Horrorverhalen bevalling - waarom?

21-08-2017 20:20 17 berichten
Momenteel ben ik 31 weken zwanger en het valt me op dat mensen blijkbaar een erg grote behoefte voelen om hun horrorverhalen over hun eigen bevalling of die van een bekende te vertellen.

Nu ben ik niet zo makkelijk gek te krijgen en zie ik ook niet per se op tegen de bevalling maar ik blijf het wel een bijzonder iets vinden.

Waar komt die behoefte toch vandaan om juist de horrorverhalen te vertellen aan vrouwen die nog moeten bevallen? :bonk: Iemand die binnenkort naar de kaakchirurg moet ga je toch ook niet je ergste kaakchirurgverhaal vertellen? Of iemand die voor het eerst gaat vliegen verhalen over horrorvluchten?
Alle reacties Link kopieren
Begrijp dat ook niet helemaal.. ik was laatst op een babyshower en daar kwamen ook de een na de ander horrorverhaal voorbij. Heel bijzonder.
Toen ik naar de kaakchirurg moest werden mij ook horrorverhalen verteld overigens, juist terwijl ik aan gaf deze niet te willen horen. :'(
Life is always rocky when you're a gem.
Doe ik eerlijk gezegd ook altijd. Ik ben liever voorbereid op het ergste, en dat het dan meevalt, dan andersom.
jaja, de mens en empathie.....
Ik hoorde juist alleen maar mooie lieve schattige verhalen over babietjes die er zo uit floepten tijdens de was strijken en moeders die zonder een beetje pijn ongeschonden de volgende dag met de baby al zowat weer op de fiets boodschappen gingen doen. Ik heb liggen ploeteren van jewelste om die baby er uit te werken, mocht pas na 3 dagen uit het ziekenhuis en ben daarna een hele tijd beurs en van de wereld geweest. Had liever wat meer eerlijke verhalen gehoord ;-)
Ik vind dat altijd fijn om te lezen. Ook als ik eens een keer wat moet of zo, al is het een kleine ingreep, dan lees ik het liefst allerlei horrorverhalen want dan valt het áltijd mee en denk ik iedere keer weer 'pffff, was dat het, wat een mietjes allemaal' :D
Het lijkt altijd wel een wedstrijdje in wie de makkelijkste bevalling en herstel had, of juist wie het meest heeft afgezien.
Ik riep na de eerste altijd dat ik wel 20 keer wil bevallen, als het maar een normale zou zijn. Mijn meisje is met vacuum gehaald en ja, eerlijk gezegd mag ik daar, als het zo ter sprake komt, graag over vertellen.
die ik wilde bestaat al...
Ik heb ook veel positieve verhalen gehoord. Af en toe wel een minder rooskleurig verhaal, maar het is maar net waar je je op richt.
Eh jawel? Dat doen mensen ook bij kaakchirurgen en mensen die voor het eerst gaan vliegen. Waarom weet ik niet maar dat is echt niet uitsluitend voorbehouden aan bevallingen.
Die verhalen vond ik juist prettig op de een of andere bizarre manier. Meer voorbereid. Aan mijn moeder en schoonmoeder had ik weinig ("Ja ach, prettig is het niet maar het valt helemaal weg bij de 18 jaar die daarop volgen/Een weg terug is er niet dus de schouders eronder en door"). En aan die boeken helemaal niet. 'Bij het staan van het hoofdje kan men een branderig gevoel ervaren'. No shit sherlock.
Volgens mij vertellen mensen gewoon graag over hun bevalling. Het is toch een van de meest indrukwekkende gebeurtenissen in je hele leven en eigenlijk "mag" je er maar zelden over praten. Maar zodra er gelegenheid is merk ik iig dat de hele omgeving van jong tot oud (incl ikzelf) direct de kans aangrijpen om te mogen vertellen hoe de bevallingen zijn gegaan. En in de ene omgeving is het nou eenmaal makkelijker gegaan dan in de andere.
Het leven is niet eerlijk
ik heb daar z'n ontzettende tyfus hekel aan! Lekker een zwangere bang maken. Waarom?! :swear:

Van het weekend kreeg ik van een zwangere enkele vragen over mijn keizersneebevalling. Ik heb haar verteld dat het voor mij heel fijn was en dat ik verrast hoe snel de kleine er plots was na uren persen en drama. Maar toen haar man vroeg hoe lang het herstel bij mij duurde heb ik hem alleen serieus aangekeken en gezegd 'dat ik dat maar beter niet kon zeggen'. Want de kleine is 11 maanden en ik heb er nog last van.

Maar ik vond het ná de bevalling nog erger dat andere vrouwen gingen vertellen hoe erg hun bevalling wel niet was geweest.
Lag ik daar met een snee van een kwart meter, uitgeput en gesloopt: zat zo'n vriendin te kakelen dat ze een knipje had gehad.. :whip:
anoniem_350958 wijzigde dit bericht op 21-08-2017 21:19
0.26% gewijzigd
Ik ben ook graag op het ergste voorbereid. Maar dat heb ik al gedaan voordat ik zwanger werd. Ik weet dus wat er allemaal kan gebeuren, maar probeer nu vooral positief naar de bevalling toe te werken. Dus nee, ik hoef nu ff niet te horen dat mijn collega 2x letterlijk bijna dood ging :biggrin:

Maar het komt dus ook voor met de kaakchirurg? Erg bijzonder...
Mensen doen dit idd ook met tandartsverhalen. Ik werd weken lang bang gemaakt dat het trekken van verstandskiezen een enorme ingreep was.

Lag ik daar, spuitje er in, *flop**flip* en die dingen waren er uit :bye:
Roelanje schreef:
21-08-2017 21:13
Volgens mij vertellen mensen gewoon graag over hun bevalling. Het is toch een van de meest indrukwekkende gebeurtenissen in je hele leven en eigenlijk "mag" je er maar zelden over praten. Maar zodra er gelegenheid is merk ik iig dat de hele omgeving van jong tot oud (incl ikzelf) direct de kans aangrijpen om te mogen vertellen hoe de bevallingen zijn gegaan. En in de ene omgeving is het nou eenmaal makkelijker gegaan dan in de andere.
Ja dat snap ik dan wel weer, maar het zou gewoon niet in me opkomen om iemand die nog moet bang te gaan zitten maken :O Wacht dan tot ze bevallen is :mrgreen:
Knip

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven