Onderverhuur

03-08-2017 13:09 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik weet dat er in een appartement in mijn appartementencomplex iemand aan onderverhuur doet, zij verhuurt haar appartement continu aan verschillende mensen. Ik twijfel of ik dit aan moet geven bij mijn woningbouwvereniging. Zij zorgt er namelijk nu wel voor dat iemand anders die dat huis goed kan gebruiken er geen gebruik van kan maken en ze is natuurlijk illegaal bezig.

Wat zouden jullie in deze situatie doen?

Zouden jullie haar aangeven?

Totaal aantal stemmen: 61

Ja (52%)
Nee (48%)
sorry, ik dwaal af. Daar bied ik dan wel weer mijn excuses voor aan :whistle:
pokkewijf schreef:
03-08-2017 22:19
prima vergelijking! Ik heb er geen last van als er bij mijn buren wordt ingebroken. Maar dat gun ik mijn (lieve) buren echt niet. Ik hoop/weet wel zeker dat zij omgekeerd hetzelfde zouden doen. De politie bellen als er iemand bij mij aan het inbreken is.
Ik heb dat één keer meegemaakt en een inbraak gun jij je ergste vijand niet.
Voor een inbraak zou ik ook bellen.
Er is bij ons ook ingebroken, terwijl wij in huis waren.
Dus ik weet waar ik over praat.

Waarom sla je eigenlijk zo n agressief toontje aan tegen andere forummers ?

Het gaat over een huis die onderverhuurd word, niet over een inbraak, verkrachting etc. etc.

Je hebt overigens wel gelijk met bepaalde dingen, maar om dan gelijk te schelden/ ontzettend bot te worden ....:-)
En nee ik staf je hier niet voor.
Doe ik alleen bij mensen die me onder andere gruwelijk irriteren ;)
anoniem_348607 wijzigde dit bericht op 03-08-2017 23:04
13.41% gewijzigd
Elle1976 schreef:
03-08-2017 22:26
Ik vroeg het omdat ik twijfel aan de zuiverheid van haar motief.
En wat is mijn motief dan volgens jou?
Flower2017 schreef:
03-08-2017 21:51
Ik bemoei me niet met zulke zaken.
Nee, kan me er niet druk over maken.
Heb wel wat beters te doen.

En wij zijn zelf inderdaad ook op zoek geweest naar een huis, maar ik raakte niet gefrustreerd door dit soort dingen.

Als je toch al weet dat je het wou gaan melden, waarom vraag je dan meningen?
Ik geef mijn mening, en je gaat er volop tegenin.
Het is MIJN mening en ik schrijf wat ik zou doen in dit geval.
Wat je ermee doet moet je helemaal zelf weten :-)
Sorry wist niet dat je zo snel op de kast zat
knopper schreef:
03-08-2017 23:04
Sorry wist niet dat je zo snel op de kast zat
Ik schrijf dit op een hele normale toon.Nog met een smiley erbij ook ;)
Dus dat zegt meer over jou manier van denken.
pokkewijf schreef:
03-08-2017 22:41
wouw... ik ben blij dat jij mijn buur niet bent :bonk:
Ik zou iemand zoals jou wel in het appartementencomplex willen, altijd fijn als we een beetje op elkaar letten toch 🙂
Flower2017 schreef:
03-08-2017 23:06
Ik schrijf dit op een hele normale toon.Nog met een smiley erbij ook ;)
Dus dat zegt meer over jou manier van denken.
Volgens mij vul jij nogal veel voor mij in, moet je niet doen
knopper schreef:
03-08-2017 23:09
Volgens mij vul jij nogal veel voor mij in, moet je niet doen
Jeetje. :bonk:
Flower2017 schreef:
03-08-2017 23:12
Jeetje. :bonk:
Ja jeetje, slaap lekker :there:
knopper schreef:
03-08-2017 23:14
Ja jeetje, slaap lekker :there:
Dat zal prima lukken hoor.
Bedankt.
Jij ook weltruste.
knopper schreef:
03-08-2017 23:08
Ik zou iemand zoals jou wel in het appartementencomplex willen, altijd fijn als we een beetje op elkaar letten toch 🙂
Jij gaat wel verder dan een beetje op je buren letten.
Elle1976 schreef:
03-08-2017 23:19
Jij gaat wel verder dan een beetje op je buren letten.
Grappig hoe mensen hier dingen continu invullen. Het valt meerdere mensen hier op dat er continu vreemde mensen lopen en meerdere mensen hier verdenken haar ervan.. Het valt dus best wel op zeg maar, ik hoef er niet veel moeite voor te doen.

Ik let ook op een oudere man die problemen heeft en ik al een tijdje niet gezien heb, heb al 2 keer bij hem aangebeld maar er word niet open gedaan, ja ik maak me dan zorgen. Erg hè?
Ik vind het echt geen vergelijking als je zegt van doe je ook niks als er bij de buren ingebroken wordt. Dat is iets heel anders.
Tickel schreef:
03-08-2017 20:42
Misschien denk je er anders over als je hard hebt moeten werken voor je geld. Maar dat is bij jou niet aan de orde.
Ja, ik werk niet en heb een weduwepensioen maar wat dat met deze hele discussie te maken heeft ontgaat mij totaal. Ik heb ook geen huurhuis maar ik mag dan toch nog wel mijn mening geven.
Heb je het nu al gemeld?
Blondie456 schreef:
04-08-2017 10:14
Ik vind het echt geen vergelijking als je zegt van doe je ook niks als er bij de buren ingebroken wordt. Dat is iets heel anders.

Er gebeurt iets dat verboden is en waar een ander schade van ondervindt. In het geval van illegale onderhuur is die schade zelfs nog groter, langduriger en voor meer partijen dan bij een simpele inbraak. Dus 'iets heel anders'? Ik zie toch echt heel veel overeenkomsten.
Tr0tter schreef:
04-08-2017 11:13
Er gebeurt iets dat verboden is en waar een ander schade van ondervindt. In het geval van illegale onderhuur is die schade zelfs nog groter, langduriger en voor meer partijen dan bij een simpele inbraak. Dus 'iets heel anders'? Ik zie toch echt heel veel overeenkomsten.
Precies.

Dat mensen zo schaamteloos misbruik maken van alle sociale voorzieningen (en ja sociale huurwoningen vallen daar ook onder) zorgt ervoor dat die steeds verder uitgehold worden. En later dan kunnen de mensen die nu wegkijken onder het mom dat het hun zaken niet zijn, steen en been gaan klagen, want dan komt het moment dat het hen zelf, of hun (klein)kinderen raakt.
-red- wijzigde dit bericht op 04-08-2017 16:00
0.21% gewijzigd
Blondie456 schreef:
04-08-2017 10:18
Ja, ik werk niet en heb een weduwepensioen maar wat dat met deze hele discussie te maken heeft ontgaat mij totaal. Ik heb ook geen huurhuis maar ik mag dan toch nog wel mijn mening geven.
Als je nog nooit op een sociale huurwoning hebt moeten wachten heb je geen idee. Ik stond 8 jaar ingeschreven en kreeg toen pas een aanbieding in een vreselijke wijk. En misschien hè, was er wel zo iemand als de buuv van TO die een huis had op een leuke/goede locatie die dit huis bezet hield waardoor ik dus alleen een aanbieding kreeg voor een appartement in een heel slechte buurt.

Ik zie wel vaker uitspraken van jou waar mijn wenkbrauwen van omhoog schieten. Dat jij niet meer hebt gewerkt na je zwangerschap is niet iets heel vanzelfsprekends. Een koophuis trouwens ook niet. Je zet jezelf vaak op een bepaalde manier neer hier.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik vertel hier gewoon over mijn leven zoals zo veel anderen dat ook doen. Waarom zo agressief? Jammer dat je zo lang moest wachten op een huis. Ik geef hier gewoon mijn mening. Ik heb een bloedhekel aan klikspanen.
Blondie456 schreef:
04-08-2017 15:18
Ik vertel hier gewoon over mijn leven zoals zo veel anderen dat ook doen. Waarom zo agressief? Jammer dat je zo lang moest wachten op een huis. Ik geef hier gewoon mijn mening. Ik heb een bloedhekel aan klikspanen.
En dat is een heel stuk makkelijker als je niet afhankelijk bent van sociale huurwoningen en van een baan etc.
-Red- schreef:
04-08-2017 16:02
En dat is een heel stuk makkelijker als je niet afhankelijk bent van sociale huurwoningen en van een baan etc.
Als ik daar wel afhankelijk van zou zijn dan zou het niet in me op komen om een ander te verklikken. Dat zit niet in mijn aard.
miedo schreef:
04-08-2017 10:45
Heb je het nu al gemeld?
Ja ik heb het gemeld.
Blondie456 schreef:
04-08-2017 16:04
Als ik daar wel afhankelijk van zou zijn dan zou het niet in me op komen om een ander te verklikken. Dat zit niet in mijn aard.
Dat is makkelijk lullen als je al jarenlang nog niet in die búúrt van die situatie gezeten hebt.
Ik voel me geen klikspaan hoor, moet je je maar aan de regels houden. We kunnen ook met zn allen de andere kant op kijken, word de wereld vast nog mooier van.
Blondie456 schreef:
04-08-2017 15:18
Ik heb een bloedhekel aan klikspanen.

Ik heb een bloedhekel aan asocialen die allerlei illegale praktijken goedkeuren (zoals onderverhuur, zwartwerken en misbruik van secundaire arbeidsvoorwaarden van een ander, om maar een paar recente voorbeelden te noemen) en dan degenen die wél normaal reageren en niet wensen mee te werken aan diefstal, fraude en bedrog wegzetten als 'klikspanen'. Dan ben je echt het niveau kleuterschool nog niet ontstegen als je het mij vraagt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven