Uitgerekend 1-15 februari 2018

zondag 28 mei 2017 om 16:04
Voor iedereen die is uitgerekend begin februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor de tweede helft van februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-15-28-februari-2018 ... ges/383647
Inlognaam: Februari2018
Wachtwoord: februari
Fitz
Wished
Koekjeerbei
flipje2 
leentjes89
mamamaria81
Kreukel792
Een topic voor de tweede helft van februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-15-28-februari-2018 ... ges/383647
Inlognaam: Februari2018
Wachtwoord: februari
Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Bijzonderheden |
Babbes | 34 | 2e/3e | 1 februari | Jongen! Jongen! |
![]() ![]() ![]() |
Sunshine85 | 33 | 1e | 1 februari | Jongen! | ![]() ![]() |
theo75 | 30 | 2e | 2 februari | Meisje! | ![]() ![]() |
Lara89 | 29 | 3e | 10 februari | Jongen! | ![]() ![]() |
Wannabe79 | 38 | Tweede | 15 februari | Jongen! | ![]() ![]() |
Floress | 31 | Derde | 1 februari | nnb | ![]() |
Lawtist | 26 | 1e | 1 februari | nnb | ![]() |
coconutthree7 | Tweede | 3 februari | nnb | ![]() |
|
Limbogirly | 31 | Eerste | 4 februari | Jongen! | ![]() |
Jarja | 23 | 1e | 4 februari | Meisje! | ![]() |
Inspiratie | 24 | Tweede | 6 februari | nnb | ![]() |
Valiente | 26 | Tweede | 7 februari | Verrassing! | ![]() |
Lilly89 | 27 | Tweede | 10 februari | nnb | ![]() |
Lisboeta | 29 | 1e | 11 februari | nnb | ![]() |
Jayla2 | 30 | Tweede | 13 februari | Verrassing! | ![]() |
Anoekzo | 29 | Eerste | 14 februari | Meisje! | ![]() |
Kleinmormel | 28 | Eerste | 14 februari | nnb | ![]() |
Sarina87 | 29 | Tweede | 14 februari | Jongen! | ![]() |
Tiepvout | 27 | Eerste | 14 februari | Jongen! | ![]() |
s-sweetheart | 26 | Eerste | 15 februari | nnb | ![]() |
Bluesheep | 27 | Tweede | 17 februari | nnb | ![]() |

anoniem_347609 wijzigde dit bericht op 22-02-2018 13:08
89.52% gewijzigd

zaterdag 15 juli 2017 om 10:33
Gisteren de intake bij de verloskundige gehad, was echt super leuk. Kijk uit naar de termijn echo aankomende dinsdag. Maar moet zeggen dat ik ook bang word van de verdrietige verhalen waarbij het mis gaat.
Ik kan in mijn 2e trimester voor mijn werk een week naar Japan en we hadden daar een vakantie achteraan willen plakken. We hebben nog niks geboekt, maar moet bekennen dat ik me er niet fijn bij voel. Blijf liever dichter bij huis. Maar krijg ik geen spijt als ik deze kans laat schieten? Zie ik er tegenop omdat ik nu door hormonen onzeker ben? Voel ik me tegen die tijd prima en baal ik als ik nu alles annuleer? Pffff besef me dat het een luxe probleem is, maar weet gewoon niet wat ik moet doen. Iemand tips?
Gaan jullie nog op vakantie? Ver weg of dichtbij?
Fijn weekend allemaal!
Ik kan in mijn 2e trimester voor mijn werk een week naar Japan en we hadden daar een vakantie achteraan willen plakken. We hebben nog niks geboekt, maar moet bekennen dat ik me er niet fijn bij voel. Blijf liever dichter bij huis. Maar krijg ik geen spijt als ik deze kans laat schieten? Zie ik er tegenop omdat ik nu door hormonen onzeker ben? Voel ik me tegen die tijd prima en baal ik als ik nu alles annuleer? Pffff besef me dat het een luxe probleem is, maar weet gewoon niet wat ik moet doen. Iemand tips?
Gaan jullie nog op vakantie? Ver weg of dichtbij?
Fijn weekend allemaal!

zaterdag 15 juli 2017 om 13:51
Limbo als het misgaat kunnen ze er niks aan doen, dus in dat opzicht maakt het niet uit of je thuis of ver weg zit. Tuurlijk voelt t fijner als je thuis bent als het echt mis gaat, maar realistisch gezien is de kan zoveel groter dat het goed gaat. En al helemaal als je termijnecho goed is dinsdag. Ik zou zeker gaan en dubbel en dwars ervan genieten want als de kleine er is ga je je zeer waarschijnlijk niet zo snel meer zo'n reis maken. (Uitzonderingen daargelaten)
Wij gaan nog op vakantie naar menorca dus niet ver. Wil echt niet langer vliegen met peuter want vorig jaar was de vlucht echt hel.
Ps. Waar ik me zorgen om maak mbt reizen is dat ik in mn verlof nog een week texel gepland heb staan en ik bij dochter met 37wkn een hele snelle bevalling heb gehad en dat op zo'n eiland toch niet ideaal is, maar dat zien we tegen die tijd wel weer haha
Wij gaan nog op vakantie naar menorca dus niet ver. Wil echt niet langer vliegen met peuter want vorig jaar was de vlucht echt hel.
Ps. Waar ik me zorgen om maak mbt reizen is dat ik in mn verlof nog een week texel gepland heb staan en ik bij dochter met 37wkn een hele snelle bevalling heb gehad en dat op zo'n eiland toch niet ideaal is, maar dat zien we tegen die tijd wel weer haha
zondag 16 juli 2017 om 10:01
Hoi meiden,
Sorry, ik heb jullie een beetje verwaarloosd
Zoveel slechte berichten hier
ik heb mijn kop een beetje in het zand gestoken....Sterkte voor de meiden bij wie het niet goed gegaan is! Dikke knuffel!
Op vakantie heb ik bij 7 weken een enorme bloeding en stolsel gehad en dachten we dat het foute boel was. 1 week later bij thuiskomst een echo, er was nog een kindje met klopppend hartje, maar ook een heel grote bloeduitstorting in de baarmoeder, we moesten rekening houden met het ergste. Afgelopen week weer een echo gehad (8+6 weken), kindje was goed gegroeid, maar de bloeduitstorting was er nog. De kansen dat het goed gaat stijgen, maar het blijft spannend en onzeker. Als mijn baarmoeder de bloeding af gaat stoten is de kans groot dat het het kindje meeneemt naaf buiten. Maar de hoop is dat het gedurende de tijd 'oplost' in mijn lichaam. A.s. donderdag weer echo, superspannend.
Wat fijn nagini de goede echo en een tussenschot aanwezig, en ik kan me reactie van je vriendinnen heel goed voorstellen, zo leuk!
limbo, wij zijn tijdens mijn eerste zwangerschap bij 22 weken naar Curacaou geweest en ik vond het heerlijk. Heerlijk nog even samen weg, tijd voor ontspanning en de buik zit nog niet in de weg. En Japan lijkt me geweldig!
Theo wat rot van die klachten, ik hoop dat het snel beter wordt! En met 37 weken naar Texel gaan zou ik persoonlijk ook heel spannend vinden....
Wat goed dat er zoveel van jullie meedoen aan MvM! Ik heb het de eerste paar zwangerschappen ook gedaan, maar heb ze ook een aantal keten af moeten bellen i.v.m. miskraam. En daarom ben ik er dit keer niet aan begonnen.
Fijne zondag meiden!
Sorry, ik heb jullie een beetje verwaarloosd

Zoveel slechte berichten hier

Op vakantie heb ik bij 7 weken een enorme bloeding en stolsel gehad en dachten we dat het foute boel was. 1 week later bij thuiskomst een echo, er was nog een kindje met klopppend hartje, maar ook een heel grote bloeduitstorting in de baarmoeder, we moesten rekening houden met het ergste. Afgelopen week weer een echo gehad (8+6 weken), kindje was goed gegroeid, maar de bloeduitstorting was er nog. De kansen dat het goed gaat stijgen, maar het blijft spannend en onzeker. Als mijn baarmoeder de bloeding af gaat stoten is de kans groot dat het het kindje meeneemt naaf buiten. Maar de hoop is dat het gedurende de tijd 'oplost' in mijn lichaam. A.s. donderdag weer echo, superspannend.
Wat fijn nagini de goede echo en een tussenschot aanwezig, en ik kan me reactie van je vriendinnen heel goed voorstellen, zo leuk!
limbo, wij zijn tijdens mijn eerste zwangerschap bij 22 weken naar Curacaou geweest en ik vond het heerlijk. Heerlijk nog even samen weg, tijd voor ontspanning en de buik zit nog niet in de weg. En Japan lijkt me geweldig!
Theo wat rot van die klachten, ik hoop dat het snel beter wordt! En met 37 weken naar Texel gaan zou ik persoonlijk ook heel spannend vinden....
Wat goed dat er zoveel van jullie meedoen aan MvM! Ik heb het de eerste paar zwangerschappen ook gedaan, maar heb ze ook een aantal keten af moeten bellen i.v.m. miskraam. En daarom ben ik er dit keer niet aan begonnen.
Fijne zondag meiden!

zondag 16 juli 2017 om 11:56
Jayla dat is ook eng. Kunnen ze de bloeduitsorting niet op een of andere manier weghalen? Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Gelukkig worden de kansen wel elke dag beter!
Dat texel is bij mij niet met 37 wkn hoor, dan zou ik echt niet gaan haha, maar met ong 35 weken.. dus scheelt wel iets maar ook niet heel veel dus tegen die tijd maar even kijken hoe het gaat.
Nagini gefeliciteerd met de goede echo! Lieve reactie van je vriendinnen!
Ik ben nu 2 dagen van de emesafene af omdat ik inmiddels als 6 dgn aan de dunne ben (sorry voor detail) en dit een bijwerking zou kunnen zijn van de medicijnen. Vooralsnog is het meestal goed te doen met de misselijkheid, enkel s avonds voel ik me rot. Dus hopelijk heb ik het ergste nu gehad!
Hoe is het met de andere meiden? En durven jullie al spulletjes te kopen?
Dat texel is bij mij niet met 37 wkn hoor, dan zou ik echt niet gaan haha, maar met ong 35 weken.. dus scheelt wel iets maar ook niet heel veel dus tegen die tijd maar even kijken hoe het gaat.
Nagini gefeliciteerd met de goede echo! Lieve reactie van je vriendinnen!
Ik ben nu 2 dagen van de emesafene af omdat ik inmiddels als 6 dgn aan de dunne ben (sorry voor detail) en dit een bijwerking zou kunnen zijn van de medicijnen. Vooralsnog is het meestal goed te doen met de misselijkheid, enkel s avonds voel ik me rot. Dus hopelijk heb ik het ergste nu gehad!
Hoe is het met de andere meiden? En durven jullie al spulletjes te kopen?
zondag 16 juli 2017 om 13:28
Ahh fijn Theo, dat klinkt idd alsof het de goede kant op gaat. Al is diarree natuurlijk ook niet fijn. Een vriendin van mij is nu 36 weken en zit nu ook op Texel, kan best volgens mij! Weet natuurlijk niet hoe ver je van Texel woont maar met de boot sta je in een kwartier weer in Den Helder en bij echte spoed regelen ze een helikopter.
Jayla dat klinkt idd spannend zeg! Snap dat je even afstand hebt genomen hier. Ik ging me ook steeds meer zorgen maken nu ik las dat het bij anderen mis ging. Succes donderdag bij de echo, zo te horen houden ze je goed in de gaten!
Nagini wat een mooi nieuws en lieve reactie! Ik was verbaasd dat we eigenlijk niet echt een counselingsgesprek kregen bij de vk, ze heeft alleen 10min wat uitleg gegeven tijdens de intake. Mijn man twijfelt nog wel over de NIPT, ik wil het niet omdat ik niet wil dat een kansberekening me (onnodig) ongerust maakt en 'dwingt' tot een vruchtwaterpunctie of vlokkentest. Maar wil de mening van mijn man ook serieus nemen. Hebben nu afgesproken dat we de termijnecho van morgen (10+1) afwachten. En hier ook lastig plannen met vakanties, moeilijk hoor...
Limbo zeker naar Japan gaan hoor! Gaaf zeg!
Hier gaat het mbt kwaaltjes wel wat beter, minder kokhalzen en minder moe. En krijg echt al een buikje! Wanneer gaan jullie het vertellen, na de termijnecho of na 12 weken?
Jayla dat klinkt idd spannend zeg! Snap dat je even afstand hebt genomen hier. Ik ging me ook steeds meer zorgen maken nu ik las dat het bij anderen mis ging. Succes donderdag bij de echo, zo te horen houden ze je goed in de gaten!
Nagini wat een mooi nieuws en lieve reactie! Ik was verbaasd dat we eigenlijk niet echt een counselingsgesprek kregen bij de vk, ze heeft alleen 10min wat uitleg gegeven tijdens de intake. Mijn man twijfelt nog wel over de NIPT, ik wil het niet omdat ik niet wil dat een kansberekening me (onnodig) ongerust maakt en 'dwingt' tot een vruchtwaterpunctie of vlokkentest. Maar wil de mening van mijn man ook serieus nemen. Hebben nu afgesproken dat we de termijnecho van morgen (10+1) afwachten. En hier ook lastig plannen met vakanties, moeilijk hoor...
Limbo zeker naar Japan gaan hoor! Gaaf zeg!
Hier gaat het mbt kwaaltjes wel wat beter, minder kokhalzen en minder moe. En krijg echt al een buikje! Wanneer gaan jullie het vertellen, na de termijnecho of na 12 weken?
zondag 16 juli 2017 om 14:46
@floress jawel, je krijgt te horen of er een verhoogde kans is op één of meerdere van de syndromen. Zie https://www.onderzoekvanmijnongeborenki ... -zekerheid
Als er dus inderdaad een verhoogde kans is kun je kiezen voor vervolgonderzoek (vruchtwaterpunctie of vlokkentest), of niets doen.
Als er dus inderdaad een verhoogde kans is kun je kiezen voor vervolgonderzoek (vruchtwaterpunctie of vlokkentest), of niets doen.
zondag 16 juli 2017 om 15:05
@ Jayla; bij mij hebben ze ook duidelijk bloed in de baarmoeder gezien (heb ook meerdere keren bloedverlies gehad). Ze zeggen bij mij dat het waarschijnlijk geen kwaad kan. Dat heeft me wel gerust gesteld. Nu is het gelukkig al 1,5 week rustig qua bloedverlies. Maar ik snap je onzekerheid.
Qua kwaaltjes ben ik extreem moe. Maar ja, wat wil je met 2 draakjes in je buik en een rondrennende dreumes?
Qua kwaaltjes ben ik extreem moe. Maar ja, wat wil je met 2 draakjes in je buik en een rondrennende dreumes?
maandag 17 juli 2017 om 19:17
Babbes, ik hoop dat het bloed in de baarmoeder net als bij jou 'onschuldig' en verder geen kwaad kan voor het kindje. Fijn dat het bij jou rustig is qua bloedverlies, houden zo! De drukte met peuter en 2 in je buik kan ik me goed voorstellen... Hopelijk slaapt je kindje 's middags nog?
Met de NIPT krijg je geen kans-berekening zoals bij de combinatietest, maar als de uitslag 'slecht' is, dan is er nog een kans dat dit 'vals slecht' is. Als je uitslag 'slecht' is zul je daarom altijd een vervolgonderzoek krijgen (als je kiest voor afbreken van de zwangerschap) zoals een vlokkentest of vruchtwaterpunctie.
Zwangerschap van mijn zoon hebben we alleen termijnecho en 20 weken echo gedaan en geen verdere onderzoeken. Ondertussen is duidelijk geworden dat we verhoogde kans hebben op een kindje met syndroom 13 en daarom kiezen we nu wel voor de NIPT.
theo en lisboeta, fijn zeg dat het minder wordt met de kwaaltjes!
lisboeta, hoe was de echo vandaag?
En jarja, volgens mij ook vandaag de termijnecho gehad?
limbo, jij veel succes voor morgen!
theo, met welke termijn ben je bij de eerste bevallen? Ik met 40+6, dus zou met 35 weken nog wel aandurven denk ik. Maar inderdaad, hoe voel je je & heb je er nog wel zin in.
Ik was de afgelopen dagen erg moe en weinig eetlust & vandaag is dat een stuk minder, voel me best goed, maakt me dan ook gelijk weer onzeker. Pfff hoe dichterbij de echo komt, hoe onzekerder ik weer word, wat een spannende tijden. Als de echo donderdag goed is, laat ik gelijk bloed afnemen voor de NIPT.
Met de NIPT krijg je geen kans-berekening zoals bij de combinatietest, maar als de uitslag 'slecht' is, dan is er nog een kans dat dit 'vals slecht' is. Als je uitslag 'slecht' is zul je daarom altijd een vervolgonderzoek krijgen (als je kiest voor afbreken van de zwangerschap) zoals een vlokkentest of vruchtwaterpunctie.
Zwangerschap van mijn zoon hebben we alleen termijnecho en 20 weken echo gedaan en geen verdere onderzoeken. Ondertussen is duidelijk geworden dat we verhoogde kans hebben op een kindje met syndroom 13 en daarom kiezen we nu wel voor de NIPT.
theo en lisboeta, fijn zeg dat het minder wordt met de kwaaltjes!
lisboeta, hoe was de echo vandaag?
En jarja, volgens mij ook vandaag de termijnecho gehad?
limbo, jij veel succes voor morgen!
theo, met welke termijn ben je bij de eerste bevallen? Ik met 40+6, dus zou met 35 weken nog wel aandurven denk ik. Maar inderdaad, hoe voel je je & heb je er nog wel zin in.
Ik was de afgelopen dagen erg moe en weinig eetlust & vandaag is dat een stuk minder, voel me best goed, maakt me dan ook gelijk weer onzeker. Pfff hoe dichterbij de echo komt, hoe onzekerder ik weer word, wat een spannende tijden. Als de echo donderdag goed is, laat ik gelijk bloed afnemen voor de NIPT.

maandag 17 juli 2017 om 22:00
@jayla, met 37+0, en dochter is 40 min na aankomst geboortehotel geboren.. dus als we in de file hadden gestaan was het een vluchtstrookbevalling geweest. Had wel mijn moment of fame geweest hahaha masr vandaar mn angst..
Nu wordt me al aangeraden om me voor te bereiden op een thuisbevalling ipv geboortehotel en staat er met koeienletters in mn dossier:BEVALT SNEL. dus bij wee nr 1 moet ik straks bellen. bij 2e bevalling gaat duurt de bevalling volgens mijn vk de helft van de tijd van de eerste..
Ik duim voor een goede echo voor je donderdag!
Nu wordt me al aangeraden om me voor te bereiden op een thuisbevalling ipv geboortehotel en staat er met koeienletters in mn dossier:BEVALT SNEL. dus bij wee nr 1 moet ik straks bellen. bij 2e bevalling gaat duurt de bevalling volgens mijn vk de helft van de tijd van de eerste..
Ik duim voor een goede echo voor je donderdag!
dinsdag 18 juli 2017 om 08:35
heey meiden gister een goede termijn echo gehad! kindje was goed aan het bewegen wat mij een ontzettend geruststellend gevoel heeft gegeven. wel sinds gister weer ontzetten ziek zwak en misselijk... gaan morgen op vakantie dus zal jullie zullen waarschijnlijk een weekje niks van mij horen. heb er nog niet echt zin in zoals ik me nu voel.
Theo klinkt heel spannend hoe lang heb je totaal gedaan over je eerste bevalling? vanaf de eerste wee?
jayla, misschien raren vraag maar dat bloed wat nog in je baarmoeder zit is dat dan oud bloed of helder rood bloed? lijkt mij fijn om te weten wat je kan verwachten.
Limbogirly ik zou zeker gaan. zoek als je weet waar je zit even uit waar de ziekenhuizen zijn als voorbereiden mocht er dan iets gebeuren weet je dat in ieder geval.
de vrouw van de termijn echo heeft mij trouwens 4 dagen naar voren geschoven moet dit nog wel over leggen met de verloskundige dus ben benieuwd. wij hebben weer een echo gepland op 31 Augustus zijn dan dus volgens de nieuwe berekening 13+1 als die echo goed is gaan we het echt zeg maar op facebook gooien en echt tegen iedereen vertellen die we tegen komen.
maar mensen die een extra echo inplannen op de 12 weken?
Theo klinkt heel spannend hoe lang heb je totaal gedaan over je eerste bevalling? vanaf de eerste wee?
jayla, misschien raren vraag maar dat bloed wat nog in je baarmoeder zit is dat dan oud bloed of helder rood bloed? lijkt mij fijn om te weten wat je kan verwachten.
Limbogirly ik zou zeker gaan. zoek als je weet waar je zit even uit waar de ziekenhuizen zijn als voorbereiden mocht er dan iets gebeuren weet je dat in ieder geval.
de vrouw van de termijn echo heeft mij trouwens 4 dagen naar voren geschoven moet dit nog wel over leggen met de verloskundige dus ben benieuwd. wij hebben weer een echo gepland op 31 Augustus zijn dan dus volgens de nieuwe berekening 13+1 als die echo goed is gaan we het echt zeg maar op facebook gooien en echt tegen iedereen vertellen die we tegen komen.
maar mensen die een extra echo inplannen op de 12 weken?
dinsdag 18 juli 2017 om 09:13
@ jarja, fijn dat alles goed zat. Gewoon lekker genieten van je vakantie joh. Wellicht kom je daar meer tot rust en krijg je wat meer energie!
Ik heb gisteren een goede echo gehad ook. Ben opgeschoven in termijn dus nu 1 februari uitgerekend. Helemaal blij. De klachten die zogenaamd waren afgenomen, zijn sinds een week weer helemaal terug. Merk ook dat ik wat aan het aankomen ben, terwijl ik niet heel gek eet ofzo. Hoop dat ik het allemaal een beetje binnen de lijnen kan houden straks.
Ik wil nog wel een extra echo inplannen voor de 20-wekenecho. Anders ben ik pas in september weer aan de beurt. Denk dus in week 15 nog voor een echo op eigen verzoek te willen gaan. Tussentijds zou ik bij de verloskundige naar het hartjesspreekuur kunnen om te laten bevestigen dat alles nog in leven is.
@lisboeta, de schoonfamilie en mijn eigen ouders en zussen weet het al. De rest van de familie vertel ik het wanneer het ter sprake komt denk ik zo. Heb niet meer zo een haast om het te delen. Ook op het werk wil ik het nog voor me houden. Totdat een buikje echt zichtbaar is zeg maar.
Ik heb gisteren een goede echo gehad ook. Ben opgeschoven in termijn dus nu 1 februari uitgerekend. Helemaal blij. De klachten die zogenaamd waren afgenomen, zijn sinds een week weer helemaal terug. Merk ook dat ik wat aan het aankomen ben, terwijl ik niet heel gek eet ofzo. Hoop dat ik het allemaal een beetje binnen de lijnen kan houden straks.

Ik wil nog wel een extra echo inplannen voor de 20-wekenecho. Anders ben ik pas in september weer aan de beurt. Denk dus in week 15 nog voor een echo op eigen verzoek te willen gaan. Tussentijds zou ik bij de verloskundige naar het hartjesspreekuur kunnen om te laten bevestigen dat alles nog in leven is.
@lisboeta, de schoonfamilie en mijn eigen ouders en zussen weet het al. De rest van de familie vertel ik het wanneer het ter sprake komt denk ik zo. Heb niet meer zo een haast om het te delen. Ook op het werk wil ik het nog voor me houden. Totdat een buikje echt zichtbaar is zeg maar.
dinsdag 18 juli 2017 om 10:01
Over de NIPT: wat gek dat ik hier meerdere dames lees die zeggen dat de NIPT zekerheid geeft. Juist omdat dat niet zo is, wil ik de NIPT niet doen. Dit staat op www.onderzoekvanmijnongeborenkind.nl over een 'negatieve' uitslag van de NIPT:
Wij kiezen dus niet voor de NIPT om niet voor die laatste keuze te hoeven staan, al vind ik het heel lastig. Ik ben best een piekeraar en wil graag zekerheid maar ben bang dat ik hier alleen maar (onnodig) ongeruster van word.
Ik wil hiermee helemaal niemand overtuigen van een andere keuze natuurlijk! Maar wel belangrijk om te weten wat voor uitslag je kunt verwachten denk ik.
“U bent mogelijk zwanger van een kind met down-, edwards- of patausyndroom.”
De uitslag is afwijkend. Hoe zeker is de uitslag?
- Bij 75 van de 100 vrouwen die de uitslag krijgen dat ze mogelijk zwanger zijn van een kind met downsyndroom, klopt dit inderdaad; 25 vrouwen zijn dus niet zwanger van een kind met downsyndroom.
- Bij 24 van de 100 vrouwen die de uitslag krijgen dat ze mogelijk zwanger zijn van een kind met edwardssyndroom, klopt dit inderdaad; 76 vrouwen zijn dus niet zwanger van een kind met edwardssyndroom.
- Bij 23 van de 100 vrouwen die de uitslag krijgen dat ze mogelijk zwanger zijn van een kind met patausyndroom, klopt dit inderdaad; 77 vrouwen zijn dus niet zwanger van een kind met patausyndroom.
Bij een afwijkende uitslag is er dus een kans dat het kind de aandoening niet heeft. Als u zekerheid wilt krijgen, kunt u een vlokkentest of vruchtwateronderzoek laten doen.
Wij kiezen dus niet voor de NIPT om niet voor die laatste keuze te hoeven staan, al vind ik het heel lastig. Ik ben best een piekeraar en wil graag zekerheid maar ben bang dat ik hier alleen maar (onnodig) ongeruster van word.
Ik wil hiermee helemaal niemand overtuigen van een andere keuze natuurlijk! Maar wel belangrijk om te weten wat voor uitslag je kunt verwachten denk ik.
dinsdag 18 juli 2017 om 10:05
Wij hadden gisteren trouwens ook een goede termijnecho, zo bijzonder! Ik krijg al best een buik, dus gisteren ook aan mijn baas en goede vrienden verteld. En een positiebroek gekocht want pas niet meer in mijn oude broeken haha!
Jarja balen dat je weer beroerd bent, hoop dat het vandaag beter gaat!
Ik blijf staan op 11 februari trouwens.
Jarja balen dat je weer beroerd bent, hoop dat het vandaag beter gaat!
Ik blijf staan op 11 februari trouwens.