Lijf & Lijn alle pijlers

Touwtje springen na bevalling

13-08-2017 22:21 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand enig idee wanneer je na de bevalling weer mag touwtje springen kan hier namelijk niks over vinden op internet.
www.eatclean.nl. eerste die oppiept als ik Google op "pas bevallen touwtje springen"
geen dank :proud:
Die had ik ook gezien, maar daar staat alleen in dat ze na bepaalde tijd de springtouwtest gehaald heeft maar niet wanneer je weer mag springtouwen..

Toch bedankt
Lijkt me ook nog al afhankelijk van wat voor bevalling je hebt gehad. Ij zou zeggen: vraag het je verloskundige/gynaecoloog/huisarts/fysio...
lievezuster schreef:
13-08-2017 22:37
Die had ik ook gezien, maar daar staat alleen in dat ze na bepaalde tijd de springtouwtest gehaald heeft maar niet wanneer je weer mag springtouwen..

Toch bedankt
Wel info over weer gaan sporten na de bevalling. Ik zwem veel en graag en dat deed ik zolang de vliezen niet waren gebroken en startte weer nadat ik niet meer vloeide. Na een week of zes/zeven.
En luister vooral naar je lijf of het wel of niet prettig voelt.
Nog gefeliciteerd trouwens :gift:
Even bij de nacontrole vragen, eerder zou ik niet doen.
Nou, dat ligt vooral aan je bekkenbodem.
Ik deed het na ong 5 maanden pas weer maar had gelijk een verzakking te pakken. Blijkbaar was mijn bekkenbodem er nog niet sterk genoeg voor. Dus die zou ik eerst goed trainen als ik jou was.
Tis met veel oefeningen wel weer goed gekomen trouwens
Ik zou wachten tot het bloeden is gestopt.
En plas de eerste paar x van te voren :|
Waarom zou je met je gammele lijf zoiets doen? Eerst rustig wandelen, daarna af en toe een sprintje als je nergens pijn meer hebt is genoeg om je hart en vaten in goede conditie te krijgen. Opruimen en schoonmaken thuis zorgen voor verdere lichamelijke oefening.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Houd er ook rekening mee dat je in de loop van tijd sinds de laatste training bent aangekomen en om dan meteen je knieën tot het uiterste extra te gaan belasten lijkt mij niet goed. Je wil nog wel in staat zijn om je kind te kunnen verzorgen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik ben nu 5 weken geleden bevallen. En wandel al hele afstanden heb nergens last van mijn lichaam voelt al als vanouds en vloei al een meer als een week niet meer. Maar zal indd naar mijn lichaam luisteren zal de verloskundige eens vragen wat die zegt.

Bedankt
Ik ben ook 'fluitend' door mijn bevalling gegaan. Was daarna 10 kilo lichter en liep na 10 dagen maar zelf naar het CB omdat ze te druk waren om langs te komen...

En toen kreeg ik na 12 weken een extreme spit aanval die waarschijnlijk deels te wijten was aan de zwangerschap en alle hormonen/weekmakers in m'n lijf. Nou, daar voel ik nu nog de consequenties van. Er hoeft bij jou niks mis te gaan maar ben je er van bewust dat je lijf (veel) langer bezig is met herstellen dan dat jij bewust door hebt...
Mijn zwangerschapsgym juf boodt ook lessen "back in shape" aan. Ik ben daar weer begonnen met sporten, bij mij was het na 5 weken na de bevalling. De focus ligt daar echt op het optrainen van je bekken. Ik had thuis al best veel geoefend ook omdat ik de oefeningen herkende van Pilates en ik ze al op papier had meegekregen. Ik kon toen vrij makkelijk een uur wandelen. Toch vond ik de trainingen echt zwaar voor mijn bekken en moeilijk om uit te voeren.

Bij ons werd gezegd dat je met springen beter kon wachten tot 12 weken na je bevalling. Sowieso pas nadat je buikspieren weer gesloten zijn EN als je urine verliest (bij het springen of een ander moment), dan zul je echt eerst verder je bekken moeten trainen, want dat is dan echt niet sterk genoeg.

Ik zou echt op zoek gaan naar andere sporten dan touwtje springen als je weer wat wilt doen. Springen is zo slecht voor je lichaam met al die hormen die nog in je lichaam rondwaren.
Proficiat met je kindje. :sun:

Met touwtje springen zou ik nog even wachten. Wat je wel kan doen is fietsen, wandelen en goed voor je core: hoepelen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven