Gender neutraal

27-07-2017 16:20 2409 berichten
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.

Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?

En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Alle reacties Link kopieren
Bossanova schreef:
06-08-2017 15:27
Natuurwetten bepalen de norm ja, dat je als man of vrouw ter wereld komt. Net zoals in de subjectieve mensenwereld bepalen ook in de natuur de natuurwetten wat de norm is. Waar zouden die mensen het toch van hebben he? :-D Te veel in dingen snijden is ook niet goed he, dan hoe je uiteindelijk kleine snippertjes over die niets wegen.
Ehh de natuurwetten staan fenomenen als hermafroditisme en transsexualiteit gewoon toe.

Een wetmatigheid in de natuur houdt in dat iets echt niet kán bestaan. Een appel kan niet omhoog vallen. Bij zoogdieren kan Iemand van het mannelijk geslacht niet zwanger worden.

Het feit dat de natuur toestaat dat er allerlei andere varianten dan m/v bestaan, andere vormen dan heteroseksualiteit voorkomt, geeft dus aan dat er géén natuurwet is die regelt dat iedereen óf man, óf vrouw is.

Dat het een meer voorkomt dan het ander, maakt niet dat het meest voorkomende een door de natuur gesanctioneerde "norm" zou zijn en al het andere zelfs een tikkeltje "onnatuurlijk". Al dat soort indelingen doen mensen helemaal zelf.
Timetraveler schreef:
06-08-2017 14:48
Een norm is toch meer een soort....ethische term? Iets dat moet of dat juist niet mag? Een soort standaard?
Natuurlijk is het dat. Normen en waarden zijn allebei ethische categorieën.
ferrycourgette schreef:
06-08-2017 15:34
Ehh de natuurwetten staan fenomen hermafroditisme. en transsexualiteit gewoon toe

Een wetmatigheid in de natuur houdt in dat iets echt niet kán bestaan. Een appel kan niet omhoog vallen. Bij zoogdieren kan Iemand van het mannelijk geslacht niet zwanger worden.

Het feit dat de natuur toestaat dat er allerlei andere varianten dan m/v bestaan, andere vormen dan heteroseksualiteit voorkomt, geeft dus aan dat er géén natuurwet is die regelt dat iedereen óf man, óf vrouw is.

Dat het een meer voorkomt dan het ander, maakt niet dat het meest voorkomende een door de natuur gesanctioneerde "norm" zou zijn en al het andere zelfs een tikkeltje "onnatuurlijk". Al dat soort indelingen doen mensen helemaal zelf.
Staan toe? Ga je weer raar doen tegen mij? Het komt voor ja, bij de mens ook, maar als je stelt dat de norm van de mens hermafrodiet is dan leef je toch echt op een andere planeet dan ik. Transseksualiteit zie je louter bij de mensensoort.
anoniem_331975 wijzigde dit bericht op 06-08-2017 15:42
Reden: even mijn buik weer vol van dat genderneutrale gezever.
4.76% gewijzigd
Schiet lekker op zo als we de discussie van het begin van het topic weer gaan herhalen.. :sarcastic:

Als de reactie van bepaalde mensen je niet bevalt kun je natuurlijk ook die mensen negeren. Sommige doen het er ook gewoon om, dan is geen aandacht geven het beste net als bij kleuters.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
MwTheelepel schreef:
06-08-2017 15:42
Schiet lekker op zo als we de discussie van het begin van het topic weer gaan herhalen.. :sarcastic:

Als de reactie van bepaalde mensen je niet bevalt kun je natuurlijk ook die mensen negeren. Sommige doen het er ook gewoon om, dan is geen aandacht geven het beste net als bij kleuters.
:rofl:
Jij bent hier degene die klaagt.
(de enige ook)
*doet er het zwijgen toe*
ferrycourgette wijzigde dit bericht op 06-08-2017 15:49
96.68% gewijzigd
MwTheelepel schreef:
06-08-2017 15:42

Sorry begin niet gelezen. Ik hou erover op.
ferrycourgette schreef:
06-08-2017 15:47
Raar doen?

Jij verbindt heel onlogisch:

1. natuurwetten met zoiets als een norm.
2. je stelt vervolgens dat m/v de norm is, ergo er is een natuurwet van kracht is die dat regelt

Ik wijs erop dat:

A. natuurwetten niet normatief zijn, want natuurwetten staan geen afwijkingen van de norm toe. Terwijl je pas kunt spreken van een norm als er ook afwijkingen zijn. Een norm is altijd relatief, een natuurwet net niet. Er valt niet af en toe wél een appel omhoog. Het is niet de "norm" dat de zwaartekracht meestal werkt. De zwaartekracht is immers geen norm, dat is een wetmatigheid. Norm en wet met elkaar verbinden slaat nergens op.
B. er heel veel afwijkingen tov m/v & heteroseksualiteit voorkomen, dus kan gender domweg geen kwestie zijn van een natuurwet a la de zwaartekracht.

En ik betoog dat:

C. Het onzinnig is om te denken dat er iets in de natuur normatief zou zijn, juist omdat alles draait om variatie (mutaties garanderen juist het voorbestaan van soorten....).
Je bazelt en ik heb geen zin meer om jou jouw opzettelijke onlogica of verwardheid uit te leggen. Heb wel wat beters te doen. Ik ben duidelijk geweest voor elk denkniveau, prettige dag nog, doei.
Er zijn volwassenen die zich meer dier dan mens voelen.
Er zijn volwassenen die zich meer kind dan volwassen voelen.
Er zijn volwassenen die zich buitenaards voelen.
Hoe ver ga je eigenlijk als je rekening wilt houden met de mens.
De mens is niet goed bij zijn hoofd!
Meest vreselijke soort op aarde.
Die stomme mens.
Gender neutraal.
Man
Vrouw
Onzijdig
Zoals al het andere gespuis
Ginerva schreef:
06-08-2017 10:49
Waarom wil jij zo graag vast houden aan die hokjes?
Nogmaals zo werkt ons brein. Je kan wel doen alsof jij niet in hokjes denkt, maar dat doet iedereen. Het gaat erom dat je geen negatieve associatie aan een bepaald 'onschadelijk' hokje hangt.
Ginerva schreef:
06-08-2017 10:41
Hoe denk je dat een hermafrodiet zich voelt?
Kijk ook een hokje!
Ginerva schreef:
06-08-2017 11:06
Zolang een grote groep mensen zich vasthouden aan de hokjes zal er veel onbegrip zijn voor genderneutrale mensen en/of hermafrodieten en/of transgenders en/of gay mensen.

Het is toch vreselijk dat deze personen afgedaan worden als foutjes van de natuur of psychisch zieke mensen en nog een paar van deze mens onteerende beweringen.
Zo ook op dit topic, en mijn vraag aan deze mensen is waarom zien jullie dit op deze manier? Waarom kan je niet accepteren dat er een groep is die anders is dan jij, die anders in het leven staat, die niet in een hokje passen die jij gemaakt hebt om mensen in te kunnen stoppen?

Edit, dit is even los van of er wel of geen extra wc groep moet komen of dat mensen neutraal aangesproken moeten worden. Dus gewoon puur als mens zijnde
Sommige verschijnselen zijn denk ik ook echt een 'fout' van de natuur. Anders voelden mensen zich er toch niet zo beroerd bij, nog voordat ze zich bewust zijn van hun omgeving hebben jonge transgender kinderen al het gevoel dat er iets niet klopt aan hun lichaam. Wat mij vreslijk lijkt. Dat we ze niet als een 'foutje' zien of behandelen lijkt mij niet meer dan logisch.

Met jouw hele gezeur over hokjes loslaten sla je zo de plank mis. Deze mensen willen ook dat zij ergens bijhoren, tussen passen dat klopt. Zij willen ook hun eigen hokje. Dat is een gezonde menselijke behoefte.
Lovely7 schreef:
06-08-2017 09:37
Dat wil ik graag ook zo houden. En mij niet met onzin bezig houden deze mensen hebben duidelijk zelf een probleem en laat dat niet andere hun probleem worden.
Hier ga ik maar niet eens op reageren zo dom.
Pientjexxxx schreef:
06-08-2017 12:02
Mensen voelen zich hier volgens mij niet aangevallen. Het is alleen onzinnig om van de (hoge) uitzondering de norm te maken. De suggestie om dan maar niemand meer met mijnheer of mevrouw aan te spreken is daar een goed voorbeeld van.
Eens.
Ginerva schreef:
06-08-2017 12:30
Waarom zijn dat in jou beleving foutjes van de natuur? Weet je hoe beledigend dat klinkt?
Misschien sta je hier te emotioneel in.
Ginerva schreef:
06-08-2017 12:42
Nou het voelt wel als belediging, hoe zou jij het vinden als iemand jou een foutje van de natuur vind?
Dit soort maatschappelijke zaken los je niet op individueel nivo op.

Als ik een transgender zie denk ik echt niet jij bent een fout van de natuur. Natuurlijk niet. Ten eerste voel ik de mogelijke struggle die iemand voelt die transgender is persoonlijk niet. Ik kan mij er wel in verplaatsen, maar het echt zelf elke dag met mij meenemen, nee. Dat gebeurt denk ik pas als het iemand betreft die dicht bij je staat, waar je van houdt. Ten tweede zijn we zo ontwikkelt dat we een grote mate van maakbaarheid ervaren in ons leven. Mensen hebben op verschillende manieren met een 'valse start' te maken in het leven, waar ieder voor zich of als lid van een subcultuur een manier van leven voor vindt. Dat betekent niet dat je constant door die lens naar iemand kijkt. De een heeft dit, de ander dat. Mensen zijn voornamelijk met hun eigen struggles bezig.
tampontouwtje schreef:
06-08-2017 16:38
Hier ga ik maar niet eens op reageren zo dom.
Ik vraag ook helemaal niet om een reactie van jou.
Lovely7 schreef:
06-08-2017 17:06
Ik vraag ook helemaal niet om een reactie van jou.
Als ik je verder lees, denk ik dat je het misschien niet zo rot bedoelt, en met het een en ander zijn we het eens, maar sommige dingen schrijf je naar mijn mening op een manier op dat ik denk.... o_o
S-Meds schreef:
06-08-2017 13:43
ik vind juist dat jij dat doet door zo'n opmerking te plaatsen. Als je niet eens in staat bent als mens om rekening te houden met een ander dan moet je je afvragen of er iets mis met je is
Wie zegt dat we niet in staat zijn om rekening te houden met een ander?

In dit specifieke geval begrijp ik zelf bijvoorbeeld de noodzaak niet van deze veranderingen die een grotere groep ook treft. Dat kan he. Dat je niet elk probleem (gelijk) op waarde kan schatten en daardoor bereid bent ergens in mee te gaan. Betekent dat dat ik geen rekeninghoud met een ander. Als je op die manier je punt wil maken be my guest.

Daarnaast spring je nu op de bres voor mensen waarvan het helemaal niet duidelijk is of en hoeveel mensen hier nou werkelijk behoefte aan hebben en de prioriteit aan geven. Volgens mij zijn er veel belangrijke zaken om geld in te steken voor het verbeteren van de posities van genderneutralen, gender fluids (ik wist niet van het bestaan af), transgenders enzovoort. Bijvoorbeeld voorlichting. Grote kans dat de aankomende generatie dit soort zaken daardoor als vanzelfsprekend dan wel begrijpt en invoelt, en zoiets vanzelf meeverandert.
Timetraveler schreef:
06-08-2017 13:45
Dat is natuurlijk ontzettend makkelijk praten als je zelf geen deel uitmaakt van die minderheid en zelf fijn in de veilige meerderheidsgroep valt.
Iedereen behoort met iets wel tot een minderheidsgroep.
Pientjexxxx schreef:
06-08-2017 14:29
Ik probeer helemaal niet de boel te verdraaien, maar een discussie is met jou telkens weer heel lastig te voeren. Als iedereen zegt dat het gras groen is, beweer jij stellig dat het blauw is.
Eens.
S-Meds schreef:
06-08-2017 14:34
ja dat doe je wel, je wijst me op het gebruik van het woord "fout" om daarmee je eigen gelijk tehalen. De rest van de zin negeer je.
Dit doe je vaker. Mijn zoon van 12 doet dat ook
Ze heeft daar gewoon een punt. Als jij stellig zegt dat je iets niet als 'fout' kan bestempelen. Waarom doe je het zelf dan ook?
tampontouwtje schreef:
06-08-2017 17:10
Als ik je verder lees, denk ik dat je het misschien niet zo rot bedoelt, en met het een en ander zijn we het eens, maar sommige dingen schrijf je naar mijn mening op een manier op dat ik denk.... o_o
Ik denk dat niemand t hier rot bedoelt maar ieder heeft gewoon zijn eigen mening daarover. Daarom maakt het je geen slecht mens. Het valt mij juist op dat degene die t hardste roept dat je open moet staan voor andere zelf geen andere mening dan die van zichzelf dulden.
Lovely7 schreef:
06-08-2017 17:38
Ik denk dat niemand t hier rot bedoelt maar ieder heeft gewoon zijn eigen mening daarover. Daarom maakt het je geen slecht mens. Het valt mij juist op dat degene die t hardste roept dat je open moet staan voor andere zelf geen andere mening dan die van zichzelf dulden.
Dat valt mij inderdaad ook op ja. Sommige mensen geven gewoon niet toe dat ze zelf ongelijk hebben.
ferrycourgette schreef:
06-08-2017 15:34
Ehh de natuurwetten staan fenomenen als hermafroditisme en transsexualiteit gewoon toe.

+1000

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven