We hebben meteen het tandartsbemiddelingsbureau gebeld en een afspraak gemaakt bij een andere tandarts. Deze heeft een foto gemaakt en zei dat de kies op een bepaalde manier in zijn mond zat waardoor hij het niet aandurfde hem eruit te halen (medische details weet ik verder niet). Daarom moet hij volgende week naar de kaakchirurg.

Vrijdagavond kreeg hij heel erge koorts en zwol zijn wang op. Zaterdag zijn we weer teruggegaan naar die nood tandarts en die heeft hem antibiotica gegeven want het is gaan ontsteken.

Oké nu de vraag: hij is al het hele weekend doodziek van wat die eerste tandarts bij hem heeft gedaan. De tweede tandarts gaf na lang aandringen toe dat het handig was geweest als de eerste tandarts van tevoren een foto had gemaakt. Zijn er stappen die we kunnen ondernemen tegen die eerste tandarts voor al het leed wat zij ik haar onkunde heeft veroorzaakt? Heeft hij überhaupt wel een poot om op te staan?

Sorry voor het lange verhaal, heb het zo kort mogelijk geprobeerd te houden maar ik wilde wel de volledige informatie geven !
Tandheelkundig Informatie Punt.
TIP. Even googlen voor de contactgegevens.
Voor klachten zie hier https://www.knmt.nl/patienten/help-ik-heb-een-klacht
Maar dat een tandarts mogelijk een fout heeft gemaakt, wil niet zeggen dat hij of zij ook meteen louche is.
Geen foto gemaakt van te voren???
Buxushaag schreef:
30-07-2017 19:41
Geen foto gemaakt van te voren???
Nee!
Hoe weet hij dan de ligging van de kies? Dit is strafbaar.
Buxushaag schreef:
30-07-2017 19:46

Echt? Weet je dit zeker? Dit is dus al wat wij al vermoedden!
claire1111 schreef:
30-07-2017 19:50
Echt? Weet je dit zeker? Dit is dus al wat wij al vermoedden!
Ik zou die vraag neerleggen bij de professionals. Niet afgaan op een forum. De link naar TIP kreeg je net al.
Fluithaas schreef:
30-07-2017 19:38
Voor klachten zie hier https://www.knmt.nl/patienten/help-ik-heb-een-klacht
Maar dat een tandarts mogelijk een fout heeft gemaakt, wil niet zeggen dat hij of zij ook meteen louche is.

Yes dit is wat ik nodig had, bedankt!
Buxushaag schreef:
30-07-2017 19:46
Andere tandarts heeft die foto gemaakt, wat ik er uit op maak.
Niemand is onmisbaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven