Bruiloft snel regelen

18-08-2017 00:37 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zijn al jaren samenwonend en hebben paar weken terug een huis gekocht. We willen zaken qua erven etc goed regelen. We hebben wel aan trouwen gedacht maar dan in de toekomst als we geld gespaard hadden en dan voor de tussenperiode zaken regelen bij notaris. Nu is de situatie dat een familielid van mij erg ziek is. Ik wil graag dat dit familielid nog meemaakt dat wij trouwen. Vriend en ik hebben hier samen uitgebreid over gesproken. We hebben besloten dat we op korte termijn in besloten kring een trouwceremonie in het verpleeghuis willen (proberen te) regelen en dan daarna budgetfeest thuis met vrienden en familieleden die verder weg staan. We weten dat het familielid onze bruiloft nog graag zou meemaken.

Zijn er mensen die ook in een dergelijke situatie een bruiloft hebben gepland? Tips zijn welkom. Ik wil geen dingen over het hoofd zien.
Zelf geen ervaring gelukkig, maar wel bij een kennis. Die maakten om dezelfde reden gaat met de bruiloft (ernstig zieke moeder). Helaas is moeder alsnog twee dagen voor de bruiloft overleden, en toen hadden ze dus een probleem. Trouw je dan alsnog? En is het niet zonde om toch weer flink wat geld uit te geven als het helemaal noet de leuke dag is die je zou willen? Of maak je heel veel kosten voor het annuleren? Oftewel: ik hoop natuurlijk het beste voor je, maar houd dit wel in je achterhoofd als iets wat helaas ook kan gebeuren, en wat je dan zou doen.
Wij wilden omdat het juridisch handig was trouwen. Voor het papiertje dus. Dat is binnen 2-6 weken te regelen.

Mijn (inmiddels) man bleek tijdens het gesprek op het gemeentehuis toch een iets romantischer beeld te hebben, dus duurde het zes weken.
Wat zou er voor dat familielid leuk aan zijn om jullie in zijn/haar verpleehuis te zien trouwen?
Oprechte vraag. Wat is er zo belangrijk aan die ceremonie op een niet zo leuke plek, terwijl het voor diegene ongetwijfeld het belangrijkst is dat hij/zie ziet dat jij gelukkig bent met je partner? Wat voegt het toe?
Goede vraag, Luna!

Wellicht is het voor Boekenlegger zelf belangrijk dat haar familielid nog aanwezig is bij haar ja-woord?

Het is natuurlijk een mooi plan, maar dit familielid ziet zonder huwelijk ook wel dat Boekenlegger gelukkig is met haar vriend. En daar gaat het om. Het is dus goed mogelijk dat hij/zij dit plan lief maar overbodig vindt en dat hij/zij liever wil dat de herinnering aan TO's bruiloft niet verbonden wordt aan zijn/haar sterfbed.

Ik zou het overleggen.
In het verpleeghuis trouwen zou ik nog eens over nadenken lijkt me niet heel romantisch.

Wij zijn ook binnen 3 maanden getrouwd ivm slechter gaan van opa.
Maar zijn in een mooie kapel getrouw en er zijn dan veel mogelijkheden hoe de dierbare aanwezig kan zijn.

Wij hebben er wel een groot feest van gemaakt met het feest in een kasteel. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk. Maar maak er vooral voor jezelf ook een super mooie dag van en ga niet te snel trouwen.. denk goed na over hoe je je dag zou willen en of het haalbaar/ betaalbaar is.

Die dag doe je als het goed is niet meer over.

Heel veel succes
Als je een andere lokatie kiest, kan je ook om hulp vragen bij https://www.ambulancewens.nl
Bedankt voor alle reacties.
@Nausicaa: We proberen helaas inderdaad rekening te houden met de situatie waarbij familielid voor de bruiloft overlijdt.
@eva-luna: Je hebt een goed punt. Nu hebben wij al besloten dat we het belangrijkste vinden dat het familielid erbij is. We gaan nog praten bij het verpleeghuis, ze hebben daar verschillende zalen en de gemeente (voor het aanwijzen van de trouwlocatie).
@lievezuster: Bedankt voor het delen van jouw ervaring.
@Yette: Hier had ik nog niet aan gedacht. Ik ga er naar kijken.
Begrijp ik nou goed dat jullie al een huis hebben gekocht maar verder nog niets geregeld hebben? Pff, er zal er maar één overlijden voordat jullie alles over een paar weken(?) uitgedokterd en rond hebben :O . Ik begrijp de volgorde niet helemaal en ik vraag me af of je door je te focussen op het snelle trouwen niet heel wat zaken gaat vergeten.

Dus mijn tip: ga als de wiedeweerga de juridische en financiële consequenties langs en maak goed overwogen afspraken met elkaar (die je laat vastleggen uiteraard).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven