Uitgerekend 1-15 februari 2018

28-05-2017 16:04 696 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend begin februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor de tweede helft van februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-15-28-februari-2018 ... ges/383647

Inlognaam: Februari2018
Wachtwoord: februari
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Babbes 34 2e/3e 1 februari Jongen!
Jongen!
:love: .. januari bevallen! :heart: :heart:
Sunshine85 33 1e 1 februari Jongen! :love: .. januari bevallen! :heart:
theo75 30 2e 2 februari Meisje! :love: 26 januari bevallen! :heart:
Lara89 29 3e 10 februari Jongen! :love: 5 februari bevallen! :heart:
Wannabe79 38 Tweede 15 februari Jongen! :love: 12 februari bevallen! :heart:
Floress 31 Derde 1 februari nnb :heart:
Lawtist 26 1e 1 februari nnb :heart: 1x miskraam
coconutthree7 Tweede 3 februari nnb :heart:
Limbogirly 31 Eerste 4 februari Jongen! :heart: PCOS, spontaan zwanger!
Jarja 23 1e 4 februari Meisje! :heart:
Inspiratie 24 Tweede 6 februari nnb :heart:
Valiente 26 Tweede 7 februari Verrassing! :heart: 2x vroege miskraam
Lilly89 27 Tweede 10 februari nnb :heart: 1e kindje met 32 wk geboren
Lisboeta 29 1e 11 februari nnb :heart:
Jayla2 30 Tweede 13 februari Verrassing! :heart: 6x miskraam, zwanger via IVF
Anoekzo 29 Eerste 14 februari Meisje! :heart:
Kleinmormel 28 Eerste 14 februari nnb :heart:
Sarina87 29 Tweede 14 februari Jongen! :heart: Jan '17 mk
Tiepvout 27 Eerste 14 februari Jongen! :heart: PCOS, spontaan zwanger!
s-sweetheart 26 Eerste 15 februari nnb :heart:
Bluesheep 27 Tweede 17 februari nnb :heart:
:hug: Fitz
:hug: Wished
:hug: Koekjeerbei
:hug: flipje2 :rose:
:hug: leentjes89
:hug: mamamaria81
:hug: Kreukel792
anoniem_347609 wijzigde dit bericht op 22-02-2018 13:08
89.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zo dat is lang geleden....

Ik ben inmiddels 34 weken zwanger. Heb nu 2 week vakantie en daarna begint aansluitend mijn verlof, heerlijk! Nu nog samen met mijn kind thuis, maar vanaf volgende week zit die weer op school en heb ik alle tijd om te cocoonen en voor te bereiden. Jullie al met verlof?

Ik voel me prima, wel snel en vaak moe en lig de hele zwangerschap al op tijd in bed. Maar als dat alles is... Ik kan nog steeds sporten op eigen tempo, bij het zangerschapsgroepje, erg fijn.

Wij zijn inmiddels uit de namen, geboortekaartjes zijn we nu mee bezig. Babykamertje is bijna klaar, nu nog alles vd eerste van zolder halen en schoonmaken/wassen/inruimen.

Volgende week weer controle bij de VK en dan ook de bevalling bespreken. Hebben jullie nog speciale wensen daarin? Ik ben bij de eerste thuis bevallen en daar hoop ik nu weer op.

Ben erg benieuwd hoe het met jullie gaat!
Ja was benieuwd naar iedereen!

Fijn dat het goed gaat! Hoe ging de vorige keer je thuisbevalling? Nog tips? Ook voor handige spullen oid bijvoorbeeld?

Hier gaat t wel. Ik had eerder al aangegeven dat mijn schoonmoeder ernstig ziek was. Vlak voor kerst is zij overleden dus dat is een nare en heftige tijd geweest en nog steeds.

Ik ben nu 35 wkn zwanger en heb al de hele zwangerschap t idee dat de baby eerder komt. Met 32 wkn was ze al helemaal ingedaald. Nu al een week s nachts voorweeen en erg misselijk. Het hoeft niks te zeggen maar toch. Nu dus mega hard bezig met de baby- en kinderkamers want dit heeft ook wat vertraging opgelopen afgelopen weken.

Ivm snelle bevalling vorige keer wordt mij aangeraden nu thuis te bevallen. Vorige keer was ik bijna op de snelweg richting geboortehotel bevallen namelijk. Ik vind dat best een beetje spannend maar ook wel fijn.

Naam zijn we al heel lang uit en proefkaartje komt vandaag of morgen binnen als het goed is dus als dat ook mooi en klaar is kan dat ook rusten. Ben benieuwd!

Ik heb vrijdag weer controle bij vk, vorige keer was mijn bloeddruk omhoog geschoten maar dat was 2 dgn na het overlijden dus wel verklaarbaar. Hopen dat het dus nu gewoon weer gezakt is.

Hopelijk zijn er nog veel meiden die een update willen geven want ben daar wel benieuwd naar!
Hoi dames, een maand of 7 geleden was ik hierr om mee te schrijven, vervolgens werd mijn UD anders berekend en ben ik naar een ander topic gegaan. Maar ik lees nog steeds mee hier!
De verwachting is nog altijd dat ik midden februari ga bevallen, hoewel de officiële berekende UD 26 februari is.

Theo wat spannend dat je thuis gaat bevallen en daarbij het gevoel hebt dat de kleine eerder geboren gaat worden!

Ik moet nog 2 weken tot mijn verlof, deze week gelukkig vakantie.
babykamer nog niks aan gedaan en weet nog niet of ik dat ga doen. Baby slaapt sowieso bij ons in de cosleeper en commode is in de badkamer. Heb ook nog niks gekocht voor de kleine!

Namen hebben we vanaf het begin al, maar twijfelen doe ik toch tot na de geboorte.
Wat ben ik blij om te zien dat ik niet de enige ben die het forum even 'vergeten' was. Voel ik me minder schuldig haha.
Ja dames. Het is bijna zover. Er zullen vast ook al meiden bevallen zijn.
Ik nog niet iig. Wel al een dag rommels maar niks om rekening mee te houden. Het wordt wel zwaarder allemaal. Bekken is gelukkig oké maar nu weer last van mijn onderrug. Morgen gaat mijn oudste van 21 maanden gelukkig weer naar de opvang.
Alles is in huis. Hier en daar moet wel wat opgehangen worden maar daar maak ik me niet druk om. 1e naam is besloten, 2e nog niet en ook het geboortekaartje is nog niet zeker. Mijn vriend heeft helaas niet zo'n haast 😕
Waar ik ga bevallen weet ik nog niet. Ik denk thuis maar af en toe wil ik toch graag naar het ziekenhuis. Gelukkig vindt de VK het goed om dat op het moment zelf te beslissen. We zullen wel zien.
Al met al sta ik er wat relaxter in dan de vorige zwangerschap. Misschien omdat ik weet dat het echte werk pas na de bevalling komt haha.
Hallo iedereen,

Ben inderdaad benieuwd of er al dames zijn bevallen?? is alles goed/voorspoedig gegaan?
En iedereen die kampen met de laatste loodjes? is het voor iedereen vol te houden?
Hier vandaag 37.3, einde is inzicht, ook te maken met laatste loodjes, maar wel te doen. al neemt mijn nieuwsgierigheid en ongeduldigheid en soms over waardoor ik het in 1 x ook weer helemaal zat kan zijn. Ene moment mag hij vandaag geboren worden, andere moment "geniet" ik nog van het zwanger zijn (laatste keer in de planning) en de "rust" (in hoeverre je rust heb met 2 kleine kids, maar in ieder geval nog geen gebroken nachten e.d.) en mag hij nog wel even blijven zitten, max tot 40 weken, ik zie er tegen op om over de 40 weken heen te gaan... en ook onwaarschijnlijk omdat de 1e op de uitgerekende datum is geboren en de 2e op 39.0 dus kan me ook niet voorstellen nu wel over tijd te gaan.

Hier nog wel veel twijfels over de naam, zelfs over de 1e naam, we hebben allebei andere voorkeuren :S moeilijk moeilijk. Verder wel alles klaar voor de komt van de kleine.

Ik twijfel ook nog of ik thuis of ziekenhuis wil en beslis op het moment van. het hangt ook even af hoe laat en hoe snel het gaat met opvang voor de kinderen, of het overdag of 's nachts begint, als ik thuis beval, zou ik graag een bad bevalling willen, deze kunnen we lenen van de verloskundige en heb ik vandaag van de verloskundige mee gekregen.
Wat leuk om weer berichten in dit topic te lezen!

Heftig Theo dat je schoonmoeder vorige maand is overleden, lijkt me heel emotioneel zo in de laatste fase van je zwangerschap :|
Tips voor een thuisbevalling heb ik niet echt, behalve zorgen dat je genoeg kraammatrassen e.d. in huis heb. Ik vond het zelf vooral heel erg fijn, in je eigen omgeving en direct na het douchen weer heerlijk in je eigen bed. En de Kraamzorg zorgt er wel voor dat je er qua was/schoonmaak niets van meekrijgt.

Ik ben vandaag 37 weken, toch weer een mijlpaal, vanaf vandaag mag ik thuis bevallen wat ik graag wil :) Ik ben het nog niet zat, het is ook nog wel even fijn rustig zo met oudste kind dat op school zit. En man is nog erg druk met werk, dus een bevalling zo rond de uitgerekende datum zou wel fijn zijn. En ik stel me daar ook wel op in, aangezien de eerste met 40+6 kwam...
Qua namen hebben we 2 weken geleden de knoop doorgehakt, aangezien we niet weten wat het wordt moesten we er ook nog 2 hebben. Geboortekaartje hebben we gisteren uitgezocht.
Super leuk om weer wat te lezen! Theo wat heftig van je schoonmoeder. Lijkt me behoorlijk heftig om een rouw proces door te maken en dan ook met je zwangerschap en het nieuwe leventje bezig te zijn. Sterkte!

Hier gaat alles goed. Vandaag 38.2 weken zwanger. Tot nu toe zijn alle echo’s en controles goed. Zwangerschap is ook goed verlopen. Begin wel af te takelen, ben moe en mu toch wel wat rug en bekken klachten. Maar gelukkig niks ernstigs. Doe het lekker rustig aan! Was doodsbang voor de bevalling en wilde alles controleren. Op advies van Mn verloskundige een hypnobirthing cursus gedaan. Was even slikken voor een nuchtere meid, maar ben er zo blij mee. Heb vertrouwen in mezelf gekregen en leren los laten.

Babykamer en geboortekaartje zijn klaar. Namen zijn gekozen. Wil bevallen in een geboortehotel en als het kan in een bevalbad. Ze hebben er eentje dus is afwachten of hij vrij is. Soms denk ik kom maar op met die bevalling en soms wil ik nog paar weken tijd omdat ik me onzeker voel. Bang dat ik het toch niet kan. Maar boven alles wil ik ons mannetje dolgraag ontmoeten en dat wint het van de spanning!

Sterkte met de laatste loodjes dames!
Hoi allemaal! Ik ben ook ergens in het begin afgehaakt in de groep door een boel onzekerheid.

Maar ondertussen bijna 38 weken zwanger, mijn uitgerekende datum klopt niet wat hier staat haha. Maar alles gaat goed. Lichamelijk begint het erg zwaar te worden maar blijf wel zoveel mogelijk in beweging.

Heb ervoor gekozen om in het ziekenhuis te gaan bevallen al zie ik wel op tegen de rit ernaar toe. Lijkt me alles behalve prettig...

Maargoed voor de rest is alles klaar. Van mij mag hij komen!

Ben idd benieuwd of er al dames bevallen zijn!
Ook mijn uitgerekende datum klopt niet helemaal meer - is 14 februari ondertussen - en ook ik ben in het begin afgehaakt. Had bij mij een medische reden. Een paar dagen na het positief testen begonnen mijn handen te tintelen waardoor ik binnen een paar weken niet meer kon typen, schrijven, etc. Heel handig met een kantoorbaan, haha. Klachten zijn ondertussen heel redelijk bijgetrokken, maar uit de onderzoeken naar de oorzaak is wel gebleken dat ik waarschijnlijk MS heb. Dat maakte dat ik een wat verwarrende eerste periode van de zwangerschap heb gehad, want hoeveel invloed gaat dat hebben etc.. Ik ben nu 37 weken zwanger en afgezien van extra controles bij de gynaecoloog is die invloed gelukkig heel erg meegevallen. Afgezien van de MS heb ik een modelzwangerschap en zou ik zelfs thuis mogen bevallen. Dat durf ik niet aan, maar fijn om te weten dat ik dusdanig normaal ben bevonden dat het een optie is.

Ik was ook heel benieuwd of er al meiden bevallen zouden zijn, bij de meesten kan dit ondertussen toch wel elk moment gebeuren.

Ik heb het boek Veilig bevallen gelezen op aanraden van mijn verloskundige. Ik had geen enkele behoefte aan allerlei voorlichtingsavonden over de bevalling, zwangerschapsgym en dat soort (in mijn ogen) theekransjes. Ze vond dat ik toch iets moest doen om me voor te bereiden, dus dan maar een boek. Dat boek vond ik wel heel fijn, heb er gewoon zin van gekregen in de bevalling. Ben zo ontzettend benieuwd naar ons meisje, alles staat klaar voor haar.
Nou dan ben ik denk de eerste. Gisteren bevallen van een prachtige dochter. Groter dan mijn eerste maar weer een klein meisje van nu 2900gr.

Alles gegaan zoals hoort en wevoelen ons best goed.

Blij dat het erop zit. Succes met de laatste loodjes allemaal, ik spring weer op mijn roze wolk!
Whow Theo, wat leuk! Gefeliciteerd met jullie dochter!
Ik ben benieuwd of je uiteindelijk thuis bevallen bent en hoe je dat hebt ervaren?
Gefeliciteerd Theo! Geniet van de roze wolk!
Dank! Ja ben thuis bevallen! Eerste wee om 6 uur s ochtends. Hele dag blijven hangen op rond de 10 min weeen, dus schoot niet zo op. Toen ca half 4 vliezen doorgeprikt. Daarna direct sterkte weeen om 1.5 min en om even voor 6 uur kon ik persen en na 3 persweeen was ze er al! Het begin duurde dus lang waardoor ik me steeds meer zorgen ging maken maar dankzij de eindsprint is het toch echt een droombevalling geworden.
Ivm snelle einde was het achteraf absoluut de juiste keuze om thuis te blijven, ik vond dat echt superfijn!
Gefeliciteerd Theo!
hoe gaat het met je na de eerste dagen?
Jeetje wat heftig Anoukzo. Kan me voorstellen dat het een behoorlijk verwarrende periode voor je moet zijn geweest. Zo iets bijzonders en moois als een zwangerschap combineren met een nare diagnose. Bah! Fijn om te horen dat het nu wat beter gaat. Heel veel sterkte met de laatste loodjes van je zwangerschap!

Theo gefeliciteerd! Hoe gaat het?

Hier alles nog steeds rustig. Nu ruim 39 weken. Inmiddels veel klachten dus van mij mag hij komen!
Meiden, een spannende tijd breekt aan voor jullie allemaal!!

Anoekzo, wat ontzettend heftig! Goed om te horen dat de klachten wel weer wat zijn afgenomen. Ik hoop dat de ziekte heel erg lang op een heel laag pitje zal blijven.

Theo, gefeliciteerd met je dochter!

Het is heel erg heftig en confronterend voor mij om hier te lezen, maar ik zag het topic voorbij komen en wilde toch graag even spieken en reageren. Het is al bijna zover voor jullie! Na mijn miskraam in juni/juli ben ik in september/oktober met een nieuwe ICSI behandeling gestart en ook weer zwanger geworden, maar ook dat is helaas een miskraam geworden in december. Maar ik hoop dat onze tijd ooit zal komen.
Zet hem op allemaal met jullie bevalling (en vergeet niet te genieten)!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Respect Flipje om hier nog een berichtje achter te laten. Lijkt me inderdaad erg confronterend. Ik hoop zo dat dit jullie jaar gaat worden! :redrose:
Hey meiden hier gaat t goed. Heerlijk lief kindje. Enige lastige is dat haar ritme hetzelfde is als in de buik, overdag rustig en na 23u is het party-time! Dat begint nu wat op te breken en aangezien morgen de kraamhulp voor het laatst is wordt dat wel spannend.
Ook best wat tranen geweest omdat ik haar nu niet aan mijn pas overleden schoonmoeder kan laten zien. Ze had zo trots geweest. Wel hebben we onze dochter als tweede naam de naam van mijn schoonmoeder gegeven en haar eerste kleertjes die ze aanhad waren de kleertjes die ik van haar heb gekregen. Op deze manier proberen we toch een beetje nabijheid te voelen..

Och lieve flip, wat moedig om hier te komen kijken, heb regelmatig nog in je topic gekeken en had toch zo gehoopt dat je eindelijk ook in verwachting zou zijn. Was er maar meer dat ik voor je kon doen dan heel hard hopen en duimen, het is oneerlijk verdeeld in de wereld. :rose:
Theo, wat heftig van je schoonmoeder, dat zal een dubbel gevoel geven in deze mooie tijd. En van harte Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Een ritme is inderdaad altijd even zoeken.

Flip, wat knap dat je hier nog even rondkijkt op deze topic, zal vast lastig zijn, en helaas nog een miskraam daarna gehad :( hopelijk mag het gauw voor jou een goede zwangerschap zijn, en dat jij ook heerlijk mag genieten van alles wat er bij komt kijken.

Anoekzo, wat heftig. MS, hopelijk zal het verloop gestaag gaan. en kan je nog genieten van je zwangerschap en je kleine wonder straks. ook al zal het pittig zijn!

Hier morgen 39 weken, einde is in zicht, ene kant zit manneke nog goed dus heb ik idee dat hij nog wel even blijft zitten, andere kant wel veel last van harde buiken en gerommel en heb ik het idee dat het elke moment kan gebeuren. ben toch echt wel aan het aftellen.
eerste was ik precies 40 weken en 2e precies 39 dus gevoel zegt dat het ergens in deze aankomende week zal gebeuren. lijkt me apart om nu bij 3e mogelijk overtijd te gaan, maar je weet maar nooit.
Hier alles ook klaar voor de baby, alleen naam blijft een issue, blijven maar twijfelen, en zitten nog steeds niet helemaal op 1 lijn :S hahaha
Hallo dames,
Hoe gaat het met iedereen? is iedereen inmiddels bevallen? alles goed gegaan? ook nog mensen zwanger die overtijd lopen? houden jullie nog vol met laatste?

Zelf hier op 5 februari bevallen (met 39.3, was 10 februari uitgerekend)
4 februari om 23.30 braken mijn vliezen toen ik net in bed lag, volgend ochtend iets voor 6 is hij geboren in 6.5 uur: Vinz.
Gelukkig alles goed gegaan, inmiddels is hij ruim 2 weken oud. gaat al zo hard weer. bv is goed op gang dus dat is ook fijn.

Groetjes
Foutje
anoniem_343973 wijzigde dit bericht op 15-03-2018 18:50
Reden: Foutje
97.65% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven