Man heeft mij bedrogen
dinsdag 15 augustus 2017 om 13:34
Ik ben een vrouw van 35 jaar, 9 jaar getrouwd en mama van 2 kinderen (4 en 3 jaar).
Een grote maand geleden ben ik erachter gekomen dat mijn man mij bedrogen heeft.
Sinds enkele maanden heb ik heel frequent last van vaginale schimmelinfecties. Na de zoveelste kuur stelde mijn huisarts voor om eens een SOA-screening te doen, je weet immers maar nooit. Ik lachte het wat weg. Het kon toch geen waar zijn.
Ik heb positief getest op gonorroe. IK heb een negatieve screening gehad tijdens de zwangerschap van mijn kinderen, dus ik wist dat dit iets recent was en ik ben met niemand anders naar bed gegaan dan mijn man.
Toen ik mijn man hiermee confronteerde had hij veel berouw.
Hij weende. Het was een éénmalige fout.
Het is gebeurd tijdens de huwelijksreceptie van de stiefzoon van een collega op het werk. We hebben hierover nog ruzie gemaakt, want ik vond het de moeite niet om mee te gaan, terwijl mijn man dit graag had gehad.
Daar heeft hij een vrouw leren kennen, die hem aandacht en complimentjes gaf. Ze zijn na de receptie iets gaan drinken en ze zijn samen in bed beland. Het was éénmalig, ze hebben geen contactgegevens uitgewisseld en hij zei er onmiddellijk spijt van te hebben.
Het ergste is dat ik mijn man wel kan begrijpen als ik naar mezelf kijk.
Ik had altijd geroepen dat ik nooit zo zou worden, dat ik meer wilde zijn dan een verslonsde huismoeder, dat ons dat niet zou overkomen.
Het is nogal cliché, maar ik ben te veel moeder geworden ipv vrouw, gaf meer aandacht aan de kinderen dan aan hem en seks stond op een zéér laag pitje. Ik was de laatste jaren ook niet blij met mezelf.
Ik wist dat er problemen waren, dat mijn man niet tevreden was, maar ik had de fut niet er iets aan te doen.
Ik heb altijd gezegd dat ik hem zou aan de deur zetten als hij mij zou bedriegen. Maar nu weet ik niet wat ik moet doen. Ik weet niet of ik hem kan vergeven. Ik weet niet of ik nog kan vertrouwen dat hij het niet nog eens doet.
Sinds een maand woont hij in de logeerkamer. Er zijn momenten dat ik hem amper rond mij kan verdragen, maar toch voel ik mij heel schuldig naar mijn kinderen toe.
Ik heb niet echt een vraag, denk ik. Ik wilde hier eens mijn verhaal kwijt.
Een grote maand geleden ben ik erachter gekomen dat mijn man mij bedrogen heeft.
Sinds enkele maanden heb ik heel frequent last van vaginale schimmelinfecties. Na de zoveelste kuur stelde mijn huisarts voor om eens een SOA-screening te doen, je weet immers maar nooit. Ik lachte het wat weg. Het kon toch geen waar zijn.
Ik heb positief getest op gonorroe. IK heb een negatieve screening gehad tijdens de zwangerschap van mijn kinderen, dus ik wist dat dit iets recent was en ik ben met niemand anders naar bed gegaan dan mijn man.
Toen ik mijn man hiermee confronteerde had hij veel berouw.
Hij weende. Het was een éénmalige fout.
Het is gebeurd tijdens de huwelijksreceptie van de stiefzoon van een collega op het werk. We hebben hierover nog ruzie gemaakt, want ik vond het de moeite niet om mee te gaan, terwijl mijn man dit graag had gehad.
Daar heeft hij een vrouw leren kennen, die hem aandacht en complimentjes gaf. Ze zijn na de receptie iets gaan drinken en ze zijn samen in bed beland. Het was éénmalig, ze hebben geen contactgegevens uitgewisseld en hij zei er onmiddellijk spijt van te hebben.
Het ergste is dat ik mijn man wel kan begrijpen als ik naar mezelf kijk.
Ik had altijd geroepen dat ik nooit zo zou worden, dat ik meer wilde zijn dan een verslonsde huismoeder, dat ons dat niet zou overkomen.
Het is nogal cliché, maar ik ben te veel moeder geworden ipv vrouw, gaf meer aandacht aan de kinderen dan aan hem en seks stond op een zéér laag pitje. Ik was de laatste jaren ook niet blij met mezelf.
Ik wist dat er problemen waren, dat mijn man niet tevreden was, maar ik had de fut niet er iets aan te doen.
Ik heb altijd gezegd dat ik hem zou aan de deur zetten als hij mij zou bedriegen. Maar nu weet ik niet wat ik moet doen. Ik weet niet of ik hem kan vergeven. Ik weet niet of ik nog kan vertrouwen dat hij het niet nog eens doet.
Sinds een maand woont hij in de logeerkamer. Er zijn momenten dat ik hem amper rond mij kan verdragen, maar toch voel ik mij heel schuldig naar mijn kinderen toe.
Ik heb niet echt een vraag, denk ik. Ik wilde hier eens mijn verhaal kwijt.
donderdag 17 augustus 2017 om 09:47
Wanneer TO door haar man met HIV besmet was die hij opgelopen had bij een slippertje was het topic niet 'man heeft heeft mij bedrogen' geweest, maar 'mijn man heeft me met HIV besmet'. Dat is echt een heel andere situatie. De vragen en overwegingen die TO dan gehad zou hebben zouden echt volstrekt anders zijn dan die ze nu heeft.
Het heeft niet zoveel zin om hier een ander topic te gaan simuleren.
donderdag 17 augustus 2017 om 11:31
Lezen is ook een vak. Dat zegt hij helemaal niet.tampontouwtje schreef: ↑17-08-2017 11:29Dat maak jij ervan.
Als hij van mening is dat je nooit uitelkaar moet gaan. Dan vraag ik mij af waarom hij dat wel gedaan heeft destijds.
donderdag 17 augustus 2017 om 11:44
Ben je zijn ex?
donderdag 17 augustus 2017 om 11:46
Mijn vraag is helemaal niet offtopic. Jij doet ergens heel stellig over, terwijl je zelf bent gescheiden. Als je TO dingen adviseert die je zelf niet naleeft, vind ik dat interessant.
donderdag 17 augustus 2017 om 11:50
Wijs maar aan waar hij in de door jou geciteerde post zegt dat je nooit moet gaan scheiden als je kinderen hebt.
Precies, nergens.
Op de vrouw spelen tegen iemand die daar wat van zegt maakt het er niet beter op.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
donderdag 17 augustus 2017 om 12:08
stellig in het feit dat scheiden absoluut geen pretje is.tampontouwtje schreef: ↑17-08-2017 11:46Mijn vraag is helemaal niet offtopic. Jij doet ergens heel stellig over, terwijl je zelf bent gescheiden. Als je TO dingen adviseert die je zelf niet naleeft, vind ik dat interessant.
Niet in dat je nooit of te nimmer zou moeten scheiden.
Je reageert wel heel fel op iedereen die niet jouw mening deelt wbt het vergeven of blijven bij de partner.
Gevoelig onderwerp dit ofzo?
donderdag 17 augustus 2017 om 12:53
Iedereen weet dat scheiden toch geen pretje is. Kosten wat het kost bij een man blijven is net zo min een pretje, en ook erg slecht voor de kinderen.
Gelukkig geen gevoelig onderwerp. Ik reageer altijd stellig op dit soort onderwerpen.
donderdag 17 augustus 2017 om 15:23
donderdag 17 augustus 2017 om 16:20
Dat weet je pas als je zelf ooit bedrogen bent. Meestal is wel /geen condoom pas een kwestie als de partner wordt geconfronteerd met een kind of een soa.honingbijtje schreef: ↑17-08-2017 15:23Doet me ineens denken aan dat topic van die man die ineens een kind van vier jaar oud had bij een ex-minnares. Was het huwelijk niet gestrand vanwege de affaire, eindigt het wel bij het halfzusje. En mensen dan nog mensen die zeggen dat zonder condoom vreemdgaan 'even erg voelt' als met condoom.![]()
donderdag 17 augustus 2017 om 18:10
Vreemdgaan met condoom: zet je relatie op het spel
Vreemdgaan zonder condoom: zet je relatie, gezondheid, gezondheid van partner, leven van een kind op het spel.
donderdag 17 augustus 2017 om 18:50
In theorie wel. In de praktijk wordt er nogal eens rondgeneukt zonder er doden vallen.honingbijtje schreef: ↑17-08-2017 18:10Vreemdgaan met condoom: zet je relatie op het spel
Vreemdgaan zonder condoom: zet je relatie, gezondheid, gezondheid van partner, leven van een kind op het spel.