Dromen over ex

09-08-2017 16:14 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi viva leden!

Sinds 2 maanden is het uit met mijn vriend waarmee ik 4 jaar samen ben geweest. Ik ben zelf nu 22. Hij was mijn eerste grote liefde en ook de eerste voor meerdere dingen. We hadden een stabiele relatie met naar mijn gevoel veel liefde voor elkaar. We zijn dan ook niet met ruzie uit elkaar gegaan, maar het kwam wel plotseling voor mij, omdat het zijn keuze was. Voor mij was er heel veel onbegrip en nogsteeds. Nu probeer ik het stapje voor stapje te accepteren en te verwerken. Maar het gaat in de verkeerde richting. Ik slaap al 3 weken heel slecht, nachten lang lig ik wakker tot een uur of 6/7 daarna val ik pas in slaap en word ik wakker rond een uur of 3. Vervolgens probeer in nog veel actief te zijn, maar dit is vaak moeilijk.

Sinds ongeveer 2 weken droom ik bijna elke nacht over hem en vaak ben ik in die dromen heel boos maar op de momenten dat ik die woedde kwijt wil kan ik me niet bewegen. Wat leid tot veel frustratie. De dromen zijn ook heel werkelijk en telkens als ik wakker word voel ik me nog slechter als de dag ervoor.

Ik vroeg me af of iemand dit ook heeft meegemaakt tijdens een 'heartbreak' & of dat jullie tips hebben voor een betere nachtrust?

Liefs zenna
Hi Zenna,

Verdrietig dat je relatie stuk is gelopen. Het zal een periode worden waarin je een hoop te verwerken hebt. Klinkt cliché maar het wordt uiteraard beter maar daar heb je nu niks aan.

Tja het slapen, daar is wellicht wel winst te behalen. Als je slecht slaap, voel je je geestelijk ook onstabieler. Als eerste zou ik elk dag rond hetzelfde tijdstip naar bed gaan en s'ochtends gewoon rond half 8/8 uur eruit gaan en wat doen op de dag. Als ik lees dat je overdag rond een uur of 3 wakker wordt, is het natuurlijk vrij logisch dat je s'avonds niet goed in slaap valt. Je lijf en geest zijn nog niet moe.

Het zal even wennen zijn een vast ritme maar uiteindelijk ga je beter slapen. Heeft alles met je biologische ritme te maken. Verder weet je het ws wel wat je nog meer kan doen, geen cafeïne, geen tablet/telefoon/tv, iig geen blauw licht.

Sterkte en ga er lekker op uit om je gedachten te verzetten! Buitenlucht doet een hoop goed ;-)
1 topic was niet genoeg?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Lieve Zennaa,

Spijtig dat het op deze manier zo voor jou moet lopen. Onthoud, dat deze dingen gebeuren voor diverse redenen. Waarschijnlijk staat er iets veel mooiers op jouw pad.

Huil, jank, schreeuw, blijf lekker in bed liggen. Voor maximaal 2 dagen. Praat met een goede vriendin of je moeder en zorg dat je buiten komt. Ga sporten, ga op tijd naar bed. Dit is de enige manier om erover heen te komen. Ik weet hoe je je voelt. Je gaat met de gedachte slapen, hopen dat het gevoel in de ochtend (of in jouw geval middag) minder erg zal zijn. Maar zodra je wakker wordt, overvalt je het verdriet 10x zo erg. Dat maakt slapen ook zo moeilijk.

Ga lekker douchen, drink kamillethee, lees een goed boek, een leuke serie. Melatonine iets voor jou? Een natuurlijk slaapverwekkend middel, verkrijgbaar bij de lokale drogist.

Succes en sterkte <3
Griet1983 schreef:
09-08-2017 16:24
Hi Zenna,

Verdrietig dat je relatie stuk is gelopen. Het zal een periode worden waarin je een hoop te verwerken hebt. Klinkt cliché maar het wordt uiteraard beter maar daar heb je nu niks aan.

Tja het slapen, daar is wellicht wel winst te behalen. Als je slecht slaap, voel je je geestelijk ook onstabieler. Als eerste zou ik elk dag rond hetzelfde tijdstip naar bed gaan en s'ochtends gewoon rond half 8/8 uur eruit gaan en wat doen op de dag. Als ik lees dat je overdag rond een uur of 3 wakker wordt, is het natuurlijk vrij logisch dat je s'avonds niet goed in slaap valt. Je lijf en geest zijn nog niet moe.

Het zal even wennen zijn een vast ritme maar uiteindelijk ga je beter slapen. Heeft alles met je biologische ritme te maken. Verder weet je het ws wel wat je nog meer kan doen, geen cafeïne, geen tablet/telefoon/tv, iig geen blauw licht.

Sterkte en ga er lekker op uit om je gedachten te verzetten! Buitenlucht doet een hoop goed ;-)
Dankjewel! Zal zeker ook wat actiever proberen te zijn overdag!
viva-amber schreef:
09-08-2017 16:28
1 topic was niet genoeg?
Dit is het enige topic wat ik heb geplaatst?
Jessliey schreef:
09-08-2017 16:31
Lieve Zennaa,

Spijtig dat het op deze manier zo voor jou moet lopen. Onthoud, dat deze dingen gebeuren voor diverse redenen. Waarschijnlijk staat er iets veel mooiers op jouw pad.

Huil, jank, schreeuw, blijf lekker in bed liggen. Voor maximaal 2 dagen. Praat met een goede vriendin of je moeder en zorg dat je buiten komt. Ga sporten, ga op tijd naar bed. Dit is de enige manier om erover heen te komen. Ik weet hoe je je voelt. Je gaat met de gedachte slapen, hopen dat het gevoel in de ochtend (of in jouw geval middag) minder erg zal zijn. Maar zodra je wakker wordt, overvalt je het verdriet 10x zo erg. Dat maakt slapen ook zo moeilijk.

Ga lekker douchen, drink kamillethee, lees een goed boek, een leuke serie. Melatonine iets voor jou? Een natuurlijk slaapverwekkend middel, verkrijgbaar bij de lokale drogist.

Succes en sterkte <3
Dankjewel voor je reactie! Melatonine zou misschien wel kunnen helpen, ik ga kijken bij de drogist. Dankjewel!
Hi Zennaa,

Allereerst heel veel sterkte de aankomende tijd.

Ik herken het dromen over je ex heel erg. Bij mij is het nu zo'n 5 maanden uit en zeker op het begin droomde ik erg vaak over hem. Nu nog steeds wel eens. Dit liep erg uiteen van het herbeleven van nare gebeurtenissen, boos op hem zijn, of juist opeens helemaal niks meer voor hem voelen en als vrienden met elkaar omgaan. (Ik heb geen contact met hem en we zijn zeker geen vrienden).
Het is wel heel vervelend, want ik voelde me dan de volgende dag er weer zo naar over omdat ik weer aan hem werd herinnerd in die dromen.
Een vriendin van mij vertelde dat zijn ook nog geregeld droomt over haar ex, terwijl ze al een jaar een nieuwe relatie heeft. Het is dus niks raars!
Probeer het ergens als iets positiefs te zien: in je dromen verwerk je dingen dus jij verwerkt voornamelijk je breuk 's nachts. Elke keer als ik wakker werd na zo'n droom probeerde ik te denken: ik heb weer een stukje verwerkt.

Daarnaast zou ik ook melatonine aanraden, gebruik dit ook vaak bij slapeloze nachten.
Bij mij is het nu bijna 3 weken uit, en ik droom ook vrijwel elke nacht over mijn ex vriendin.. its part of the package helaas :(!

Misschien moet je een rebound zoeken?
(Ik noem maar wat)
Als eerst, wat naar voor je dat je relatie over is!

Het dromen is denk ik vrij normaal, de situatie is nog heel vers en je bent nog aan het verwerken. Het is heel rot en vervelend maar het hoort wel bij het proces.

Wat doe je normaal gesproken voor het slapen gaan? Soms wil een warme douche, kop hete thee/melk ook helpen. En bijv een boek lezen op bed en voor je gaat slapen niet tv kijken etc.

En hoe gaat het overdag? Doe je overdag veel dingen of misschien weinig momenteel? Als je overdag niet veel doet kan het ook zijn dat je slechter slaapt.
Kun je verder dingen doen ter afleiding?

Veel sterkte!! :rose: :hug:
Hier nog iemand die na 2 maanden nog droomt over ex... om mijn vakantie enigszins oké door tevkomen heb ik het boek Hotel Hartzeer gelezen van Susan Smit en Manon Pauw.

Het heeft me enorm geholpen!! Een echte aanrader.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven