Onderverhuur
donderdag 3 augustus 2017 om 13:09
Hallo,
Ik weet dat er in een appartement in mijn appartementencomplex iemand aan onderverhuur doet, zij verhuurt haar appartement continu aan verschillende mensen. Ik twijfel of ik dit aan moet geven bij mijn woningbouwvereniging. Zij zorgt er namelijk nu wel voor dat iemand anders die dat huis goed kan gebruiken er geen gebruik van kan maken en ze is natuurlijk illegaal bezig.
Wat zouden jullie in deze situatie doen?
Ik weet dat er in een appartement in mijn appartementencomplex iemand aan onderverhuur doet, zij verhuurt haar appartement continu aan verschillende mensen. Ik twijfel of ik dit aan moet geven bij mijn woningbouwvereniging. Zij zorgt er namelijk nu wel voor dat iemand anders die dat huis goed kan gebruiken er geen gebruik van kan maken en ze is natuurlijk illegaal bezig.
Wat zouden jullie in deze situatie doen?
zondag 6 augustus 2017 om 20:29
Tja, bij mij in de straat is brand geweest omdat een illegale onderhuurder op een gasstelletje kookte naast een matras op de grond. Dit was in de periode tussen mijn melding (omdat er meer mensen verbleven dan de woning op ontworpen was) en de uitzetting. Ik heb dus geen spijt van mijn melding en zal dat opnieuw doen als ik (zo goed als) zeker weet dat er illegaal onderverhuurd wordt.
zondag 6 augustus 2017 om 20:36
[...] Bemoeien met dingen die haar niet an gaan en dan vragen hier over de hond. Als j zo iets ziet met een hond dan neem je naar mijn idee gelijk actie. Als er een hond is nood is dan wil ik die hond redden. Ik onderneem dan actie ipv heel truttig advies te vragen hier op het forum.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-08-2017 22:12
Reden: op de man
Reden: op de man
6.02% gewijzigd
zondag 6 augustus 2017 om 20:46
Ik vind mensen hier wel enorm naïef. Een hond in nood is zielig. Maar weet je hoeveel mensen in verschrikkelijke rot situaties zitten omdat ze onder andere geen woning kunnen krijgen. Mensen die gaan scheiden, alleenstaande moeders die tegenwoordig niet meer in aanmerking voor urgentie komen, maar ook jongvolwassenen die niet zoveel geluk hebben dat ze ouders hebben waar ze op terug kunnen vallen. Of gewoon arme mensen die dankzij sociale huurwoningen een redelijke woning zouden kunnen krijgen maar nu na 7 jaar inschrijfduur nog steeds in een twee kamer appartementje zitten met 1 of 2 kinderen omdat de wachtlijsten simpelweg te lang zijn. Of voordat mensen zeggen dat ze dan maar geen kinderen moeten krijgen. Mensen die graag kinderen willen maar 10 jaar moeten wachten omdat ze geen ruimere woning kunnen krijgen.
Sociale huurwoningen zijn er voor mensen die ze hard kunnen gebruiken!! Niet voor mensen die er aan verdienen en daardoor extra op vakantie kunnen.
Sociale huurwoningen zijn er voor mensen die ze hard kunnen gebruiken!! Niet voor mensen die er aan verdienen en daardoor extra op vakantie kunnen.
zondag 6 augustus 2017 om 21:09
Blondie456 schreef: ↑06-08-2017 20:36[...] Bemoeien met dingen die haar niet an gaan en dan vragen hier over de hond. Als j zo iets ziet met een hond dan neem je naar mijn idee gelijk actie. Als er een hond is nood is dan wil ik die hond redden. Ik onderneem dan actie ipv heel truttig advies te vragen hier op het forum.
Dat van die hond was duidelijk een voorbeeld, geen situatie die daadwerkelijk speelde. Maar waarom vind je het in zo'n geval wél oké om je te 'bemoeien met zaken die jou niet aangaan'?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-08-2017 22:12
Reden: quote verwijderd
Reden: quote verwijderd
3.11% gewijzigd
zondag 6 augustus 2017 om 22:12
Je hoeft niet te schreeuwen hoor.
Maar goed, als het gaat om diefstal, fraude of vandalisme kijk je vrolijk de andere kant op, pas als het gaat om leven en dood grijp je in?
En mishandeling of verkrachting, is dat wel erg genoeg om te mogen 'klikken' of je te mogen bemoeien met zaken die je niet aangaan?
Maar goed, als het gaat om diefstal, fraude of vandalisme kijk je vrolijk de andere kant op, pas als het gaat om leven en dood grijp je in?
En mishandeling of verkrachting, is dat wel erg genoeg om te mogen 'klikken' of je te mogen bemoeien met zaken die je niet aangaan?
zondag 6 augustus 2017 om 23:00
Toevallig de situatie vanmiddag meegemaakt en natuurlijk heb ik 144 gebeld voordat ik het hier op t forum vroeg
Man reed al weg net voordat de politie er was helaas, hopelijk is de hond in orde.
Mensen moeten leren om niet zo snel dingen in te vullen voor een ander. Het was totaal geen vergelijking namelijk maar een oprechte vraag en wou niet weer een nieuw topic openen! Wel ben ik het eens met Westworld en Tr0tter.
Mensen moeten leren om niet zo snel dingen in te vullen voor een ander. Het was totaal geen vergelijking namelijk maar een oprechte vraag en wou niet weer een nieuw topic openen! Wel ben ik het eens met Westworld en Tr0tter.
zondag 6 augustus 2017 om 23:12
Wou het even duidelijk hebbenTr0tter schreef: ↑06-08-2017 22:12Je hoeft niet te schreeuwen hoor.
Een hond laten sterven/ in gevaar brengen is andere koek als een huis onderverhuren.
Fraude is iets heel anders als een hond dood laten gaan, verkrachting, mishandeling.
Zelf zou ik geen fraude plegen.En ook zeker geen huizen onderverhuren.
Maar ik maak me echt niet druk als mijn buren hun huis aan iemand verhuren.
Tenzij ik daar zelf last van zou hebben.
(En ja ook ik heb een woning nodig gehad.En heel lang moeten wachten op een woning ooit.)
De buurvrouw is trouwens ook niet echt slim om dit huis op internet aan te bieden.
Verder vind ik dat blondie elke keer wel erg aangevallen word.
Terwijl ook zij, gewoon haar mening geeft.
Bij het laatste bericht stonden misschien wat dingen wat zij verkeerd begreep van de TO.
edit/ blondie had dus gewoon gedeeltelijk gelijk.Ik ging er vanuit dat dit maar een voorbeeld was.
Sorry, maar ik begrijp niet wat een hond die dood kan gaan met een huis onderverhuren te maken heeft.
anoniem_348607 wijzigde dit bericht op 06-08-2017 23:24
13.12% gewijzigd
zondag 6 augustus 2017 om 23:17
Ik zou genees 144 bellen maar 112. Duurde het zolang voordat de politie kwam?
Je belt 112, vraagt om ruitje in te tikken.
Heb je de man er nog op aangesproken?
zondag 6 augustus 2017 om 23:19
Waarom vraag je het als je toch al gebeld hebt?knopper schreef: ↑06-08-2017 23:00Toevallig de situatie vanmiddag meegemaakt en natuurlijk heb ik 144 gebeld voordat ik het hier op t forum vroegMan reed al weg net voordat de politie er was helaas, hopelijk is de hond in orde.
zondag 6 augustus 2017 om 23:30
Lezen is blijkbaar ook al erg moeilijk, nogmaals het was geen vergelijking!!Flower2017 schreef: ↑06-08-2017 23:17Ik zou genees 144 bellen maar 112. Duurde het zolang voordat de politie kwam?
Je belt 112, vraagt om ruitje in te tikken.
Heb je de man er nog op aangesproken?
144 red een dier, ken je dat niet?
Nee de man reed al weg voordat ik beneden was helaas anders had ik er zeker wat van gezegd.
zondag 6 augustus 2017 om 23:32
zondag 6 augustus 2017 om 23:38
Gefrustreerd valt best mee. Word wel een beetje moedeloos van personen die maar invullen voor een ander en mensen die blijkbaar niet kunnen lezen en zelfs nadat ik heb gezegd hoe t zit alsnog blijven invullen.. Gek hè?Flower2017 schreef: ↑06-08-2017 23:36Ben jij nou echt zo gefrustreerd? Want zo kom je elke keer over namelijk.
zondag 6 augustus 2017 om 23:39
Er staat hier geen verdere info.
Dus gaat men er vanuit dat je een vergelijking maakt.
Je hebt de hond dus een uur laten blaffen?
Een duidelijkere uitleg had handig geweest.
Iedereen is er met de reacties vanuit gegaan dat je een vergelijking maakte.
Oh en je reactie van 23.00 las ik pas later.
zondag 6 augustus 2017 om 23:44
Ja daar moet je dus niet zomaar vanuit gaan maar eerst vragen stellen zodat ik duidelijkheid kan geven.Flower2017 schreef: ↑06-08-2017 23:39Er staat hier geen verdere info.
Dus gaat men er vanuit dat je een vergelijking maakt.
Je hebt de hond dus een uur laten blaffen?
Een duidelijkere uitleg had handig geweest.
Iedereen is er met de reacties vanuit gegaan dat je een vergelijking maakte.
Ik zag de auto staan toen ik mijn eigen hond ging uitlaten en hoorde de hond toen al blaffen, misschien was de bestuurder alleen even pinnen dus heb toen nog niks ondernomen toen ik terug kwam zag ik dat de situatie nog steeds hetzelfde was, ik ben bij de auto blijven staan in de hoop dat iemand op t terras naar me toe zou komen als eigenaar van de auto maar toen dit niet gebeurde heb ik 144 gebeld, helaas komen ze niet altijd even snel dus zodra zij op weg gingen naar de auto was de man al weg gereden.
zondag 6 augustus 2017 om 23:49
zondag 6 augustus 2017 om 23:50
Misschien moet je zelf een duidelijke uitleg geven bij een vraag.
Je start een topic over onderverhuur.
Daarbij worden al verschillende vergelijkingen gemaakt.
Dan kom je opeens met een vraag over een honden wat iemand zou doen.
Niet zo gek dat mensen denken dat je een vergelijking maakt toch?
zondag 6 augustus 2017 om 23:55
Tuurlijk mag je het denken maar het lijkt mij vriendelijker om het eerst normaal te vragen. Ik had niet gedacht dat mensen het als een vergelijking zouden zien (mijn fout).Flower2017 schreef: ↑06-08-2017 23:50Misschien moet je zelf een duidelijke uitleg geven bij een vraag.
Je start een topic over onderverhuur.
Daarbij worden al verschillende vergelijkingen gemaakt.
Dan kom je opeens met een vraag over een honden wat iemand zou doen.
Niet zo gek dat mensen denken dat je een vergelijking maakt toch?
zondag 6 augustus 2017 om 23:58