Uitgerekend 1-15 februari 2018

28-05-2017 16:04 696 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend begin februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor de tweede helft van februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-15-28-februari-2018 ... ges/383647

Inlognaam: Februari2018
Wachtwoord: februari
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Babbes 34 2e/3e 1 februari Jongen!
Jongen!
:love: .. januari bevallen! :heart: :heart:
Sunshine85 33 1e 1 februari Jongen! :love: .. januari bevallen! :heart:
theo75 30 2e 2 februari Meisje! :love: 26 januari bevallen! :heart:
Lara89 29 3e 10 februari Jongen! :love: 5 februari bevallen! :heart:
Wannabe79 38 Tweede 15 februari Jongen! :love: 12 februari bevallen! :heart:
Floress 31 Derde 1 februari nnb :heart:
Lawtist 26 1e 1 februari nnb :heart: 1x miskraam
coconutthree7 Tweede 3 februari nnb :heart:
Limbogirly 31 Eerste 4 februari Jongen! :heart: PCOS, spontaan zwanger!
Jarja 23 1e 4 februari Meisje! :heart:
Inspiratie 24 Tweede 6 februari nnb :heart:
Valiente 26 Tweede 7 februari Verrassing! :heart: 2x vroege miskraam
Lilly89 27 Tweede 10 februari nnb :heart: 1e kindje met 32 wk geboren
Lisboeta 29 1e 11 februari nnb :heart:
Jayla2 30 Tweede 13 februari Verrassing! :heart: 6x miskraam, zwanger via IVF
Anoekzo 29 Eerste 14 februari Meisje! :heart:
Kleinmormel 28 Eerste 14 februari nnb :heart:
Sarina87 29 Tweede 14 februari Jongen! :heart: Jan '17 mk
Tiepvout 27 Eerste 14 februari Jongen! :heart: PCOS, spontaan zwanger!
s-sweetheart 26 Eerste 15 februari nnb :heart:
Bluesheep 27 Tweede 17 februari nnb :heart:
:hug: Fitz
:hug: Wished
:hug: Koekjeerbei
:hug: flipje2 :rose:
:hug: leentjes89
:hug: mamamaria81
:hug: Kreukel792
anoniem_347609 wijzigde dit bericht op 22-02-2018 13:08
89.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Babbes wat naar die bloedingen :| klinkt inderdaad net als bij mij... Hoop heel erg voor je dat het snel stopt, je wordt er gewoon erg onzeker van. Sterkte meid!

Wat fijn Lara ook een goede echo! En over 2 weken weer even spieken naar de baby is inderdaad helemaal niet zo erg hihi.

Wij zijn heel erg opgelucht! De echo van vanmorgen was goed! Het kindje is goed gegroeid :love: en de bloeduitstorting is behoorlijk verminderd en lijkt niet meer in de weg te zitten voor de baby. De gyn heeft er vertrouwen in en dat proberen wij nu ook steeds meer te krijgen. Ik heb gelijk bloed laten prikken voor de NIPT.
Over 3 weken (10-8) nog een echo met 13 weken en op 19-9 de 20 weken echo.
Jayla wat een fantastisch nieuws! Super fijn dat de bloeduitstorting is afgenomen. Kan me voorstellen dat je behoorlijk in de stress gezeten hebt. Babbes hopelijk kun jij binnenkort dit zelfde goede nieuws delen. Ga voor je duimen!

Allemaal goede termijnecho's, van harte gefeliciteerd allemaal. Zondag ben ik 12 weken, voelt toch wel als een soort magische grens!

Babbes mij is door de gyneacoloog ook verteld dat ik een verhoogde kans heb op een hoge bloeddruk en op suikerziekte tijdens de zwangerschap. Daarom vond hij dat mijn zwangerschap in het ziekenhuis gecontroleerd moest worden, en niet bij de verloskundige. Heb toen zelf besloten dat de verloskundige veel fijner is, en bovendien ook je bloeddruk standaard controleert. Ik krijg ook rond de 24 weken een orale glucose test. Je moet dan een glas met suikerwater drinken, dus bijna puur suiker. En dan kijken ze in je bloed hoe je suiker er op reageert. Ik hou van zoet, dus het drinken zal wel goed komen. Schijnt alleen dat je erna behoorlijk beroerd ervan kunt zijn.
@Jayla ik zit wel echt even in een flinke dip nu... maar ja. Het is ook niet niks, 3 miskramen op rij...
Hopelijk kunnen we in augustus of september ons laatste embryo laten terugplaatsen!

@Lara Maar je bent niet verplicht om voor het vervolgonderzoek te kiezen na de nipt, dat is juist alleen nodig als je wel zou overwegen om de zwangerschap af te breken bij een afwijking.

Dames, ik breek weer uit. Veel succes en op naar allemaal prachtige baby's in februari! :heart:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
flipje2 schreef:
20-07-2017 18:53
@Jayla ik zit wel echt even in een flinke dip nu... maar ja. Het is ook niet niks, 3 miskramen op rij...
Hopelijk kunnen we in augustus of september ons laatste embryo laten terugplaatsen!

@Lara Maar je bent niet verplicht om voor het vervolgonderzoek te kiezen na de nipt, dat is juist alleen nodig als je wel zou overwegen om de zwangerschap af te breken bij een afwijking.

Dames, ik breek weer uit. Veel succes en op naar allemaal prachtige baby's in februari! :heart:
Flipje, lief dat reageert op ons en je info over de NIPT deelt.
Wat een tegenslagen hebben jullie toch keer op keer & wat een verdriet en onzekerheid komt daarbij kijken. Het is zo heftig en allesomvattend, voor iedereen draait de wereld gewoon door, maar die van jullie staat op sommige momenten stil :cry: Ik hoop met heel mijn hart dat jullie laatste embryo uit deze poging jullie veel geluk en een gezond kindje gaat brengen! Het is jullie zó gegund :rose: dikke knuffel meid!
Hoi meiden, hoe gaat het met jullie? Iedereen weer blij dat het weekend is & tijd om wat rustiger aan te kunnen doen?

Onze familie en naaste vrienden wisten al van het ivf traject en hebben we de zwangerschap gelijk na de positieve test verteld, maar nu mag iedereen het weten. Zo leuk om te vertellen en de blije reacties te krijgen. We hebben het nu ook aan ons zoontje (3,5 jaar) verteld en hij vind het erg leuk :heart: (voor zover hij het snapt). Hij vroeg gelijk hoe de baby in mijn buik komt, whaha...

Nu ook de eerste afspraak gemaakt bij de VK, bij ruim 12 weken, hopelijk is dan ook het hartje al te horen, zou wel weer een geruststelling zijn.

Fijn weekend meiden!
Ik doe even een tvp'tje meiden... hier 11 weken zwanger en vind het leuk soms met jullie mee te lezen. :)
Meiden, hebben jullie het ook zo warm en zoveel dorst? Ik heb het continue en vooral s nachts bloedheet en slaap zo slecht daardoor.. dus als jullie tips hebben graag!
Nee Theo, geen last van. Zullen vast de hormonen zijn die af en toe opvliegen. Kan je ook geen tips geven helaas.

Hier wel dagelijks hoofdpijn. Niet zo erg dat ik niet kan functioneren, maar wel vervelend aanwezig. Het ging twee dagen redelijk goed en vandaag is het weer raak. Wellicht omdat ik te weinig drink juist.
theo75 schreef:
23-07-2017 15:28
Meiden, hebben jullie het ook zo warm en zoveel dorst? Ik heb het continue en vooral s nachts bloedheet en slaap zo slecht daardoor.. dus als jullie tips hebben graag!
Ja, heb ik precies hetzelfde. M'n vorige zwangerschap ook hele zwangerschap lang gehad helaas. En dan ook nog een tig keer per nacht eruit om te plassen...
helaas heb ik nog geen oplossing gevonden.
Zo ik ben een tijdje uit de lucht geweest en lees even alles bij.

Mamamaria weet niet of je dit nu nog leest, maar wat vreselijk voor jullie. Zeker als je er zo lang mee bezig bent geweest. Heel veel sterkte met het een plekje geven.

Limbo zo lekker naar Japan gaan hoor. Als het mis gaat kunnen ze hier niet meer voor je doen dan daar. Het komt vast helemaal goed! Het is een hele mooie kans!

Jayla wat een goed nieuws. Vervelend als je zo in de spanning zit zeg!

Hier een pittige periode achter de rug met mijn broer. Hun kindje bleek echt niet goed te zijn en ze hebben de zwangerschap afgebroken. Vorige week de begrafenis gehad en dat vond ik heel heftig. Ook heel confronterend, omdat ik nu zelf zwanger ben. Het maakt me toch ongerust. Lichamelijk gaat alles goed. Door de vitamine D van de huisarts voel ik me stukken minder moe en de misselijkheid is grotendeels weg. We gaan dus weer op naar het betere trimester. Ga vanaf nu weer actief meedoen in dit topic.
Throw kindness around like confetti
Hallo dames,

Ahh nee, mamamaria wat erg!! Sterkte en we duimen voor een goede volgende ronde!

En alle dames met de mooie termijn echo's, gefeliciteerd!

Valiente wat heftig.. Ik geloof zeker dat het heel pittig voor je moet zijn. Dood en leven kan soms zo dicht bij elkaar liggen. Wel fijn dat de vitamine D werkt.

Hier helaas nog behoorlijk last van de kwaaltjes. Misselijk, moe. Bah word er stiekem zo zat van. Maar alles voor het goede doel.
Dorst hier geen last van, warm wel..

Fijne dag allemaal meiden!
Helaas hadden wij slecht nieuws deze avond.
Geen kloppend hartje op de echo.😢
Zo verdrietig.

De 2e miskraam.
Volgende week naar de gyneacoloog. Ik hoop dat het voor die tijd al natuurlijk verloopt.

Voor iedereen, geniet van de mooie momenten.
Ach nee kreukel wat afschuwelijk :hug:
Ah Kreukel wat stom!! Heel veel sterkte met de verwerking ervan.

Wat een hoop meiden hier waarbij het niet goed gaat zeg... had bij mijn miskramen echt het gevoel dat ik de enige was..
Jeetje... kreukel en valiente heel veel sterkte.
Het is inderdaad niet vanzelfsprekend dat een zwangerschap altijd goed gaat helaas :hug:
Ach kreukel nee! Wat een enorm verdrietig nieuws! Heel veel sterkte! Dikke knuffel!

Heb na lang wikken en wegen afgelopen maandag mn ticket naar Japan geboekt in september :) Enorm veel zin in! Thanks voor al jullie aanmoedigingen meiden. Vind het stiekem wel enorm spannend, maar we kijken er ook naar uit.
Oh kreukel!! :cry:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
sorry meiden hier even niet geweest. ik merk dat ik het erg lastig heb met al die verhalen van miskramen en er onzeker van wordt. ben nu over de 12 weken heen dus hoop dat dit nu minder wordt.

Kreukel heel veel sterkte, ik hoop ook voor je dat alles natuurlijk zal verlopen, heel veel sterkte!

limbogirl wat fijn van japan, lekker van genieten!

de meesten meiden zijn nu toch al de 12 weken gepasseerd of bijna. hebben mensen al dingen gekocht?
Jeetje Kreukel, wat een teleurstelling. Heel veel sterkte meid :hug:

Valiente, wat heftig van je broer en hun kindje, pfff lijkt me zo heftig. En ik kan me goed voorstellen dat het extra hard binnenkomt nu je zwanger bent.

Limbo, wat leuk maar Japan! Jullie (voorlopig) laatste grote reis met zijn 2tjes :)

Jarja, hier nog niets gekocht, maar dat heeft vooral te maken met de angst door de vele miskramen. En ik heb natuurlijk ook nog veel van onze eerste. Heb jij al wat gekocht of op het oog?

Hier wisselen vertrouwen in een goede afloop en grote onzekerheid elkaar af. Het medisch traject en de vele miskramen hebben er flink ingehakt zegmaar, vindt het mogelijk te geloven dat het ook goed kan gaan. Komende vrijdag de intake bij de VK en hopelijk kan ze dan ook het hartje luisteren. Zijn jullie al bij de VK geweest?
Jayla ik ben al 3x bij de verloskundige geweest. Hoever ben je? Je hebt dan wel laat een afspraak. Alles komt vast goed!

Jarja ik heb nog niks gekocht. Ook wel een beetje uit angst door de miskramen. Maar ook wel een beetje doordat dit de tweede is. Ik hoef dus ook niet zoveel te kopen. Ik ga vandaag en morgen naar Antwerpen met mijn man, dus ik wil dan wel graag wat kopen voor de baby.
Al 3x bij de verloskundige geweest, Valiente? Krijg je daar ook de echo's? Ik denk dat het het er bij mij ook mee te maken heeft dat ik in het ziekenhuis liep vanwege ICSI, daar heb ik tot nu alle controles en voorlichting gehad. De vervolgecho's (13 en 19 weken), zal ik ook nog daar hebben, maar verder mag ik over naar de VK.
Wat leuk naar Antwerpen, veel plezier!
Ja Jayla 3x en ook alle keren een echo gehad. Ze zijn bij ons best makkelijk en ik maakte me toch zorgen door mijn twee miskramen. Sowieso krijg je dan met 6 weken de eerste echo. Een week later voordat ik op vakantie ging ben ik nog geweest ter geruststelling en ik heb met 10,5 weken de termijnecho gehad. Nu heb ik denk ik pas weer met 19 weken een echo. Dat is de 20-weken echo.

Lijkt mij dat je juist bij ICSI en zo'n traject al vroeg echo's krijgt toch? Anders kun je misschien ergens een pretecho maken?
valiente, fijn zeg dat je zo vaak mag komen, is elke keer weer een geruststelling als alles goed is! Door het ICSI-traject ben ik vooralsnog onder behandeling geweest in het ziekenhuis en daar heb ik 3 echo's gehad (bij 7, 8 en 10 weken) en volgende week nog een echo bij 13 weken. Maar omdat nu alles goed gaat ben ik verder uit het ziekenhuis 'ontslagen' en overgedragen aan de verloskundige eerste lijn, vandaar nu pas een afspraak.

Hoe gaat het met de andere meiden? Volgens mij hebben er ook weer een aantal een echo gehad, hopelijk alles in orde?
Ik heb gister de termijnecho gehad, tijdens het meten wilde ze me iets vooruit zetten, maar de iui was bindend dus ze houden 15 febr. Aan.
Verder was hij lekker aan het bewegen.
Vanmorgen bloed afgenomen voor de nipt.
Ik ben nog wil erg moe, maar in hoeverre dit zwangerschap/ peuter (die vanaf half 3 niet meer in zijn bed wil slapen) is weet ik niet zo goed.
Gelukkig kan ik in de middag nog een uurtje meepakken als hij wel in zijn eigen bed ligt.
Ondertussen ben ik voorbij de 13 weken dus ik heb gelukkig het eerste trimester overleefd. Ben zeer misselijk, ziek en zwak geweest, maar sinds 2 weken gaat het al stukken beter. De hoop op een gezonde baby straks neemt toe. Ik heb echter nog geen voorbereiden getroffen of iets gekocht. Ik ga over 3 weken met vakantie en als ik terug ben staat meteen de 20-weken echo gepland. Daar kijk ik naar uit. De tijd gaat voor mijn gevoel erg langzaam zo en hoop dat het straks anders is.

Ik ga het morgen vertellen op mijn werk en volgende week aan mijn leidinggevende. Vind dat zo spannend. :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven