Waar slaapt jullie kat?

23-08-2017 16:54 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze kat slaapt sinds we thuis zijn altijd in de hondenmand..... gevolg de hond gaat er niet naast liggen, staat op en ligt ergens midden in de kamer. De hond heeft geen eigen plekje meer.... Ik twijfel dus om een mini katten mand / honden mand aan te schaffen.... Wat voor ideeën hebben jullie?
Probeer eens een schoenendoos of andere doos in een formaat waar kat precies in past. Dat is hier favoriet, naast het kussentje bovenop de krabton, als het zonnetje door het raam daar op schijnt....

Ik had ook een mooi mandje voor mijn kittens, maar het enige wat ze daar in deden was plassen, dus die lag na 2 dagen in de kliko.
Onze jongste slaapt in een mandje...en onze oudste op ons bed, in ons bed, op het bed van de kinderen, op een oud dekbed, in de stoel...
Ik heb twee mooie nieuwe mandjes en een aftands verwassen exemplaar. In dat oude mandje ligt kleine kater altijd. Grote kater ligt in zijn kartonnen doos of onder de trap tussen tassen en schoenen.
In bed tussen ons in,ben ik bang.. :proud:
gizzmo-returns schreef:
23-08-2017 16:59
In bed tussen ons in,ben ik bang.. :proud:
Dan zijn wij niet de enige....onze oudste in de winter naast mij op het kussen en lekker onder het dekbed... Heerlijk warm.
Bij ons op bed, aan het voeteneinde. Nu ligt katlief naast me op de bank te slapen.
Overal.

In mandjes (hoe ouder hoe beter), kartonnen dozen, op de zetels, op bed, op een deken of handdoek, gewoon op de grond, op een stuk papier, in de badkamer, op de krabpaal, in de tuinstoelen, bovenop de tuintafel, ...

Bedenk het zo gek en er ligt wel een kat.
Die van ons ligt graag op de bank. Soms glipt ze stiekem de slaapkamer in om op bed te gaan liggen.
Had in t begin een mooi mandje voor haar gekocht, maar daar taalde ze niet naar.
Bij voorkeur op een stapel verse witte was - de dames zelf zijn uiteraard zwart :swear:

Verder heb ik zo'n tentgevalletje dat wel populair is (een van de weinige echte kattendingen waar ze naar omkijken), op een stoel, overdag op ons bed, 's avonds op de sofa net daar waar ik wil gaan zitten, tijdens de winter onder de kachel, heel uitzonderlijk in de mandjes in de krabpaal, bovenop de kasten, vlak voor de tv, in een zo klein mogelijke kartonnen doos.

Een apart (veel te duur met geborduurd kroontje erop) slaapmandje hebben ze 5 minuten gehad maar dat werd zo vakkundig genegeerd dat die eruit is gegaan.
Afbeelding

Of in de krabpaal in 1 van de 3 hangmandjes.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Iig niet in dat mega dure mandje die ik met zoveel liefde heb gekocht. Eigenlijk overal en nergens. Als hij de kans krijgt in de knieholtes van mijn man😍
Op de bank, op bed, op ons hoogpolige kleed...soms buiten in het hoge gras. Maar nooit in een mandje of zoiets. Voelen ze zich waarschijnlijk te goed voor, de mormels :biggrin:
Op de bank of bovenop zijn krabton. Onze kat houdt juist niet van mandjes en kartonnen dozen, hij ligt graag hoog en wil alles in de gaten kunnen houden ;-)
Net waar hij zin in heeft, het liefst zo dicht mogelijk bij ons. Achter mijn laptop, op schoot, op de bank, op een stoel, op de vensterbank, in zijn mandje. Als we slapen wel beneden, maar hij is altijd al wakker wanneer we binnen komen dus ik weet niet precies waar hij 's nachts slaapt.
Ik heb 2 manden, liggen ze bijna nooit in, meestal op MIJN bank.
Snachts liggen ze altijd bij mij op bed :love: :flirting:
Bijzonder dat je twijfelt een mand voor de kat aan te schaffen. Waarom heb je die nog niet? Kat moet toch ook ergens slapen.
Dus bied je kat een lekkere mand aan, zodat de kat dit kan afwijzen ;)
Mijn kat ligt graag: op de bank, op een handdoek, in een schoenendoos, in een hangmatje, in een kattenmandje, tussen de vuile was, op de koelkast, op bed, op een tijdschrift op m'n bureau... etc.
Ze slapen waar ik ook slaap ;-)
Overdag liggen ze overigens wel graag in hun mandjes op de vensterbank, bij voorkeur in de winter, met de verwarming eronder aan. Echter, als wij naar boven gaan, volgen ze ons binnen een paar minuten naar boven. Het zijn echte knuffelkatten.
Je kan natuurlijk ook de kat elke keer uit de mand vissen en de hond zijn mand teruggeven.

Zoekt kat maar een andere plek in huis. Of gaat ze maar naast de hond liggen eens hij in zijn mand ligt.
Mijn kat is zó makkelijk. Die slaapt op 1 plek op de bank. Kan dr uittekenen daar
Internagelaktisch
Náást het speciale kussentje voor haar in de vensterbank, náást de poezenmand, de fleecedeken is echt favoriet, op de bank, de stoel, de eetkamerstoel, bovenop de kast, achter de tuinstoelen, languit midden in de kamer, op de bedden, op het stapeltje handdoeken in de open kast in de badkamer (daarvoor moet ze echt proppen, heel knap).

Echt overal dus, behalve op de plekken die speciaal voor haar zijn.
Haal ik de mandjes weg, ligt ze daar weer wel :hihi:
De mijne verzint iedere week een nieuwe vaste slaapplek. Op het ogenblik is dat het voeteneinde van zoons bed :proud: .
Elke paar weken op een andere plek. Ik ga geen plekken meer bepalen.
Die van mij doet af en toe ineens iets nieuws, lopen we heel lang te zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven