De advertenties van Pier Ebbinge

19-08-2017 15:56 25 berichten
Een luchtig topic, geen wereldproblemen maar ik ben nieuwsgierig. De advertenties van Pier Ebbinge, wekelijks in de krant.
Wat zijn dit voor mensen in het echt? Het is wekelijks ongeveer dezelfde omschrijving, altijd mensen in goeden doen die van de goede dingen des levens houden, altijd sportief en cultureel, altijd stijlvol, maar geen kapsones. Zogenaamd. De ene keer een arts of rechter, de andere keer een zakenman/vrouw. Ik vind die omschrijvingen dus bijzonder nietszeggend en heel inwisselbaar, maar kennelijk is hier een markt voor? Wie kent mensen die zo'n beschrijving over zichzelf hebben laten maken, of die hierop reageren?

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Geweldig!!! Ik heb ook altijd zo veel lol om deze advertenties. Ze zijn altijd zo tegenstrijdig. En als je de advertentie leest denk ik altijd dat het niet mogelijk is dat deze mensen nog alleen zijn. Dit is een soort duur relatiebureau voor hele rijke mensen volgens mij.
Op zich wel fijn dat Sint, Kert en verjaardagen worden gevierd. Deze vrouw geeft vast grote cadeaus.
Wow. Ik zou bang zijn voor deze vrouw. Brrrr
Ik heb geen krant, dus ik had ze nog nooit gezien. Maar wat ehm bijzonder.

Vraag me trouwens ook af wat ze bedoelen met 'mooie handicap'..?

Ik zag trouwens laatst op tv een serie waarbij een vrouw een datingbureau had voor rijke mensen in de VS (zal vast op tlc geweest zijn) en met best een aantal van die mensen snapte ik ook echt niet dat ze een datingbureau nodig hadden om zich te laten koppelen. Daarbij werden trouwens gewoon mensen op straat aangesproken en 'gecast' als mogelijke date. Heel bijzonder allemaal.
Ik vind die advertenties echt hilarisch. Lijken me stuk voor stuk ook heel vervelende mensen :-?
Peach0909 schreef: ↑
19-08-2017 16:26
Ik heb geen krant, dus ik had ze nog nooit gezien. Maar wat ehm bijzonder.

Ik zag trouwens laatst op tv een serie waarbij een vrouw een datingbureau had voor rijke mensen in de VS (zal vast op tlc geweest zijn) en met best een aantal van die mensen snapte ik ook echt niet dat ze een datingbureau nodig hadden om zich te laten koppelen. Daarbij werden trouwens gewoon mensen op straat aangesproken en 'gecast' als mogelijke date. Heel bijzonder allemaal.
Misschien met golfen?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Peach0909 schreef: ↑
19-08-2017 16:26
.
Golf natuurlijk dahling.
De spellingsfout in 'kamer vullend' van het bureau is dan wel weer jammer voor deze stijlvolle vrouw.
nymphaion schreef: ↑
19-08-2017 16:36
Ik vind die advertenties echt hilarisch. Lijken me stuk voor stuk ook heel vervelende mensen :-?

Waarom?
madamecannibale schreef: ↑
19-08-2017 16:22
Op zich wel fijn dat Sint, Kert en verjaardagen worden gevierd. Deze vrouw geeft vast grote cadeaus.
Na een match waarschijnlijk niet meer.
650 voor het interview
8500 voor de opdracht
En het eindhonorarium is tussen de 20.000 en 40.000 euro bij slagen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
[quote=Tickel post_id=27445652 time=1503154758 user_id=112730]
Na een match waarschijnlijk niet meer.
650 voor het interview
8500 voor de opdracht
En het eindhonorarium is tussen de 20.000 en 40.000 euro bij slagen.

Hoe wanhopig en kieskeurig moet zo'n vrouw wel niet zijn denk ik dan?
"Kamer vullend"" en een "mooie handicap""?
Ja het kost een giga smak geld ook nog. Ze claimen zelf heel succesvol te zijn met bemiddelen o_o
https://www.volkskrant.nl/archief/liefd ... ~a1859551/

En hier staat het allemaal in.
When in doubt, the auditor is always right!
Of misschien een lokkertje om nieuwe klanten binnen te halen en hun een bemiddelingscontract aan te smeren, want wie wil nu niet zo een partner hebben, van alles wat en altijd iets herkenbaars/ wat je graag in een partner ziet en vooral succesvol, geen negatieve dingen...

die leuke dame is dan wel net toevallig vorige week de ware tegengekomen, maar "wij hebben zeker nog een andere geschikte dame voor u in ons bestand".
Een kennis van mij heeft wel eens geschreven op zo n Piers man. Maar kreeg antwoord dat vanwege het groot aantal reacties die van haar buiten de boot vol.
Wel een kunst trouwens om iemand in zulke termen te beschrijven.
' Kenmerkend voor haar milieu is schreeuwen en vloeken. .... haar gemene en koude lach... kent het verschil tussen mijn en dijn niet.' Etc etc
Ha, wat leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die die advertenties fascinerend vindt.
En dan zijn ze nóg fascinerender als er een foto bijstaat. Omdat dat volgens mij die foto is van degene die zoekt en niet van degene voor wie gezocht wordt.

Ik probeer me dan voor te stellen hoe ik beschreven zou worden.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Haute volwattus?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
AeonOfWinter schreef: ↑
20-08-2017 14:28
Haute volwattus?
Tsss jij bent duidelijk geen haute volée (ik moest ook googelen :D )

haute volée [de voorname kringen] {1926-1950} < frans des gens de haute volée [mensen van hoge vlucht, rang].
AeonOfWinter schreef: ↑
20-08-2017 14:28
Haute volwattus?
Maak je niet druk, jij bent het in ieder geval niet :-)
madamecannibale schreef: ↑
20-08-2017 14:35
Tsss jij bent duidelijk geen haute volée (ik moest ook googelen :D )

haute volée [de voorname kringen] {1926-1950} < frans des gens de haute volée [mensen van hoge vlucht, rang].
Ah, bedankt!

En nee ik ben het zeker niet :proud:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
may_ka schreef: ↑
20-08-2017 14:25

Ik probeer me dan voor te stellen hoe ik beschreven zou worden.
Ha, ga je gang :proud:

Volgens mij kun je een advertentie opzetten in Pier Ebbingestijl die helemaal klopt maar waarvan je toch het idee hebt dat het niet meer over jou gaat.
Met al die. Korte omschrijvingen. Woorden. Poeha. Stijlvol. Haute ecrits.
Zelfstandige vrouw. Intelligent. Wars van pretenties. Gezellig. Viert haar verjaardag met een zelfgebakken taart. Sportief. Vrolijk. Reist graag - naar verre landen of dichtbij. Houdt van stoofschotels en zangvogels.

Nou ja, misschien moeten we die zelfgebakken taart weglaten.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Erizon schreef: ↑
19-08-2017 16:40
.
Golf natuurlijk dahling.
Duidelijk dat ik niet uit datzelfde milieu kom :hihi:
Golfen had ik er nooit achter gezocht haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven