Hoe uitvragen
zondag 13 augustus 2017 om 23:22
Hallo,
Ik ben 21 en nog nooit een vriendin gehad.
Ik werk nu ongeveer een maand bij een bedrijf en daar zit een leuk meisje.
Ik wil haar wel mee uitvragen maar hoe kan ik dat het beste doen.
Als ze alleen is:
Mag ik je iets vragen
Zou je een keer samen een drankje willen doen?Maarja wanneer is een keer. Dat kan heel lang duren. Dan moet ik ook gelijk haar nummer vragen om een afspraak te maken.
Of iets anders vragen?
En hoe kan ik er voor zorgen dat zij het niet gewoon als een drankje met collega ziet maar ook als date-ish?
Ik weet niet of het wederzijts is
Ik ben 21 en nog nooit een vriendin gehad.
Ik werk nu ongeveer een maand bij een bedrijf en daar zit een leuk meisje.
Ik wil haar wel mee uitvragen maar hoe kan ik dat het beste doen.
Als ze alleen is:
Mag ik je iets vragen
Zou je een keer samen een drankje willen doen?Maarja wanneer is een keer. Dat kan heel lang duren. Dan moet ik ook gelijk haar nummer vragen om een afspraak te maken.
Of iets anders vragen?
En hoe kan ik er voor zorgen dat zij het niet gewoon als een drankje met collega ziet maar ook als date-ish?
Ik weet niet of het wederzijts is
zondag 13 augustus 2017 om 23:31
Gewoon zorgen dat je op werk/in de pauze een gesprekje aanknoopt en haar een beetje leert kennen. Vervolgens zeg je: joh, collega, zullen we dit gesprek anders eens buiten werktijd zippend aan een wijntje voortzetten? Als ze dan ja zegt, zeg je: zullen we even nummers uitwisselen, dan kunnen we zo een dag prikken. Zoiets?
En verder gewoon zien hoe het loopt en niet gelijk termen als daten aan vastplakken.
En verder gewoon zien hoe het loopt en niet gelijk termen als daten aan vastplakken.
zondag 13 augustus 2017 om 23:58
Ik weet dus niet zeker of ze een vriend heeft.
Ik denk het niet. Kan der ook niet vinden op facebook
zondag 13 augustus 2017 om 23:59
Ja dat is dus lastig om uit te zoeken vind ik zelf.Wilhetnietweten schreef: ↑13-08-2017 23:26Ik zou eerst eens uitzoeken of ze 'vrij' is. Zo ja, de stoute schoenen aan en een gesprekje beginnen. Niet (te) snel to the point komen, eerst kijken of er wederzijdse interesse is.
Ik ben slecht met meisjes en met meisjes praten. En er zal dan ook een enorme druk van me schouders zijn als ik mijn eerste meisje(zij misschjen dus) heb uitgevraagd
maandag 14 augustus 2017 om 00:00
Das wel een goeie indetdaad.tumtum8 schreef: ↑13-08-2017 23:31Gewoon zorgen dat je op werk/in de pauze een gesprekje aanknoopt en haar een beetje leert kennen. Vervolgens zeg je: joh, collega, zullen we dit gesprek anders eens buiten werktijd zippend aan een wijntje voortzetten? Als ze dan ja zegt, zeg je: zullen we even nummers uitwisselen, dan kunnen we zo een dag prikken. Zoiets?
Maar als ze nee zegt wordt het dan niet heel snel awkard ik zou namelijk niet weten wat ik zou moeten zeggen behalve jammer
maandag 14 augustus 2017 om 00:02
We praten buiten werk niet eigenlijk.
we zitten wel in een whatsapp groep,maarja niemand heeft een naam dus om daar nou een gesprek te beginnen aangezien ik niet weet welk nummer bin haar hoort.
We hebben wel in de pauze gepraat enige wat ik nu heb gemerkt is dat zij van dure kleding houdt en ik ook. Thats it
maandag 14 augustus 2017 om 01:18
Ga eens eerst gewoon een praatje met haar aan. Speel in op de situatie. Dat is iets waar jullie je allebei in bevinden, dus voor beiden gespreksstof. Maak het vervolgens wat persoonlijker door te vragen of ze een leuk weekend heeft gehad, etc., etc. Probeer erachter te komen of ze een vriend heeft en let op signalen die zij afgeeft. Als zij signalen afgeeft die duiden op 'Ga weg. Ik wil niet met je praten' dan moet je haar niet mee uitvragen. Als ze signalen afgeeft die duiden op 'Oh wat een leuke jongen' dan kun je haar mee uitvragen. Vermijd het woord 'date'. Beter kun je vragen 'Heb je zin om snel eens een drankje te doen?' Als zij 'ja' zegt dan kun jij direct vragen 'Heb je aankomend weekend misschien ergens tijd?'. En zo gaat het gesprek door. Het is zo moeilijk niet. Je moet alleen wel initiatief nemen. En haar nummer krijgen is in jouw geval wel heel simpel. Jullie zijn collega's. Zeg tegen haar 'Als collega's is het wel handig als we elkaars nummer hebben. Wat is je nummer?'. Of ze je nu wel of niet leuk vind, gegarandeerd dat ze jou haar nummer geeft.
maandag 14 augustus 2017 om 06:39
maandag 14 augustus 2017 om 09:17
Volgens mij doet ze niet dat ik weg moet.gaspedaal schreef: ↑14-08-2017 01:18Ga eens eerst gewoon een praatje met haar aan. Speel in op de situatie. Dat is iets waar jullie je allebei in bevinden, dus voor beiden gespreksstof. Maak het vervolgens wat persoonlijker door te vragen of ze een leuk weekend heeft gehad, etc., etc. Probeer erachter te komen of ze een vriend heeft en let op signalen die zij afgeeft. Als zij signalen afgeeft die duiden op 'Ga weg. Ik wil niet met je praten' dan moet je haar niet mee uitvragen. Als ze signalen afgeeft die duiden op 'Oh wat een leuke jongen' dan kun je haar mee uitvragen. Vermijd het woord 'date'. Beter kun je vragen 'Heb je zin om snel eens een drankje te doen?' Als zij 'ja' zegt dan kun jij direct vragen 'Heb je aankomend weekend misschien ergens tijd?'. En zo gaat het gesprek door. Het is zo moeilijk niet. Je moet alleen wel initiatief nemen. En haar nummer krijgen is in jouw geval wel heel simpel. Jullie zijn collega's. Zeg tegen haar 'Als collega's is het wel handig als we elkaars nummer hebben. Wat is je nummer?'. Of ze je nu wel of niet leuk vind, gegarandeerd dat ze jou haar nummer geeft.
Ze stopt vaak met haar telefoon om met mij even te praten. voorderest ik kan niet echt goed hints opvangem en weet niet echt hoe ik er sneaky achter kan komen of ze een vriend heeft.hoogstens een vrouwelijke collega vragen waar ze veel mee praat maar dat is ook weer raar en die verteld het dan ook door aan haar
En stel ik vraag het in de pauze. En zr zegt nee kan het heel awkard worden.
Ik zou dan ook niet weten hoe ik moet reageren behalve jammer
anoniem_352701 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 09:25
4.44% gewijzigd
maandag 14 augustus 2017 om 09:23
Ik zou eerst gewoon eens op het werk een praatje aanknopen. Eerst over koetjes en kalfjes, dus niet meteen op de man af vragen of ze bijvoorbeeld een relatie heeft. Maar elkaar een beetje leren kennen, hoe het gaat op het werk, hobby's, tv, dat soort dingen. Je merkt dan vanzelf of ze het leuk vindt om met je te praten, praat ze door, of kapt ze het af. En als je het gevoel hebt dat het wederzijds is (lacht ze bijvoorbeeld als je aan komt lopen), dan pas zou ik haar een keer mee uit vragen.
maandag 14 augustus 2017 om 09:26
Ze kapt de gesprekken niet af.vivamien schreef: ↑14-08-2017 09:23Ik zou eerst gewoon eens op het werk een praatje aanknopen. Eerst over koetjes en kalfjes, dus niet meteen op de man af vragen of ze bijvoorbeeld een relatie heeft. Maar elkaar een beetje leren kennen, hoe het gaat op het werk, hobby's, tv, dat soort dingen. Je merkt dan vanzelf of ze het leuk vindt om met je te praten, praat ze door, of kapt ze het af. En als je het gevoel hebt dat het wederzijds is (lacht ze bijvoorbeeld als je aan komt lopen), dan pas zou ik haar een keer mee uit vragen.
Ze blijft wel gewoon praten en legt dan haar telefoon wel weg.
Als ik aan kom lopen lacht ze soms wel soms niet
maandag 14 augustus 2017 om 10:49
Ik zou het niet prettig vinden als ik zo wordt overdonderd met een vraag om een date... als vrouw. Dan zou ik eerst een tijdje met iemand in een bepaalde vibe willen zitten. Dus al wat geflirt over en weer. Als TO niet weet of ze een vriendje heeft, is die vibe er misschien nog onvoldoende geweest.
Hoe lang ken je haar al? En flirten jullie ook een beetje met elkaar?
maandag 14 augustus 2017 om 12:20
Ik ben ook een schijtert met meisjes en daten betreft hoor
Ik kan er denk ik heel lastig achter komen of ze al een vriend heeft en of het wederzijts is
maandag 14 augustus 2017 om 12:22
Ik ken der ongeveer een maand.Nav__ schreef: ↑14-08-2017 10:49Ik zou het niet prettig vinden als ik zo wordt overdonderd met een vraag om een date... als vrouw. Dan zou ik eerst een tijdje met iemand in een bepaalde vibe willen zitten. Dus al wat geflirt over en weer. Als TO niet weet of ze een vriendje heeft, is die vibe er misschien nog onvoldoende geweest.
We lachen samen als we moeten opruimen in de pauze en lachen(meestal naar elkaar als we rlkaar aankijken) maar dat is het wel. Ik ben ook niet echt een ster in flirten. Als ik haar zou uitvragen zou dat ook het eerste meisje zijn ooit.
maandag 14 augustus 2017 om 23:04
Dat kan best vervelend zijn, ja. Daarom zeg ik ook; probeer eerst eens gewoon wat leuke gesprekken aan te knopen en wat meer uit haar te krijgen. Als je de indruk hebt dat ze vrijgezel is en je écht leuk vindt, dan pas de move maken en haar mee uit vragen. Anders kon het inderdaad wel eens een ongemakkelijke situatie worden.
maandag 14 augustus 2017 om 23:27
Ik ga het proberen.vivamien schreef: ↑14-08-2017 23:04Dat kan best vervelend zijn, ja. Daarom zeg ik ook; probeer eerst eens gewoon wat leuke gesprekken aan te knopen en wat meer uit haar te krijgen. Als je de indruk hebt dat ze vrijgezel is en je écht leuk vindt, dan pas de move maken en haar mee uit vragen. Anders kon het inderdaad wel eens een ongemakkelijke situatie worden.
Kan het ook wel aan collega's vragen waar ze veel mee praat maar die spelen het dan weer door.
Ik ben niet heel goed in praten met meisjes en weet ook niet heel goed hoe ik het uit haar zou moeten krijgen
Op haar fb staat namelijk ook niks over relatie
maandag 14 augustus 2017 om 23:34
Weet je of ze deze zomer op vakantie is geweest? Zo niet dan kun je dat vragen. Als ze 'ja' zegt dan kun je er meteen achteraan vragen met wie ze is geweest. Is een hele normale vraag waarmee je veel te weten kunt komen.Wizi123 schreef: ↑14-08-2017 09:17Volgens mij doet ze niet dat ik weg moet.
Ze stopt vaak met haar telefoon om met mij even te praten. voorderest ik kan niet echt goed hints opvangem en weet niet echt hoe ik er sneaky achter kan komen of ze een vriend heeft.hoogstens een vrouwelijke collega vragen waar ze veel mee praat maar dat is ook weer raar en die verteld het dan ook door aan haar
En stel ik vraag het in de pauze. En zr zegt nee kan het heel awkard worden.
Ik zou dan ook niet weten hoe ik moet reageren behalve jammer
Of je vraagt 'Hoe was je weekend'. Als zij dan zegt 'Leuk hoor. Ik heb ... gedaan' dan vraag je er direct achteraan met wie ze dat heeft gedaan.
maandag 14 augustus 2017 om 23:40
Ze gaat nog op vakantie met vader moeder broertje.gaspedaal schreef: ↑14-08-2017 23:34Weet je of ze deze zomer op vakantie is geweest? Zo niet dan kun je dat vragen. Als ze 'ja' zegt dan kun je er meteen achteraan vragen met wie ze is geweest. Is een hele normale vraag waarmee je veel te weten kunt komen.
Of je vraagt 'Hoe was je weekend'. Als zij dan zegt 'Leuk hoor. Ik heb ... gedaan' dan vraag je er direct achteraan met wie ze dat heeft gedaan.
Ze heeft de dingen die ze doet nooit over een vriendje waar ze het mee doett
Dat weekend kan ik wel vragen inderdaad.
Op haar fb zie ik ook geen foto's of informatie dat ze een vriendje heeft
dinsdag 15 augustus 2017 om 06:40
Gast, doe niet zo moeilijk en vraag haar gewoon, zoals hier al gezegd, mee voor een kopje koffie.
En als ze niet wil dan weet je ook meteen waar je aan toe bent. (Dan vindt ze je niet interessant of heeft ze een vriend enz.)
En ja je kan een afwijzing krijgen, echter daar stort het dak echt niet van in hoor..
Je maakt dat i.m.o veel groter dan het is, zo'n big deal is dat echt niet.
Je wil niet weten hoe vaak ik afgewezen ben, ik leef nog steeds hoor...
En of het dan raar wordt op je werk met haar? Ik zou werkelijk niet weten waarom...
Gewoon geen aandacht er aan besteden wil nog wel eens helpen
Nee heb je, ja kun je krijgen...
En als ze niet wil dan weet je ook meteen waar je aan toe bent. (Dan vindt ze je niet interessant of heeft ze een vriend enz.)
En ja je kan een afwijzing krijgen, echter daar stort het dak echt niet van in hoor..
Je maakt dat i.m.o veel groter dan het is, zo'n big deal is dat echt niet.
Je wil niet weten hoe vaak ik afgewezen ben, ik leef nog steeds hoor...
En of het dan raar wordt op je werk met haar? Ik zou werkelijk niet weten waarom...
Gewoon geen aandacht er aan besteden wil nog wel eens helpen
Nee heb je, ja kun je krijgen...