Werk & Studie alle pijlers

Eigen bed & breakfast openen

27-07-2017 10:05 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik speel al heel lang met het idee om een eigen bed & breakfast te openen. Ik heb het hier veel met mijn vader over gehad de afgelopen maanden aangezien hij veel horeca-ervaring heeft en hogere hotelschool heeft gedaan. Hij staat inmiddels helemaal achter mijn idee en heeft de romantische randjes eraf gehaald (lees: me een beetje laten inzien dat het ontzettend hard werken is en wat er allemaal bij komt kijken).

Ik heb gekozen voor een carriere in sociaal werk. Ik merk dat ik hier totaal geen voldoening uithaal en het idee van een eigen bed & breakfast niet uit mijn hoofd krijg. Ik ben inmiddels bijna 30 en ik voel aan alles dat dit het goede moment is. Heel spannend want dit is niet een projectje wat ik naast mijn werk ga doen, maar ik wil hier echt mijn brood mee gaan verdienen.

Het gaat waarschijnlijk nog jaren duren voor ik de deuren kan openen want ik weer he-le-maal niks, maar dat geeft niet, ik heb de tijd.

Momenteel ben ik veel met vrienden en vader over dit idee aan het 'brainstormen', zo schaaf ik stukje bij beetje het plaatje bij wat ik in mijn hoofd heb. Nu wordt het echter tijd om mij ook te gaan inlezen en verdiepen in de praktische zaken en een plan van aanpak te gaan maken.

MAAR: waar moet ik beginnen? Welke boeken zijn goed om te lezen? Welke websites zijn een goed startpunt? (de meeste websites die ik vind zijn niet echt nuttig - ze blijven heel globaal en je moet betalen om echte informatie te krijgen)

Ik hoor het ook graag als er iemand ervaring heeft met het openen van een eigen bed & breakfast. En schroom ook niet om mij kritische vragen te stellen om te onderzoeken in hoeverre ik er klaar voor ben en of ik hier wel een realistisch beeld van heb.

Groetjes!
Leuk om te lezen.. mijn moeder heeft een pand geërfd waar ze ook een B&B in wil beginnen.
Hierin kan ze op de 2e verdieping een studio maken en op de 1e 2 (ruime) of misschien 3 (kleine) kamers.
Er komt veel bij kijken, ik denk dat veel mensen er een heel romantisch idee van hebben..

Als jullie een B&B huren willen jullie dan een eigen wc en badkamer?
Sabrina88 schreef:
07-08-2017 14:59
Leuk om te lezen.. mijn moeder heeft een pand geërfd waar ze ook een B&B in wil beginnen.
Hierin kan ze op de 2e verdieping een studio maken en op de 1e 2 (ruime) of misschien 3 (kleine) kamers.
Er komt veel bij kijken, ik denk dat veel mensen er een heel romantisch idee van hebben..

Heel graag.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Sabrina88 schreef:

Ik boek simpelweg geen hotel of B&B zonder eigen sanitair.
Ik vind het echt niks dat ik 's avonds of 's nachts de gang zou op moeten.
Of dat ik sta te douchen en een ander - van een andere kamer - voor de deur staat te wachten.

Het is hier dus een stevig criterium en in de steden waar ik naartoe trek ook geen issue.
(Lees: Zowat elk hotel en B&B heeft het.)
[quote=Sabrina88 post_id=27398839 time=1502110787 user_id=245125
[/quote]
Ja ik zou niet anders willen.
Habbekratz schreef:
07-08-2017 17:25
[quote=Sabrina88 post_id=27398839 time=1502110787 user_id=245125
Ja ik zou niet anders willen.
[/quote]

Absoluut! Tenzij het betekent dat je voor 3 tientjes kunt overnachten. Dan wil ik het in bepaalde gevallen nog overwegen.
Zeker met eigen toilet en badkamer als ik met mn vriend ga.

Met vriendinnen pakken we vaker n hostel met een kamer voor ons alleen of 2pers kamers. Dan maakt de gezamenlijke ruimte niet uit. Maar dan logeer je ook voor 20 euro pp per nacht
Sabrina88 schreef:

Het moet wel heel erg goedkoop worden wil ik dat accepteren. Zo goedkoop dat het waarschijnlijk niet meer rendabel is.
Vergis je niet in eisen waaraan het pand moet voldoen namens de gemeente. Zo komt de brandweer bv ook een check houden. En qua bestellimgsplan moet het ook maar mogen/kunnen. Ik heb wel eens een wekkend opgepast bij Mn vriendin met zes kinderen ( toen de kids nog klein waren, de jongste drie). Nou dat voelde ook als een B en B runnen.....vroeg omstaan om ontbijt te verzorgen, tafel dekken etc. Het hele spul ' voederen' en dan ze skaters luchten, bedden rechttrekken, handdoeken wassen, sanitair schoonmaken. Man en ik grapten toen al dit is net een B en B runnen. Laten we zeggen......niet ons ding :)
Habbekratz schreef:
30-07-2017 20:07
Herinner me dat meisje nog die een baan had als Personal Assistent en een woonboot kocht in Amsterdam en daar 2 B&B appartementen in bouwde. Dat liep toch goed zou ze nog steeds die B&B boot hebben?
Ja!
http://www.littleamstel.com/en/home
prinses30 schreef:
09-08-2017 01:43
Ja!
http://www.littleamstel.com/en/home
Zij zal toch best een behoorlijke omzet draaien, 2 kamers voor 110 en 120 euro, zonder ontbijt.
Da's een max omzet van zo'n 6500 euro per maand. In principe zie je de eigenaresse niet, behalve als er problemen zijn. Ze heeft het slim opgezet. Maar dit concept zou buiten Amsterdam niet werken, denk ik.
Sorry voor de typfouten hierboven. Tja Amsterdam, op zo n unieke plek wil dat wel. Maar de ligkosten en onderhoud vd boot zullen Ook flink zijn.
sandra1905 schreef:
09-08-2017 07:54
Zij zal toch best een behoorlijke omzet draaien, 2 kamers voor 110 en 120 euro, zonder ontbijt.
Da's een max omzet van zo'n 6500 euro per maand. In principe zie je de eigenaresse niet, behalve als er problemen zijn. Ze heeft het slim opgezet. Maar dit concept zou buiten Amsterdam niet werken, denk ik.
Waar ik woonde in Haarlem was de hele buurt zo opgezet en allemaal draaiden ze als een tierelier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven