Blij topic over samenwonen.

16-10-2016 20:52 558 berichten
Ik wil het graag met de wereld delen: ik ben gaan samenwonen!

Maar om familie/vrienden niet verder 'lastig' te vallen met hoe leuk het is en hoe we ons nog niet ergeren aan kleine dingen, heb ik maar even dit topic gemaakt.

We wonen ook echt nog pas net-net samen, sinds vorige week ergens. We zijn nog spullen aan het verplaatsen en verhuizen van mijn plek naar zijn/onze plek (we zijn gaan wonen in zijn huis).

maar het bevalt goed.

Nog meer mensen die net zijn samenwonen/getrouwd/etc?
Alle reacties Link kopieren
Hoi lunaleeflang, bij mij helaas nog geen verandering..
Fijn dat de lekkage verholpen is, dan kunnen jullie nu verder met inrichten :) Geniet ervan!
Let it go
Hoi,

fijn dat je geen lekkage meer hebt lunaleeflang.
Hoe gaat het bij de rest?

Wij hebben een bod gedaan op een huis. o_o Vrijdag (voor de derde keer) weer kijken en dan de onderhandeling afmaken!
Shit just get real!
Volgende stap in ons avontuur; we hebben het huis! :cheer: :heart:
Wat fijn!! Gefeliciteerd!
Let it go
Gefeliciteerd! Wanneer krijgen jullie de sleutel?

Geniet van alle voorbereidingen!
Niet helaas, we hebben bouwtechnische keuring laten uitvoeren en daar kwamen hele grote gebreken uit (onder andere asbest)
en daarna is ons gevoel over het huis veranderd dus zijn we gestopt met de onderhandelingen.

Er komt vast wel een ander huis op ons pad! :)
Ooh balen zeg! Er komt inderdaad vast wel een ander, leuker huis op jullie pad! Succes :)
Let it go
Ik breek even in in dit topic;
Maar op welke leeftijd zijn jullie voor het eerst gaan samenwonen? Ik ben momenteel al ruim 4 jaar samen met mijn vriend, ik ben 21 en hij is 23. Ben toch wel benieuwd wat een 'gangbare' leeftijd is?
Daremanda, jammer, maar asbest lijkt me een heel goede reden om het niet door te zetten. Ik hoop dat er snel een ander huis op jullie pad komt!

Blossom_1, ik ben en was dus 24. Ik denk dat 21 prima kan. Wat ik voor mij persoonlijk wel belangrijk vond is dat ik toch al een aantal jaar zelfstandig had gewoond en mijn vriend ook al 8 jaar. En dat we naast ons leven samen ook nog een eigen leven hebben. Ik zie namelijk bij veel andere stellen die net als wij jong samen waren dat ze hun hele leven op elkaar afstemmen en dat vind ik zo jammer.
Ik ben met 26 jaar gaan samenwonen :)

Hoe gaat het hier? Rustig?

Ik ga over minder dan 100 dagen trouwen, zou er eigenlijk druk mee bezig moeten zijn maar krijg er veel spanning door terwijl ik wil dat het een mooi/gezellige/liefdevolle dag word.

Samenwonen gaat lekker, tijd vliegt voorbij samen. :heart:
Wat een leuk topic!

Mijn zusje is relatief vroeg gaan samen wonen, maar haar vriend werkte al een aantal jaar full time en heeft op zijn naam een huis gekocht. 19 en 24.

Mijn vriend gaat een appartmentje huren en wil graag dat ik daar ook bij in kom (op termijn) omdat hij in de stad woon waar ik studeer. In eerste instantie willen we dit wel opbouwen en niet "full time" gaan samenwonen; we kennen elkaar pas sinds december.

Zijn er meer mensen die dit geleidelijk hebben opgebouwd en/of vroeg zijn gaan samenwonen?
Wij waren denk 1,5 jaar samen voor we gingen samenwonen? (geen idee hou de tijd niet echt bij)
We zouden het eerst geleidelijk opbouwen, maar nadat we in de zomer samen op vakantie waren geweest, waren we steeds meer samen en hebben we al snel besloten dat we heel graag samen zouden wonen. Uiteindelijk van 0 naar 100 in een maand of 3.
Samenwonen is zo leuk :heart:

Wij hebben het zo goed samen, we mogen in onze handjes knijpen van geluk. Over twee maanden gaan we trouwen en dat maakt het plaatje compleet.
We kijken erg uit naar een dag waar we onze liefde met beide families (en vrienden) kunnen delen en daarna op huwelijksreis naar Curaçao. Het eerste avontuur als getrouwd paar. Ik verheug me er zo op. :love: :daisy:

(we zijn al meerdere keren samen weg/op vakantie geweest dus dat komt wel goed)

Hoe gaat het met de rest?
Wat leuk Daremanda dat jullie zo gelukkig zijn!

Ik besloot dit topic even op te zoeken omdat ik ook zo blij ben. We wonen sinds een week in ons nieuwe appartement, en we zijn er zo gelukkig mee. Mijn vriend en ik zijn bijna 5 jaar samen, en woonden hiervoor eerst een klein jaar samen in zijn kleine appartement. Een beetje als noodoplossing, want ik moest uit mijn studentenkamer. Was te doen, maar ben blij dat we er weg zijn.

Nu hebben we eindelijk ons prachtige appartement, bijna alles af, alle spulletjes, en ik vind het zo heerlijk. We hebben een prachtig uitzicht, eindelijk een vaatwasser, wonen op een leuke plek. :heart:

Dus ik kom even meejuichen :cheer:
Wat leuk, jellybelly en daremanda!

Ik heb ook eindelijk goed nieuws! Mijn vriend en ik hebben ons eerste appartement samen gevonden! De 31e krijgen we de sleutel :cheer: Ik ben zo blij!
We hebben alvast wat spulletjes gekocht voor in de keuken en badkamer en dit weekend gaan we de vloer uitzoeken. We hebben dezelfde smaak hebben we ontdekt en dat werkt echt supergoed.
Ik ben zo benieuwd hoe het is als we straks echt samenwonen!
Let it go
Leuk jellybelly! En kom gezellig meekletsen :)

En gefeliciteerd Esstar! Leuk dat samen inrichten. Geniet ervan, wanneer gaan jullie verhuizen?
Om de vragen van eerder te beantwoorden:

Ik was 28 toen we gingen samenwonen (mijn vriend 33). We hebben allebei eerst 10 jaar op onszelf gewoond. Ik in verschillende (studenten)huizen op kamers, dus ik ben zo blij dat ik me nu niet meer hoef te ergeren aan 'vreemden', en ik gewoon chill mijn eigen plekje heb.

Overigens heb ik lang gezegd dat ik misschien wel nooit wilde samenwonen omdat ik erg hou van alleen en op mezelf zijn. Maar moet zeggen dat samen toch wel gezelliger is. Nu met ons nieuwe appartement, het is veel leuker om samen blij te zijn dan dat je dat in je eentje moet beleven.
En ik hou van koken en mijn vriend van eten (is altijd tevreden en blij met wat ik maak :yes: ) dus dat is ook leuker dan alleen. :couple:
anoniem_173024 wijzigde dit bericht op 16-08-2017 19:06
0.54% gewijzigd
Gefeliciteerd Esstar5, fijn zeg!

En de 31e is echt al snel! Wij hebben bijna een half jaar moeten wachten tot we erin konden. :-(
Ook erg fijn dat vriend even snel naar de supermarkt kan gaan als ik tijdens het koken erachter kom dat ik iets vergeten ben. Is in je eentje toch net allemaal wat irritanter.

Of zoals nu, is hij chocolade voor me halen :heart: (Vooral omdat we een supermarkt op kruipafstand hebben hoor).
Herkenbaar jellybelly, vooral van het koken. Twee keer opschepen 'want jij hebt het gemaakt''
haha, terwijl ik het soms niet te eten vind, ben een stuk kritischer naar mijn kookkunsten dan hij.
Superleuk en lieve vriend heb je, Jellybelly!
Wij hebben nog niet echt een verhuisdatum gepland, maar dat zal vrij snel zijn nadat we de sleutel hebben. Omdat het appartement helemaal nieuw is, hoeven we bijna niets te doen en kunnen we er snel in :-D
Dit weekend gaan we kijken voor een vloer!
Ik ben nu 26 en mijn vriend is 28 nu we voor het eerst gaan samenwonen.
Let it go
:love: Aah, dan heb ik een supermooie klok gezien, maar die is veel te duur. Zegt mijn vriend dat ie hem zelf wel voor mij wilt maken.. Heeft ie meteen van alles opgezocht wat hij nodig heeft om het te maken :love:
Let it go
Mag ik ook meeschrijven hier?

Als antwoord op een vraag die gesteld is ik ben voor het eerst gaan samenwonen toen ik 20 was. Getrouwd met mijn vriend maar helaas overleed hij toen we 27 waren.

Ik woon nu precies 3 jaar samen met mijn "nieuwe" partner en het bevalt echt heel goed, ik wordt morgen 34 en mijn vriend is 46.
Ik ben voor hem verhuisd van Rotterdam naar Gelderland, geen spijt van gehad.
Voor hem is het de eerste keer om samen te wonen. Hij heeft autisme dus was voor hem wel een erg grote stap maar het bevalt hem ook goed.
We vinden het zo fijn dat we elkaars gezicht zien als laatste voordat we in slaap vallen en weer als eerste in de ochtend.
Het bevalt zelfs zo goed dat we over 25 dagen het ja woord aan elkaar gaan geven.

Esstar5, wat enorm lief! Ook handig zeg zo'n handige man dat kan ik dan weer niet van de mijne zeggen haha.
ibiopviva wijzigde dit bericht op 18-08-2017 11:17
0.29% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
@ Esstar5: wauw, lief zeg van hem! En fijn dat er bijna niets hoeft te gebeuren in het appartement. Hadden wij ook, konden er zo in. Scheelde echt, want verhuizen is al gedoe genoeg.

@IBIopviva: wat fijn dat je weer gelukkig bent met een andere man, en dat jullie zelfs gaan trouwen! Gefeliciteerd. :) (ken je nog van 'vroeger', schreef toen onder een andere nick mee).
Hee ibi, ken je van het trouwtopic. Leuk je hier te zien :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven