Ik dacht vroeger....

06-08-2017 23:18 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toen ik kind was echt rare dingen gedacht/geloofd waarvan ik nu denk "Hoe heb ik dat in hemelsnaam ooit kunnen denken?!".

Zo dacht ik dat als je suiker in je thee deed en dan naar rechts roerde de suiker oploste, maar dat het weer terug zou komen als je naar links zou roeren.

Ik dacht ook dat we allemaal kleuren op een andere manier zagen. Dat ik dus een groene plant zie terwijl jij een blauwe ziet, maar jij hebt ook geleerd om die kleur groen te noemen. En zo kom je er dus nooit achter of we dezelfde kleuren zien.

Hebben jullie dit soort dingen ook gehad vroeger? Ben gewoon benieuwd....
That's just me though...
Ik had gehoord dat er in water ook zuurstof zat en was er van overtuigd dat je op een bepaalde manier adem kon halen onder water.
Appels kun je eten, peren wel
yasmijn schreef:
06-08-2017 23:53
Mijn oma zei altijd als ik een gekke bek trok: pas op, als de klok slaat hou je dit. En ik geloofde dat.
Precies dit. Ik heb het zó vaak stiekem uitgeprobeerd. :P
- Als 7-jarige had ik samen met een buurjongen kersen gegeten en de pitten in de tuin gespuugd. Een paar weken later stond er onkruid en wij dachten dat het jonge kersenbomen waren.
- Dat de maat van tampons overeenkwam met het aantal kinderen dat je had gebaard. Dat je vagina dan die grootte had. Dus bij 1 kind mini, bij 2 kinderen normaal, bij 3 super en bij 4 of meer super plus.
- Dat witte katten met roze neus altijd vrouwtjes waren.
- Dat hangende oren van een hond (b.v. cockerspaniël) staartjes waren.
Ik dacht vroeger dat mijn oma gewoon mijn oma was zonder een reden dat was gewoon zo.

Toen mijn moeder mij uitlegde dat het mijn oma haar moeder was, werd ik in de eerste instantie boos. Want ja dat kon toch niet ze was al mijn oma, dus kon ze toch niet mijn moeder haar moeder zijn.
intothewild schreef:
06-08-2017 23:59
Ik dacht altijd dat er mannetjes onder de grond zaten die de stoplichten bedienden.
ik dacht dat er mannetjes in de pinautomaat zaten!
Ik dacht dat huizen-zonder-dak altijd binnen nat werden tijdens de regen.
Het fenomeen plat dak was nog niet doorgedrongen tot mijn kinderbrein.

Zoon kwam laatst ook met die losgeld/los geld opmerking.
Hij is 14 jaar !!!!!!
:O :O
Zal er wel aan liggen dat hij altijd te moeilijk denkt....
snoesje666 wijzigde dit bericht op 07-08-2017 00:25
1.38% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Mijn ouders spraken onderling altijd Engels als mijn broertje en ik het niet mochten weten.

Mwhuhhahaha as if.

Wij spraken beter Engels dan papa en mama!
Dat er echt een streep op mijn voorhoofd kwam als ik niet eerlijk was :biggrin:
Flower2017 schreef:
07-08-2017 00:09

Laat me je pink eens voelen!
Ik dacht ook dat iedereen het kon zien als je in het zwembad plaste. Dat er dan een grote rode vlek verscheen ofzo.
That's just me though...
Flower2017 schreef:
07-08-2017 00:09
Nee hoor, echt niet. Je neus gaat krullen als je jokt.
AlterEga schreef:
07-08-2017 00:19
Ik dacht ook dat iedereen het kon zien als je in het zwembad plaste. Dat er dan een grote rode vlek verscheen ofzo.
Dit heb ik ook geloofd, dus is vast bekende bangmakerij of gewoon waar natuurlijk 😇
Ala je geld op is kan je nieuw geld halen bij de pinautomaat.

Haaien in het zwembad.
AlterEga schreef:
07-08-2017 00:19
Oja die ook :rofl:
Het werkte wel, want ik plaste nooit in het zwembad. Ging altijd netjes naar de wc. :A:
That's just me though...
Felix_Urbexicus schreef:
07-08-2017 00:28
Ala je geld op is kan je nieuw geld halen bij de pinautomaat.

Haaien in het zwembad.
Pinautomaten waren er toen nog niet, wij gingen gewoon naar een man in een kantoortje en die kon je om geld vragen. Wonderlijk vond ik dat.
violetskies schreef:
06-08-2017 23:47
Ik dacht vroeger dat Nieuw-Zeeland (Zeeland was) onderdeel was van Nederland als provincie omdat ik familie in Australië heb die ook naar Nieuw-Zeeland gingen. Wist ik veel dat er twee Zeelanden waren?
.
.
Er zijn nog meer zeelanden hoor.
Er is ook nog een plaatsje Zeeland, ik meen haast in Limburg :D
Niet geschoten is altijd mis
Ik dacht dat iedereen die dood ging 's avonds genoemd werd in het journaal. Maar toen onze buurvrouw overleed kwam ik er achter dat dat niet zo is...
Altijd als ik op het journaal iets over 'de onderwereld' hoorde, dacht ik dat het een wereld was die zich ook echt onder de grond afspeelde. Was best eng om er later achter te komen dat die gekken gewoon tussen het 'gewone' volk leven.
Dat de zon overal heen ging waar ik ook maar heen bewoog. Dan zat ik in de auto en terwijl de auto reed het zo raar vond dat de zon mij overal achtervolgde 🤣
Bitje93 schreef:
07-08-2017 00:41
.
.
Er zijn nog meer zeelanden hoor.
Er is ook nog een plaatsje Zeeland, ik meen haast in Limburg :D

Denemarken, Egypte, Spitsbergen en Napels liggen in de provincie Groningen. :)
... Dat mijn opa en oma aan het eind van de straat woonden. Ze woonden op ongeveer een half uur rijden bij ons vandaan maar ik viel gewoon altijd al voor het einde van de straat in slaap.
Dat voor íeder voorwerp een aparte fabriek nodig was om het te kunnen maken.
Ik dacht vroeger dat je op wolken kon wonen, dat mijn poppen en knuffels stiekem echt leefden, ik me onzichtbaar kon maken door mijn ogen te sluiten en zo, maar toen was ik nog heel klein... Ik dacht ook dat ik dieren begreep, mensen van twintig al behoorlijk oud en alle oude mensen ontzettend wijs waren... haha.
HappyButterfly schreef:
06-08-2017 23:20
Ik dacht dat als ik een pitje zou inslikken van een appel er een appelboom in mijn buik zou groeien.
Ik geloofde het niet toen mij dat verteld werd, dat ging echt zo van "echt? :sarcastic: nietes! :-D
anoniem_331975 wijzigde dit bericht op 07-08-2017 03:52
2.35% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven