Onsuccesvolle Tinderdates en ander leed 2
vrijdag 4 augustus 2017 om 06:50
maandag 7 augustus 2017 om 18:40
Hmm... ik zou vermoedelijk ook zo'n 'trage' match zijn als ik op Tinder zat. Ik wil graag tijd vrijmaken om iemand te leren kennen, maar ik heb mijn gewone dagelijkse bezigheden en contacten om te onderhouden en ik vind het niet fijn om onder zo'n tijdsdruk te moeten reageren. Na een uur of 5 pas antwoord? Ik werk, daarna zit ik in de auto, daarna doe ik boodschappen, ga ik koken en eten, daarna belt een vriendin, daarna moet ik nog een klusje doen en toen was het alweer bedtijd... Ergens daartussendoor zou het wel moeten lukken, maar die 5 uur vind ik wel een beetje benauwend.broodroostertje schreef: ↑03-08-2017 19:31Hier ook tinder weer geïnstalleerd na een lange dateloze periode. Matches genoeg, maar bijna niemand praat. Heb nu twee gesprekken lopen, maar het gaat zo traag..steeds na een uur of 5 pas antwoord, of de volgende dag zelfs. Loopt voor geen meter en ik heb er eigenlijk al geen zin meer in op deze manier.
De volgende dag antwoord geven zou voor mij gewoon normaal zijn, tenzij ik bijvoorbeeld net in de trein zit, of in de wachtkamer bij de dokter, of me te vervelen op de bank, wanneer ik prima een chatgesprekje kan voeren als we beiden online zijn (want dat is natuurlijk leuker dan sturen - wachten - reactie krijgen - repeat).
Vooral als ik iemand nog nauwelijks ken en nog niet heb ontmoet, heb ik weinig zin om continu met die telefoon bezig te zijn. Maar ja, misschien pas ik dan ook niet zo goed bij de Tinderbevolking.
Is dat voor meer mensen zo dat je eigenlijk wel verwacht dat je match binnen een paar uur reageert op je berichtjes?
maandag 7 augustus 2017 om 18:44
dinsdag 8 augustus 2017 om 09:00
Balen Cuques!Cuques schreef: ↑07-08-2017 18:44Oh trouwens, mijn Friend with benefits heeft de stekker eruit getrokkenHij kreeg steeds meer gevoelens voor mij die ik niet kon beantwoorden en hij kon niet daarom meer op deze manier doorgaan. Begrijpelijk natuurlijk. Heel jammer, maar ben wel dankbaar voor de leuke tijd die we hadden.
Altijd lastig als er gevoelens bij komen kijken die niet gewenst zijn door 1 van de 2
koekies zijn lekker
dinsdag 8 augustus 2017 om 09:59
@Cuques, vooral goed van fwb toch dat hij zichzelf beschermt of mis je meer aan hem dan alleen seks?
@broodroostertje, ik ben ong als Cuques, kan ook uren niet reageren en dagen als het alleen nog een Tindermatch is die ik nooit heb ontmoet. Als er eenmaal liefde ontstaat zou de frequentie wel toenemen maar dan nog alleen als ik niet met iets anders bezig ben. Ik heb zelfs vriendinnen die soms pas dagen later reageren als ik alleen maar vraag hoe het gaat
Ik heb gister weer eens een date gehad, de eerste na de mega-afknapper beginnende relatie een paar maanden geleden. Was een prettig gesprek, geen kriebels of aantrekking, maar wat fijn om eens gewoon een relaxte authentieke vent te ontmoeten.
@broodroostertje, ik ben ong als Cuques, kan ook uren niet reageren en dagen als het alleen nog een Tindermatch is die ik nooit heb ontmoet. Als er eenmaal liefde ontstaat zou de frequentie wel toenemen maar dan nog alleen als ik niet met iets anders bezig ben. Ik heb zelfs vriendinnen die soms pas dagen later reageren als ik alleen maar vraag hoe het gaat
Ik heb gister weer eens een date gehad, de eerste na de mega-afknapper beginnende relatie een paar maanden geleden. Was een prettig gesprek, geen kriebels of aantrekking, maar wat fijn om eens gewoon een relaxte authentieke vent te ontmoeten.
dinsdag 8 augustus 2017 om 12:29
Thanks Zoetjerminder!
@Mawieke: ja, zeker goed en fijn dat hij het voor zichzelf niet te ver heeft laten komen. Ik had echt wel gevoelens voor hem en het was ook meer dan alleen seks, maar het was niet dusdanig dat ik voelde dat ik verliefd werd of dat de klik genoeg was om een relatie te starten. Daar ben ik ook meteen heel eerlijk over geweest tegen hem. Het zat ergens in het gebied tussen 'alleen seks' en 'put a ring on it'. Dus ik was wel aan hem gehecht geraakt op een bepaalde manier. Maar ja, weer een paar mooie herinneringen erbij voor ons allebei.
Wat leuk dat je een gewone normale man hebt getroffen. Dat geeft de burger weer moed
Wil je hem nog eens zien om te kijken of er mogelijk meer is? Of laat je het hierbij?
@Mawieke: ja, zeker goed en fijn dat hij het voor zichzelf niet te ver heeft laten komen. Ik had echt wel gevoelens voor hem en het was ook meer dan alleen seks, maar het was niet dusdanig dat ik voelde dat ik verliefd werd of dat de klik genoeg was om een relatie te starten. Daar ben ik ook meteen heel eerlijk over geweest tegen hem. Het zat ergens in het gebied tussen 'alleen seks' en 'put a ring on it'. Dus ik was wel aan hem gehecht geraakt op een bepaalde manier. Maar ja, weer een paar mooie herinneringen erbij voor ons allebei.
Wat leuk dat je een gewone normale man hebt getroffen. Dat geeft de burger weer moed
dinsdag 8 augustus 2017 om 12:55
Bijzonder dat je seks en gevoelens had, maar niet voor een relatie. Ik zou zo iemand echt gaan missen
Jullie gaan elkaar helemaal niet meer zien, ook niet als friends?
Ik wil met normale man best nog eens daten. Hij is wel erg anders qua ambities en we zijn totaal tegengesteld qua avontuurlijkheid. Ik zoek juist een man waarmee ik een beetje kan sparren, die me uitdaagt op allerlei vlakken. Hij was erg onder de indruk van bepaalde keuzes van mij. Ik weet niet of dat een gelijkwaardige situatie gaat opleveren en of hij daar zin in zou hebben. Dus ik laat het nog even bezinken.
Ik wil met normale man best nog eens daten. Hij is wel erg anders qua ambities en we zijn totaal tegengesteld qua avontuurlijkheid. Ik zoek juist een man waarmee ik een beetje kan sparren, die me uitdaagt op allerlei vlakken. Hij was erg onder de indruk van bepaalde keuzes van mij. Ik weet niet of dat een gelijkwaardige situatie gaat opleveren en of hij daar zin in zou hebben. Dus ik laat het nog even bezinken.
dinsdag 8 augustus 2017 om 13:36
Gevoelens waren wel meer dan alleen vriendschappelijk. Als ik meerdere malen met iemand het bed deel en daarnaast ook tijd doorbreng, ontstaat er sowieso al wel een genegenheid, een soort vertrouwdheid. En bepaalde dingen van hem waardeerde ik ook heel erg. Ik snap heel goed Mawieke dat je misschien denkt, waarom laat je hem dan gaan? Maar ik vertrouw echt op mijn onderbuikgevoel. Dat zei, ik vind je lief en leuk en lekker, maar jij bent niet de man voor mij. In het verleden heb ik het (eigenlijk tegen beter weten in) dan wél eens geprobeerd met iemand, onder het mom van 'je weet maar nooit' en 'je moet het een kans geven'. Maar dat ontaardde allemaal in drama en daarom ga ik er nu alleen nog voor als ik echt voel dat het een goede match kan zijn. En ik denk dat liefdes in allerlei soorten en maten komen, niet alleen per se de 40-jarige huwelijken. Dit was een vrij korte krachtige zomerliefde 
Ik hoop 'm zeker nog wel eens te zien ja, gewoon als vrienden, maar ik denk dat het verstandig is om nu eerst even wat afstand te nemen. Omdat hij dat aangeeft, maar ook wel een beetje voor mijzelf zodat ik niet alsnog in verwarring raak.
@Mawieke, goed dat je voor jezelf op een rij hebt wat je belangrijk vindt in een partner. Ik snap dat je niet op een soort voetstuk wil staan. Maar misschien kan hij je inspireren op andere vlakken waar je misschien nog niet aan had gedacht? Of niet natuurlijk. Sowieso fijn om weer een niet-dramatische date-ervaring op te doen.
Ik hoop 'm zeker nog wel eens te zien ja, gewoon als vrienden, maar ik denk dat het verstandig is om nu eerst even wat afstand te nemen. Omdat hij dat aangeeft, maar ook wel een beetje voor mijzelf zodat ik niet alsnog in verwarring raak.
@Mawieke, goed dat je voor jezelf op een rij hebt wat je belangrijk vindt in een partner. Ik snap dat je niet op een soort voetstuk wil staan. Maar misschien kan hij je inspireren op andere vlakken waar je misschien nog niet aan had gedacht? Of niet natuurlijk. Sowieso fijn om weer een niet-dramatische date-ervaring op te doen.
dinsdag 8 augustus 2017 om 15:54
Ja dat kan. Vrienden zou ik ook missen als die plotseling uit beeld zijn. Vandaarzoetjerminder schreef: ↑08-08-2017 12:58Gevoelens hebben betekent toch niet meteen verliefd zijn? Het kan ook meer op een vriendschappelijk vlak zijn?
dinsdag 8 augustus 2017 om 15:57
dinsdag 8 augustus 2017 om 16:45
Gevalletje 'door schade en schande'... Maar inderdaad fijn om te merken dat ik dit keer gewoon mijn gevoel kon volgen zonder dat kapot te willen rationaliseren, analyseren, veranderen etc etc.Mawi3ke schreef: ↑08-08-2017 15:57@Cuques, ik snap je. Knap dat jij zo'n helder gevoel hebt ook tijdens het omgaan met een prettig iemand.
En inderdaad fijn , een niet-dramatische date! Ik denk dat je een punt hebt en dat ik om die reden, uitzoeken wat hij "te bieden" heeft, nog wel een keer ga daten. Als hij ook wil![]()
Lijkt me een goed uitgangspunt! En als hij het niet is voor je, is er vast een ander. Houd je ons op de hoogte van de eventuele date 2?
dinsdag 8 augustus 2017 om 19:05
Oja! Zou horrorstory moeten zijn, verkeerde draadje 
Zal ik doem Cuques! Wellicht in het andere Tinder draadje als het gewoon alleen maar normaal of zelfs leuk is.
Overigens denk ik wel een kandidaat te hebben voor mogelijke horrorstory . Bespeurde wat passief agressief gedrag, dus ik twijfel of ik die date wel zal doen. Neig naar ja.
Zal ik doem Cuques! Wellicht in het andere Tinder draadje als het gewoon alleen maar normaal of zelfs leuk is.
Overigens denk ik wel een kandidaat te hebben voor mogelijke horrorstory . Bespeurde wat passief agressief gedrag, dus ik twijfel of ik die date wel zal doen. Neig naar ja.
dinsdag 8 augustus 2017 om 19:20
Hoi Allemaal.
Mijn naam is Tine en ik ben 21 jaar oud (nieuw op dit forum).
ik had 2 maanden geleden een van de ergere tinderdates. Kreeg een match met een leuke jongen, en na ongeveer een maand praten (hij was in het buitenland dus een date kon niet eerder) hadden we de date gepland. Hij was al erg geïnvesteerd in mij door het lange praten maar ik was duidelijk in het feit dat ik eerst elkaar wilde zien voordat er gevoelens naar boven zouden komen.
We spraken af om naar de film te gaan en daarna een drankje te doen. Hij betaalde voor de kaartjes en het eten en we moesten nog even wachten voordat we de zaal in mochten. Staat er in de hal een machine waar je FIFA op kan spelen, vraagt hij mij ongeveer 8 keer achter elkaar of ik dat spelletje met hem wil spelen, maar dat wilde ik niet. Ik zei duidelijk nee en vertelde hem dat ik niet van dat spelletje houd. Laat hij me achter en heeft hij leuk dat spel gespeeld voor 20 minuten terwijl ik 4 meter verderop zit. Ik wilde eigenlijk al gelijk weg maar bleef toch omdat ik het niet zomaar op wilde geven. Tijdens de film merkte ik al dat dit het niet ging worden: hij praatte hardop tegen mij tijdens de film, hield zijn pet op en checkte meerdere keren zijn telefoon. Ik heb hem gelijk verteld dat ik na de film gelijk de trein zou pakken naar huis. Hij heeft 1000 keer zijn excuses gegeven en begon daarna zelfs aan mijn arm te trekken terwijl ik de trein in wilde stappen. Uiteindelijk liet hij me los en ben ik naar huis gegaan.
Ik heb daarna nog 3 maanden dagelijks appjes van hem gekregen dat hij echt verliefd op me is en of ik hem kan vergeven. Ik kan dit helaas niet omdat de klik er gewoon totaal niet was.
Mijn naam is Tine en ik ben 21 jaar oud (nieuw op dit forum).
ik had 2 maanden geleden een van de ergere tinderdates. Kreeg een match met een leuke jongen, en na ongeveer een maand praten (hij was in het buitenland dus een date kon niet eerder) hadden we de date gepland. Hij was al erg geïnvesteerd in mij door het lange praten maar ik was duidelijk in het feit dat ik eerst elkaar wilde zien voordat er gevoelens naar boven zouden komen.
We spraken af om naar de film te gaan en daarna een drankje te doen. Hij betaalde voor de kaartjes en het eten en we moesten nog even wachten voordat we de zaal in mochten. Staat er in de hal een machine waar je FIFA op kan spelen, vraagt hij mij ongeveer 8 keer achter elkaar of ik dat spelletje met hem wil spelen, maar dat wilde ik niet. Ik zei duidelijk nee en vertelde hem dat ik niet van dat spelletje houd. Laat hij me achter en heeft hij leuk dat spel gespeeld voor 20 minuten terwijl ik 4 meter verderop zit. Ik wilde eigenlijk al gelijk weg maar bleef toch omdat ik het niet zomaar op wilde geven. Tijdens de film merkte ik al dat dit het niet ging worden: hij praatte hardop tegen mij tijdens de film, hield zijn pet op en checkte meerdere keren zijn telefoon. Ik heb hem gelijk verteld dat ik na de film gelijk de trein zou pakken naar huis. Hij heeft 1000 keer zijn excuses gegeven en begon daarna zelfs aan mijn arm te trekken terwijl ik de trein in wilde stappen. Uiteindelijk liet hij me los en ben ik naar huis gegaan.
Ik heb daarna nog 3 maanden dagelijks appjes van hem gekregen dat hij echt verliefd op me is en of ik hem kan vergeven. Ik kan dit helaas niet omdat de klik er gewoon totaal niet was.
I have to change to stay the same.
woensdag 9 augustus 2017 om 00:33
Ik had zondag na maanden weer eens een date. Omdat we best bij elkaar uit de buurt wonen hebben we een plaat in between uitgekozen. Het werd Leiden. Dit stond al wat weken vast, en hadden ook al eerder afgesproken om elkaar te ontmoeten, maar dat had hij de dag ervoor afgezegd omdat ie zich nog niet zeker voelde omdat hij mijn stem nog nooit gehoord had. Dusbesloten we te bellen via skype. We hebben uren gepraat, klikte echt heel goed. Laternog eens uren gebeld en toen ook de afspraak gemaakt om zondag naar Leiden te gaan. De dag ervoor ff wat vluchtig contact en zei tegen hem, wel komen he.
Zondag dus naar Leiden vertrokken, ik stuurde via skype dat ik onderweg was en dat ik er zin in had om hem te ontmoeten. Ik kreeg berichtje terug dat hij ook zou vertrekken. Later een sms (hij heeft geen smartphone) dat ie bij de Starbucks zat en hoe ik hem kon herkennen. Dus toen ik aankwam op het station en naar de Starbucks ging zag ik hem zitten. In een shirt zonder mouwen, sweatpants aan, zonnebril op zn hoofd terwijl de zon niet eens scheen.
We zijn wat gaan lopen en het gesprek ging zoals verwacht. Liep lekker door. Alleen zn doen en laten daar kon ik moeilijk mee overweg. Hij had overal zn zonnebril op ook binnen in cafe, liep heel snel, moest echt bijna rennen om hem bij te houden, had overal wel commentaar op wat hij zag, was misschien grappig bedoeld maar zo kwam het niet over. Eigenlijk was ik wel weer blij dat ik weer terug in de trein zat en naar huis ging. Voor mij hoeft het ook niet nog eens. Hij stuurde nog wel een berichtje dat ie het leuk had gevonden en dat ie thuis was aangekomen. Daarna doodse stilte, dus denk dat het van zijn kant ook zo is over gekomen.
Zondag dus naar Leiden vertrokken, ik stuurde via skype dat ik onderweg was en dat ik er zin in had om hem te ontmoeten. Ik kreeg berichtje terug dat hij ook zou vertrekken. Later een sms (hij heeft geen smartphone) dat ie bij de Starbucks zat en hoe ik hem kon herkennen. Dus toen ik aankwam op het station en naar de Starbucks ging zag ik hem zitten. In een shirt zonder mouwen, sweatpants aan, zonnebril op zn hoofd terwijl de zon niet eens scheen.
We zijn wat gaan lopen en het gesprek ging zoals verwacht. Liep lekker door. Alleen zn doen en laten daar kon ik moeilijk mee overweg. Hij had overal zn zonnebril op ook binnen in cafe, liep heel snel, moest echt bijna rennen om hem bij te houden, had overal wel commentaar op wat hij zag, was misschien grappig bedoeld maar zo kwam het niet over. Eigenlijk was ik wel weer blij dat ik weer terug in de trein zat en naar huis ging. Voor mij hoeft het ook niet nog eens. Hij stuurde nog wel een berichtje dat ie het leuk had gevonden en dat ie thuis was aangekomen. Daarna doodse stilte, dus denk dat het van zijn kant ook zo is over gekomen.