Gender neutraal
donderdag 27 juli 2017 om 16:20
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.
Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?
En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?
En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
zondag 6 augustus 2017 om 18:45
om hoeveel geld gaat het? wat kost deze actie? En hoeveel steunkousen kan je daarvoor dan aantrekken? AOW gekort? Sinds wanneer?Lovely7 schreef: ↑06-08-2017 18:41Inderdaad door de zorg waarop bezuinigd moet worden om deze acties te kunnen ondernemen. Kan je beter dag geld in t zorgpotje stoppen vind je niet? En over empathie gesproken, komt ook niet lekker uit je mond die oudjes ( de rijkste groep die overigens weer op uw aowtje worden gekort
zondag 6 augustus 2017 om 18:47
Een psycholoog aan raden als je met jezelf in de knoop zit vind ik geen slecht advies.vrouwjagersma schreef: ↑06-08-2017 18:28Volgens mij heb je dan een aantal posts gemist. Die waarin de Veluwse doktersvrouw uitlegt waarom die mensen geestesziek zijn, bijvoorbeeld.
Feiten zal je moeten bewijzen. Ik ken veel ouderen die alleen maar AOW hebben, als ze geluk hebben nog een pensioentje van 100 of 200 euro in de maand, die gewoon in een klein woningbouwhuisje wonen en die voor het geval dát hooguit 5000 euro op de bank hebben, over een periode van 20 jaar bij elkaar gespaard...
Dus waar je het idee vandaan haalt dat alle ouderen stinkendrijk zijn en kunnen leven als god in Frankrijk, is me een raadsel.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
kijk feit: de ouderen zijn het rijkst. https://www.cbs.nl/-/media/_pdf/2016/26 ... erland.pdf
Jongeren zijn best arm. maar met die schrale cent die zo'n extra toiletbordje kost ga je geen armoede oplossen
Jongeren zijn best arm. maar met die schrale cent die zo'n extra toiletbordje kost ga je geen armoede oplossen
anoniem_287855 wijzigde dit bericht op 06-08-2017 18:49
0.23% gewijzigd
Ik ook niet. Maar dat was niet wat ze zei, vrees ik.Blondie456 schreef: ↑06-08-2017 18:47Een psycholoog aan raden als je met jezelf in de knoop zit vind ik geen slecht advies.
zondag 6 augustus 2017 om 18:48
dat is je eigen tekst, heb ik nooit gezegd. Gemiddeld zijn de ouderen de rijkste groep is gewoon een feitpejeka schreef: ↑06-08-2017 18:47Feiten zal je moeten bewijzen. Ik ken veel ouderen die alleen maar AOW hebben, als ze geluk hebben nog een pensioentje van 100 of 200 euro in de maand, die gewoon in een klein woningbouwhuisje wonen en die voor het geval dát hooguit 5000 euro op de bank hebben, over een periode van 20 jaar bij elkaar gespaard...
Dus waar je het idee vandaan haalt dat alle ouderen stinkendrijk zijn en kunnen leven als god in Frankrijk, is me een raadsel.
zondag 6 augustus 2017 om 18:51
Maar als jij als jongere nu spaarzaam leeft, net zoals de ouderen in hun jonge jaren deden (want die gingen ook niet op wereldreis en elk weekend uit en naar festivals, enz.) en je koopt nu een huis, hé, dan heb je over 50 jaar ook opeens geld op je spaarrekening en een huis dat een stuk meer waard is dan toen je het 50 jaar geleden kocht, of niet?S-Meds schreef: ↑06-08-2017 18:47kijk feit: de ouderen zijn het rijkst. https://www.cbs.nl/-/media/_pdf/2016/26 ... erland.pdf
zondag 6 augustus 2017 om 18:51
Ja idd de definitie die wij als mens aan iets geven.Birdynumnum schreef: ↑06-08-2017 18:38Functioneert niet naar behoren is geen fout? Dat lijkt me toch de definitie van een fout, niet functioneren naar behoren?
zondag 6 augustus 2017 om 18:53
Maar Meds had dus gelijk. Toch? of niet? Ja toch? Niet dan?pejeka schreef: ↑06-08-2017 18:51Maar als jij als jongere nu spaarzaam leeft, net zoals de ouderen in hun jonge jaren deden (want die gingen ook niet op wereldreis en elk weekend uit en naar festivals, enz.) en je koopt nu een huis, hé, dan heb je over 50 jaar ook opeens geld op je spaarrekening en een huis dat een stuk meer waard is dan toen je het 50 jaar geleden kocht, of niet?
zondag 6 augustus 2017 om 18:54
hoeveel kost die genderneutraliteit? en hoeveel zielige oudjes kan je daar van helpen? Dat is mijn vraag die jij niet kan beantwoorden, daarom is het ook een raar argumentpejeka schreef: ↑06-08-2017 18:51Maar als jij als jongere nu spaarzaam leeft, net zoals de ouderen in hun jonge jaren deden (want die gingen ook niet op wereldreis en elk weekend uit en naar festivals, enz.) en je koopt nu een huis, hé, dan heb je over 50 jaar ook opeens geld op je spaarrekening en een huis dat een stuk meer waard is dan toen je het 50 jaar geleden kocht, of niet?
