Napraattopic deel 89

26-07-2017 15:47 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Blondie, je leest vast mee: :rofl: bijzondere conclusie. Overigens had het van mij niet gestaft hoeven worden hoor die post, maar goed, dat heeft iemand voor me bepaald.
doornroosje9 schreef:
20-08-2017 22:05
Iklustdievullingniet. :$
:rofl:
Solomio schreef:
21-08-2017 07:34
Ik gun ook iedereen het beste, dat is bij zo'n topic nou juist het lastige: wat het beste is voor de moeder (wat ook nog maar de vraag is, maar dit terzijde) is vermoedelijk niet het beste voor het kind.

En je laatste alinea doet toch vermoeden dat je niet alleen de goedheid zelve bent, want die is uitgesproken onaardig.

Ik weet dat ik soms zeer onaardige gedachtes heb en ik weet ook dat daar niks mis mee is, sterker nog: dat soort gedachtes zijn volstrekt normaal en als je beweert dat je ze nooit hebt denk ik dat je een aardig stuk van jezelf ontkent. Tenzij je een engel bent, maar dat ben je niet.

Of je dan vervolgens al die gedachtes moet uitspreken is een ander verhaal. Tegen intimi moet dat kunnen vind ik, maar tegen mensen die wat verder af staan zou ik daarmee uitkijken, want voor je het weet veroordelen mensen je.

En dat is wat hier gebeurde met Oudblond: zij deelde haar niet zo fijne gedachte hier, in de veronderstelling dat ze daar niet om veroordeeld zou worden, omdat hier allemaal volwassen mensen zitten die weten dat dat soort gedachtes volkomen normaal zijn.
Helaas blijken er hier aardig wat mensen te zijn die geen enkele weet hebben van zelfs maar de simpelste psychologie en wordt OB keihard veroordeeld. Jammer.

De wereld zou een stuk aangenamer worden als we onze eigen donkere gedachtes wat minder zouden veroordelen en daarmee die van anderen ook.
:kneel:
Solomio schreef:
Ik gun ook iedereen het beste, dat is bij zo'n topic nou juist het lastige: wat het beste is voor de moeder (wat ook nog maar de vraag is, maar dit terzijde) is vermoedelijk niet het beste voor het kind.

En je laatste alinea doet toch vermoeden dat je niet alleen de goedheid zelve bent, want die is uitgesproken onaardig.

Ik weet dat ik soms zeer onaardige gedachtes heb en ik weet ook dat daar niks mis mee is, sterker nog: dat soort gedachtes zijn volstrekt normaal en als je beweert dat je ze nooit hebt denk ik dat je een aardig stuk van jezelf ontkent. Tenzij je een engel bent, maar dat ben je niet.

Of je dan vervolgens al die gedachtes moet uitspreken is een ander verhaal. Tegen intimi moet dat kunnen vind ik, maar tegen mensen die wat verder af staan zou ik daarmee uitkijken, want voor je het weet veroordelen mensen je.

En dat is wat hier gebeurde met Oudblond: zij deelde haar niet zo fijne gedachte hier, in de veronderstelling dat ze daar niet om veroordeeld zou worden, omdat hier allemaal volwassen mensen zitten die weten dat dat soort gedachtes volkomen normaal zijn.
Helaas blijken er hier aardig wat mensen te zijn die geen enkele weet hebben van zelfs maar de simpelste psychologie en wordt OB keihard veroordeeld. Jammer.

De wereld zou een stuk aangenamer worden als we onze eigen donkere gedachtes wat minder zouden veroordelen en daarmee die van anderen ook.
Jij lult gewoon recht wat krom is.

Laat ik het zo zeggen:

Ik gun zelfs mijn ergste vijanden nog steeds geen miskraam.

Ik vind het absoluut niet getuigen van volwassen gedrag en ben erg blij dat ik zelf niet zo in elkaar zit.

En verder nogmaals: veel succes met die instelling.
Courage-- schreef:
21-08-2017 01:31
Geen idee of ik mosterd ben. Moet het effe kwijt.
Al loepend ging ik zojuist nog even door het topic 'Vriend wil alleen een huis kopen'. Even de laatste update...
Vond het al wat ongeloofwaardig worden met de riante inkomens, huizen van 530k etc. Maar goed, het kan, die mensen zijn er.
Schrijft ze dat toen ze hem net kende haar moeder overleed en dat hij zo zorgzaam was. Okay... wordt een tikje dramatisch. Posting er boven, 2 dagen later, ander topic: beide ouders leven nog en ze wordt verwend door haar mams. Euh... Dat gaat wel iets verder dan alleen wat 'feiten aanpassen' om herkenning tegen te gaan. :O
Nou inderdaad wat raar :wtf:
Shisha, als je zoveel persoonlijke info online zet, kun je ook reacties verwachten die jou niet aan staan.
Jouw vriend heeft 2 kinderen, woont al 8 jaar in een huis dat verbouwd moet worden maar hij doet niks, hij heeft geen bankrekening, geen paspoort, geen verzekering, staat officieel nergens ingeschreven, heeft geen inkomen, is al 4 jaar depressief, maakt al 3 jaar zijn belastingpost niet open. Jij hebt een faillissement, te weinig inkomen en je woont te klein.

Ik snap de opmerking van Oudblond heel goed.
Jij staat veel te romantisch in het leven voor zo'n verantwoordelijkheid.
Kun je niet beter je vriend toespreken ipv forumbezoekers? Waar is ie eigenlijk, zit ie te mokken op de trap of is ie weer boos weggelopen?
Shisha, soms is het beter dat mensen geen kinderen krijgen of ermee wachten tot de situatie beter is. Hoe hard dat ook klinkt.
Solomio schreef:
Ik ben het eens met de hele post, maar dit wil ik nog even quoten.
Life is short. Eat dessert first.
Het topic alleen een huis kopen neemt een bizarre wending. De moeder van de TO was dood maar blijkt nu toch springlevend te zijn.
Skull schreef:
21-08-2017 09:40
Kun je niet beter je vriend toespreken ipv forumbezoekers? Waar is ie eigenlijk, zit ie te mokken op de trap of is ie weer boos weggelopen?
Hij is niet meer depressief en werkt al sinds ongeveer 9 maanden 5 dagen per week.
Het levert alleen helaas tot nu toe nog niks op.
Daarom heb ik besloten dat ik daar toch niet op moet vertrouwen op dit moment.

Maar sowieso vind ik de sfeer op dit forum nogal veroordelend en soms zelfs vijandig.
Meerderen vinden dat.
Want meestal als een van de vaste forumleden echt een probleem heeft dan maakt diegene een nieuwe nick aan...dan zie je staan: "ik heb even een nieuwe nick aangemaakt, want ik zit nu echt met een probleem..."

Dat zegt iets over hoe veilig mensen zich voelen hier...totaal niet veilig.
En het is nota bene al anoniem...

Regelmatig krijg ik pb's van mensen die mij steunen, maar die dat niet openlijk durven te doen.
Dat zegt mij ook iets.
Mensen voelen zich hier blijkbaar erg snel bedreigd en ik vind dat niet zo vreemd.

Want bijvoorbeeld: zit je er midden in de nacht eens een keertje helemaal doorheen en doe je verder niets geks behalve dat je je angsten en zorgen deelt, zoals ik laatst deed, dan wordt je daar op afgerekend.
Alles wat je hier zegt kan en zal tegen je worden gebruikt.
Blijkbaar.

En ik geloof helemaal niet dat jullie of de rest zo perfect zijn als jullie zelf zeggen.
Jullie houden de schone schijn op dat jullie zelf zo geweldig zijn en nooit eens een crisis hebben.
En mocht dat wel zo zijn...dan maken jullie snel even een nieuwe nick aan omdat jullie te laf zijn om hier anoniem iets van jullie zelf te durven delen.
(niet iedereen natuurlijk)

Alles voor het anonieme imago, uit angst dus.

Dit is niet de veilige en steunende plek die het had kunnen zijn, omdat een aantal het hier voor de rest grondig verpest.

Jammer.
shisha schreef:
21-08-2017 09:28

Laat ik het zo zeggen:

Ik vind het absoluut niet getuigen van volwassen gedrag en ben erg blij dat ik zelf niet zo in elkaar zit.

Als je het heeeel erg veel beter zou vinden dat iemand niet aan kinderen zou zijn begonnen en er is al een kind onderweg dan blijft er niet zo veel anders over om te wensen, of het moet een uithuisplaatsing zijn. Maar ja, daar reageer jij ook allergisch op. Hoe dan ook ; jij bent van de club dat iedereen die kinderen wilt die ook moet krijgen en ze hoe dan ook moet houden, ongeacht de gevolgen voor het kind.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
yasmijn schreef:
21-08-2017 09:49
Het topic alleen een huis kopen neemt een bizarre wending. De moeder van de TO was dood maar blijkt nu toch springlevend te zijn.
Zie je wel : wonderen bestaan.
Je zegt zoiets gewoon niet punt. Blijkbaar heeft niemand door dat het hier om een echt persoon gaat. Soms moeten mensen hun eigen mening niet zo belangrijk vinden en weten wanneer ze hun mond moeten houden. En dan bedoel ik ook echt iedereen. Niet alleen OB.
shisha schreef:
21-08-2017 09:53
Hij is niet meer depressief en werkt al sinds ongeveer 9 maanden 5 dagen per week.
Het levert alleen helaas tot nu toe nog niks op.
Daarom heb ik besloten dat ik daar toch niet op moet vertrouwen op dit moment.

Maar sowieso vind ik de sfeer op dit forum nogal veroordelend en soms zelfs vijandig.
Meerderen vinden dat.
Want meestal als een van de vaste forumleden echt een probleem heeft dan maakt diegene een nieuwe nick aan...dan zie je staan: "ik heb even een nieuwe nick aangemaakt, want ik zit nu echt met een probleem..."

Dat zegt iets over hoe veilig mensen zich voelen hier...totaal niet veilig.
En het is nota bene al anoniem...

Zo anoniem zijn veel mensen hier niet. Ze hebben elkaar op Facebook, kennen elkaar van vroegere meetings, hebben weleens een pakketje verstuurd of ontvangen met hun echte naam en adres etc.
Juist het vetmelden dat je een oude forummer bent wil zeggen dat je weet hoe dingen hier werken, dat je niet zit te trollen. Etc.

Regelmatig krijg ik pb's van mensen die mij steunen, maar die dat niet openlijk durven te doen.
Dat zegt mij ook iets.

Dat zegt mij alleen maar iets als ik weet wie dat doen.

Mensen voelen zich hier blijkbaar erg snel bedreigd en ik vind dat niet zo vreemd.

Want bijvoorbeeld: zit je er midden in de nacht eens een keertje helemaal doorheen en doe je verder niets geks behalve dat je je angsten en zorgen deelt, zoals ik laatst deed, dan wordt je daar op afgerekend.
Alles wat je hier zegt kan en zal tegen je worden gebruikt.
Blijkbaar.

En ik geloof helemaal niet dat jullie of de rest zo perfect zijn als jullie zelf zeggen.
Jullie houden de schone schijn op dat jullie zelf zo geweldig zijn en nooit eens een crisis hebben.

Ja hoor, tuurlijk : iedereen op het forum stort geregeld in vanwege een of andere mentale crisis. Pfffff. Newsflash : er bestaan echt, echt, ECHT mensen die alles op een rijtje hebben, hoor. Zo bijzonder is dat niet. Sterker nog
,.....

En mocht dat wel zo zijn...dan maken jullie snel even een nieuwe nick aan omdat jullie te laf zijn om hier anoniem iets van jullie zelf te durven delen.

Dit is niet de veilige en steunende plek die het had kunnen zijn, omdat een aantal het hier voor de rest grondig verpest.
Er bestaan speciale forums en telefoonlijnen voor mensen in geestelijke nood. Daar is dit forum - gelukkig - niet voor.

Jammer.
blijfgewoonbianca schreef:
21-08-2017 09:54
Zie je wel : wonderen bestaan.
Praise the Lord!
Nou Sisha, als je werkelijke echte problemen hebt of in een crisis zit, dan is dit forum echt niet het juiste adres.
Dan dien je echt professionele hulp in te schakelen.
Iets van je afschrijven, prima.
shisha schreef:
21-08-2017 09:53

Jammer.
En ik deed dus helemaal niet alsof ik perfect ben. En ik poste onder mijn eigen nick. En nee dit posten was niet slim. En ja ik deelde hier een 'crisis'. Ik werd overspoeld door heftige emoties door jouw postings.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Ik denk dat het merendeel hier alles gewoon op de rit heeft.

En ik voor mij: mocht ik écht in een crisis belanden, (je weet het niet, ik heb geen glazen bol)) dan meld ik me bij een instantie en/of familie en vrienden.
Niet op een openbaar forum.
Elfje112 schreef:
21-08-2017 09:42
Shisha, soms is het beter dat mensen geen kinderen krijgen of ermee wachten tot de situatie beter is. Hoe hard dat ook klinkt.
Het was onverwacht en toch zeer welkom.

Ik ben al 40, ik kan helemaal niet wachten.

Ik ben depressief geweest, maar inmiddels is dat al weer 3 jaar geleden, verder heb ik gewoon een eigen bedrijf gehad, een koophuis en een fijn leven met veel vrienden en een hond.
De kinderwens ging een aantal jaren geleden niet in vervulling, ik raakte de zaak kwijt en mijn langdurige relatie en die combinatie zorgde ervoor dat ik in een depressie belandde.
Het kan iedereen eens gebeuren in zijn/haar leven dat hij/zij depressief wordt en je kunt er volledig van herstellen.

Ik ben daar heel erg goed uitgekomen.

Ik had zelfs wel een kindje willen krijgen in mijn eentje, als ik had gedacht dat ik vruchtbaar genoeg was om dat te doen.
Nu is het toch spontaan gebeurd, iets wat ik nooit meer had durven hopen.
Een klein wonder.

Eigenlijk was ik namelijk al door een soort van rouwproces heen gegaan dat ik nooit moeder zou worden, dat was een groot deel van de depressie.

Deze vriend die ik heb is erg lief, heeft een heel goed hart, maar hij kan inderdaad nu niet voor ons zorgen.

Dat doe ik dan zelf wel.
Dat ik te klein woon is heus wel op te lossen.

Ik heb even getwijfeld of ik bij hem zou komen wonen in zijn grote huis, maar ik zie nu in dat het opknappen te lang gaat duren.
Het gaat ook bakken vol met geld kosten.
Er is iemand komen kijken met verstand van verbouwen en ervaring en nadat we een rondje hebben gemaakt door het hele huis werd dat duidelijk.

Ik heb dat tegen mijn vriend verteld en dat we anders gewoon gaan latten en het kwam even erg hard aan bij hem.
Hij heeft sorry gezegd en hij begrijpt het wel en doet boodschappen en kookt en maakt grapjes en zorgt ervoor dat ik elke dag kan lachen.
Hij heeft heus zijn kwaliteiten en zoals ik al zei: het hart op de goede plaats.

Verder doet hij dus zijn best door te werken en ik ook alleen werd het de laatste tijd vanwege die bloedingen wel een beetje lastig.

Maar ik merk dat ik erg sterk ben en dat zelfs de tegenslagen mij niet omver kunnen krijgen.

Ik vind het wel erg jammer dat er hier zo veroordelend wordt gedaan, want ik vind een forum eigenlijk wel een hele goede uitlaatklep voor als je er even doorheen zit als mens.

En ik snap heus wel dat er oordelen komen en kritiek, alleen toch wel jammer als je leest dat mensen je een miskraam toewensen.
yasmijn schreef:
21-08-2017 10:08

Ik denk dat het merendeel hier alles gewoon op de rit heeft.

En ik voor mij: mocht ik écht in een crisis belanden, (je weet het niet, ik heb geen glazen bol)) dan meld ik me bij een instantie en/of familie en vrienden.
Niet op een openbaar forum.

Woord voor woord dit.
Star² schreef:
21-08-2017 10:10
Woord voor woord dit.
Joh :lol:
Shisha je gaat hier niemand overtuigen. Leg het neer in je eigen topic waar je hopelijk nog wat steun uit kunt halen. Je bent niemand hier een uitleg verschuldigd. Meer stokken om te slaan krijg je dan.
shisha schreef:
21-08-2017 09:28

Laat ik het zo zeggen:

OB gunde niemand een miskraam, dat is dus wat er misgaat: je verdraait woorden.
OB dacht dat het mss in deze situatie beter was (voor het kind) om niet geboren te worden.

En wederom getuigt je laatste zin van een behoorlijke portie (passieve) agressie. Ook zo'n mooie eigenschap niet.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
-
anoniem_313781 wijzigde dit bericht op 21-08-2017 11:48
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven