Buitenland met kerst
dinsdag 1 augustus 2017 om 16:08
Ja, daar was ik al bang voor, vandaar ook de vraag (o.a) Misschien is er ergens een plek waar dat meevalt?blijfgewoonbianca schreef: ↑01-08-2017 15:55In Europa is , denk ik, het meeste dicht op eerste kerstdag.
dinsdag 1 augustus 2017 om 16:19
met een vierjarige zou ik alle steden vermijden in Europa. Ontzettend druk, duur en je moet overal reserveren. Kerstmarkten zijn tijdens de kerstdagen al afgelopen.
wil je de kerstsfeer proeven, dan zou ik voor de kerst gaan. maar dan nog, het is dan overal stervensdruk. en vakantie waar je als vierjarige alleen maar benen ziet lijkt me ook geen succes
wil je de kerstsfeer proeven, dan zou ik voor de kerst gaan. maar dan nog, het is dan overal stervensdruk. en vakantie waar je als vierjarige alleen maar benen ziet lijkt me ook geen succes
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
dinsdag 1 augustus 2017 om 16:20
dinsdag 1 augustus 2017 om 16:26
http://reisgenie.nl/kerstbestemmingen-top-10/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 1 augustus 2017 om 16:37
Ik zou juist in de weken voor kerst gaan, voor kerstsfeer zonder teveel gedoe. Als je ergens tijdens de kerst bent, moet je restaurants reserveren en zitten alle winkels plus veel musea en cafés dicht. Dan loop je de hele dag op straat te hangen.
Met kerst zou ik juist in een hutje op de hei willen zitten, met knapperend haardvuur en warme chocolademelk en een stapel boeken.
Met kerst zou ik juist in een hutje op de hei willen zitten, met knapperend haardvuur en warme chocolademelk en een stapel boeken.
dinsdag 1 augustus 2017 om 16:40
niet buitenland maar wel leuk: naar Texel , leuk huisje huren, met kerst reserveren in een restaurant, gourmetstel evt mee voor kerstavond, lading boeken en films mee, beetje wandelen, heerlijk!
Ik ben ook eens op 2e kerstdag in Scheveningen geweest, was ook erg leuk.lekker uitwaaien op het strand en daarna borrelen in ene strandtent, was erg druk overigens.
Ik ben ook eens op 2e kerstdag in Scheveningen geweest, was ook erg leuk.lekker uitwaaien op het strand en daarna borrelen in ene strandtent, was erg druk overigens.
dinsdag 1 augustus 2017 om 17:15
Opzich hoeft het niet persé iets met een kerstmarkt te zijn hoor.... Want dat is idd niets met een 4jarige. Maar we willen graag een keer echt met zijn drietjes zijn met kerst, zonder familie-verplichtingen. En ik ken mezelf, als ik zeg dat ik niet naar familie ga met kerst en wel thuisbljf, dan ga ik me toch weer bedenken
Zo'n hutje op de hei klinkt ook heel goed
Zo'n hutje op de hei klinkt ook heel goed
dinsdag 1 augustus 2017 om 17:53
je kan ook zeggen dat je vakantieplannen hebt en er met kerst niet bent. en dan gewoon thuis blijven. hebben wij ook een keer gedaan, heerlijk rustig. Eigenlijk per ongeluk, want het lukte uiteindelijk niet om tickets voor de kerst te boeken en we zijn toen 2de kerstdag op vakantie gegaan. Maar toen hadden we alle kerstverplichtingen al afgezegd, en hebben dit zo gelaten. (nee, we hebben niet gelogen en was geen geheim. gelukkig snapte iedereen het wel)Bumba1985 schreef: ↑01-08-2017 17:15Opzich hoeft het niet persé iets met een kerstmarkt te zijn hoor.... Want dat is idd niets met een 4jarige. Maar we willen graag een keer echt met zijn drietjes zijn met kerst, zonder familie-verplichtingen. En ik ken mezelf, als ik zeg dat ik niet naar familie ga met kerst en wel thuisbljf, dan ga ik me toch weer bedenken
Zo'n hutje op de hei klinkt ook heel goed![]()
I can't control the wind but I can adjust the sail
dinsdag 1 augustus 2017 om 17:57
In plaats van Texel ...
Huisje in de Belgische Ardennen huren?
Of de Elzas (kanten van Straatsburg)? Met wat geluk ligt er sneeuw ...
Zorg wel dat de rest van de familie zichzelf niet uitnodigt en "kerst op Texel" ineens een schitterend idee blijkt te vinden.
Verzin dus desnoods dat je in Honolulu of Thailand zit.
Huisje in de Belgische Ardennen huren?
Of de Elzas (kanten van Straatsburg)? Met wat geluk ligt er sneeuw ...
Zorg wel dat de rest van de familie zichzelf niet uitnodigt en "kerst op Texel" ineens een schitterend idee blijkt te vinden.
Verzin dus desnoods dat je in Honolulu of Thailand zit.
dinsdag 1 augustus 2017 om 21:03
Wij gaan standaard om het jaar met kerst weg. We gaan nu voor de tweede keer naar Florida en zijn daarvoor 3x naar Denemarken geweest. Het opvallende is dat de "oud en nieuw" week niet te betalen is maar de kerstweek is gewoon.
Voor rond de 600,- ben je voor een week klaar en dan heb je echt een top huisje.
We hebben op novasol geboekt. Persoonlijk vinden we de streek net boven Kopenhagen het mooist. Daar is de kust erg mooi en ben je zo in Kopenhagen voor het kerstgevoel.
Veel plezier!
Voor rond de 600,- ben je voor een week klaar en dan heb je echt een top huisje.
We hebben op novasol geboekt. Persoonlijk vinden we de streek net boven Kopenhagen het mooist. Daar is de kust erg mooi en ben je zo in Kopenhagen voor het kerstgevoel.
Veel plezier!
woensdag 2 augustus 2017 om 09:52
Oeh, vertel meer!!blue_lagoon schreef: ↑01-08-2017 21:51Ik ben ooit met kerst in Praag geweest. Geweldig. Zalige glühwein, Trdelník en Lángos bij de kraampjes en de kerstmarkt is erg leuk en mooi![]()
Wij gaan dit jaar met kerst naar Praag, maak mij een beetje zorgen of er wat open is...
woensdag 2 augustus 2017 om 18:00
Het was in 2006 dus qua winkels weet ik het niet precies meer maar Kampa Park is prachtig, de Tynkerk en het kasteel zijn open en in het centrum kan ik Grand Café Oriënt aanraden!!
woensdag 2 augustus 2017 om 21:04
Ik ben met kerst in St. Petersburg, Londen en op wintersport geweest. Londen was hartstikke leuk. Kerstavond uit eten, eerste kerstdag thuis gekookt en toen shoppen in de uitverkoop op Boxing Day (bizar druk! Maar wel veel spotgoedkope dingen gescoord). Verder toen naar kerstmartkjes enzo geweest en naar een aantal bezienswaardigheden.
St. Petersburg actief bezichtigd, prachtige stad en lag een mooie laag sneeuw overheen.
Wintersport is altijd leuk
Veel succes en plezier!
St. Petersburg actief bezichtigd, prachtige stad en lag een mooie laag sneeuw overheen.
Wintersport is altijd leuk
Veel succes en plezier!
donderdag 3 augustus 2017 om 09:29
Top, dank je!blue_lagoon schreef: ↑02-08-2017 18:00Het was in 2006 dus qua winkels weet ik het niet precies meer maar Kampa Park is prachtig, de Tynkerk en het kasteel zijn open en in het centrum kan ik Grand Café Oriënt aanraden!!
Iedereen die ik hoor verteld dat het geweldig is.
Ik kijk er erg naar uit:-)