anoniem_287855 wijzigde dit bericht op 06-08-2017 18:54
0.76% gewijzigd
zondag 6 augustus 2017 om 18:54
EensPientjexxxx schreef: ↑06-08-2017 18:22Echt niemand in dit topic heeft de mening dat het niet deugt of niet bestaat. Waar lees jij dat dan?
zondag 6 augustus 2017 om 18:57
Vind het anders onmenselijk om een onvruchtbare vrouw een fout van de natuur te noemen.
zondag 6 augustus 2017 om 18:58
zondag 6 augustus 2017 om 18:58
Wat zie jij onder ouderen en waarom ga jij er van uit dat elk öudere' spaarzaam heeft geleefd.pejeka schreef: ↑06-08-2017 18:47Feiten zal je moeten bewijzen. Ik ken veel ouderen die alleen maar AOW hebben, als ze geluk hebben nog een pensioentje van 100 of 200 euro in de maand, die gewoon in een klein woningbouwhuisje wonen en die voor het geval dát hooguit 5000 euro op de bank hebben, over een periode van 20 jaar bij elkaar gespaard...
zondag 6 augustus 2017 om 18:59
Zodra een gemeente hele werkgroepen inricht, de totale communicatie moet worden herzien, enz. dan weet je dat het weer véél geld gaat kosten. Gewoon aan beleidstoestanden, opstellen van richtlijnen, controleren op de naleving daarvan, enz. En dan denk ik: sorry, maar is er niks dringenders om dat geld aan te besteden?
zondag 6 augustus 2017 om 19:02
hoeveel? je aanname klopt niet, er zijn geen beleidstoestanden, er is ook geen wet en dus is er geen handhaving. Je hebt echt geen idee waar je het over hebt.pejeka schreef: ↑06-08-2017 18:59Zodra een gemeente hele werkgroepen inricht, de totale communicatie moet worden herzien, enz. dan weet je dat het weer véél geld gaat kosten. Gewoon aan beleidstoestanden, opstellen van richtlijnen, controleren op de naleving daarvan, enz. En dan denk ik: sorry, maar is er niks dringenders om dat geld aan te besteden?
zondag 6 augustus 2017 om 19:04
Dat heeft er wél mee te maken. Want sinds de ouderenzorg en jeugdzorg is verplaatst naar de gemeenten, blijkt dat het fout gaat vaak. Ofwel het budget is niet toereikend, ofwel het geld wordt niet adequaat besteed waardoor mensen tussen wal en schip raken. Nou, dan kan je als gemeente toch niet met droge ogen beweren dat je enerzijds te weinig middelen hebt om bijv. de ouderenzorg op peil te houden, en anderzijds miljoenen uitgeven aan werkgroepen en beleidsmaatregelen en interne gidsen en communicatie-adviseurs omdat heel misschien 0.001% van de bevolking zich uitgesloten voelt als je ze aanspreekt met dames of heren? Waar liggen dan je prioriteiten?Blondie456 schreef: ↑06-08-2017 19:00Zielige oudjes heeft helemaal niks met dit topic te maken. We raken zo wel erg off topic.
zondag 6 augustus 2017 om 19:06
onzin, je kan niet eens becijferen wat de afspraak om genderneutraal te communiceren kost.pejeka schreef: ↑06-08-2017 19:04Dat heeft er wél mee te maken. Want sinds de ouderenzorg en jeugdzorg is verplaatst naar de gemeenten, blijkt dat het fout gaat vaak. Ofwel het budget is niet toereikend, ofwel het geld wordt niet adequaat besteed waardoor mensen tussen wal en schip raken. Nou, dan kan je als gemeente toch niet met droge ogen beweren dat je enerzijds te weinig middelen hebt om bijv. de ouderenzorg op peil te houden, en anderzijds miljoenen uitgeven aan werkgroepen en beleidsmaatregelen en interne gidsen en communicatie-adviseurs omdat heel misschien 0.001% van de bevolking zich uitgesloten voelt als je ze aanspreekt met dames of heren? Waar liggen dan je prioriteiten?
zondag 6 augustus 2017 om 19:10
Nou, dan ben ik benieuwd naar de afrekening, wat al die werkgroepen kosten die daar enorm over zitten te vergaderen, wat al die opleidingsbijeenkomsten voor de ambtenaren kosten, wat het kost om al die richtlijnen op papier te zetten en te implementeren, enz. Ben écht benieuwd, en denk zomaar dat je dat niet met 100 euro stopt...
zondag 6 augustus 2017 om 19:11
Oke dan snap ik het beter. Er is maar een bepaald budget en dan kun je die naar mijn mening ook beter ergens anders aan uit geven dan aan die paar mensen die zich niet man of vrouw voelen.pejeka schreef: ↑06-08-2017 19:04Dat heeft er wél mee te maken. Want sinds de ouderenzorg en jeugdzorg is verplaatst naar de gemeenten, blijkt dat het fout gaat vaak. Ofwel het budget is niet toereikend, ofwel het geld wordt niet adequaat besteed waardoor mensen tussen wal en schip raken. Nou, dan kan je als gemeente toch niet met droge ogen beweren dat je enerzijds te weinig middelen hebt om bijv. de ouderenzorg op peil te houden, en anderzijds miljoenen uitgeven aan werkgroepen en beleidsmaatregelen en interne gidsen en communicatie-adviseurs omdat heel misschien 0.001% van de bevolking zich uitgesloten voelt als je ze aanspreekt met dames of heren? Waar liggen dan je prioriteiten?