Onderverhuur

03-08-2017 13:09 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik weet dat er in een appartement in mijn appartementencomplex iemand aan onderverhuur doet, zij verhuurt haar appartement continu aan verschillende mensen. Ik twijfel of ik dit aan moet geven bij mijn woningbouwvereniging. Zij zorgt er namelijk nu wel voor dat iemand anders die dat huis goed kan gebruiken er geen gebruik van kan maken en ze is natuurlijk illegaal bezig.

Wat zouden jullie in deze situatie doen?

Zouden jullie haar aangeven?

Totaal aantal stemmen: 61

Ja (52%)
Nee (48%)
knopper schreef:
06-08-2017 23:38
Gefrustreerd valt best mee. Word wel een beetje moedeloos van personen die maar invullen voor een ander en mensen die blijkbaar niet kunnen lezen en zelfs nadat ik heb gezegd hoe t zit alsnog blijven invullen.. Gek hè?
Nadat je een ander hebt verraden. Binkie hoor geef jezelf nog een schouderklopje! Zo jammer dat karma niet bestaat Wat mij betreft kreeg je de volle laag.
Elle1976 schreef:
06-08-2017 23:58
Ik dacht het ook. En dat er nog meer vergelijkingen zouden volgen. :hihi:
Ben trouwens nog steeds benieuwd naar welk motief ik volgens jou zou hebben?
Blondie456 schreef:
06-08-2017 23:59
Nadat je een ander hebt verraden. Binkie hoor geef jezelf nog een schouderklopje! Zo jammer dat karma niet bestaat Wat mij betreft kreeg je de volle laag.
Als ik karma zou krijgen kreeg ik goede karma. En karma bestaat zeker dus wees op je hoede
Blondie, moet je eens horen hoe hard jij gilt als het jouw eigen zoon is die lang moet wachten op een huurwoning omdat anderen woningen oneigenlijk doorverhuren.
knopper schreef:
07-08-2017 00:01
Als ik karma zou krijgen kreeg ik goede karma. En karma bestaat zeker dus wees op je hoede

Ik hoop dan wel dat karma bestaat en dat jij op je knopperd krijgt.
Blondie456 schreef:
07-08-2017 00:10
Ik hoop dan wel dat karma bestaat en dat jij op je knopperd krijgt.
Je hebt vast een heel zwaar leven, voor deze keer vergeef ik het je.
Erizon schreef:
07-08-2017 00:08
Blondie, moet je eens horen hoe hard jij gilt als het jouw eigen zoon is die lang moet wachten op een huurwoning omdat anderen woningen oneigenlijk doorverhuren.
Waar slaat dit nu ineens op . Mijn zoon kan gewoon kopen.
Je reageert wel weer fel Blondie, zelf iets te verbergen?
Erizon schreef:
07-08-2017 00:08
Dat hoeft toch geen reden te zijn om te klikken? Ik ben overigens benieuwd of die woning nu vrijkomt.
Elle1976 schreef:
07-08-2017 00:16
Dat hoeft toch geen reden te zijn om te klikken? Ik ben overigens benieuwd of die woning nu vrijkomt.
Lijkt mij wel maar dat merk ik vanzelf wel, zal allemaal zo snel niet gaan denk ik.
knopper schreef:
07-08-2017 00:19
Lijkt mij wel maar dat merk ik vanzelf wel, zal allemaal zo snel niet gaan denk ik.
Misschien krijgt ze eerst een waarschuwing en boete...
Elle1976 schreef:
07-08-2017 00:22
Misschien krijgt ze eerst een waarschuwing en boete...
Kan ook, ik weet niet hoe zoiets in zijn werking gaat. Maar nogmaals wat was mijn motief volgens jou? Je blijft de vraag ontwijken?
Elle1976 schreef:
07-08-2017 00:16
.

Waarom noem jij het klikken? Ik vind het je verantwoordelijkheid nemen om misstanden te melden.

Onderhuur is lastig voor de WBV om zomaar te constateren. Ik wil graag dat woningen naar mensen gaan die ze echt nodig hebben en niet naar toeristen of voordringers (ja, onderhuurders dringen voor, ze omzeilen de normale wachtlijsten namelijk). Dan vind ik het mijn en ons aller verantwoordelijkheid om misstanden te melden. Het ligt anders met een koopwoning, maar met een woning uit de sociale voorraad zal ik niet aarzelen om onderhuur te melden.
De woning die ik gemeld heb is daadwerkelijk ontruimd. De eigenlijke huurder had een woning gekocht in de buurgemeente en de huurwoning aangehouden om per slaapplek onder te verhuren.
knopper schreef:
07-08-2017 00:14
Je reageert wel weer fel Blondie, zelf iets te verbergen?
Ik heb helemaal niks te verbergen
Erizon schreef:
07-08-2017 00:29
De woning die ik gemeld heb is daadwerkelijk ontruimd. De eigenlijke huurder had een woning gekocht in de buurgemeente en de huurwoning aangehouden om per slaapplek onder te verhuren.
Lijkt mij ook het beste om te doen. Ik ga er vanuit dat deze mevrouw deze woning alleen huurt om m verder te verhuren aan vakantiegangers dus als ze alleen een waarschuwing en boete krijgt schiet het niet echt op.. Of ze gaat er zelf uit want ze zal toch ergens anders onderdak moeten hebben waar ze nu verblijft.
knopper wijzigde dit bericht op 07-08-2017 00:34
1.88% gewijzigd
Blondie456 schreef:
07-08-2017 00:30
Ik heb helemaal niks te verbergen
Geen reden om zo raar te doen dus, je doet net alsof ik de crimineel ben hier.
Blondie456 schreef:
07-08-2017 00:13
Dit bedoelde ik dus met dingen die jij heel gewoon vindt en voor de meeste niet zo gewoon zijn.
Heel veel twintigers kunnen geen huis kopen, zeker in deze tijd niet met de aangescherpte voorwaarden bij een hypotheek.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Blondie456 schreef:
Zoals ik dus al zei, makkelijk lullen als je niet eens in de buurt van zo'n situatie zit. En "gewoon kopen"? Dat is voor veel mensen echt niet zo gewoon hoor. Maar dat is voor jou onvoorstelbaar blijkbaar.
Hier is het bij verhuren als airbnb achtig iets meteen beëindiging huur, dikke boete en vijf jaar uitsluiting van huurwoning in deze en omliggende gemeenten.
-Red- schreef:
08-08-2017 07:56
Hier is het bij verhuren als airbnb achtig iets meteen beëindiging huur, dikke boete en vijf jaar uitsluiting van huurwoning in deze en omliggende gemeenten.
Lijkt mij een gepaste straf. Ik heb nog niks gehoord van de wbv.
Blondie456 schreef:
,

Dan heeft hij mazzel. Ik probeerde het wat simpeler voor te stellen voor jou, dan begrijp je misschien de consequentie als iedereen zomaar mag doen met schaarse sociale huurwoningen.
Dus Blondie456, als jij in de winkel ziet dat iemand steelt meld jij het ook niet omdat dat klikken is?
Ik heb dat zelfs wel eens gezien in de supermarkt. Nee daar bemoei ik me niet mee en ik zeg niks. Ze zag er trouwens ook wat armoedig uit dus vond het eigenlijk wel zielig.
Dus je vind eigenlijk dat oplichters gewoon door mogen gaan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven