Puppy advies
vrijdag 18 augustus 2017 om 06:54
Puppy advies!
Sinds vorige week hebben wij een pup in huis. Wij gaan zo snel mogelijk aan puppy cursus beginnen.
Maaar nu heb ik een vraag over de nacht.
Wij hebben de hond 2 nachten beneden in de woonkamer gehad in de benche. Hij was alleen 2 nachten zo aan het piepen dat we de benche daarna boven bij ons op de slaapkamer hebben gezet.
Naar 4 nachten heeft hij vandaag eindelijk door geslapen zonder gepiep en zonder een plasje te doen.
Nu wil ik de hond eigenlijk in een andere kamer zetten zodat die went alleen te zijn. Want dat vind hij nog niet echt leuk.
Wat is jullie advies?
Hij heeft het vannacht goed gedaan en moet het leren. Dus een andere kamer?
Of hij heeft het 1 dag goed gedaan, houd hem voor de zekerheid nog een nachtje bij jullie op de kamer?
Alvast bedankt voor de reacties!
Sinds vorige week hebben wij een pup in huis. Wij gaan zo snel mogelijk aan puppy cursus beginnen.
Maaar nu heb ik een vraag over de nacht.
Wij hebben de hond 2 nachten beneden in de woonkamer gehad in de benche. Hij was alleen 2 nachten zo aan het piepen dat we de benche daarna boven bij ons op de slaapkamer hebben gezet.
Naar 4 nachten heeft hij vandaag eindelijk door geslapen zonder gepiep en zonder een plasje te doen.
Nu wil ik de hond eigenlijk in een andere kamer zetten zodat die went alleen te zijn. Want dat vind hij nog niet echt leuk.
Wat is jullie advies?
Hij heeft het vannacht goed gedaan en moet het leren. Dus een andere kamer?
Of hij heeft het 1 dag goed gedaan, houd hem voor de zekerheid nog een nachtje bij jullie op de kamer?
Alvast bedankt voor de reacties!
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:50
Tsja, onze Bobbes ging zó tekeer s'nachtes, die móesten we wel naar boven halen, anders kregen we met de buren aan de stok. Maar toen ik weg ging bij mijn toenmalige vriend, waren de honden (want we hadden er 2 bij gekregen die ook bij ons boven sliepen) niet meer welkom op de slaapkamer. Dat was best effe wennen want het voelde niet goed bij mij. Maar de honden hebben er nooit echt moeilijk over gedaan. En nu slapen ze alweer jaren beneden. Het scheelt misschien dat mijn honden de vrijheid hebben om overal te liggen waar ze willen, de keuken, serre en de hal, en dat ze samen zijn.
Maar dat gaat natuurlijk nog niet met een pup die nog zindelijk moet worden.
Het is ook niet echt natuurlijk om een dier dat van nature in roedel leeft, om die alleen ergens neer te leggen. Vooral niet als hij uit een nest komt met broertjes en zusjes.
Maar dat gaat natuurlijk nog niet met een pup die nog zindelijk moet worden.
Het is ook niet echt natuurlijk om een dier dat van nature in roedel leeft, om die alleen ergens neer te leggen. Vooral niet als hij uit een nest komt met broertjes en zusjes.
vrijdag 18 augustus 2017 om 19:23
Ik dacht dat je dat heel rustig moet opbouwen, beginnen met een minuutje en zo af en toe eens de kamer uitgaan zonder dat de pup het merkt. Je kunt een pup toch niet zomaar gelijk een uurtje alleen laten? Raakt hij dan niet in paniek en krijgt hij dan geen verlatingsangst?RP7 schreef: ↑18-08-2017 17:26@beter laat als je dit goed traint kan het wel prima. Alleen moet je dit rustig opbouwen. Ik heb bij een erkende fokker gekocht en haar advies was gelijk beginnen met een regelmatig uurtje alleen laten. En dat gaat perfect. Hij slaapt dan gewoon. Krijgt een spelletje om te doen en kan zich door het huis bewegen. Van te voren word hij dan ook uitgelaten zodat hij dan in ieder geval niet hoeft te plassen.
Echter is voor een jong beestje, die je net in huis hebt 2/3 uur al teveel. Verpest je dat nu, zit je met een hond met verlatingsangst en krijg je er veel problemen mee.
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:06
Bij een pup is het een kwartiertje spelen een uurtje slapen. Ik heb de buren gevraagd, die horen hem niet piepen/blaffen. Als ik thuis kom, heeft hij soms niet eens in de gaten dat ik er weer ben omdat hij ligt te slapen. Je moet toch ook een keer boodschappen doen? Dan ben je niet met een minuut terug en hij mag niet mee in de supermarkt. Ik heb hem ook dan inderdaad wel eens even alleen in de woonkamer gelaten en ga dan zelf even weg of negeer hem even een poosje. Dan gelijk dus gestart met een uurtje alleen. Ik speel van te voren met hem, doe hersenwerkjes of maak een wandeling zodat hij genoeg vermoeid is. Leg nog een goed gevulde kong klaar en heb de eerste keer een radio aangezet zodat hij gepraat hoorde.Beter.Laat schreef: ↑18-08-2017 19:23Ik dacht dat je dat heel rustig moet opbouwen, beginnen met een minuutje en zo af en toe eens de kamer uitgaan zonder dat de pup het merkt. Je kunt een pup toch niet zomaar gelijk een uurtje alleen laten? Raakt hij dan niet in paniek en krijgt hij dan geen verlatingsangst?
Een uurtje later lag hij gewoon te rustig te slapen. Dan als ik terug kom krijgt hij gewoon voldoende aandacht en word er weer even gespeeld. Dat kun je dan gewoon rustig opbouwen, en hoeft echt niet met 1 minuut.
In totaal heb ik hem misschien 3x horen piepen: 1e keer in de auto, 1e keer kerkklok (10sec), 1e nachtje bij mij (30sec). Daarna nooit niks meer. En ik luister altijd buiten even voor ik weg ga. Merk verder weinig van enige mate van verlatingsangst.
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:07
RP7 schreef: ↑18-08-2017 23:06Bij een pup is het een kwartiertje spelen een uurtje slapen. Pups slapen 18 uur per dag he. Ik heb de buren gevraagd, die horen hem niet piepen/blaffen. Als ik thuis kom, heeft hij soms niet eens in de gaten dat ik er weer ben omdat hij ligt te slapen. Je moet toch ook een keer boodschappen doen? Dan ben je niet met een minuut terug en hij mag niet mee in de supermarkt. Ik heb hem ook dan inderdaad wel eens even alleen in de woonkamer gelaten en ga dan zelf even weg of negeer hem even een poosje. Dan gelijk dus gestart met een uurtje alleen. Ik speel van te voren met hem, doe hersenwerkjes of maak een wandeling zodat hij genoeg vermoeid is. Leg nog een goed gevulde kong klaar en heb de eerste keer een radio aangezet zodat hij gepraat hoorde.
Een uurtje later lag hij gewoon te rustig te slapen. Dan als ik terug kom krijgt hij gewoon voldoende aandacht en word er weer even gespeeld. Dat kun je dan gewoon rustig opbouwen, en hoeft echt niet met 1 minuut.
In totaal heb ik hem misschien 3x horen piepen: 1e keer in de auto, 1e keer kerkklok (10sec), 1e nachtje bij mij (30sec). Daarna nooit niks meer. En ik luister altijd buiten even voor ik weg ga. Merk verder weinig van enige mate van verlatingsangst.