De ex

01-08-2017 08:20 58 berichten
Sinds 4 weken date ik met een man via Tinder. Het is heel leuk samen, we hebben ook afgesproken alleen met elkaar te daten. Hij is lief, doet romantisch en het voelt goed.

Bij een van de dates is het onderwerp exen ter sprake gekomen. Hij heeft een bepaalde ex die heel lang op hem gejaagd heeft en die hij niet zag zitten. Daarna zijn zijn gevoelens veranderd en hebben ze een relatie gekregen. Volgens zijn zeggen was zij zijn ideale vrouw en heeft ze hem gedumpt toen ze hem eenmaal had. Wat zogezegd reden zou zijn om het met mij rustig aan te doen omdat hij bang is dat ik hetzelfde doe. De ex is nog steeds zijn beste vriendin (mijn ex is mijn beste vriend dus ik zag geen probleem) en soms als we om 2 uur 's nachts seks hebben stuurt zij een WhatsApp (maar ja, ik heb ook vrienden die dat doen, dus irritant maar verder onbelangrijk). Dat rustig aan doen was alarmbel 1 maar na 2 à 3 weken ga je niet moeilijk en claimerig doen natuurlijk.

Sinds enkele dagen heeft hij mij toegevoegd op Facebook. En toen schrok ik wel even. Zijn hele tijdlijn is volgespamt met berichtjes van haar namelijk. Met foto's uit hun tijd samen, met berichtjes als 'Ik hield meer van jou dan van het leven zelf' enzovoorts. Zij mag hem gedumpt hebben (???) maar ze is er duidelijk niet klaar mee. En eerlijk gezegd vind ik in die situatie een beste vriendin wèl heel bedreigend.

Binnenkort gaat hij op vakantie naar zijn familie en ik verwacht dat ze daar ook wel veel met elkaar zullen optrekken. Waar ik vooraf geen probleem mee had maar me nu wel zorgen over maak. Daarnaast zit dat zinnetje ideale vrouw me ineens ontzettend dwars want is hij er zelf dan wel klaar mee? Ik heb absoluut geen trek om verzeild te raken in een emotioneel driehoeksdrama namelijk.

Als we wat langer bij elkaar waren zou ik er gewoon naar vragen, nu wil ik geen dramaqueen zijn want na 4 weken zo'n thema aansnijden... Of kan dat wel?

Kan iemand mij even met twee voeten op de grond zetten en helderheid geven?
Ik zou geen behoefte hebben aan daten met een man die zulk gedrag normaal vindt/niet afkapt.
Ten eerste omdat ik zulke berichtjes echt om te kotsen vind (tenzij je 14 bent) en daarnaast is het raar gedrag in een vriendschap, niks gelijkwaardigs aan.
Ik zou, in jouw situatie, tegen hem zeggen dat ik hier niet mee om/kan wil gaan en aan hem de keus er wel of niet iets mee te doen.
Ik geloof absoluut in vriendschappen tussen man en vrouw maar dit is geen vriendschap imo.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het afkappen nu het nog kan. Je zit er emotioneel nog niet zo diep in en je kunt op je sloffen aanvoelen dat deze ex gezellig tussen jullie in blijft zitten.
Bovendien wil je niets met een vent die duidelijk nog niet klaar is met zijn ex en dus niet fatsoenlijk een andere relatie kan aangaan, anders zou hij het vele contact zelf wel afkappen en dat gezemel op FB ook niet pikken.
Iemand die zulke berichtjes op mijn facebook zou zetten, zou ik eng vinden.. en niet mijn 'beste vriendin' noemen. Het lijkt me dat hij kickt op de aandacht .
Ik zet je liever op een luie stoel met de voeten omhoog en een wijntje erbij :sun:

Je kunt namelijk helemaal niets, behalve aanzien hoe het contact tussen jullie en tussen hen zich ontwikkeld.

Ik geef je groot gelijk dat je helemaal geen zin hebt in een rare driehoeksverhouding. Behoud je eigenwaarde en ruggengraat. Als het erin zit, dan wil hij zelf dingen veranderen om jou niet te verliezen. En anders is hij not that into you, en dan waait de romance vanzelf snel over.

Dus lekker je eigen plan trekken de komende weken.
Afkappen.
Hier wil je toch niet in verzeild raken
Heel eensgezind en verhelderend, dank jullie wel.
We hebben vandaag afgesproken en ik ga het gewoon aankaarten, dan maar dramaqueen. Ik bekijk wel even wat zijn reactie dan is. Inderdaad beter nu afkappen dan wanneer we maanden- of jarenlang steady zijn. Ik wil hem wel de kans geven om het op te lossen. Zij is degene die het plaatst tenslotte. Hij zet gewoon een like erbij en bedankt ofzoiets.
Lou- schreef:
01-08-2017 08:33
Iemand die zulke berichtjes op mijn facebook zou zetten, zou ik eng vinden.. en niet mijn 'beste vriendin' noemen. Het lijkt me dat hij kickt op de aandacht .
Eens. Run! :proud:
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Als hij echt open zou staan voor een nieuwe relatie en jou helemaal zag zitten had hij die ex toch al wel "opgelost", denk je niet? Blijkbaar vindt hij het allemaal wel best en wellicht wel heel prettig. Zij, zijn ideale vrouw, heeft hem tenslotte gedumpt maar blijft toch aan hem vastplakken. Dat biedt perspectief.
Afkappen inderdaad. Dat is nu nog redelijk makkelijk zonder dat het meteen als een relatiebreuk voelt of hij jou kan gaan verwijten dat jij te jaloers en onzeker bent in jullie relatie etc. Denk namelijk dat je goed aanvoelt dat dit wel eens tussen jullie in kan blijven staan en het is helemaal niet leuk om een beginnende relatie al zo te starten.
fluttershy schreef:
01-08-2017 08:45
We hebben vandaag afgesproken en ik ga het gewoon aankaarten, dan maar dramaqueen. Ik bekijk wel even wat zijn reactie dan is. Inderdaad beter nu afkappen dan wanneer we maanden- of jarenlang steady zijn. Ik wil hem wel de kans geven om het op te lossen. Zij is degene die het plaatst tenslotte. Hij zet gewoon een like erbij en bedankt ofzoiets.
En beter nú die dramaqueen dan dat je dat over een half jaar of jaar bent en jij het gevoel hebt dat het nog steeds niet opgelost is. Want dit komt niet over als iets dat zo makkelijk opgelost wordt. Dan kan hij haar wel verwijderen/blokkeren etc maar dan zal jij misschien het gevoel krijgen dat ie dat alleen maar voor jou doet, want als ie het voor zichzelf had gewild dan had ie dit al veel eerder afgekapt. Dus "het oplossen" is in deze denk ik niet zo makkelijk. En zal vrees ik tot hele vervelende gesprekken tussen jullie leiden.
Hoezo ben jij dan een dramaturgen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dank jullie wel!
viva-amber schreef:
01-08-2017 09:04
Hoezo ben jij dan een dramaturgen?
Omdat ik veel op het forum lees dat je zo snel na de kennismaking en nog in de datingfase niet teveel moet verwachten en 'eisen' (stom woord wat niet de lading dekt). Dus ik probeer heel erg om me volwassen en normaal en vooral niet dramatisch te gedragen. Waarbij ik wel eens klem kom tussen relaxed doen en mijn grenzen te bewaken.

Hij geeft me verder namelijk ook absoluut geen reden tot twijfel, het is puur haar stomme berichtenserie. (En als ik eerlijk ben zou ik deep down het liefst eronder typen Jammerdebammer, je hebt hem laten gaan. Nu is hij met mij dus fuck off en zoek je eigen vent!

Maar daar ben ik dan te volwassen voor uiteraard. Het blijft bij gniffelen om het idee. Ik ga niet vechten om een man, graag of niet.

Hoe graag zal ik vandaag wel horen.
oh oh succes straks, je bent geen dramaqueen hoor.... je voelsprieten werken prima
Lorem Ipsum
Ik zou bij "zij is mijn ideale vrouw" er al klaar mee zijn. Joe, doei, dan ga je toch lekker naar je ideale vrouw. Wat ben jij dan, het net-niet-goed-genoege alternatief 'want je moet toch wat'?
Heel goed dat je het gesprek aan gaat. Vrienden zijn met je ex is prima, maar die berichten zijn wel heel overdreven..
En getuigen niet van puur en alleen vriendschap, in elk geval van haar kan niet..

Succes vanmiddag, hopelijk heeft hij een antwoord waar je iets mee kunt. Of dat nu verder is gaan samen of zonder hem.
fluttershy schreef:
Met 1 klik is het door hem te verwijderen, hoor. Dat hij het laat staan en er op reageert zegt echt wel iets.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou zeggen dat je op deze manier niet met hem verder wilt. Zegt hij: "Oké, dan niet", dan weet je waar je aan toe bent en is het klaar. Wil hij je niet kwijt en wil hij het contact met haar drastisch minderen/tegen haar zeggen dat ze moet stoppen met die berichtjes, dan kunnen jullie het samen proberen.

Eerlijk gezegd verwacht ik het eerste, maar dan kun je dat beter nu weten dan wanneer hij je na een tijd alsnog verlaat voor haar.
fluttershy schreef:
01-08-2017 09:15
Omdat ik veel op het forum lees dat je zo snel na de kennismaking en nog in de datingfase niet teveel moet verwachten en 'eisen' (stom woord wat niet de lading dekt). Dus ik probeer heel erg om me volwassen en normaal en vooral niet dramatisch te gedragen. Waarbij ik wel eens klem kom tussen relaxed doen en mijn grenzen te bewaken.

Hij geeft me verder namelijk ook absoluut geen reden tot twijfel, het is puur haar stomme berichtenserie. (En als ik eerlijk ben zou ik deep down het liefst eronder typen Jammerdebammer, je hebt hem laten gaan. Nu is hij met mij dus fuck off en zoek je eigen vent!

Maar daar ben ik dan te volwassen voor uiteraard. Het blijft bij gniffelen om het idee. Ik ga niet vechten om een man, graag of niet.

Hoe graag zal ik vandaag wel horen.
Je date 4 weken met hem. Er is geen sprake van eigen vent. Ik zou het daten afbreken, zodra zij aangeeft hem terug te willen, zal hij rennen naar haar en jullie dates vergeten.
Hetzelfde meegemaakt en maqr blijven beweren dat ik zo leuk was en dat het niets voorstelde maar ondertussen genoot hij van haar aandacht. Streelde zijn ego behoorlijk. Ik ben ermee gestopt want heb geen zin in drama. He kan wellicht eisen stellen maar of je er wat mee opschiet is de vraag.
fluttershy schreef:
Hij houdt de aandacht in stand, vergeet dat niet. Hij hoort zn grenzen qan te geven maar vindt de aandacht stiekem toch wel fijn.
Kijk en voel gewoon als iemand over jouw grenzen gaat.
Voordat het "Adore you and want you so" wordt vanuit jou.
Je krijgt genoeg alarmbellen in dit vroege begin, nu het nog niet te laat is :A: en je bent geen claimende dramaqueen. Spreek je zeker uit naar hem toe (Ik was er al klaar mee, kots). Het gaat toch om jou? :bigkiss:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Als je geen zin hebt om een drama queen te worden dan stoppen met deze man. Als je met hem blijft daten wordt je vanzelf in de rol van drama queen gedwongen.
Ex is te prominent aanwezig en hij laat het toe. Als ex voor hem de ideale vrouw was geeft hij al aan dat jij niet aan haar kan tippen. Ik zou bedanken . Het is idd graag of heel niet.
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven