Onderverhuur
donderdag 3 augustus 2017 om 13:09
Hallo,
Ik weet dat er in een appartement in mijn appartementencomplex iemand aan onderverhuur doet, zij verhuurt haar appartement continu aan verschillende mensen. Ik twijfel of ik dit aan moet geven bij mijn woningbouwvereniging. Zij zorgt er namelijk nu wel voor dat iemand anders die dat huis goed kan gebruiken er geen gebruik van kan maken en ze is natuurlijk illegaal bezig.
Wat zouden jullie in deze situatie doen?
Ik weet dat er in een appartement in mijn appartementencomplex iemand aan onderverhuur doet, zij verhuurt haar appartement continu aan verschillende mensen. Ik twijfel of ik dit aan moet geven bij mijn woningbouwvereniging. Zij zorgt er namelijk nu wel voor dat iemand anders die dat huis goed kan gebruiken er geen gebruik van kan maken en ze is natuurlijk illegaal bezig.
Wat zouden jullie in deze situatie doen?
zondag 6 augustus 2017 om 23:59
Nadat je een ander hebt verraden. Binkie hoor geef jezelf nog een schouderklopje! Zo jammer dat karma niet bestaat Wat mij betreft kreeg je de volle laag.
maandag 7 augustus 2017 om 00:01
Als ik karma zou krijgen kreeg ik goede karma. En karma bestaat zeker dus wees op je hoedeBlondie456 schreef: ↑06-08-2017 23:59Nadat je een ander hebt verraden. Binkie hoor geef jezelf nog een schouderklopje! Zo jammer dat karma niet bestaat Wat mij betreft kreeg je de volle laag.
maandag 7 augustus 2017 om 00:11
Je hebt vast een heel zwaar leven, voor deze keer vergeef ik het je.Blondie456 schreef: ↑07-08-2017 00:10Ik hoop dan wel dat karma bestaat en dat jij op je knopperd krijgt.
maandag 7 augustus 2017 om 00:16
maandag 7 augustus 2017 om 00:27
.
Waarom noem jij het klikken? Ik vind het je verantwoordelijkheid nemen om misstanden te melden.
Onderhuur is lastig voor de WBV om zomaar te constateren. Ik wil graag dat woningen naar mensen gaan die ze echt nodig hebben en niet naar toeristen of voordringers (ja, onderhuurders dringen voor, ze omzeilen de normale wachtlijsten namelijk). Dan vind ik het mijn en ons aller verantwoordelijkheid om misstanden te melden. Het ligt anders met een koopwoning, maar met een woning uit de sociale voorraad zal ik niet aarzelen om onderhuur te melden.
maandag 7 augustus 2017 om 00:31
Lijkt mij ook het beste om te doen. Ik ga er vanuit dat deze mevrouw deze woning alleen huurt om m verder te verhuren aan vakantiegangers dus als ze alleen een waarschuwing en boete krijgt schiet het niet echt op.. Of ze gaat er zelf uit want ze zal toch ergens anders onderdak moeten hebben waar ze nu verblijft.
knopper wijzigde dit bericht op 07-08-2017 00:34
1.88% gewijzigd
maandag 7 augustus 2017 om 00:33
Geen reden om zo raar te doen dus, je doet net alsof ik de crimineel ben hier.
maandag 7 augustus 2017 om 08:21
Dit bedoelde ik dus met dingen die jij heel gewoon vindt en voor de meeste niet zo gewoon zijn.
Heel veel twintigers kunnen geen huis kopen, zeker in deze tijd niet met de aangescherpte voorwaarden bij een hypotheek.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 8 augustus 2017 om 07:54
Zoals ik dus al zei, makkelijk lullen als je niet eens in de buurt van zo'n situatie zit. En "gewoon kopen"? Dat is voor veel mensen echt niet zo gewoon hoor. Maar dat is voor jou onvoorstelbaar blijkbaar.
dinsdag 8 augustus 2017 om 09:03
dinsdag 8 augustus 2017 om 09:25
,
Dan heeft hij mazzel. Ik probeerde het wat simpeler voor te stellen voor jou, dan begrijp je misschien de consequentie als iedereen zomaar mag doen met schaarse sociale huurwoningen.