Uitgerekend van 1-15 april 2018

04-08-2017 22:57 1317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over onze zwangerschap; we zijn allemaal uitgerekend tussen ongeveer 1 en 15 april 2018.

Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)

Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord

Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = 20-weken echo gehad
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Browneyes88 29 Eerste 30 maart Meisje - :duckie: :heart: op 19-8
Hartje04 27 Tweede 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Mk mrt '14; jun '17
Maisnon3 33 Eerste 31 maart Meisje - :duckie: :heart: op 16-08
MA jul 2016;
Mk dec '16; feb '17
MissMarjorie 36 Eerste 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Soulsister76 Eerste 5 april Meisje - :duckie: :heart:
Traveler84 33 Eerste 7 april Meisje - :duckie: :heart: op 13-09
Evaviva 35 Tweede 8 april Meisje - :duckie::heart:
PKT 33 Eerste 10 april Jongen - MA mei '17
:duckie: :heart: op 22/8
Jo_86 31 Eerste 12 april Jongen - MK 2016
:duckie: :heart: op 18-8
Krullen-bol 27 Eerste 12 April Jongen stuitligger / 14-03 draaipoging zkh :duckie: :heart:
Mugh 31 Eerste 12 april Jongen - :heart:

:hug: Zwanger0418
:hug: Srs
:hug: Verybueno

Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
anoniem_352057 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 12:53
44.43% gewijzigd
Ik heb mijn vriend al uitgelegd dat het geen kwaad kan, maar zelf vind ik de afwisseling tussen een hand en kus op buik voor de baby en dan seks wel raar haha.

Jenthe, als het niet lukt misschien via videobellen?
Maisnon; Haha nou hopelijk vind mijn man ook die positieve verhalen, hij vind het een raar idee. Helemaal als mn buik groter wordt, we zullen zien!

Als het zien niet lukt, gaan we zeker videobellen!

Evaviva: haha nou een grote taart met cake en creme vulling. Waarvoor ze die 18 eieren nodig had geen idee.

Mn man is standaard voor zn werk 4 weken weg en dan weer 4 weken thuis. Ik zit dus altijd 4 weken zonder ;)
We moeten dus ook wel een beetje opschieten met alles regelen en kopen want hebben dus maar 4 maanden samen om alles te regelen inplaats van 8!
Ik heb ook helemaal geen zin meer in seks. Naast dat het een hormonaal ding is, vind ik het ook gewoon eng. En iedereen kan me 100x vertellen dat het geen kwaad kan (en dat weet ik ook) maar toch... De vorige keer dat we seks hadden tijdens de zwangerschap kreeg ik een paar uur later een flinke bloeding en later bleek ons kindje rond die dag te zijn overleden. Ik weet wel dat het gewoon toeval is en je moet je hierdoor zeker niet laten afschrikken, maar ik wil in ieder geval geen risico nemen. Mijn vriend denkt er hetzelfde over, bang dat ie iets kapot maakt.... Gelukkig zijn er ook nog andere dingen te doen in bed :)

Verder werd ik net wakker van de pijn in mijn borsten en volgens mij zijn ze weer wat gegroeid. Fijn, weer een teken van leven/ontwikkeling :)
Goedemorgen dames !
Ik ben helaas steeds vroeg wakker en plas wel 3x per nacht sinds ik zwanger ben Meer water drinken zou helpen gek genoeg , heb ik ergens gelezen

Wel leuk zo'n actieve groep ! Iedereen doet lekker mee ! Het is ook zo spannend de eerste weken

Klopt de tabel nog? Voor het overzicht ?
Marloes en liefhuisje heb ik nog geen bericht van gezien volgens mij Zijn zij ook naar Facebook overgestapt ?
Pfff, ik probeer te ontbijten, maar de misselijkheid maakt het er niet makkelijker op, haha.

Moet zeggen dat de seks nu wel anders is dan voordat ik zwanger was, maar ben blij dat we het zo af en toe nog wel gezellig maken.

Wat zijn jullie plannen voor vandaag? Ik mag weer beginnen aan mijn werkweek, maar om nou te zeggen dat ik daar heel veel zin in heb, mwoah...
Ook ik moet werken maar heb geen zin
Ok, ik geloof dat hier ook de misselijkheid is toegeslagen... Had eerder al een wat weeïg gevoel, maar sinds deze ochtend het gevoel alsof mijn maag ergens in m'n keel zit. Overgeven is nog geen sprake van, maar werd er vanochtend wel wakker van.

Ik moet ook weer werken. Maar drie daagjes deze week, donderdag gaan we een lang weekend naar Praag. Daar heb ik wel veel zin in!
Maisnon3 schreef:
07-08-2017 06:47
Ok, ik geloof dat hier ook de misselijkheid is toegeslagen... Had eerder al een wat weeïg gevoel, maar sinds deze ochtend het gevoel alsof mijn maag ergens in m'n keel zit. Overgeven is nog geen sprake van, maar werd er vanochtend wel wakker van.

Ik moet ook weer werken. Maar drie daagjes deze week, donderdag gaan we een lang weekend naar Praag. Daar heb ik wel veel zin in!
Precies dat dus qua misselijkheid. Eerder zakte het wel wat af, maar blijf nu een misselijk gevoel houden. Eetlust is weg, maar ik heb wel honger...
Ik heb ook honger, sterker nog, best veel honger. En eten helpt wel goed tegen dat misselijke gevoel bij mij. Alleen niet heel lang. Dus ben nu op m'n werk mijn plakje ontbijtkoek maar in stukjes aan het delen om er de hele ochtend mee te kunnen doen, haha.
Ik moet vandaag ook weer aan het werk. Vandaag en morgen avonddiensten en aangezien ik juist in de avond meer symptomen heb zie ik er een beetje tegenop....

Straks even de verloskundige praktijk bellen en dan zijn we ook weer wat wijzer :)

Edit: Gebeld en op 5 september intake en eerste echo!!! Tot die tijd duimen dat de kleine spruit goed blijft groeien :heart: :cheer2:
krullen-bol wijzigde dit bericht op 07-08-2017 09:52
Reden: Toevoeging
22.20% gewijzigd
Tralalalala
Hier ook hetzelfde, ik moet niet overgeven, maar m'n maag is toch niet wat het moet zijn.. Ik heb honger maar in niks zin..
Ook wanneer ik denk aan iets om te eten, krijg ik er zin in, en na 1 hap, is de zin weg :-?
Maar het valt al bij al wel nog mee. Ik verplicht mezelf te eten, en fruit lukt toch nog..
Aardbeien, frambozen, perzik,.. kiwi iets minder. En yoghurt.... lukt ook nog.
Gisteren heb ik sushi gegeten!!! Enkel dingen die ik mocht! Het heeft ongelooflijk gesmaakt, maar nu ik eraan terugdenk word ik er misselijk van :facepalm: haha

Mijn borsten beginnen denk ik ook wel te groeien en zijn toch ietwat gevoeliger dan anders!

Heb een leuke werkweek dames! Veel sterkte want ik ken het 'geen-zin-gevoel' :-[
Ik heb dit weekend gewerkt, vandaag mijn laatste! Ben al bezig van 9u en nog doordoen tot 19u30..... dan ben ik thuis tot mijn nachten beginnen vrijdagavond!

:bye:
Hou je niet bezig met de angst dat alles straks weer gaat;
Anders mis je elke open deur en al het moois dat voor je staat!
Bij mij komt de misselijkheid nog steeds in vlagen Vanmorgen bij opstaan niet maar net rond 9:30 weer wel. Maak ik me meteen weer zorgen als ik lees dat iedereen hier misselijk is.... Stom he
Canofcoke, ja dat is stom ;) Lang niet iedereen is misselijk tijdens de zwangerschap.

Marloes en Liefhuisje hadden aangegeven te willen blijven schrijven op het forum. En het is ook maar drie dagen dat ze niet geschreven hebben ;)

Leuk Krullenbol, dat je een afspraak hebt. Zo wordt het weer een stukje echter!
Krullenbol: Het zal snel september zijn!!! Daar kijk ik ook naar uit! Dan is onze eerste babydate ook geweest, gaan we een weekje op reis en na de reis vertellen we iedereen dat we zwanger zijn én krijgen we normaal onze nieuwe auto.
Wat een leuke maand dus! Het zal er snel zijn!

Canofcoke: Bij mij is het ook heus niet continue de misselijkheid hoor.. Je moet je echt iets minder zorgen proberen maken. En jezelf zeker niet vergelijken met iedereen hier want zoals Saga zegt beleeft iedereen z'n zwangerschap helemaal anders he..
Komt goed!
Jenthe, apart dat je man vaak langere periodes van huis is! Dan moeten jullie de yijd dat hij thuis is inderdaad maar nuttig besteden (zaken regelen :)).

CanofCoke, echt niet iedere vrouw heeft last van misselijkheid hoor. Ik prijs me heel gelukkig dat ik er amper last van heb. Ook van andere kwaaltjes eigenlijk nog niet. Had ik bij de 1e zwangerschap ook niet en daar is echt een heel gezond kereltje uit gekomen ;).

Dat vele plassen in de nacht had ik in de vorige zwangerschap héél erg maar volgens mij pas later. Ik geniet nu nog even van het doorslapen...

PDS, fijn dat de sushi je goed gesmaakt heeft!

Krullenbol, fijn om uit te kijken naar de 1e afspraak bij de verloskundige!

Ik ben heel benieuwd naar mijn nieuwe verloskundigepraktijk. Mijn vorige was ik na een paar akkefietjes niet helemaal tevreden over dus ik ben overgestapt. Ik heb er goede verhalen over gehoord van kennissen en ben er al 1x geweest voor kinderwens spreekuur.

Maisnon, wat een heerlijk vooruitzicht naar Praag!

Yeti, wat heftig dat jullie vorige kindje overleden is :(. Als sex echt niet goed voelt moet je het natuurlijk niet doen!

Werk ze allemaal! Ik zit ook op een te rustig, saai kantoor (iedereen vakantie...)
Pds, wat bedoel je met 1e babydate?
Vermoedelijk eerste afspraak voor de baby?

Werkse allemaal!
Ah ja dat zal wel :). Voor ons wordt september hetzelfde :D : 1e echo, op vakantie, iedereen het nieuws vertellen. Laat september maar komen!!! <3
EvaViva: Inderdaad! Wij noemen de afspraak bij de gyneacoloog voor de echo een 'babydate' :-D
En jaaa dat het maar snel september is, vanaf dan gaat het denk ik ook pas echt doordringen....
Jammer dat je niet tevreden was van de vorige praktijk, hopelijk deze keer meer geluk!

Maisnon: Superleuk om naar uit te kijken, geniet er maar van ;-)
Hallo dames, een tvp :) ben 12 april uitgerekend, maar na 4 miskramen (waarvan een bij 17 weken), en een stollingsafwijking durf ik er nog geen vertrouwen in te hebben. Nog even in meeleesstand. Gaan vandaag en morgen wel aan ouders vertellen, we vertellen het tenslotte ook als het mis gaat.
Heel veel succes dames!

Maisnon, Foodsandbeats, Swirls :cheer:
@ PDS Inderdaad een leuke maand dan September ! Nog even aftellen...

@ evaviva Wat toevallig Ik ben nu ook bij een andere praktijk gegaan. in de vorige praktijk tijdens mijn miskraam ging ook van alles mis. Met name qua communicatie ( niet terug gebeld worden etc)
Ook waren wij niet blij met de echoscopiste, die deelde zo raar mee dat het mis was, binnen 3 minuten stonden we beduusd buiten en in de gang riep ze ons nog even na of we wilden dat de verloskundige ons nog ging bellen.
Bij ons in de omgeving doen de VK zelf geen echo's maar verwijzen iedereen naar een centrum Ik heb dus helaas geen keuze dan weer daar te gaan maar heb wel een andere echoscopiste gevraagd

@ allen Ik ga proberen me minder druk te maken Ik vind het gewoon zo spannend Ik ben nu 39 , en eerste kindje, dus ook zo'n beetje de laatste kans.... Als het weer een MK is en met de behandeling etc dan zitten we zo in Okt en wordt al bijna 40 dan wil ik echt niet meer. ( en terwijl ik dit type wordt ik misselijk.... ;) )
@canofcoke Oei dat klinkt niet ideaal die echoscopiste inderdaad. Hopelijk krijg je nu een andere!
Bij mijn praktijk doet de vk ook gewoon de echo's.
Het is ook spannend, zeker voor jullie na een miskraam. Ik duim voor je!

@bjorg Hopelijk kun je snel gezellig mee lezen dan :)
Heb net de verloskundige praktijk gebeld!! Ons eerste gesprek is op 24 augustus. Heel fijn dat dat nu geregeld is. Ookk heb ik gevraagd of wij een echo mogen voor mijn man weer weg gaat, ik ben dan rond de 8/9 weken. Normaal doen zij de echo in de 11e week. Dit was gelukkig teen probleem. De echo gaan we plannen op 24 augustus. Na die echo is de volgende echo met 20 weken.
Ik vind het best weinig echo's zo in het begin, is dat overal?
Hi allemaal,

Heb inmiddels alles bijgelezen, het gaat zo lekker vlot hier.

Mijn man en ik hebben het weekend en vandaag voor onszelf. Dochter slaapt sinds zaterdag bij opa en oma. Heerlijk even quality time samen. Gezellig naar een festival geweest. Kan ontzettend genieten van onze momentjes samen.

Hier gaat het goed. Lees dat meerdere een beetje moeite of geen zin in seks hebben. Hier op het moment ook niet zo. Vorige zwangerschap had ik echt 9 maanden lang alleen maar zin, haha! Man was hier erg gelukkig mee.....

De misselijkheid komt nu in vlagen, wel veel minder dan bij mijn dochter, gelukkig! Wel allerlei steekjes in mijn buik en gevoelige borsten. Bij de zwangerschap van mijn dochter zijn mijn borsten gegroeid van een cup A naar een grote cup D. 10 maanden cup D gehad tijdens borstvoeding geven en uiteindelijk geëindigd bij een cup B nu. Heb ook alle maten bh's in huis liggen.
Ik heb ff een vraag. Ik heb net de prei gehakt ovenschotel gemaakt van maggi... maar hier moest 1 ei bij voor de saus die eroverheen moest.
Dit is 45min in de oven geweest maar kan ik dit nou wel of niet eten vanwege dat ei erin???
Tralalalala

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven