Die ene leuke onvindbare studenten bijbaan!!
maandag 27 april 2009 om 20:35
Ik studeer fulltime HBO en dacht de perfecte bijbaan gevonden te hebben. Maar helaas het is niet wat het leek te zijn..
Nu ben ik dus op zoek naar een andere bijbaan en mijn vraag aan andere studenten is dus. Wat voor bijbaan heb je en hoe ben je eraan gekomen?
Het maakt me niet zoveel uit wat het is als het maar voor ongeveer 8 a 12 uur in de week is. Het moet iig iets zijn dat goed te doen is naast je studie bijvoorbeeld s avonds of in het weekend. Ik sta al ingeschreven bij verschillende uitzendbureaus maar dat zijn meer banen voor meer uur waar ik dus niet voor in aanmerking kom.
Wie o wie heeft een goede tip?
Nu ben ik dus op zoek naar een andere bijbaan en mijn vraag aan andere studenten is dus. Wat voor bijbaan heb je en hoe ben je eraan gekomen?
Het maakt me niet zoveel uit wat het is als het maar voor ongeveer 8 a 12 uur in de week is. Het moet iig iets zijn dat goed te doen is naast je studie bijvoorbeeld s avonds of in het weekend. Ik sta al ingeschreven bij verschillende uitzendbureaus maar dat zijn meer banen voor meer uur waar ik dus niet voor in aanmerking kom.
Wie o wie heeft een goede tip?
maandag 27 april 2009 om 22:19
in de bouwmarkt zoeken ze altijd wel mensen. en bouwmarkten zijn elke dag tot 9u open. dus je kunt elke avond van 6 tot 9 werken en op zaterdag (in sommige bouwmarkten ook op zondag)
het is erg leuk werk (als je een beetje affiniteit er mee hebt).
of ga op zoek naar een spare rib expres. hier in eindhoven is ie open van 5 tot 9 en werk je van 4 (voorbereiden) tot max half 10. ook erg fijne tijden!
of de ikea... maar die zijn ook niet overal..
het is erg leuk werk (als je een beetje affiniteit er mee hebt).
of ga op zoek naar een spare rib expres. hier in eindhoven is ie open van 5 tot 9 en werk je van 4 (voorbereiden) tot max half 10. ook erg fijne tijden!
of de ikea... maar die zijn ook niet overal..
maandag 27 april 2009 om 22:22
Gewoon gaan vragen bij winkels.
Veel studentenbaantjes bij winkels, snackbars en dergelijke gaan niet via het uitzendbureau. Ze vullen zich vanzelf, doordat mensen binnenlopen om te vragen, of omdat de winkels zelf adverteren.
Via uitzendbureau is veel duurder voor een bedrijf, dus als ze iemand voor 8 uur per week zoeken doen ze dat niet zo snel.
Wat doen je medestudenten? Kun je via hen niet iets regelen?
Veel studentenbaantjes bij winkels, snackbars en dergelijke gaan niet via het uitzendbureau. Ze vullen zich vanzelf, doordat mensen binnenlopen om te vragen, of omdat de winkels zelf adverteren.
Via uitzendbureau is veel duurder voor een bedrijf, dus als ze iemand voor 8 uur per week zoeken doen ze dat niet zo snel.
Wat doen je medestudenten? Kun je via hen niet iets regelen?
dinsdag 1 augustus 2017 om 16:34
hahahaha!intothewild schreef: ↑01-08-2017 15:38^Wauw, ze zijn vast blij met jou op kantoor, dat je ACHT JAAR (!!) na dato iemand nog probeert een baantje aan te smeren![]()
Zo haal je je targets nooit, vriend.
dinsdag 1 augustus 2017 om 18:09
Ik heb de laatste jaren gemerkt dat een netwerk opbouwen tijdens je studententijd heel belangrijk is. Doordat ik tijdens mijn studies zelf contact heb gezocht met meerdere bedrijven heb ik altijd bijbanen gehad die goed aansloten op mijn studie. Zo heb ik een aantal jaren gewerkt als autoverkoper en nu werk ik als boekhouder naast mijn studie. Bijna al mijn bijbanen heb ik via mijn netwerk gekregen. Dus als je echt een leuke bijbaan wil dan raad ik je aan om initiatief te nemen en bij bedrijven binnen te stappen. Leer mensen uit jouw branche kennen en dan zul je zien dat het bijna vanzelf gaat. Weet ook dat veel banen worden ingevuld zonder dat er een vacature wordt uitgezet, omdat bedrijven vaak eerst kijken naar mensen uit hun netwerk.
Woow ik zie nu pas dat dit topic uit 2009 is haha
Woow ik zie nu pas dat dit topic uit 2009 is haha
dinsdag 1 augustus 2017 om 20:22
Lieve CAssieViva,
Toen ik sociologie studeerde in de seventies (toen sosjologie geheten) had ik als bijbaantje vliegengordijnen macrameeën.
dat was ideaal omdat het in je eigen tijd kon of tijdens hoorcolleges. En daarna lekker de handel verkopen op het Waterlooplein.
Als je patronen nodig hebt hoor ik het wel he?
Toen ik sociologie studeerde in de seventies (toen sosjologie geheten) had ik als bijbaantje vliegengordijnen macrameeën.
dat was ideaal omdat het in je eigen tijd kon of tijdens hoorcolleges. En daarna lekker de handel verkopen op het Waterlooplein.
Als je patronen nodig hebt hoor ik het wel he?
dinsdag 1 augustus 2017 om 21:21
tja, de perfecte bijbaan is de bijbaan die je krijgt en waar je voldoende mee kunt verdienen - daarna kun je intussen weer verder kijken voor een upgrade, etc.
ik had altijd meerdere bijbaantjes als student. Soms werkte ik meer dan 40 uur per week in 4 verschillende baantjes. En als ik dan 2 baantjes kon vervangen door 1 baantje waarmee ik hetzelfde of meer verdiende, dan deed ik dat.
ik had altijd meerdere bijbaantjes als student. Soms werkte ik meer dan 40 uur per week in 4 verschillende baantjes. En als ik dan 2 baantjes kon vervangen door 1 baantje waarmee ik hetzelfde of meer verdiende, dan deed ik dat.
dinsdag 1 augustus 2017 om 21:57
Misschien administratief werk in een psychiatrisch centrum of iets dergelijks (als dat in het weekend kan...)? Ik deed in het verlengde van mijn studies een bijbaan als vertaler/editor. Ik werkte daarbij "freelance" (met tijdelijke studentencontracten per opdracht). Ik heb hier ontzettend veel uit geleerd en vond het geweldig leuk om te doen.
dinsdag 1 augustus 2017 om 22:00
Ik maakte schoon. Verdiende goed hoor.
Vriendin van me werkte in theater.
Dat wilde zeggen: ze zat in de zaal op een hoekplaats. Als er iemand flauwviel (wat zelden voorkwam), moest zij de dokter gaan bellen.
Het klonk wel als een leuke baan.
Neee, wat een oud topic is dit. Kom ik nu pas achter. Topic uit 2009.
Vriendin van me werkte in theater.
Dat wilde zeggen: ze zat in de zaal op een hoekplaats. Als er iemand flauwviel (wat zelden voorkwam), moest zij de dokter gaan bellen.
Het klonk wel als een leuke baan.
Neee, wat een oud topic is dit. Kom ik nu pas achter. Topic uit 2009.