Zomermoppers en wintervreugd!

zondag 16 augustus 2015 om 14:18
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?
We komen trouwens hier vandaan.
We komen trouwens hier vandaan.
zondag 30 juli 2017 om 13:12
Guur en donker en grijs, vooral GEEN zon. Verder mooie herfsttinten of bittere snijdende kou.Kapitein_Haak schreef: ↑29-07-2017 23:11Misschien leuk als iedereen zijn favoriete weer beschrijftVolgens mij varieert dat nog best wel.
zondag 30 juli 2017 om 13:13
Je hebt helemaal gelijk.pamelacourson schreef: ↑29-07-2017 22:55Ik denk dat het klimaat hier voor niemand van onze twee topics bevredigend is. Voor jullie zijn de winters niet koud genoeg en er is vrijwel nooit sneeuw en ijs en de zomers zijn vaak te warm. Terwijl voor ons de winters vreselijk lang en koud zijn en de herfst en vooral de lente ook; de zomers zijn te nat en niet warm genoeg.
Eigenlijk hebben alleen degenen die van temperaturen tussen de 10 en 15 graden houden met veel bewolking en regelmatig regen, nog een beetje geluk. En daarom zijn er voor ons hier topics om te klagen, niet om elkaar af te zeiken.
zondag 30 juli 2017 om 13:15
Haha ik ben er inderdaad blij mee, voor mij is alles beter dan de felle brandende zon.Dreamer schreef: ↑30-07-2017 00:48Ik kwam hier echt even lezen om te zien of er echt mensen zijn, die blij zijn met de regen. Die zijn er dus. Ik kan er met m'n verstand niet bij, maar blij dat er nog iemand blij is
Het was inderdaad niet koud vandaag, maar die regen he.. man man man.. het houdt niet op.
zondag 30 juli 2017 om 16:39
Hier hetzelfde. Ik vind het lekker fris en ook gezellig als er een paar keer per dag een bui valt. De hele dag door hoeft van mij niet, maar als dat wel zo is vind ik het nog altijd beter dan heet en zon.blue_lagoon schreef: ↑30-07-2017 13:15Haha ik ben er inderdaad blij mee, voor mij is alles beter dan de felle brandende zon.
anoniem_349135 wijzigde dit bericht op 30-07-2017 16:50
3.03% gewijzigd

zondag 30 juli 2017 om 18:25
Ik ook! Hoe extremer hoe beter. Als er een horrorwinter wordt voorspeld ben ik blij. Helaas is het dan zo dat het voor mij een horrorwinter wordt in die zin dat het geen echte winter is. Alleen regen, soms wat natte sneeue en een paar nachten nachtvorst. De horrorwinter zoals ze het bedoelen heb ik al lang niet meegemaakt.Lady_Voldemort schreef: ↑30-07-2017 16:42Mijn favoriete weer? Alles behalve hittegolven en plaknachten. Maar het mooiste vind ik echt Noodweer. Geef mij een wolkbreuk, of hagelstenen ter grootte van tennisballen, of een flinke sneeuwjacht, of een orkaan en ik word helemaal blij.
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!

zondag 30 juli 2017 om 18:26
Natte sneu jacatharina1000 schreef: ↑30-07-2017 18:25Ik ook! Hoe extremer hoe beter. Als er een horrorwinter wordt voorspeld ben ik blij. Helaas is het dan zo dat het voor mij een horrorwinter wordt in die zin dat het geen echte winter is. Alleen regen, soms wat natte sneeue en een paar nachten nachtvorst. De horrorwinter zoals ze het bedoelen heb ik al lang niet meegemaakt.

zondag 30 juli 2017 om 18:30
Hier sluit ik me bij aan, heerlijk...blue_lagoon schreef: ↑30-07-2017 13:12Guur en donker en grijs, vooral GEEN zon. Verder mooie herfsttinten of bittere snijdende kou.
En vooral regen, gelegitimeerd binnen blijven in mijn cocon.
Of heel koud met een zonnetje, maar niet elke dag.
Ik ben wel blij met dit topic want mensen verklaren me echt voor gek als ik zeg dat ik zin heb in de Herfst/Winter.
yesss wijzigde dit bericht op 30-07-2017 20:40
31.46% gewijzigd

zondag 30 juli 2017 om 19:53
Ik ook! Ben geen zonhater maar een bloedheet-en-benauwd hater.Lady_Voldemort schreef: ↑30-07-2017 18:39Nou ik vind een zonnetje wel vrolijk hoor, dus in zoverre snap ik jullie niet. Als het maar niet zo bloedverziekend heet is, want daar word ik dus wel chagrijnig van. Dan heb ik honderd keer liever dat weer zoals nu.
zondag 30 juli 2017 om 19:54
Winter: 5 graden of eronder met veel sneeuw en ijs!
Zomer: 21 graden en af en toe zon, hooguit een stuk of tien zomerse dagen
Zo'n zomerhater ben ik dus niet, maar ik vind het wel stom dat de winter zijn kruit amper verschiet sinds 2014. Dan is de zomer ook een stuk minder draaglijk, vind ik.
Ja Dreamer, alleen was dat vooral de laatste week. Daarom had ik het over 'een paar dagen regen', voor mijn gevoel was het verder een normale zomermaand. Het enige wat ik hoop, is dat die tropenhitte wegblijft in september..
Zomer: 21 graden en af en toe zon, hooguit een stuk of tien zomerse dagen
Zo'n zomerhater ben ik dus niet, maar ik vind het wel stom dat de winter zijn kruit amper verschiet sinds 2014. Dan is de zomer ook een stuk minder draaglijk, vind ik.
Ja Dreamer, alleen was dat vooral de laatste week. Daarom had ik het over 'een paar dagen regen', voor mijn gevoel was het verder een normale zomermaand. Het enige wat ik hoop, is dat die tropenhitte wegblijft in september..
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
zondag 30 juli 2017 om 22:18
Leuk om ieders weertype te lezen en grappig dat het toch nog erg verschilt onderling! Hoe warmer het is hoe meer anti-zon ik word (wil ook echt niet bruin worden, past niet bij me). Op dagen waarop de temperatuur oké is (normaal, koel of koud) kan ik een klein beetje zon best wel waarderen, maar geen hysterische toestanden.
maandag 31 juli 2017 om 07:01
Haha same Kapitein Haak.
En over dat bruin worden, ik wil ook niet bruin worden, (lichte houd met sproeten) vind het altijd zo'n gezeur als mensen beginnen met;'Anders ga je even in de zon zitten, dan kleur je wat bij' Ehm, wie zegt dat ik dat wil.
Soms zie ik mensen die zien zo asociaal bruin, dan denk ik, is dat dan mooi?
Jammer dat het nog steeds als schoonheidsideaal word gezien.
Ik hoor toch vaak in de zomer mensen tegen elkaar zeggen:'Oh wat zie je lekker bruin' Of dan gaan ze hun arm naast mijn arm houden
Alsof dat zo belangrijk is. Daarnaast is het super slecht voor je huid.
En over dat bruin worden, ik wil ook niet bruin worden, (lichte houd met sproeten) vind het altijd zo'n gezeur als mensen beginnen met;'Anders ga je even in de zon zitten, dan kleur je wat bij' Ehm, wie zegt dat ik dat wil.
Soms zie ik mensen die zien zo asociaal bruin, dan denk ik, is dat dan mooi?
Jammer dat het nog steeds als schoonheidsideaal word gezien.
Ik hoor toch vaak in de zomer mensen tegen elkaar zeggen:'Oh wat zie je lekker bruin' Of dan gaan ze hun arm naast mijn arm houden

maandag 31 juli 2017 om 08:08
Sproetjes
Ik doe dat met die arm altijd omdat ik het dan leuk vind om te zien hoe licht mijn huid is, geeft een leuk Duo Penotti effect
Ik snap dat schoonheidsideaal van een bruine huid ook niet. In Azië is het juist andersom, wel grappig. Bij sommige mensen kan een subtiel verkleurinkje wel leuk staan, maar alleen subtiel, en zelfs dat vind ik maar af en toe mooi. Zelf houd ik mijn huid zo blank mogelijk en doe daar ook best wel moeite voor. Dat is dus nog een extra reden waarom ik geen zonliefhebber ben.

maandag 31 juli 2017 om 09:54
maandag 31 juli 2017 om 10:14
Ik vind dat ook zoiets, het lijkt haast een "challenge" te zijn, wie zo snel mogelijk bruin is. Helaas voor de thuisblijvers hebben de rijkerds die twee of meer weken naar landen als Italië of Spanje gaan altijd een enorme voorsprong. Ik snap dat sowieso niet, op vakantie naar zo'n land om dan enkel je dronken te zuipen en te bakken in de zon. Doe mij maar een land als Nederland, België of Duitsland!

maandag 31 juli 2017 om 10:22
Ik zie die 'challenge' helemaal niet. Mensen die bruin zijn in mijn omgeving, hebben over het algemeen banen waarmee ze veel buiten zijn. Ik zit op vakantie heel veel in de schaduw (waar het dan ook lekker warm is
) want ik kan niet tegen zonnebrandcrème. In de zon vind ik het heerlijk, maarja..
Maar zo 'rijk' hoef je toch niet meer te zijn voor Spanje? Wat is dat nou voor rare sneer, naar mensen die op vakantie gaan naar een warm land?

Maar zo 'rijk' hoef je toch niet meer te zijn voor Spanje? Wat is dat nou voor rare sneer, naar mensen die op vakantie gaan naar een warm land?
Later is nu
maandag 31 juli 2017 om 11:27
Je ziet het wel bij bepaalde groepen, dat men zo bruin mogelijk wil worden. Op vakantie waren het vooral bejaarden met zo'n vieze bruine leren huid, brr.Dreamer schreef: ↑31-07-2017 10:22Ik zie die 'challenge' helemaal niet. Mensen die bruin zijn in mijn omgeving, hebben over het algemeen banen waarmee ze veel buiten zijn. Ik zit op vakantie heel veel in de schaduw (waar het dan ook lekker warm is) want ik kan niet tegen zonnebrandcrème. In de zon vind ik het heerlijk, maarja..
Bij mezelf vind ik het wel mooier om een beetje kleur te hebben (vooral in mijn gezicht zie ik vaak heel wit en mensen denken snel dat ik ziek of moe ben) en ik hou van het gevoel van zon op mijn huid, maar op vakantie zit ik graag onder een parasol. Ik ken zelf ook geen mensen die gaan kijken wie er het bruinst is.
maandag 31 juli 2017 om 11:58
Nee, maar er is wel een bepaalde groep die wekenlang naar dat soort landen gaan vanwege al hun geld. Daar kun je als iemand die thuis blijft behoorlijk jaloers van worden, want je wordt daar veel sneller bruin dan in Nederland.Dreamer schreef: ↑31-07-2017 10:22Ik zie die 'challenge' helemaal niet. Mensen die bruin zijn in mijn omgeving, hebben over het algemeen banen waarmee ze veel buiten zijn. Ik zit op vakantie heel veel in de schaduw (waar het dan ook lekker warm is) want ik kan niet tegen zonnebrandcrème. In de zon vind ik het heerlijk, maarja..