Op naar de NIPT...

29-05-2017 21:54 3318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg van "Slechte uitslag combinatietest". zwanger/slechte-uitslag-combinatietest/ ... #p22759353

Bij het starten van dit topic was ik voor de derde keer zwanger, maar helaas is dit wederom niet goed afgelopen. De eerste echo in juni '17 was al meteen niet goed: een missed abortion bij 6 weken.
We hadden hierna nog maar 1 embryo over. Helaas heeft in augustus '17 ons laatste embryo het ontdooien niet overleefd.

We moesten dus weer van voor af aan beginnen met een nieuwe ICSI poging. In september '17 is deze nieuwe poging van start gegaan. Op dag drie na de punctie werd een achtcellig embryo teruggeplaatst, op dag vier werden 3 embryo's ingevroren. Bij eerste terugplaatsing was ik wéér zwanger en de eerste echo was goed, maar bij de tweede echo in december '17 was er geen hartactiviteit meer. Miskraam nummer vier, het vruchtje was gestopt met groeien bij ruim 9 weken.

In maart '18 heb ik een nieuwe terugplaatsing gehad. Helaas is er bij het ontdooien een van de drie cryo's verloren gegaan, maar de tweede heeft het gelukkig wel gehaald. Nu dus nog maar één cryo in de vriezer over. Wonder boven wonder was het met deze terugplaatsing alweer raak.
De eerste echo's (6w6d, 7w5d, 8w4d, 10w4d, 11w3d) waren steeds goed, en na wekenlange spanning bleek de NIPT helemaal in orde! Een uitgebreide echo bij 14 weken liet een prachtig kindje zien, zonder zichtbare bijzonderheden. Bij 15w6d een pretecho met geslachtsbepaling laten doen... een meisje! Ook de 20-weken echo was goed. We kunnen nu eindelijk terug naar de normale zorg bij de verloskundige. Eindelijk wordt het nu een normale zwangerschap...

Poll: Wanneer komt flipbaby?
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?p ... 1&sort=prc

:cheer2: Hoera, ze is er!! :cheer2:
flipje2 wijzigde dit bericht op 28-11-2018 05:37
95.11% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Eindelijk weer eens aan t bijlezen en nu dit?!? Wtf! Meen je niet, dat is ook mijn reactie..... :'(
flipje2 schreef:
23-08-2017 09:47
Helaas, ontdooien is mislukt.
Onee... Pff nu moet t hele traject opnieuw. Wat n ellende. Alsof jullie nog niet genoeg gehad hebben. :hug:
Oh nee, wat rot voor jullie flipje :(
Hoop zo dat jullie meer geluk hebben in ICSI 2, dat kan toch niet anders...
:hug:
Ow Flip :hug: ik had je zo gegund dat dit het winnende embryo was, ipv de zorgen en ellende van een nieuwe ICSI ronde.
Sterkte meid!
@Flipje: oh nee!! :( Dikke knuffels voor jou en je man :hug: :hug: Heel veel sterkte allebei!
Eén ding scheelt: in dit proces geldt echt "pijn is fijn".

Fysieke pijn kan de emotionele pijn wat overstemmen. Dus kom maar op met al die naalden en de punctie, dan ben ik in mijn hoofd tenminste even een beetje numb...

:'-(

*Daarom was de bevalling van F voor flipman denk ik ook moeilijker te handelen dan voor mij. Hij moest én mij pijn zien lijden, én hij raakte zijn jochie kwijt. Ik moest me focussen op het doorstaan van die vreselijke buikpijn door de cytotec...
Lieve Flipje, daar heb je (jammer genoeg) wel gelijk in.
En omdat je dan bezig bent met elke keer prikken en op naar een nieuwe stap (follikelmeting, punctie, wachten op bevruchtingen etc) leidt dat ook enorm af van het verdriet/ emotionele aspect.

Herkenbaar je bevallingservaring.
Bij de bevalling van X was ik ook alleen maar bezig met het 'handelen' van de fysieke pijn en niet bezig met afscheid nemen. Na de geboorte was ik aanvankelijk alleen maar heel erg opgelucht dat de pijn voorbij was. Het verdriet en echt afscheid nemen kwam pas vanaf de dag erna. Maar dat gezegd hebbende ik hoop zo dat jij/ jullie (en ik ook) dat nooit meer hoeven meemaken.
:hug:
Zo. Ik heb mezelf net een groot cadeau gegeven. Categorie gadget. €500.

Dat had ik wel verdiend.

:byee: :euro:
Lieve flip, inderdaad een vervelende, maar ware realisatie dat van de pijn. Ik hoop dat je cadeau de pijn toch ook wat verzacht. Sterkte wederom :redrose:
anoniem_349704 wijzigde dit bericht op 25-08-2017 19:12
1.30% gewijzigd
flipje2 schreef:
25-08-2017 16:52

Dat had ik wel verdiend.

Goed zo! Niet dat je mijn goedkeuring nodig had, maar retail-therapy is soms heel heilzaam. :bigkiss:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
flipje2 schreef:

Dat had ik wel verdiend.

Verstandig! Dat heb je beslist verdiend.
Ach Flip wat lees ik nu. Wat rot meid :redrose:

Wanneer zou je kunnen gaan starten met ICSI2?
flipje2 schreef:

Dat had ik wel verdiend.

Goed zo Flipje! Je hebt zeker verdient en zelfs nog meer!! :there:
Echt weer behoorlijk k.. dit flipje...ik hoop zo dat het je n keer gegund dat je een mooie zwangerschap mag hebben met als resultaat een gezond kind...je hebt al genoeg meegemaakt!

Ikzelf ga ook weer beginnen, vandaag mag ik beginnen met hormonen en dan a.s. vrijdag 1e echo...heel spannend weer allemaal
Flip Corina jullie gaan wel gelijk op.

Flip top gedaan van t kado. Mag best. Je doorstaat al zoveel.

Hoop dat er snel duidelijkheid komt en dat icsi2 ook hele mooie resultaten gaat geven.
@vanessa zo snel zal het bij ons helaas niet gaan, ik moet straks eerst weer aan de pil dus voordat wij echt starten is het wel ergens in oktober denk ik...

Mijn cadeau is gisteren niet bezorgd, er is iets fout gegaan in het systeem waardoor het niet afgeleverd kan worden. Nu wachten tot maandag, dan krijg ik bericht.
Nog ff geduld... :koffie:
He Flip ik had gehoopt dat het ontdooien goed was gegaan!
Hopelijk met de volgende ronde icsi wel allemaal goede cryos!
Hoop dat de tijd beetje vlot voor je.

Benieuwd naar wat je jezelf cadeau hebt gedaan, hoop dat het snel geleverd word voor je!
Corina...heel veel succes.
Flipje...sterkte met geduld betrachten.
Sorry corina vergeet ik jou... Veel succes deze ronde, hoop voor je dat dit m word! Zal voor je duimen
Jeetje okt.. dat is nog wel even.
Hopelijk wordt je kado vandaag bezorgd.
@ Flipje is je kado bezorgd?
Heel stom, maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd ;-D
Well, that didn't work.

~An Autobiography~
Corina, succes vrijdag!
Well, that didn't work.

~An Autobiography~
Nou hèhè, eindelijk, na 3 telefoontjes (die overigens wel vriendelijk en adequaat werden afgehandeld) heb ik vandaag mijn pakket binnen!

(En daar ga ik vooral morgen ochtend heel blij mee zijn! :koffie: )
Verwen jezelf maar goed Flip. Dat heb je wel verdiend! Is het iets van Apple? Mijn man is daar zo'n fan van - gaat zelfs de nieuwe iPhone in de winkel "aaien" zodra die uitkomt en hij nog moet wachten op de bestselling. Iig veel plezier met je gadget!

Corina: Succes met de volgende behandeling!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven