Driehoeksverhouding?

23-08-2017 20:17 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb even wat perspectief nodig en in mijn directe omgeving heb ik eigenlijk alleen mensen die het/hem afdoen als "die hufter die van alle walletjes wil eten" en van mij vinden "dat ik t blijkbaar pik en dus niet moet zeiken". Dat laatsts is wellicht waar, maar ik heb even iets meer nodig dan dat.

Sinds enkele maanden heb ik een FWB-relatie met een ontzettend lieve man. Ik ben nu een tijdje gescheiden en hij is iets langer dan een jaar geleden bij zijn ex weg gegaan. Ze wonen apart, maar hebben nog een ontzettend diepe, goede band en gaan nog regelmatig met elkaar naar bed. Hier was ik vanaf het begin van op de hoogte en als FWB was dat ook prima. Op de momenten dat hij met mij is voelt het goed en gaat de aandacht naar mij.

Nu is het zo dat wij inmiddels verliefd zijn geworden op elkaar, elkaar heel goed hebben leren kennen, veel bij elkaar zijn en praten, etc etc. Het stevent af op een relatie. Een open relatie als het aan hem ligt, omdat hij haar niet (seksueel) los wil laten. Zij is nog vrij afhankelijk van hem en hij voelt zich verantwoordelijk voor haar. Hij wil nog niet overgaan op puur alleen vriendschap.

Nu is het voor mij zo dat ik, als we samen een stapje verder willen, ik toch echt die exclusiviteit zoek. Een ONS, parenclub of trio hier en daar voor de leuk is prima. Ik ben puur seksueel gezien geen voorstander van monogamie. Emotioneel daarentegen... Ik trek het denk ik niet dat hij met een ander dezelfde soort band heeft als met mij. Of misschien niet omdat het in dit geval zijn ex is waar hij jaren mee samen is geweest.

Het lijkt me duidelijk dat het éigenlijk simpel is: als ik het aankan dan lekker doen en zo niet dan afkappen. Maar de andere optie is natuurlijk dat hij haar op een gegeven moment wèl los kan laten. Hij heeft de andere FWBs, scharrels, tinderdates etc die hij naast mij had inmiddels wel afgesloten, namelijk.
Ook geeft hij aan dat hij hoopt dat zij iemand anders tegen zal komen die die grote rol die hij in haar leven speelt kan overnemen. Maar ik zie hem de knoop niet zelf doorhakken zolang zij hem nodig heeft, denk ik.

Wat denken jullie? Ik wil niet gaan eisen, want dat vind ik niet fair en werkt mogelijk averechts, maar ik wil ook geen relatie aangaan met iemand die nog voor 40% van iemand anders is (op dezelfde manier als hij voor 60% van mij zou zijn, zeg maar). Uiteraard zou een gewone vriendschap tussen die twee geen probleem zijn en heb ik daar niks over te vinden/zeggen.
Wat denken wij waarvan?
Tja....wie weer gaat hij wel nooit helemaal los komen van haar, of zegt hij op een gegeven moment dat dat zo maar blijft hij toch haar FWB.
Zou je hem voor de volle 100% kunnen vertouwen?
Wat je hiermee doet is echt aan jou.
_Amand schreef:
23-08-2017 20:22
Wat denken wij waarvan?
ik twijfel nog
Ik denk dat een man met zoveel scharrels, fwbs, exen en tinderdates behoorlijk wat issues heeft en duidelijk niet gemaakt is voor een monogame relatie.
Een open relatie werkt echt alleen als je er beiden 100% hetzelfde instaat. Dat staan jullie niet.
Je kunt er nu een einde aanmaken, of nog lang aanrommelen maar dit klinkt niet goed. Hij heeft nog een relatie met sex en liefde met een andere vrouw, die hij zijn ex noemt maar dat dus niet echt is.
Ach gut, ze is afhankelijk van hem. Dat beweert hij natuurlijk. Ik vermoed zomaar dat als je dat aan haar zou vragen, je een heel ander verhaal te horen zou krijgen. Hij noemt haar een 'ex', ik denk zomaar dat zij dat niet zo ziet.

En daar zou ik moeite mee hebben. Ik zou dit namelijk, zoals hij het uitlegt, niet geloven. En ik zou me te goed voelen om me in zo'n situatie te bevinden.

Maar wat jij er mee doet moet jij weten natuurlijk.
Heb je 'm weleens gevraagd hoe hij het zou vinden als jij er ook vriendschap-plus naast zou hebben?
En, hoe zou jij dat zelf vinden?
Heb jij degene die hij zijn ex noemt weleens ontmoet KingsandQueens?
volg je verstand, gebruik je gevoel
Een driehoeksverhouding is heel wat anders dan een partner die van twee walletjes wil eten. Overigens is met dat laatste niet eens zo veel mis, als jij daar ook achter staat maar dat waag ik te betwijfelen.

Maar een driehoeksverhouding wordt het nooit, of jij moet ook een seksuele relatie aangaan met de betreffende mevrouw. En ik vond het ook altijd maar gedoe, driehoeksverhoudingen (heel lang geleden, toen ik nog jong was en wild). In het begin was het altijd gezellig maar het eindigde altijd met gezeik.
Mijn eerste vraag bij dit soort situaties is altijd: Jij bent op de hoogte, hij is op de hoogte, maar in hoeverre is zijn "ex" op de hoogte van jou? Weet ze van jouw bestaan af en gaat ze ermee akkoord dat haar ex/vriend ook met jou een relatie heeft? En weet je dat omdat je haar bv zelf hebt gesproken, niet "omdat hij het tegen mij gezegd heeft"?
Want anders is het misschien heel snel opgelost. Jezelf eventjes gaan voorstellen aan mevrouw we-zijn-zogenaamd-uit-elkaar-maar-hebben-alleen-nog-seks en je hebt met een beetje geluk een gewone vrijgezel aan de haak.
Ik vind hem zeker geen hufter. Hij is eerlijk over zijn bedoelingen en over het feit dat er nog een mevrouw in zijn leven is, wie dat is en wat hij daarmee uitspookt. Het is aan jou of je daarmee kunt dealen of niet. Wat je moet doen weten wij niet. Wil je hem niet kwijt? Dan ga je ermee door en moet je ermee dealen. Kun je er niet mee dealen? Dan kap je ermee en ben je hem kwijt. Het is geen hogere wiskunde, het zijn maar twee opties. Leven is keuzes maken.
Wel een goed idee om kennis te gaan maken met haar. Misschien geeft dat een nieuwe kijk op de situatie.
Ik vind hem geen hufter.
Ik zou zeggen geniet er van en kijk hoe lang je het leuk kan vinden op deze manier.
Je weet hoe hij er in staat en bent zelf vrij je keus hier in te maken.
Ik denk dat hij zelf de seksuele relatie met zijn eigenlijkgeenex wil behouden. Dat zal niet zijn omdat ze afhankelijk is.
made@kate schreef:
23-08-2017 20:47
Ik vind hem zeker geen hufter. Hij is eerlijk over zijn bedoelingen en over het feit dat er nog een mevrouw in zijn leven is, wie dat is en wat hij daarmee uitspookt. Het is aan jou of je daarmee kunt dealen of niet. Wat je moet doen weten wij niet. Wil je hem niet kwijt? Dan ga je ermee door en moet je ermee dealen. Kun je er niet mee dealen? Dan kap je ermee en ben je hem kwijt. Het is geen hogere wiskunde, het zijn maar twee opties. Leven is keuzes maken.
Eens. Zo is het, er zijn twee opties, de keuze is aan jou. Ik heb zelf een (nog single) minnaar die zegt dat wanneer hij iemand ontmoet voor een vaste relatie, de dame in kwestie ermee akkoord zal moeten gaan dat hij mij als beste vriendin heeft met wie hij ook een seksuele relatie heeft. Hij wil geen monogame relatie meer nu hij dit met mij heeft. Misschien werkt het bij jouw vriend ook zo. Daar moet je dan als vriendin wel tegen kunnen anders werkt het niet.
Leen je daar toch niet voor.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Heel veel is al gezegd, ga ik niet herhalen.
Ik probeer een plaatje te maken van deze man, met zijn vele tinderdates, en nu 2 relaties.
Op wat voor 'n manier is hij 'ontzettend lief'? Ik krijg het plaatje in mijn hoofd niet rond.
Ik denk dat je 40/60 verkeerd bekijkt. Als hij moet kiezen tussen jou en haar kiest hij haar. Jij bent dus degene met 40% en niet zij.
Wat is fwb
Dus hij had seks met ex, met jou en ook nog andere scharrels, fwb's en tinderdates. Heeft deze man zoveel vrije tijd?
Courage-- schreef:
23-08-2017 21:26
Heel veel is al gezegd, ga ik niet herhalen.
Ik probeer een plaatje te maken van deze man, met zijn vele tinderdates, en nu 2 relaties.
Op wat voor 'n manier is hij 'ontzettend lief'? Ik krijg het plaatje in mijn hoofd niet rond.
Nou, het is toch ontzettend lief om met je ex te blijven neuken omdat zij zich afhankelijk voelt en hij zich zo verantwoordelijk..Tja, hij hoopt ook dat ze iemand anders tegenkomt die het voor hem gaat doen, maar tot die tijd voelt hij dat het zijn verantwoordelijkheid is om deze functie te vervullen. Superlief zo'n plichtsgetrouwe vent..
Hij voelt zich verantwoordelijk voor haar. En daarom stopt hij er regelmatig zijn leuter in?

Je wilt hem nobel laten overkomen maar hij blijft haar heus niet alleen zien omdat zij afhankelijk van hem is.

En ik gok dat de betreffende ex zich niet in dit verhaal herkent.
Elsa1984 schreef:
23-08-2017 21:37
Wat is fwb
Friend with benefits. Wel neuken, geen relatie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven