De ex

01-08-2017 08:20 58 berichten
Sinds 4 weken date ik met een man via Tinder. Het is heel leuk samen, we hebben ook afgesproken alleen met elkaar te daten. Hij is lief, doet romantisch en het voelt goed.

Bij een van de dates is het onderwerp exen ter sprake gekomen. Hij heeft een bepaalde ex die heel lang op hem gejaagd heeft en die hij niet zag zitten. Daarna zijn zijn gevoelens veranderd en hebben ze een relatie gekregen. Volgens zijn zeggen was zij zijn ideale vrouw en heeft ze hem gedumpt toen ze hem eenmaal had. Wat zogezegd reden zou zijn om het met mij rustig aan te doen omdat hij bang is dat ik hetzelfde doe. De ex is nog steeds zijn beste vriendin (mijn ex is mijn beste vriend dus ik zag geen probleem) en soms als we om 2 uur 's nachts seks hebben stuurt zij een WhatsApp (maar ja, ik heb ook vrienden die dat doen, dus irritant maar verder onbelangrijk). Dat rustig aan doen was alarmbel 1 maar na 2 à 3 weken ga je niet moeilijk en claimerig doen natuurlijk.

Sinds enkele dagen heeft hij mij toegevoegd op Facebook. En toen schrok ik wel even. Zijn hele tijdlijn is volgespamt met berichtjes van haar namelijk. Met foto's uit hun tijd samen, met berichtjes als 'Ik hield meer van jou dan van het leven zelf' enzovoorts. Zij mag hem gedumpt hebben (???) maar ze is er duidelijk niet klaar mee. En eerlijk gezegd vind ik in die situatie een beste vriendin wèl heel bedreigend.

Binnenkort gaat hij op vakantie naar zijn familie en ik verwacht dat ze daar ook wel veel met elkaar zullen optrekken. Waar ik vooraf geen probleem mee had maar me nu wel zorgen over maak. Daarnaast zit dat zinnetje ideale vrouw me ineens ontzettend dwars want is hij er zelf dan wel klaar mee? Ik heb absoluut geen trek om verzeild te raken in een emotioneel driehoeksdrama namelijk.

Als we wat langer bij elkaar waren zou ik er gewoon naar vragen, nu wil ik geen dramaqueen zijn want na 4 weken zo'n thema aansnijden... Of kan dat wel?

Kan iemand mij even met twee voeten op de grond zetten en helderheid geven?
Alle reacties Link kopieren
hoe ging het Fluttershy?
Lorem Ipsum
Dit is een absolute nee. Kappen. Niet eens meer afwachten.

Dat hij zelf niet kan bedenken dat dit echt heel raar is zegt alles.
Jezelf een dramaqueen noemen als je gewoon helder en kalm je grenzen aangeeft...?

Waarom zou je zo negatief over jezelf denken?
Och nee.

Daar heb je toch geen zin in meid.
turquasi schreef:
01-08-2017 20:27
hoe ging het Fluttershy?
Ik geef een update na mijn werk.
Ik zou zeker niet binnen 4 weken met een man naar bed gaan die mij net verteld heeft dat zijn ex zijn ideale vrouw is.
Mij windt dat niet op.

Wees niet verrast dat het tussen jullie nooit respectvol zal zijn.
Als een man zoiets zegt, neem hem serieus.

Door zijn opmerking te negeren ben je zelf de concurrentie met haar aan gegaan.
tampontouwtje schreef:
02-08-2017 07:49
Ik zou zeker niet binnen 4 weken met een man naar bed gaan die mij net verteld heeft dat zijn ex zijn ideale vrouw is.
Mij windt dat niet op.

Wees niet verrast dat het tussen jullie nooit respectvol zal zijn.
Dit.
Ik zou het ook afkappen.
Only dead fish go with the flow
fluttershy schreef:
01-08-2017 08:20
(...)
Binnenkort gaat hij op vakantie naar zijn familie en ik verwacht dat ze daar ook wel veel met elkaar zullen optrekken. (..)
Hoezo gaat zij mee?

Ik adviseer je niets te vragen. Jouw conclusie is duidelijk, hij zit nog veel te veel in zijn oude relatie. Gewoon dood laten bloeden, geen drama aan vuil maken. Wil hij een reden? Nou, je bent niet verliefd genoeg (als tweederangs weggezet). Niet gaan eisen dat hij Facebook opschoont ofzo, hij moet dit uit zichzelf snappen.
Eens met Slensor!
Tvp
Ananas schreef:
01-08-2017 08:34
Ik zet je liever op een luie stoel met de voeten omhoog en een wijntje erbij :sun:

Je kunt namelijk helemaal niets, behalve aanzien hoe het contact tussen jullie en tussen hen zich ontwikkeld.

Ik geef je groot gelijk dat je helemaal geen zin hebt in een rare driehoeksverhouding. Behoud je eigenwaarde en ruggengraat. Als het erin zit, dan wil hij zelf dingen veranderen om jou niet te verliezen. En anders is hij not that into you, en dan waait de romance vanzelf snel over.

Dus lekker je eigen plan trekken de komende weken.
Huh? Hij vind zijn ex zijn droomvrouw en ze gaat mee op vakantie. ...Je kan dan prima iets. Of meteen de deur dicht smijten en heel hard wegrennen. Of aangeven dat de manier waarom dat contact loopt niet bevordelijk is voor de relatie. Dat hij daarmee kapt, het direct ook afkapt van haar.
Wil hij dat niet dat jij verder gaat met je leven.

Je gaat toch niet weken of maanden zitten wachten? Je bent geen deurmat.
Het beloofde vervolg. Conclusie :ik ben een deurmat. Zonder ruggengraat. :nut:

Ik heb het echt compleet verkeerd aangepakt 'om de sfeer niet te bederven' dus ik schaam me dood. :facepalm: Ik ben echt - ook nog goed aangeschoten - supervaag in de ruimte aan het wauwelen geweest over eerlijkheid en trouw en personen en ervaringen uit het verleden :blabla: waarop hij iets heeft gezegd over dat hij ook voor trouw en eerlijkheid is en dat er niets uit het verleden nu nog speelt en dat hij één ex is die nog zijn beste vriendin is, maar verder niks. Dat ik er op kan rekenen dat ik de enige ben. En ik had gewoon de ballen niet om door te pakken en eigenlijk wilde ik dat ook helemaal niet :facepalm: Onze date staat trouwens wel op Facebook, ik ben dus verder geen geheim blijkbaar.

Even ter verduidelijking : Zijn familie woont ver weg en zij is zo'n jeugdliefde zeg maar. Ze gaat dus niet mee op vakantie met hen maar ze woont daar.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-08-2017 21:17
Reden: offtopic
0.00% gewijzigd
Ex is zijn ideale vrouw en beste vriendin ...joh als je daar geen problemen mee hebt wie zijn wij dan !
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-08-2017 21:17
Reden: offtopic
0.00% gewijzigd
Haha, ik zou gaan voor een poging 2 van dit gesprek, maar dan nuchter dit keer.

En hem hierin dumpen. Want dit gaat een keer mis, en daar moet je niet op gaan zitten wachten.
Djees TO :facepalm:
When they go low, we go high. (M.Obama)
lieve611 schreef:
02-08-2017 18:20
eerst speel ik met je daarna vreet ik je op
Gaat het goed? O_O
SaveAngie schreef:
02-08-2017 18:33
Gaat het goed? O_O

Jij kent deze 'aanwinst' op het forum nog niet?
Je bent hem geen verklaring schuldig.

Bel anders en geef aan dat je niet verder gaat omdat je gevoelens zijn veranden. Geen waarom. Alleen jammer, helaas, ik kan mijn gevoel niet sturen en zonder gevoelens geen toekomst. Vrienden heb je al genoeg. Je hebt tijd voor jezelf nodig.

Daarna meteen alles blokkeren en niet meer om kijken.

Houd het bij jezelf. Niet wachten en nee face to face is niet verplicht. Her waren 4wk niet 4 jaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
elviva schreef:
02-08-2017 18:19
Ex is zijn ideale vrouw en beste vriendin ...joh als je daar geen problemen mee hebt wie zijn wij dan !
Uiteraard heb ik daar problemen mee :$ Tegelijk ben ik ook bang om iets potentieel goeds weg te smijten om een opmerking die misschien rottig zijn strot uitkwam en een melodramatisch mens. (Zo van uiteraard was zij ideaal toen ze nog iets hadden.)

Ik weet dat ik nu vast heel dom en naïef klink. Niet te geloven dat ik normaal een heel doortastend persoon ben. Het is in liefdesperikelen veel lastiger wanneer het om jezelf gaat.
fluttershy schreef:
02-08-2017 18:55
Uiteraard heb ik daar problemen mee :$ Tegelijk ben ik ook bang om iets potentieel goeds weg te smijten om een opmerking die misschien rottig zijn strot uitkwam en een melodramatisch mens. (Zo van uiteraard was zij ideaal toen ze nog iets hadden.)

Ik weet dat ik nu vast heel dom en naïef klink. Niet te geloven dat ik normaal een heel doortastend persoon ben. Het is in liefdesperikelen veel lastiger wanneer het om jezelf gaat.

Waarom schaam je je als je zegt dat je er problemen mee hebt?

En ja, je klinkt erg dom en naief.

Maar goed, het scheelt dat je het zelf al weet.

Accepteer maar een hoop gedoe en teleurstelling, want dat gaat ervan komen. Niet piepen dan, hè!
Perzina schreef:
02-08-2017 18:42
Jij kent deze 'aanwinst' op het forum nog niet?
Nee
Het is net die mop van die kabouter in het donker.. ken je die?
fluttershy schreef:
02-08-2017 18:55

Waarom schaam je je als je zegt dat je er problemen mee hebt?

En ja, je klinkt erg dom en naief.

Maar goed, het scheelt dat je het zelf al weet.

Accepteer maar een hoop gedoe en teleurstelling, want dat gaat ervan komen. Niet piepen dan, hè!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven