Onderverhuur
donderdag 3 augustus 2017 om 13:09
Hallo,
Ik weet dat er in een appartement in mijn appartementencomplex iemand aan onderverhuur doet, zij verhuurt haar appartement continu aan verschillende mensen. Ik twijfel of ik dit aan moet geven bij mijn woningbouwvereniging. Zij zorgt er namelijk nu wel voor dat iemand anders die dat huis goed kan gebruiken er geen gebruik van kan maken en ze is natuurlijk illegaal bezig.
Wat zouden jullie in deze situatie doen?
Ik weet dat er in een appartement in mijn appartementencomplex iemand aan onderverhuur doet, zij verhuurt haar appartement continu aan verschillende mensen. Ik twijfel of ik dit aan moet geven bij mijn woningbouwvereniging. Zij zorgt er namelijk nu wel voor dat iemand anders die dat huis goed kan gebruiken er geen gebruik van kan maken en ze is natuurlijk illegaal bezig.
Wat zouden jullie in deze situatie doen?
dinsdag 8 augustus 2017 om 17:50
dinsdag 8 augustus 2017 om 18:55
Mensen die bewust de andere kant opkijken als er gejat wordt zijn net zo asociaal als degene die steelt. Je zal jou als buurvrouw hebben zeg, als jij je er niet mee bemoeit als ze het hele huis naast het jouwe leegroven. Of tegen de auto van de buurman knallen en doorrijden zonder briefje achter te laten. Of je bejaarde buurvrouw overvallen of op straat beroven. In zulke gevallen hoop ik dat karma toeslaat en dat mensen jou ook niet helpen ook niet willen 'klikken' als jijzelf een keer die bejaarde buurvrouw bent die wordt beroofd en ze hebben gezien wie de dader is.
dinsdag 8 augustus 2017 om 19:00
Ik had al gezegd dat ik wel actie zou nemen als er bij de buren ingebroken wordt en dat ik dat geen vergelijking vind. Ook zou ik ingrijpen als de buurvrouw wordt beroofd of als iemand tegen de auto van de buren aan rijdt. Als echter iemand iets steelt uit de supermarkt of doet aan onderverhuur of zwart werkt dan vind ik dat niet belangrijk genoeg om me er mee te bemoeien. Ik kan daar niet wakker van liggen.Tr0tter schreef: ↑08-08-2017 18:55Mensen die bewust de andere kant opkijken als er gejat wordt zijn net zo asociaal als degene die steelt. Je zal jou als buurvrouw hebben zeg, als jij je er niet mee bemoeit als ze het hele huis naast het jouwe leegroven. Of tegen de auto van de buurman knallen en doorrijden zonder briefje achter te laten. Of je bejaarde buurvrouw overvallen of op straat beroven. In zulke gevallen hoop ik dat karma toeslaat en dat mensen jou ook niet helpen ook niet willen 'klikken' als jijzelf een keer die bejaarde buurvrouw bent die wordt beroofd en ze hebben gezien wie de dader is.
dinsdag 8 augustus 2017 om 19:13
Blondie456 schreef: ↑08-08-2017 19:00Ik had al gezegd dat ik wel actie zou nemen als er bij de buren ingebroken wordt en dat ik dat geen vergelijking vind.
Ah, dus dan is 'klikken' opeens wel geoorloofd? Lekker hypocriet.
dinsdag 8 augustus 2017 om 19:16
Wat noem je diefstal en wanneer meld je het?Tr0tter schreef: ↑08-08-2017 18:55Mensen die bewust de andere kant opkijken als er gejat wordt zijn net zo asociaal als degene die steelt. Je zal jou als buurvrouw hebben zeg, als jij je er niet mee bemoeit als ze het hele huis naast het jouwe leegroven. Of tegen de auto van de buurman knallen en doorrijden zonder briefje achter te laten. Of je bejaarde buurvrouw overvallen of op straat beroven. In zulke gevallen hoop ik dat karma toeslaat en dat mensen jou ook niet helpen ook niet willen 'klikken' als jijzelf een keer die bejaarde buurvrouw bent die wordt beroofd en ze hebben gezien wie de dader is.
Een collega die een pak geeltjes meeneemt naar huis? Meld je dat ook? Of een kopie of printje maakt? Een kennis die een uitkering heeft, maar prima kan werken. Of een scheefhuurder? Of iemand die verzekering heeft opgelicht. En ga zo maar door.
dinsdag 8 augustus 2017 om 19:36
.Blondie456 schreef: ↑08-08-2017 17:41Ik heb dat zelfs wel eens gezien in de supermarkt. Nee daar bemoei ik me niet mee en ik zeg niks. Ze zag er trouwens ook wat armoedig uit dus vond het eigenlijk wel zielig.
Dat meen je niet
Wist je trouwens dat veel supermarktondernemers hardwerkende franchisers zijn? Als jij het die grote concerns gunt dat er gestolen wordt (dom, want dat voel je uiteindelijk ook in jouw portemonnee), heb dan in elk geval mededogen met die ondernemer die veel investeert om een of twee supermarkten uit te baten, al is het onder de naam van de Appie of een andere gigant.
dinsdag 8 augustus 2017 om 20:04
Westworld schreef: ↑06-08-2017 20:46Ik vind mensen hier wel enorm naïef. Een hond in nood is zielig. Maar weet je hoeveel mensen in verschrikkelijke rot situaties zitten omdat ze onder andere geen woning kunnen krijgen. Mensen die gaan scheiden, alleenstaande moeders die tegenwoordig niet meer in aanmerking voor urgentie komen, maar ook jongvolwassenen die niet zoveel geluk hebben dat ze ouders hebben waar ze op terug kunnen vallen. Of gewoon arme mensen die dankzij sociale huurwoningen een redelijke woning zouden kunnen krijgen maar nu na 7 jaar inschrijfduur nog steeds in een twee kamer appartementje zitten met 1 of 2 kinderen omdat de wachtlijsten simpelweg te lang zijn. Of voordat mensen zeggen dat ze dan maar geen kinderen moeten krijgen. Mensen die graag kinderen willen maar 10 jaar moeten wachten omdat ze geen ruimere woning kunnen krijgen.
Sociale huurwoningen zijn er voor mensen die ze hard kunnen gebruiken!! Niet voor mensen die er aan verdienen en daardoor extra op vakantie kunnen.