Geld & Recht alle pijlers

Zeurburen

02-08-2017 02:33 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk kan mijn topic titel ook zijn: gluurburen..

Sinds een jaar hebben wij nieuwe buren..65+ en in de hele omgeving zijn zij verreweg het het oudste, overal gezinnetjes met jonge of oudere kinders.

Een jaar lang zijn ze aan het klussen geweest.. van tijden als voor 7 uur 's ochtends tot de beruchte 3-gaatjes boren om 8uur en de rest vd dag stil.
Daar hebben wij begrip voor want behang likt zichzelf niet tegen de muur
We hadden ook redelijk hoi-doei contact, al hield de buurvrouw hele betogen over mensen die wij niet kenden, haar kunstknietjes en haar copd.. en dit alles met een stemvolume dat de pas opgelijmde tegeltjes in de keuken doet rammelen, alles beleefd aangehoord want je hebt nog wat jaren te gaan naast elkaar, dus ik wil niet onbeleefd zijn..(ook al heb ik mn werk..mn gezin...dieren..huis)

Toen ze introkken begon het geklaag;over onze muziek die aanstond.. het was te hard..niet hun muziek..en ze hadden dit al genoeg gehoord waar ze vandaan kwamen( en dat was rascistisch bedoeld) nu gaf mijn man hun op dat moment niet de aandacht die ze wilden en sinds dien zeggen ze niks meer
Lekker rustig zou je zeggen, maar nu wordt het achterbaks;

In hun tuin staat een grote party tent..niet zo maar een nee het'beste van het beste' (volgens buuf) en daarin gaan ze gluren..
Gluren naar de buren aan de andere kant en afluisteren naar beide kanten.. boven is er inkijk folie; gluren in mijn tuin en afluisteren.. en smiespelen tegen iedereen die er komt, tot random werklui aan toe: roddelen over ons. Staan we in de voortuin met iemand te praten wordt er afgeluisterd via het wc raampje

Maar ook klagen; onze vijgenboom waar ze vorig jaar nog ongevraagd van zaten te vreten moet nu over hun tuin weg want dat maakt vlekken op de tegels
Onze houtkachel; uche uche
Barbeque; ooh zo errug uche uche

Maar als de schilder staat te schuren staat ze er bovenop en hem vertellen hoe het moet

Inmiddels hebben ze ook last van de katten en kippen en muziek van andere buren, buurtjes die op een keer om 5 uur lekker gek deden met de kinderen in de achtertuin; we moeten er wat van zeggen

Hun kattenverjager bezorgt mijn katten stress, hun gezeur en gegluur mij de zenuwen
Ze is vreselijk achterdochtig en naar haar zeggen'houdt het in de gaten'

Beiden een eigen huis.. wat kunnen we hiermee?
Ans-Aarsema schreef:
02-08-2017 09:35
Meid, toen ik nog drie hoog achter woonde in onze mooie hoofdstad ( nu woon ik twee hoog vóór), had ik ook buurtjes die met het glas aan het oor aan de muur luisterden.
Ze wisten ineens alles over mijn lover Tony die regelmatig langskwam. En neeeeee, dat was niet omdat we luidruchtig waren tijdens de daad. We zouden onszelf voor het huwelijk bewaren.
Dat kwam er helaas niet van omdat Tony er een scharrel op nahield die hem wel tussen de jaratels liet graaien, maar dat is een ander verhaal.
Wat ik toen gedaan heb: met hulp van mijn goede vriendin Bea (nu Arjan voor de oplettende lezeressen), heb ik gedaan alsof we een enge sekte erop nahielden.
Gieren joh dat we gedaan hebben, met nep- séance met enge spookgeluiden (tip: een kammetje met vloeipapier).
En ze dan wijs maken dat afluisteraars gestraft werden.

Nou dan maak je het af met de oude truuk van een hondendrol (kattendrol mag ook) in een krant op de stoep. Aansteken. Aanbellen en dan toekijken hoe ze de brandende krant uittrappen en eindigen met poep aan de schoen.
Daarna verhuisden ze gauw.
😂😂jij bent goud !!
Beste mensen, bedankt voor al jullie meningen
Sommige kan im iets mee, andere; tsja het is lastig uitleggen hoe wij het ervaren

De bbq staat wel eens aan
De houtkachel staat wel eens aan(bij voldoende wind-schoorsteen 12 m hoog)
En muziek ook wel eens
Katten mogen mn tuin niet uit, alles is afgezet

Wij hebben ook recht op onze leefgeluiden net als zij, mee eens

Mijn irritatie betreft hun gegluur en doorgeklep aan iedereen die daar binnenkomt, tot klusjesman aan toe. Niet dat ik afluister, haar stem is gewoon niet te missen, echt niet( heel knap voor iemand met copd lijkt mij) Buurman hoor je niet, die spreekt op een normaal volume, buurvrouw echter verkoopt verse viiiiss
Heel hard, de hele buurt kán haar horen..ik overdrijf niet

Met verder al mn buren goed contact ook met andere buurtbewoners prima.ik krijg nooit andere klachten dan van hiernaast
Andere buren begint dat ook al op te vallen, maar terzijde
Josefien01 schreef:
02-08-2017 10:41

😂😂jij bent goud !!
Dank je lieverd, daar doe ik het voor. Een beetje vreugd bij mensen brengen.
Het-groepje schreef:
02-08-2017 07:26
Oh Ans! Een fan hier! Hoe is het met Bea? Zit ze nog weleens met die enorme ring van bergkristal tegen je raam aan te hengsten?

Sorry ontopic, to:
Laat ze lekker. Ik zou dat allemaal erg vermakelijk vinden en me nog etnischer en gekker gaan gedragen.
Inderdaad! Zou inderdaad lekker negeren en net doen of ze niet bestaan, daar heb je ze denk ik het hardste mee omdat negeren toch wel een van de ergste dingen is die je dit soort mensen aan kan doen. En genieten van hun achterlijke actie's
Och TO, je denkt echt dat zo'n hoge kachelpijp helpt?
Ik heb helaas behoorlijk restklachten na een dubbele longembolie 2 jaar geleden. Onze buren steken ook graag de korf of bbq aan.
Ik moet dan letterlijk de tuin uit rennen en snel de ramen dicht doen. Als ik niet op tijd ben kan ik helaas niet in mijn eigen bed slapen.

Uiteindelijk ben ik naar de buren gegaan om te vragen of ze het even wilde melden als ze 1 van beide aan zouden steken zodat ik tijd heb om mijn spullen buiten op te ruimen (als het weer het toe laat zit ik vaak buiten in de tuin te knutselen/kleuren of puzzelen) en ramen dicht te doen.

Ze schrok zich een hoedje dat ik er zoveel last van had. Nu zetten ze de korf veel minder vaak aan (denk aan eerst iedere avond nu 1 a 2 keer per week bij goed weer) en komen ze het keurig melden.

Dus ja ik ben ook uche uche uche en ik ben 33.

Heel denigrerend zoals je erover schrijft.

Verder zou ik het gewoon wat los gaan laten. Wat kan jou het nou schelen wat ze tegen een klusjesman zegt of zelfs over jou. Je bent toch geen meesterspion ofzo die geheime informatie in je tuin aan het bespreken bent?

En ja muziek moet kunnen maar waarom moeten je buren dat horen dan? Is het zo extreem gehorig? Daar valt wellicht wat aan te doen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Als het verveling is, zou je buurvrouw ook een puzzelboekje/kleurboek/legpuzzel oid cadeau kunnen doen. Of een haakpakketje ofzo. Wie weet helpt het.
Ik vind zelf muziek van buren echt vervelend. Hoe zacht of wat voor soort dan ook. Ik wil zelf beslissen of ik muziek aanzet.

Even meer ontopic, ik heb dus ook gluurburen, door ons raam kijken. Zelfs een paar keer bij onze achterom gezien waarop ik mij pletter schrok. Dat is toen na een paar keer gestopt.
Ook toen ik bevallen was steeds aan de zijkant van het huis de gordijnen wegtrekken waarop hij zo onze slaapkamer inkeek. Helemaal grappig dat deze man die ik inschat nog nooit wat huishoudelijks heeft gedaan toen bewust het raam ging zemen. Toen is de kraam op een gegeven moment gaan zwaaien. Enfin echte gluurder.

Man gaat bijna met pensioen ik houd mijn hart vast. En ik erger mij er ook aan. Het is iets met privacy en voor mij ook het gevoel dat je niet helemaal jezelf kan zijn.

Maar ik denk maar dat er toch niks is wat ik kan doen. En dat hij waarschijnlijk beetje zielig is en zich heel erg verveeld. En niet zo gelukkig.
Gelukkig klagen ze niet over ons en hebben we voor de rest niet zoveel te klagen.

Maar dat privacy stukje begrijp ik wel. Je doet er alleen niks aan behalve vrijstaand op een weiland gaan wonen ofzo.
Ik vind het soms heerlijk dat ik de buren kan horen.
Laatst nog een heerlijke echtelijke ruzie 2 tuinen verderop en ik lekker met een wijntje en de benen op een krukje.
Dat is genieten hoor. :proud:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Josefien01 schreef:
02-08-2017 10:49
Beste mensen, bedankt voor al jullie meningen
Sommige kan im iets mee, andere; tsja het is lastig uitleggen hoe wij het ervaren

De bbq staat wel eens aan
De houtkachel staat wel eens aan(bij voldoende wind-schoorsteen 12 m hoog)
En muziek ook wel eens
Katten mogen mn tuin niet uit, alles is afgezet

Wij hebben ook recht op onze leefgeluiden net als zij, mee eens

Mijn irritatie betreft hun gegluur en doorgeklep aan iedereen die daar binnenkomt, tot klusjesman aan toe. Niet dat ik afluister, haar stem is gewoon niet te missen, echt niet( heel knap voor iemand met copd lijkt mij) Buurman hoor je niet, die spreekt op een normaal volume, buurvrouw echter verkoopt verse viiiiss
Heel hard, de hele buurt kán haar horen..ik overdrijf niet

Met verder al mn buren goed contact ook met andere buurtbewoners prima.ik krijg nooit andere klachten dan van hiernaast
Andere buren begint dat ook al op te vallen, maar terzijde
Waar is die opmerking voor nodig? Je begrijpt overduidelijk niets van COPD. Dat kan, maar ga dan niet van die vervelende/kwetsende opmerkingen plaatsen. Echt respectloos dit. Daarmee bewerkstellig je in ieder geval geen gedragsverandering bij je buren. Als ze merken dat je zo over hen denkt en praat , begrijp ik steeds beter waarom je buren eventueel nog een schepje bovenop hun gedrag zouden doen.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 02-08-2017 16:21
10.26% gewijzigd

Meester Visser natuurlijk. Duh!
Star* schreef:
02-08-2017 16:07

Meester Visser natuurlijk. Duh!
:popcorn:
Tijdschriftenverslindster schreef:
02-08-2017 16:02
Waar is die opmerking nu weer voor nodig? Je begrijpt overduidelijk niets van COPD. Dat kan, maar ga dan niet van die vervelende/kwetsende opmerkingen plaatsen. Echt respectloos dit. Daarmee bewerkstellig je in ieder geval geen gedragsverandering bij je buren.
Misschien iets toelichten; ze heeft zelf alles geschuurd en gelakt in huis, staat met haar snuf op de schurende schilder en had vlak na het intrekken een verjaardag in haar achtertuin; bbq-en en kakelen tot 3uur 'snachts

Ik weet van copd, dat is een struggle om lucht, maar met wat zij doet en met haar stemvolume vraag ik me af wie de diagnose heeft gesteld; een echte arts of het internet

Niet lullig bedoeld naar mensen die écht ziek zijn, eerlijk waar niet..maar als ze zo ziek is als zij beweert kun je bovenstaande niet volgens mij..
Josefien01 schreef:
02-08-2017 09:14
Wij willen best wat aanpassen hoor, maar muziek overdag moet kunnen vind ik.. tis ook niet elke dag raak hier ;)
Maar toch geen muziek in jouw huis die je buren horen?

Ik wil ook geen overlast van bbq's, vuurkorven en muziek van buren.
Josefien01 schreef:
02-08-2017 16:21
Misschien iets toelichten; ze heeft zelf alles geschuurd en gelakt in huis, staat met haar snuf op de schurende schilder en had vlak na het intrekken een verjaardag in haar achtertuin; bbq-en en kakelen tot 3uur 'snachts

Ik weet van copd, dat is een struggle om lucht, maar met wat zij doet en met haar stemvolume vraag ik me af wie de diagnose heeft gesteld; een echte arts of het internet

Niet lullig bedoeld naar mensen die écht ziek zijn, eerlijk waar niet..maar als ze zo ziek is als zij beweert kun je bovenstaande niet volgens mij..
Je zegt dat de buren jou begluren en afluisteren. Begin bijna te denken dat het andersom is :hihi:
Josefien01 schreef:

Mens ga werken ofzo, dan hoef je niet zo op anderen te letten.
Rosabella1 schreef:
02-08-2017 13:18
Ik vind het soms heerlijk dat ik de buren kan horen.
Laatst nog een heerlijke echtelijke ruzie 2 tuinen verderop en ik lekker met een wijntje en de benen op een krukje.
Dat is genieten hoor. :proud:
:rofl:

Burengeluiden kunnen vreselijk zijn.

Hier ook veel overlast. Onder ons drie studenten met de bijbehorende feesten en partijen. Rechts een man die de hele dag door operaliederen ten gehore brengt en links een gezin dat heel goed is in het maken van ruzie met elkaar.

En dan buiten een speeltuintje waar van 's morgensvroeg tot 's avonds laat huisvrouwen zitten te keuvelen, picknicken en te glimlachen naar hun krijsende en gillende kinderen.
Josefien01 schreef:
02-08-2017 02:33
Hun kattenverjager bezorgt mijn katten stress, hun gezeur en gegluur mij de zenuwen
Als jij nou je katten in jouw tuin houdt, kunnen zij de kattenverjager weg doen. En dan is dat probleem voor beide opgelost.

Kun je bbq- achter in de tuin of zo, dat ze daar niets over te zeuren hebben? Wat betreft gluren, is het mogelijk om bomen hoog te laten groeien? Ik denk dat jouw buren zich erg vervelen.

Ik ben vreselijk blij dat ik op het platteland woon. De huizen staan hier ver uit elkaar, het zijn oorspronkelijke boerderijen met grond er om heen, of het zijn nog steeds boerderijen. Ik snap echt niet wat mensen toch allemaal zo dicht bij elkaar te zoeken hebben. Je krijgt er zo vaak wrijving van, en je bent heel je vrijheid kwijt.
iones schreef:
02-08-2017 17:43
Als jij nou je katten in jouw tuin houdt, kunnen zij de kattenverjager weg doen. En dan is dat probleem voor beide opgelost.

Kun je bbq- achter in de tuin of zo, dat ze daar niets over te zeuren hebben? Wat betreft gluren, is het mogelijk om bomen hoog te laten groeien? Ik denk dat jouw buren zich erg vervelen.

Ik ben vreselijk blij dat ik op het platteland woon. De huizen staan hier ver uit elkaar, het zijn oorspronkelijke boerderijen met grond er om heen, of het zijn nog steeds boerderijen. Ik snap echt niet wat mensen toch allemaal zo dicht bij elkaar te zoeken hebben. Je krijgt er zo vaak wrijving van, en je bent heel je vrijheid kwijt.
Als je geen geld heb voor een vrijstaand huis kom je al snel terecht op een flat of rijtjeshuis.
Ans-Aarsema schreef:
02-08-2017 08:10
Oh meid!
Bea, tja....we zien elkaar nog wel hoor maar ze is transgender tegenwoordig en noemt zich nu Arjan.
:cheer2:
Gelukkig komt hij dan beter weg met de droge onderbenen!
Lovely7 schreef:
02-08-2017 17:56
Als je geen geld heb voor een vrijstaand huis kom je al snel terecht op een flat of rijtjeshuis.
Weet ik, dan heb je weinig keuze. Hoewel op het platteland ook kleine arbeidershuisjes bestaan.

Maar de meeste mensen, die toch wel keuze hebben, die trekken toch naar de stad. Want daar heb je alles, zeggen ze dan. Ja, behalve rust.
Laat een shirt bedrukken met 'Gluren kost 5 euro' en trek dat aan als je in de tuin gaat zitten. En gewoon vrolijk zwaaien als ze gluren. Wij hadden vroeger thuis ook zo'n gluurbuurvrouw en broertje en ik gingen altijd heel uitgebreid zwaaien. Hielp niet echt maar we hadden wel lol.
Josefien01 schreef:

Dat toelichten had je misschien beter niet kunnen doen ;) ... je maakt het er alleen maar erger mee. :rofl: Maar het bevestigt mij wel in mijn eerste post... je doet zelf niet anders dan de buren begluren, afluisteren en over ze roddelen (op internet). Ik zou je echt aanraden je eens wat meer op jezelf en je gezin te richten en wat minder op de buren.
Ach.. ik heb een overbuurvrouw (oudere dame) die mijn huis regelmatig begluurt vanuit haar slaapkamer raam.. Ik zwaai wel eens naar haar.. Ik lach er maar om.. Blijkbaar heeft ze niets anders te doen.

Ik weet dat ze onze voortuin lelijk vindt , dat ze onze kliko smerig vindt (daar is het een kliko voor), ze vind dat wij onze auto niet vaak genoeg wassen (klopt, ik ga regelmatig naar de wasstraat maar voor de deur wassen doe ik niet, iets met milieu etc.) Dat zegt ze allemaal niet tegen mij maar tegen mijn andere buurvrouw die er smakelijk om moet lachen.. En dat doe ik ook.. Succes ermee.. Ik zit er niet mee iig..

TO ga lekker verder met je leven..
Ik ben superblij met mijn buren. Aan de ene kant een echtpaar van 65 en 70 jaar en aan de andere kant een man van 84. Ik hoop dat ze nog lang mijn buren blijven. Moet er niet aan denken om een gezin met kleine kinderen naast me te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven