Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Weedbee schreef:
25-07-2017 19:59
O ja .. jij hoort dus bij de groep mensen die nú al roepen dat het gedaan is met de zomer, maar voor het gemak ff vergeten zijn dat we al vanaf begin mei behoorlijk wat periodes hadden (minstens 2-3x) met soms dagenlang temperaturen van 25 graden of hoger. In sommige provincies zelfs dik boven de 30. Veel mensen voelen zich dan bagger. Hebben allerlei fysieke problemen .. benauwdheidsklachten, hoofdpijn, slapeloosheid, allergieen .. en vergeet de babies en ouderen niet, plus de natuur die helemaal verdort. En voor dié groepen is het heerlijk dat ze eindelijk weer kunnen ademhalen en normaal kunnen slapen. En AL die mensen die nu zaniken dat 'de zomer alweer voorbij' is zouden eens wat minder egoistisch moeten zijn en denken aan de groepen die er problemen mee hebben. Het enige dat de zomerliefhebbers hooguit missen is een (hartstikke ongezond) dagje bakken aan het strand of een pilsje op een terras. Dat pilsje kun je óók drinken met een vestje aan, toch?
Mee eens, ik snap die drama ook niet om een paar dagen regen. En LV en Lucky, vinden jullie het op zijn minst niet zwáár overdreven dat Weeronline zegt dat de zomer zijn spoor volledig bijster is? Gisteren was het nog zonnig en 22 graden..
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Een weerman die ik altijd volg met een eerlijke mening. Hier een artikel die hij vandaag plaatste

Normale temperaturen voor de tijd van het jaar

Ik lees en hoor op heel wat plaatsen dat het koel zomerweer is. Wel eigenlijk is dat niet helemaal juist. De gemiddelde maximumtemperatuur voor deze tijd van het jaar bedraagt in Limburg immers 23 a 24°C. Uiteraard wordt dat gemiddelde mede gevormd door uitschieters naar boven en naar beneden, maar zijn het wellicht vooral de uitschieters naar boven die het langst in onze herinneringen blijven hangen. Iedereen kan zich wel een dag van precies x jaar geleden herinneren waarop het veel warmer was dan vandaag. Maar dat is uiteraard geen eerlijke vergelijking. Die dag was immers de uitzondering, niet vandaag...
Als we kijken naar de temperatuurpluim van donderdagochtend, dan zien we dat de temperatuur in de volgende 10 dagen meestal tussen 22 en 25°C zal uitkomen. Met misschien enkele uitschieters op woensdag 2 en donderdag 3 augustus, maar de spreiding toont ook aan dit nog erg onzeker is. Kortom: het is en blijft normaal Limburgs zomerweer, zonder uitschieters. Waarbij ik pas van uitschieters spreek als de temperatuur 5 graden of meer beneden of boven het langjarig gemiddelde uitkomt
Dat bericht klopt helemaal kimmeke, maar ik vind het wel erg storend dat weeronline van geen zomer spreekt als er even geen uitschieters naar boven zijn. Ik zou zelf zeggen dat "geen zomer" onder de 17 graden maximaal overdag is, maar dat is het niet. Ik hoop dat augustus ongeveer zo als deze julimaand verloopt, normaal met een paar zomerse dagen en een paar koele dagen (als je 19 graden koel wilt noemen, tenminste).
sebastiaan1234 schreef:
27-07-2017 13:42
Mee eens, ik snap die drama ook niet om een paar dagen regen. En LV en Lucky, vinden jullie het op zijn minst niet zwáár overdreven dat Weeronline zegt dat de zomer zijn spoor volledig bijster is? Gisteren was het nog zonnig en 22 graden..

Snap je echt niet dat het voor de liefhebbers van hoge temperaturen en zon deze natte juli-maand een enorme tegenvaller is? Sommige mensen kijken hier enorm naar uit. Net zoals jij naar de herfst en winter.
sebastiaan1234 schreef:
Ja, dat vind ik zeker overdreven. Net zo overdreven als iedereen die wel van warm zomerweer houdt te bestempelen als 'egoïsten', of dagen jaren achtereen verongelijkt te zitten wezen omdat de temperatuur zich niet houdt aan jouw standaarden.
sebastiaan1234 schreef:
Zegt degene die hier meteen loopt te huilen dat het zo'n verschrikkelijk hete zomer is als het hier twee dagen 25 graden is :rofl:
Leuk stukje van betreffende weerman, kimmeke1983. Ja, ik zou denken dat de uitschieters naar boven vooralsnog (gelukkig) de uitzondering zijn. Dus weeronline is het spoor bijster, niet het weer of de zomer, en zo wel: als dat koel weer zoals dit betekent vind ik het meer dan prima.

Egoïstisch klinkt een beetje raar maar dat zijn we in zekere zin allemaal volgens mij; ieder ziet het liefst zijn eigen weervoorkeur toch. Ik ben echt heel blij met en dankbaar voor het koele weertype van momenteel en laatst. En voor mij voelt het nog steeds als soort van cadeautje na de hitte van eerder, ook al zijn het absoluut gezien niet heel veel hete dagen geweest.
Heb ik ook al eerder gezegd moest Augustus zoals Juli verlopen (afwisseling droog /warm en frisser/regen) dan hebben we het grootste deel van de zomer al bij al makkelijk doorstaan maar ja dat moeten we afwachten op 21 September kunnen we een eindoordeel maken over de zomer.
Ik geniet van dit weer! Net heerlijk een dik uur met de hond gelopen. Lekker de wind door mijn haren, de zon in niet te zien, temperatuur is prima! Het wordt vast nog wel bloedheet in augustus en september, maar tot nu is het goed. En hoe korter de dagen zijn, hoe beter ik de hitte kan handelen.
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Weet je, ik ga hier gewoon niet op in. Ik heb een leven, en ik mag zeggen wat ik wil van de mensen die zon en zomer als hun eerste levensbehoefte zien. Dat jullie daar niet mee kunnen handelen, is jullie probleem. Ik ben anders best wel positief deze zomer! :)

Nu iets anders, ik vond het gisteren heerlijk weer met de harde wind! En het maakt me niet uit als er nog een paar zomerse dagen aankomen, want deze week was het lekker!
anoniem_202539 wijzigde dit bericht op 29-07-2017 18:37
87.39% gewijzigd
sebastiaan1234 schreef:
29-07-2017 18:14
Heb ik gezegd dat de zomer heet was toen? Nee. Maar goed, jij zal vast wel niet in je nopjes zijn, dat mag. Maar ga dan niet beweren dat we geen zomer hebben gehad.
Ik heb het over wanneer het een paar dagen heet is. Dan ga jij zielig lopen doen over dat dat weer niet hoort in Nederland en dat het veel heter en droger is dan vroeger en dat het almaar erger wordt en dat we over een paar jaar hier wegsmelten en blablabla. Terwijl het een paar dagen later alweer regent en we hooguit een paar echt warme weken per jaar hebben. 9 van de 12 maanden is het sowieso niet warm.

Klagen dat je baalt van de warmte: prima. Ik erger me ook niet aan de anderen hier. Maar jij kletst uit je nek.
Oké, dat mag jij vinden. Ik snap niet dat je dan ook echt aandacht aan mij besteed, als je vindt dat ik uit mijn nek klets. Dat jij niet inziet dat het telkens warmer wordt, is niet zo slim, maar goed.
Dit topic was niet geopend om de opwarming van de aarde ter discussie te stellen. En laat ik het weten, want ik heb dit topic zelf geopend en de voorgaande twee versies ook.

En ik waardeer je intenties hoor, echt. Maar met griepen en verongelijkt doen en compensatie eisen (van wie dan?) red je de aarde ook niet.

Even ontopic: ik vind dit weer geweldig! Eindelijk weer eens een zweetloze dag achter de rug, hoera!
Ik ben dankbaar voor het weer nu, het voelt echt als een cadeautje. Heb zelfs lange kleding aan. Het doet me een beetje denken aan de heerlijke zomer van 2011, toen regende het alleen maar. Wat heb ik toen genoten en dat doe ik nu ook volop. Het is lekker grijs en heb de kaarsen aan.

Toch hoop ik voor de zomerliefhebbers dat zij ook nog een beetje hun weer krijgen. Houd ik me wel weer even binnen schuil bij de ventilator ;-D
Geniet ervan, Lady Voldemort en Blue Lagoon! Het is jullie gegund ;-) Het is echt geen jaloezie hoor, ik ga wel gewoon extra vaak op vakantie naar de zon en dan overleef ik het wel.

Normaal gesproken reageer ik ook niet op je, Sebastiaan, maar nu werd het me toch even te gortig.
Dank je pamelacourson. Jou gun ik vele mooie warme en zonovergoten vakanties :)
pamelacourson schreef:
29-07-2017 19:20
Geniet ervan, Lady Voldemort en Blue Lagoon! Het is jullie gegund ;-) Het is echt geen jaloezie hoor, ik ga wel gewoon extra vaak op vakantie naar de zon en dan overleef ik het wel.

Normaal gesproken reageer ik ook niet op je, Sebastiaan, maar nu werd het me toch even te gortig.
Ja, mij ook :hihi:
Het was ook vandaag weer heerlijk weer, fijne temp (20 denk ik?) en volgens mij zo goed als de hele dag bewolkt :loveys:
pamelacourson schreef:
29-07-2017 18:25
Ik heb het over wanneer het een paar dagen heet is. Dan ga jij zielig lopen doen over dat dat weer niet hoort in Nederland
Ik vind 30 graden anders ook niet horen in NL. (Eigenlijk nergens lol :winkie: )
Kapitein_Haak schreef:
29-07-2017 22:39
Ik vind 30 graden anders ook niet horen in NL. (Eigenlijk nergens lol :winkie: )
Haha, dat snap ik hoor ;-) Maar toen ik klein was hadden we ook elke zomer al vaak genoeg dat het 25 graden of meer was. We gingen heel vaak zwemmen in een plas of achter op het grasveld met de buurkinderen onder de sproeier. Vakanties in Zeeland met een aantal weken achter elkaar hitte. Misschien dat de gemiddelde temperatuur tegenwoordig een tiende hoger is of zo, en het klimaat schijnt ook natter te worden, maar zomers met hete, zonovergoten dagen (soms ook een paar weken achter elkaar) én koele, regenachtige dagen horen altijd al in Nederland, niet alleen maar koel en bewolkt.

Ik denk dat het klimaat hier voor niemand van onze twee topics bevredigend is. Voor jullie zijn de winters niet koud genoeg en er is vrijwel nooit sneeuw en ijs en de zomers zijn vaak te warm. Terwijl voor ons de winters vreselijk lang en koud zijn en de herfst en vooral de lente ook; de zomers zijn te nat en niet warm genoeg.

Eigenlijk hebben alleen degenen die van temperaturen tussen de 10 en 15 graden houden met veel bewolking en regelmatig regen, nog een beetje geluk. En daarom zijn er voor ons hier topics om te klagen, niet om elkaar af te zeiken.
Elkaar afzeiken is zeker niet leuk, beter hebben we het een beetje gezellig. Daarom hier een konijn en een Calimero :bunny: :calimero: Overigens, ik hou van de winter, maar gewoon "koud" ipv "zo koud mogelijk" vind ik ook prima. Af en toe eens wat sneeuw, sferisch.

Wat je in je laatste stukje beschrijft vind ik het allerleukste denk ik: een graad of 12, lekker veel bewolking, geregeld wat regen, en af en toe een KLEIN beetje zon. Misschien leuk als iedereen zijn favoriete weer beschrijft :-D Volgens mij varieert dat nog best wel.

En zoals gezegd vind ik de zomer zoals ie nu is (graad of 20-22, geen hysterische zon) helemaal prima.
pamelacourson schreef:
29-07-2017 19:20

Volgens mij is Spanje een aanrader nu :P :sun:
blue_lagoon schreef:
29-07-2017 19:05
Ik ben dankbaar voor het weer nu, het voelt echt als een cadeautje. Heb zelfs lange kleding aan. Het doet me een beetje denken aan de heerlijke zomer van 2011, toen regende het alleen maar. Wat heb ik toen genoten en dat doe ik nu ook volop. Het is lekker grijs en heb de kaarsen aan.

Toch hoop ik voor de zomerliefhebbers dat zij ook nog een beetje hun weer krijgen. Houd ik me wel weer even binnen schuil bij de ventilator ;-D
Ik kwam hier echt even lezen om te zien of er echt mensen zijn, die blij zijn met de regen. Die zijn er dus. Ik kan er met m'n verstand niet bij, maar blij dat er nog iemand blij is :mrgreen:
Het was inderdaad niet koud vandaag, maar die regen he.. man man man.. het houdt niet op.
Later is nu
Goed, dan is het weer goed tussen ons allemaal, denk ik! :thumbsup:

Nog één ding over compensaties: ik hoop wel dat we nog eens een ijskoude winter met temperaturen tot -15 graden en veel sneeuw en ijs krijgen, dan zou ik een hete zomer ook veel beter aankunnen. :)
sebastiaan1234 schreef:
Het is (in Eelde) de natste julimaand gemeten ooit. Misschien dat Weeronline daarom aangeeft dat de zomer een beetje in de war is?
En ja.. ik woon daar niet ver vandaan. Volgens mij was het weer in het zuiden beter (voor mij dan)
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven