Over mijn grenzen

15-08-2017 10:25 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Precies een jaar geleden heeft mijn man aangegeven het jammer te vinden dat onze relatie zo saai en voorspelbaar geworden was. Hij had hiermee wel een punt. Doorheen de week hadden we een routine opgebouwd tussen onze kinderen, het werk en het huishouden. In het weekend deden we de klusjes die in de week bleven liggen of gingen we op familiebezoek. Exclusieve aandacht voor ons twee hadden we al lang niet meer gehad. Elke avond ging de tv aan en we hadden nog nooit een babysit gevraagd.
Zoals gewoonlijk signaleerde mijn man het probleem en moest ik met de oplossing aandraven. We hebben afgesproken elke laatste weekend in de maand met elkaar iets te ondernemen en dat één avond in de week de tv uitblijft zodat we rustig kunnen praten. Hiermee leek het beter te gaan. Bij mij keerden de vlinders van vroeger zelfs deels terug.

Tijdens één van onze gesprekken gaf mijn man aan ook onze seks als een sleur te ervaren. We hebben maar een repertoire van een drietal standjes. Eerlijk gezegd vind ik dit heel moeilijk om te veranderen. Het is er zo ingesleten, dat het zo onwennig voelt om hier iets aan te proberen doen. Ik heb om hem te verrassen eens een nacht in een hotel geregeld.
We zijn beginnen praten over wat we nog eens willen proberen (vooral mijn man, voor mij is het goed zo). Mijn man zei dat hij iets wilde doen dat we in het begin van de relatie wel eens hebben geprobeerd, maar dat voor mij niet fijn was. Wat het precies is, is niet zo relevant. Hij bleef erop terugkomen dat hij het nog eens wilde doen. Om hem tegemoet komen ben ik er nog eens in meegegaan. Hij vond het leuk, maar voor mij bleef het even vervelend voelen als vroeger. Sindsdien blijft hij hier hiernaar vragen, terwijl ik al verschillende malen heb aangegeven het niet meer te willen.

Dit weekend wilde hij weeral. Ik ben toen erg kwaad geworden. Ik heb gezegd dat als hij er blijft over zeuren dat mijn zin on met hem te vrijen dan volledig zal verdwijnen. Hij heeft geantwoord dat hij niet weet of we nog lang samen zullen zijn als ik geen moeite wil doen voor hem.

Ik voel mij uit het lood geslagen door wat hij gezegd heeft. Ik doe zo ontzettend hard mijn relatie terug nieuw leven in de blazen. Ik kan niet over mijn grenzen blijven gaan om mijn man bij mij te houden. Ik weet niet wat ik nu verder moet doen.
julius schreef:
15-08-2017 19:08
Ik vind dit een hele moeilijke. Natuurlijk moet je grenzen respecteren, maar je kiest niet voor het gevoel dat je daar zelf bij hebt. Dat nare gevoel heb je, maar je kan er niets mee want je moet respect hebben voor de ander.

Dreigen is uiteraard in alle gevallen uit den boze. Als het voor hem een dusdanige dealbreaker aan het worden is, dan kan ie er maar beter een punt achter zetten.
Nee daar kies je niet zelf voor. Ik vind het wel heel oppervlakkig om een huwelijk stop te zetten omdat één bepaalde handeling niet geaccepteerd wordt. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat dat het probleem is, dat gaat denk ik wel iets dieper qua frustraties.

TO, als je niet eens van je man weet wat hij wil en andersom ook niet, ga je er niet uitkomen. Waarom praten jullie hier niet over?
Ik vind je inderdaad vreselijk preuts overkomen. Het zeuren van je man is erg onaantrekkelijk maar het gebrek aan creativiteit in bed zou ik ook een afknapper vinden.
Paroxysm schreef:
15-08-2017 19:10
Nee daar kies je niet zelf voor. Ik vind het wel heel oppervlakkig om een huwelijk stop te zetten omdat één bepaalde handeling niet geaccepteerd wordt. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat dat het probleem is, dat gaat denk ik wel iets dieper qua frustraties.
Het gaat natuurlijk niet om die ene handeling. Ik kan me voorstellen dat haar man ervan baalt dat ze zo preuts is dat alles wat buiten de drie goedgekeurde standjes ligt, een no go is.

Dat voelt als een afwijzing. To kan daar niets aan doen want ze heeft nou eenmaal haar grenzen. Haar man kan er echter ook niets aan doen dat hij daar ook een gevoel bij heeft. Een gevoel waar to geen respect voor hoeft op te brengen.
SaveAngie schreef:
15-08-2017 17:31
De zin tot experimenteren zou spontaan verdwijnen bij iemand die iets van me wil ondanks hij weet dat ik het niet wil (het pijnlijk vind) . De liefde ook trouwens.
Dit.
beetjegek schreef:
15-08-2017 16:21
Achterlijk kort pittigje zeker?
??
Verschil in libido. Jij kunt je letterlijk niet voor stellen dat het voor je man geil is om je tegen de muur te nemen, of op het aanrecht, keukentafel, op de bank, 69, et cetera.

En hij vindt die drie standjes saai.
Vul voor de grap eens allebei een dergelijke (bdsm)sekslijst in: https://www.samarium.nl/info/informatie/checklist/

Waarschijnlijk is het grootste deel voor jou een harde grens of heb je geen flauw idee wat de term überhaupt betekent. Maar wellicht zijn er toch dingen waar jullie allebei wel nieuwsgierig naar zijn of geïnspireerd door raken.

En ik snap wel dat als jij tevreden bent met jullie 3 standjes je vindt dat hij maar iets nieuws moet aandragen. Maar voor je het (jullie passie en daarmee jullie relatie) opgeeft zou je voor de grap toch eens één of ander sexy pakje kunnen proberen en wat seksspeeltjes aanschaffen ofzo. Misschien ontdekken jullie toch iets waardoor hij z'n fixatie op 'dat ene' zal kunnen loslaten.
Hij vindt zijn eigen welbevinden belangrijker dan het jouwe. Dat is genoeg om er de stekker eruit te trekken.
Jullie laten toch niet een relatie stranden vanwege een standje?
Possa schreef:
15-08-2017 19:50
Vul voor de grap eens allebei een dergelijke (bdsm)sekslijst in: https://www.samarium.nl/info/informatie/checklist/

Waarschijnlijk is het grootste deel voor jou een harde grens of heb je geen flauw idee wat de term überhaupt betekent. Maar wellicht zijn er toch dingen waar jullie allebei wel nieuwsgierig naar zijn of geïnspireerd door raken.

En ik snap wel dat als jij tevreden bent met jullie 3 standjes je vindt dat hij maar iets nieuws moet aandragen. Maar voor je het (jullie passie en daarmee jullie relatie) opgeeft zou je voor de grap toch eens één of ander sexy pakje kunnen proberen en wat seksspeeltjes aanschaffen ofzo. Misschien ontdekken jullie toch iets waardoor hij z'n fixatie op 'dat ene' zal kunnen loslaten.
BDSM checklist ? Daar zou TO meteen van dichtklappen, een heel slecht idee dus.
En wellicht zijn die sexspeeltjes in eerste instantie ook een brug te ver voor TO.

Sexy lingerie (of gewone kleding maar dan weinig er onder of uitdagend aan) is laagdrempeliger lijkt mij, om zo je man te verrassen. Mannen vinden dat doorgaans gewoon geil als hun vrouw of vriendin zoiets doet.

En drie standjes ? Ook al zijn het er maar drie, daar kun je op varieren.
Maar vooral met elkaar PRATEN. Daar begint het mee, anders kun je het vergeten.
Ik hoop niet dat TO zo erg is als Eileeen die zich niets aantrok van de vele suggesties uit het forum.
creativeguy wijzigde dit bericht op 15-08-2017 20:12
0.24% gewijzigd
Vivavivi schreef:
15-08-2017 20:09
Jullie laten toch niet een relatie stranden vanwege een standje?
Dat doet hij toch uiteindelijk? Hij moet toch persé over de grens van zijn vrouw gaan, iets lekker vinden terwijl hij weet dat het voor haar niet fijn is. Dat zou toch voor hem eigenlijk een afknapper moeten zijn? En dan de stekker er uit willen trekken terwijl ze nog zulke jonge kinderen hebben... Wat een ras egoist!
EvaaaV schreef:
15-08-2017 19:04
Wat houdt dat dan in?
Dit vind ik de meest tekenende reactie in het hele topic. Je hebt werkelijk geen idee hoe je samen je relatie/seksleven up kunt spicen? Wat verdrietig voor jullie.

Wat had je verwacht, Eva, toen je dit topic plaatste?
Rooss4.0 schreef:
15-08-2017 20:16
Dit vind ik de meest tekenende reactie in het hele topic. Je hebt werkelijk geen idee hoe je samen je relatie/seksleven up kunt spicen? Wat verdrietig voor jullie.

Ik heb geen voorstellen meer en zijn enige voorstel is iets dat ik niet wil. Geen idee hoe we dan samen op ontdekkingsreis kunnen gaan.
EvaaaV schreef:
15-08-2017 11:06
Voor mij is het goed zo. Ik probeer wel te veranderen (al vind ik het moeilijk), maar hij blijft altijd op dat ene ding terugkomen.
Als ik jou goed begrijp is hij zelf bereid van jou te scheiden en jullie gezin kapot te maken als jij niet meewerkt aan dat ene ding?
Voel jij je nog wel veilig bij je echtgenoot?
EvaaaV schreef:
15-08-2017 20:35
Ik heb geen voorstellen meer en zijn enige voorstel is iets dat ik niet wil. Geen idee hoe we dan samen op ontdekkingsreis kunnen gaan.
Begint al aardig op Eileeen te lijken.
Jammer, want jullie kunnen toch op andere manieren praten ? Die 'ene handeling' moeten jullie even vergeten , nu aan andere dingen in jullie relatie en sex denken.
Hebben jullie weleens orale seks? Want als dat deel bij ons weg zou vallen, zou ons seksleven er wel heel anders (minder leuk dus) uitzien. Voor beiden dus, ongeacht bij of door wie het niet meer zou gebeuren. Enige voorwaarde van mijn kant is dat hij fris gewassen is en dat ik fris gewassen ben (dat laatste is ook mijn voorwaarde, niet zozeer de zijne :) )
Wat zou je ervan vinden als hij 'dat ene' ding dat jij niet wilt' gewoon met een andere vrouw zou doen? Hij blij, hoeft hij jou er niet meer mee lastig te vallen dus jij ook blij. (Oké, ik weet nu al dat je dit idee vreselijk zou vinden)

Ik snap niet waarom zoveel mensen toch per se een monogame relatie willen.
flatverkopen schreef:
15-08-2017 20:50
Hebben jullie weleens orale seks? Want als dat deel bij ons weg zou vallen, zou ons seksleven er wel heel anders (minder leuk dus) uitzien. Voor beiden dus, ongeacht bij of door wie het niet meer zou gebeuren. Enige voorwaarde van mijn kant is dat hij fris gewassen is en dat ik fris gewassen ben (dat laatste is ook mijn voorwaarde, niet zozeer de zijne :) )

Nee, orale seks is net dat ene dat ik niet wil. Hij heeft de vervelende gewoonte om in mijn keel te stoten. Dat gaan we dus ook niet meer doen.
EvaaaV schreef:
15-08-2017 21:15
Nee, orale seks is net dat ene dat ik niet wil. Hij heeft de vervelende gewoonte om in mijn keel te stoten. Dat gaan we dus ook niet meer doen.
Je kunt toch je handen gebruiken om zelf de controle te houden over hoe ver je hem naar binnen laat?
Hehe, het is eruit. Pijpen dus. Ik kan me voorstellen dat dat voor een man best frustrerend is als dat er niet bij zit.
Maar ook daar is het sleutelwoord praten. Want pijpen is echt veel meer dan alleen in je keel stoten. Je moet zelf de regie nemen joh! Begin gewoon met afspreken dat hij niks mag doen, alleen liggen. En jij likt alleen bv. Of neemt alleen zijn eikel in je mond. Echt,ik snap niet dat dit jullie seksleven verstoort hoor. Luister naar elkaar!
Je houdt gewoon niet zo van sex heb ik het idee.
EvaaaV schreef:
15-08-2017 20:35
Ik heb geen voorstellen meer en zijn enige voorstel is iets dat ik niet wil. Geen idee hoe we dan samen op ontdekkingsreis kunnen
Samen misschien wat boekjes of films bekijken en bespreken wat je daarbij interessant vindt en wat niet en de dingen die jullie interessant (of misschien juist onmogelijk) vinden uitproberen en vooral veel lol hebben bij het aanklungelen en uitproberen. Bevalt iets? Mooi, dan houd je dat er in, bevalt iets niet? Geen probleem want je bent aan het ontdekken. Laat hem een keer helemaal niks doen, hij mag alleen ja en amen zeggen en jij bevredigt jezelf en hem. Doe samen een tantra cursus.

Ik lees nu dat het om orale seks gaat en dat het stoten een probleem is. Ik zou daar ook absoluut niet van gediend zijn. Als hij wil stoten kan dat in mijn vagina, ik kan genoeg andere dingen met mijn mond om die niet als surrogaat vagina te gebruiken. Misschien is het niet alleen het stoten dat je dwarszit maar wil je gewoon geen orale seks. Dat mag gewoon, als het hem om variatie gaat is er genoeg te doen zonder orale seks.
Weet hij dat je het stoten vervelend vindt?
Het lijkt er inderdaad op dat jij over jouw grenzen heen gaat. Je gaat bovenop zitten terwijl je er geen plezier aan beleeft en probeert iets uit omdat je man aandringt. Dat gaat niet werken. Waarschijnlijk krijg je daardoor steeds minder zin in seks omdat je het alleen voor jouw man doet en niet voor jouw eigen genot (samen met dat van jouw man).

Ben jij wel echt tevreden met het seksleven met jouw man? Voel je je nog wel aangetrokken tot hem? Je komt niet over als iemand die geniet van seks met haar man, maar misschien heb ik het verkeerd.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Marriway schreef:
15-08-2017 21:37
Hehe, het is eruit. Pijpen dus. Ik kan me voorstellen dat dat voor een man best frustrerend is als dat er niet bij zit.
Maar ook daar is het sleutelwoord praten. Want pijpen is echt veel meer dan alleen in je keel stoten. Je moet zelf de regie nemen joh! Begin gewoon met afspreken dat hij niks mag doen, alleen liggen. En jij likt alleen bv. Of neemt alleen zijn eikel in je mond. Echt,ik snap niet dat dit jullie seksleven verstoort hoor. Luister naar elkaar!

Dat zal niet gebeuren.

Annelleke schreef:
15-08-2017 21:44
Weet hij dat je het stoten vervelend vindt?

Ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven