Zomermoppers en wintervreugd!

zondag 16 augustus 2015 om 14:18
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?
We komen trouwens hier vandaan.
We komen trouwens hier vandaan.

maandag 31 juli 2017 om 12:37
Dat hoor ik ook vaak. Dat is dan wel weer jammer. Het is inderdaad wel zo dat mensen die een beetje gebruind zijn er net wat fitter en gezonder uitzien.pamelacourson schreef: ↑31-07-2017 11:27Je ziet het wel bij bepaalde groepen, dat men zo bruin mogelijk wil worden. Op vakantie waren het vooral bejaarden met zo'n vieze bruine leren huid, brr.
Bij mezelf vind ik het wel mooier om een beetje kleur te hebben (vooral in mijn gezicht zie ik vaak heel wit en mensen denken snel dat ik ziek of moe ben) en ik hou van het gevoel van zon op mijn huid, maar op vakantie zit ik graag onder een parasol. Ik ken zelf ook geen mensen die gaan kijken wie er het bruinst is.
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
maandag 31 juli 2017 om 12:48
Wat een rare post!sebastiaan1234 schreef: ↑31-07-2017 10:14Ik vind dat ook zoiets, het lijkt haast een "challenge" te zijn, wie zo snel mogelijk bruin is. Helaas voor de thuisblijvers hebben de rijkerds die twee of meer weken naar landen als Italië of Spanje gaan altijd een enorme voorsprong. Ik snap dat sowieso niet, op vakantie naar zo'n land om dan enkel je dronken te zuipen en te bakken in de zon. Doe mij maar een land als Nederland, België of Duitsland!![]()
Ik ga echt niet naar zulke landen om bruin te worden, maar om cultuur op te doen en te genieten van het mediterrane sfeertje. Bovendien houd ik van snorkelen en van ander eten in de vakantie.
Overigens ben ik niet rijk en drink niet.
maandag 31 juli 2017 om 13:19
Mijn lievelingsweer is precies zoals blue_lagoon het ook beschrijft:
Guur en donker en grijs, vooral GEEN zon. Verder mooie herfsttinten of bittere snijdende kou.
Ik hou ook van harde wind en regen.
Een paar jaar geleden heeft de zon echt iets van 3 weken achter elkaar niet geschenen, toen hij vervolgens weer scheen vond ik het opzich wel leuk om hem weer eens te zien, vooral omdat het verder wel gewoon koud was. Maar ik zou er niet rouwig om zijn als hij maandenlang niet zou schijnen. Donker en grauw weer vind ik juist fijn en behaaglijk.
Bruin worden is ook totaal niet aan mij besteed. Ik vermijd de zon zoveel mogelijk, ik vind bruin bij mezelf erg smoezelig staan, en bovendien zit huidkanker en melanoom in de familie, dus ik ga dat echt niet opzoeken. Als mensen een stomme opmerking maken zeg ik gewoon dat ik tevreden ben met mijn huidskleur en dat ik geen behoefte aan huidkanker heb.
Grappig is wel dat ik heel erg op mijn oma lijk in veel opzichten, behalve met dit onderwerp. Zij is het hele jaar bezig met 'wanneer is de langste dag' en daarna baalt ze dat de dagen elke dag korter worden. En na de kortste dag zegt ze standaard dat het alweer wat langer licht wordt, 'je kunt het al een beetje zien!!' (één week na de kortste dag ziet ze het al
)
Ik heb het juist andersom, hoe korter de dag, hoe minder zonlicht, heerlijk.
Guur en donker en grijs, vooral GEEN zon. Verder mooie herfsttinten of bittere snijdende kou.

Ik hou ook van harde wind en regen.
Een paar jaar geleden heeft de zon echt iets van 3 weken achter elkaar niet geschenen, toen hij vervolgens weer scheen vond ik het opzich wel leuk om hem weer eens te zien, vooral omdat het verder wel gewoon koud was. Maar ik zou er niet rouwig om zijn als hij maandenlang niet zou schijnen. Donker en grauw weer vind ik juist fijn en behaaglijk.
Bruin worden is ook totaal niet aan mij besteed. Ik vermijd de zon zoveel mogelijk, ik vind bruin bij mezelf erg smoezelig staan, en bovendien zit huidkanker en melanoom in de familie, dus ik ga dat echt niet opzoeken. Als mensen een stomme opmerking maken zeg ik gewoon dat ik tevreden ben met mijn huidskleur en dat ik geen behoefte aan huidkanker heb.
Grappig is wel dat ik heel erg op mijn oma lijk in veel opzichten, behalve met dit onderwerp. Zij is het hele jaar bezig met 'wanneer is de langste dag' en daarna baalt ze dat de dagen elke dag korter worden. En na de kortste dag zegt ze standaard dat het alweer wat langer licht wordt, 'je kunt het al een beetje zien!!' (één week na de kortste dag ziet ze het al

Ik heb het juist andersom, hoe korter de dag, hoe minder zonlicht, heerlijk.
maandag 31 juli 2017 om 14:15
Schattig van je oma, hihi. Ik vind het inderdaad ook behaaglijk en gezellig als grauw is buiten. Net alsof je dan meer beschermd bent, alsof de zon je bloot legt en kwetsbaar maakt ofzo, moeilijk uit te leggen.
Dat hele extreme bruin worden, is dat niet dat zgn. tanorexia ofzo? Ik ben het tegenovergestelde: ik bedek me zoveel mogelijk als de zon schijnt, smeer dik factor 30, en de schaduw is mijn vriend. Ik vind juist een hele blanke huid mooi. Stijlvol, anders. Misschien moet ik zo'n parapluutje kopen, zoals in de pruikentijd
Ik ben van mezelf redelijk licht maar ik heb vaak een heel klein beetje witte foundation op, maakt me nog iets witter, maar wel dat het natuurlijk blijft.
Dat hele extreme bruin worden, is dat niet dat zgn. tanorexia ofzo? Ik ben het tegenovergestelde: ik bedek me zoveel mogelijk als de zon schijnt, smeer dik factor 30, en de schaduw is mijn vriend. Ik vind juist een hele blanke huid mooi. Stijlvol, anders. Misschien moet ik zo'n parapluutje kopen, zoals in de pruikentijd

maandag 31 juli 2017 om 14:32
Ik vind het ook mooi hoor Kapitein Haak, ik vind Ann Hathaway daar een mooi voorbeeld van.
Zeker in de film de The Devil Wears Prada, echt zo'n hele lichte huid met dat donkere haar. Super mooi en stijlvol.
Nou sommigen maken er wel een sport van om bruin te worden.
Of inderdaad als je terug bent van vakantie;'Oh je bent helemaal niet zo bruin geworden' Alsof je daarom op vakantie gaat.
Zeker in de film de The Devil Wears Prada, echt zo'n hele lichte huid met dat donkere haar. Super mooi en stijlvol.
Nou sommigen maken er wel een sport van om bruin te worden.
Of inderdaad als je terug bent van vakantie;'Oh je bent helemaal niet zo bruin geworden' Alsof je daarom op vakantie gaat.
maandag 31 juli 2017 om 14:55
maandag 31 juli 2017 om 18:35
maandag 31 juli 2017 om 18:40
Ik gebruik de lichtste kleur foundation. Als gothic smeerde ik talkpoeder op mijn gezichtKapitein_Haak schreef: ↑31-07-2017 14:15Ik ben van mezelf redelijk licht maar ik heb vaak een heel klein beetje witte foundation op, maakt me nog iets witter, maar wel dat het natuurlijk blijft.

Ik vind blank ook heel mooi maar het lichte kleurtje wat ik heb kan ik niets aan doen.
Als tiener met donkerblonde gloed over mijn haren naar Spanje geweest (what was i thinking) en kwam helemaal verkleurd terug. Ik leek Beyoncé wel.
maandag 31 juli 2017 om 20:14
blue_lagoon schreef: ↑31-07-2017 18:40Ik gebruik de lichtste kleur foundation. Als gothic smeerde ik talkpoeder op mijn gezicht(lees: rond de zestien jaar oud)
Ik vind blank ook heel mooi maar het lichte kleurtje wat ik heb kan ik niets aan doen.
Haha, talkpoeder heb ik ook weleens gedaan! Ik ben nog steeds een beetje gothic wel denk ik, maar gebruik nu dus foundation

dinsdag 1 augustus 2017 om 00:05
Vandaag op de facebookpagina van psychologie magazine... een link naar dit artikel. Je hebt wel blendle nodig om het te kunnen lezen. https://www.psychologiemagazine.nl/arti ... =hootsuite
dinsdag 1 augustus 2017 om 13:58
Ik ben dan een echt zomermens, maar zou het liefst een lichte huidskleur met blond haar hebben gehad. Maar ja, ik ben getint met heel donkerbruin (geen zwart) haar. Als kind wilde ik zelfs geen bruine poppen hebben. Die kreeg ik wel van mijn oma en opa. Zelden mee gespeeld.blue_lagoon schreef: ↑31-07-2017 18:35Leuk dat meerdere mensen mijn favo weertype leuk vinden. Ik ben een halfbloed en dus heel licht getint. Vind dat ik daarmee bruin genoeg ben, ook in de winter en mijd de zon. Maar dat zou ik ook doen als ik helemaal blank zou zijn. Vind een lichte huidskleur heel mooi. Was in tienerjaren ook gothic![]()

woensdag 2 augustus 2017 om 10:13
Wij hebben ook vakantie. Heerlijk.viavia2013 schreef: ↑02-08-2017 08:39Welkom terug Lammy.
Op dit moment heb ik vakantie en wat tref ik het qua weer. Ook volgende week ziet het er nog gunstig uit voor mij....

donderdag 3 augustus 2017 om 16:53
donderdag 3 augustus 2017 om 17:48
Ohh leuk Elf! Ik ga ook gauw eens kijken.
Ik heb sowieso het idee dat de zomer een beetje voorbij is...
Het blijft de komende twee weken volgens Weeronline in ieder geval rond de 20 graden en wisselvallig.
Nou dan hoor je mij al niet klagen
Ik ben helemaal in mijn element, vandaag ook lekker donker met vlagen, regen, wind, ik heb ook alweer kaarsjes aan in de avond, Love it
Ik heb sowieso het idee dat de zomer een beetje voorbij is...
Het blijft de komende twee weken volgens Weeronline in ieder geval rond de 20 graden en wisselvallig.
Nou dan hoor je mij al niet klagen

Ik ben helemaal in mijn element, vandaag ook lekker donker met vlagen, regen, wind, ik heb ook alweer kaarsjes aan in de avond, Love it

donderdag 3 augustus 2017 om 19:57
Yesss nooit zeggen dat de zomer voorbij is ... Dat zeg ik pas als het 21 September is!
Vandaag hier vrij warm bij momenten voelde het zwoel aan gelukkig was er nog wind rond 25 graden. De volgende dagen hier 22 of 23 graden dus dat is oké! Goh nog een maand en het is September
Ja ik weet dat September nog warm kan worden maar dat voelt toch anders aan dan in Juni of Juli en het is dan ook nog sneller donker.
Vandaag hier vrij warm bij momenten voelde het zwoel aan gelukkig was er nog wind rond 25 graden. De volgende dagen hier 22 of 23 graden dus dat is oké! Goh nog een maand en het is September

donderdag 3 augustus 2017 om 22:54