Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
quote:blogbabe schreef op 13 februari 2009 @ 19:47:

Torn: succes woensdag met de cardio-echo. Heerlijk dat je nu kan genieten van je zwangerschap. Je bent er vroeg bij hoor, wat spulletjes kopen betreft. Leuk om te lezen...

CD: dat heb ik nou ook. Dat spullen voor je eigen kindje kopen gek voelt. Laatst zagen mijn man en ik een hele leuke knuffel in de winkel. Dus we stonden er allebei bij te kijken en te bedenken aan wie we die cadeau konden doen. Hij was te leuk om te laten liggen. Maar... we konden niemand bedenken. Totdat mijn man zei: hé, we kunnen 'm nu ook voor onszelf kopen! Echt zo'n stomme ontdekking! Dat zou ons dus ook gemakkelijk kunnen gebeuren :-)
Appel: wat klote van je bekkenklachten! Hoop dat je snel hulp krijgt! Maar kun je het nu wel een beetje bevatten allemaal?

Fre en Torn genieten nu lekker, leuk Torn dat je het aan iedereen hebt verteld! nu alleen nog de cardio-echo.

CD: kindje al gevoeld dus denk je? Lijkt me zo mooi!

Morgen mogen we voor de terugplaatsing, we gaan voor 2 embryootjes en hopen dat deze dan gewoon maar eens blijven zitten!

Gezellig weekend!
Hey Peg, spannend voor je morgen. en dan weer die helweken wachten,pfff. sterte en heel veel succes morgen!

Kaet, jij maandag de kijkoperatie, dat is toch snel gegaan dan. en denk aan mijn tip he, denk aan wat leuks als je onder zeil gaat, dan slaap je nl veel lekkerder. Ik vond t een eitje, vrijdag geopereerd en zat zondag gewoon al lekker met vrienden ergens te eten. Zo goed als geen pijn, alleen opgezwollen buik van dat gas, dus trek een wijde broek aan.

appel, wat rot van je nu al bekkenklachten, hopelijk krijg je wat tips van Yamuna en ga idd snel nar de fysio, sterkte ermee!

voor de zwangeren, grappig dat het vor jullie nog zo vreemd is joh. Ik heb echt het idee dat als het dan raak is je helemaal los gaat op spullen kopen enzo, blijkt wel dat dat misschen toch fout gedacht is van mij.

Met mij alles goed, vanmorgen positieve LH test. Gelijk vriend gebeld of hij zeker weet dat hij he tniet wil en tadaaa hij wil toch hwel dus morgen om 08.45 uur in het ziekenhuis zijn. ben nu alleen wel ziekkies, dus hopelijk voel ik me morgen beter anders heb ik er bi jvoorbaat al weinig vertrouwen in. Maar ben blij dat we toch gaan, op naar IUI4

Fijn weekend allemaal meiden, doeggggg
Goed nieuws te lezen hier vandaag! Kon ook niet anders met dit mooie weer!

Peg, super dat je morgen een teurgplaatsing hebt van 2 embryootjes. Heel veel succes en vooral ook heel veel succes met de wachtweken erna! Deze keer moet het gewoon goed gaan!

Goof, super meid, dat je mannetje toch meewerkt aan IUI 4. Ik hoop dat je er na deze poging geen zorgen meer hoeft te maken of hij een volgende keer weer moeilijk gaat doen of niet. Het moet nu gewoon lukken!

Peg, ik weet inderdaad bijna zeker dat ik de baby zo nu en dan voel. Niet iedere dag nog, maar soms best veel, zoals gisteren bijvoorbeeld.
Goof, fijn dat je vriend nu wel wil!!!! Succes morgen.

(ps: ik kocht ook pas na de 20 weken echo voor de baby, moest eerst "echt" zijn ofzo. Nu ga ik "helaas" helemaal los aan kleertjes ed..)

Peg, 2 terug geplaatst morgen. Super!! Succes en ik ga zo ontzettend voor je duimen in je wachtweken!!!!
Peg: spannend morgen!!!!

Kaet: succes maandag!

Goof: wat goed dat jullie nu toch voor die volgende poging gaan. Mijn duimen draaien voor je! Fijn dat je mannetje meewerkt. En inderdaad denk je als niet-zwangere, als het zover is ga ik helemaal los! Toch vind ik dat na de medische molen best raar om te doen. Heb bijvoorbeeld de Puregon-spuiten, die ik over had, ook nog in huis liggen. Zo van: gaat het mis dan heb ik ze weer nodig. Heel stom! Is denk ik een soort van bijgeloof, maar ik wil ze nog niet terugbrengen naar de apotheek.

Wij hebben maandag de 20 weken echo. Ben heel benieuwd. Uiteraard of alles gezond is. Maar ben ook echt benieuwd of het een jongen of een meisje is. Hopelijk kunnen ze dat zien.
Blog, ik heb die spuiten ook nog in huis. Kan ze ook niet wegbrengen. Stom he?
Peg en Goof, succes morgen!!!

Kaet, sterkte maandag!

hier alles oke, denk maar weinig aan de wachtweken. Wel lekker eigenlijk. Ook niet zo heel veel puf om te schrijven. Las net een topic van iemand die niet weet of ze een mk heeft of niet. Ze schrijft daarin dat ze heeeeeel lang op een tweede heeft moeten wachten, lees 1,5 jaar (zet ze er een paar keer nadrukkelijk in) Schoot even verkeert bij mij, kan zij niks aan doen maar heb niet al te lief gereageerd

Goed weekend verder allemaal!!
Tja Zitah, hééééél lang is voor iedereen weer anders. Maar ik denk wel dat de meeste mensen 1,5 jaar wachten best heel lang vinden. Al weten de meesten hier uit eigen ervaring dat het nog véééél langer kan duren. Ach ja, ff afreageren is dan wel lekker! Het forum kan echt opluchten dan. Maar maak je er niet te druk om, meid! En fijn dat je niet te veel met die vervelende wachtweken bezig bent. Hopelijk vliegen ze voorbij!
Hoe gaat het met peggy????

En Goof, jij vandaag dus toch inseminatie. Erg fijn, dan doe je al die testen tenminste niet voor niks.

Wij hebben een relaxed weekend. Gister op kraamvisite geweest, oooooooh wat een scheetje! Ik wil er ook een! Of twee. Of drie Ik vond het ook helemaal niet moeilijk, heb de kleine vast gehouden (pas 2 daagjes oud, wat iniminie!) en man ook. Vriendin was helemaal blij dat we er waren en hun oudste ook. Ze lag nog in het ziekenhuis (keizersnee) maar het was heel gezellig. Daarna lekker uit eten geweest en nog op verjaardag. En dat allemaal in mijn good old studentenstad. Daar begon de liefde tussen mij en man voor de tweede keer dus het is toch een speciale plek voor ons. En lekker met de nieuwe auto een heel stuk rijden, wat een genot! Vandaag nog ff showen bij een paar vrienden en heel veel wassen draaien tussendoor. Ik weet niet wat dat is maar af en toe lopen de wasmanden hier gewoon over!
Peg, hoe is de terugplaatsing gegaan? Hebben ze nog gezegd hoeveel embryootjes er ingevroren zijn?

Goof, is de inseminatie goed gegaan vandaag?

Blog, veel succes en plezier bij de echo morgen! Hopelijk kun je daarna helemaal los gaan! (ik heb trouwens ook nog alle spuiten en dergelijke in huis, niets geks aan dus )

Zitha, fijn dat je de wachtweken vrij relaxed beleeft. Hopelijk blijft dit zo. Bij mij was het meestal zo, dat de 1e week wel snel ging, maar de 2e week vind ik altijd weer slopend.

Kaetje, fijn zeg zo'n relaxed weekend! Leuk dat de kraamvisite en alles erna zo geslaagd was. De energie spat gewoon van het scherm als ik jouw stukje lees. Leuk! Succes morgen bij de kijkoperatie!
Peg moet nog.............mag vanmiddag om half 3, weet niet hoeveel bevruchtingen er zijn, er is er in ieder geval 1, meer vertellen ze vooprlopig niet!

Heb alleen een erg gevoelige buik en wat verhoging (moest tempen na de punctie ivm dreiging overstimualtie) maar ben niet aangekomen in gewicht dus ga ervan uit dat het goed zit!

Kaet: leuk dat je zo'n goed weekend hebt gehad, wil je alvast heel veel sterkte en succes wensen morgen!

Goof: gelukkig maar dat je vriend om is! Succes op het wachtbankje en veel sterkte met je ziek-zijn!

Merel: al terug van je ski-vakantie? En genoten? Keken net even op de web-cam, dan kriebelt het toch! Wanner begin je met spuiten e.d?

Zitah: gaat het goed verder?

Cd: hoe is het met jou?

Blog: als je puregon met een pen hebt gespoten kun je het wel weggooien, dat blijft niet lang goed (aangebroken ampul dan) decapeptyl blijft wel lang goed en kun je misschien het beste naar de ferti-afdeling brengen, hier hebben ze ze nodig voor het oefenen en soms voor iemand die te kort heeft! Vooral de puregon is brand duur...........
Peggy, jullie hebben dus nog een spannende middag voor de boeg. Houd je het nog een beetje uit?

En inderdaad de medicatie willen ze op sommige fertiliteitsafdelingen heel graag terug. Mijn arts zei ook al dat ze bezig was een voorraadje aan te leggen voor als we meer dan zes pogingen zouden doen. Nou was ik overgestapt en hebben wij dat dus niet nodig maar als het nou (EINDELIJK!) raak is dan breng ik het allemaal terug naar de arts.
allereerst een dikke vor fleur!!

ik ben weer in het land, de 1e was hangt alweer aan de lijn en de 2e zit in de wasmachine. gisterenavond rond kwart voor 10 waren we weer thuis, nog even snel wat gedronken en daarna lekker naar bed. zowel de heen als de terugreis zijn niet geheel vlekkenloos verlopen. vooral de heenreis was er 1 met veel emoties..

we reden met 3 auto's, en in elke auto zaten we met zijn 3-en behalve waar ik in zat. wij zaten met 3 volwassene en mijn neefje. we hadden net in duitsland een stop gehad ivm een poepbroek, we waren denk ik net weer een half uur onderweg toen we telefoon kregen van de 3e auto. (waarin mijn neef en zijn vrouw en mijn jongste zusje zaten) ze hadden een ongeluk gehad en de auto was totalloss.. ze waren bij een pomp gestopt om van bestuurder te wisselen en wilde daarna weer snel op weg. en daardoor is een stoeprand te laat gezien en heeft mijn neef de auto willen corrigeren maar dat is niet geheel gelukt, waardoor ze tegen de vangrail geknalt zijn. mijn neef en zijn vrouw hebben (gelukkig) alleen schrik-schade en wat stijvigheid er aan over gehouden. mijn jongste zusje is met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht, waar achteraf bleek dat ze goed geschrokken is maar er weinig aan over heeft gehouden. mogelijk heeft ze haar kies gebroken en heeft haar kaak een flinke klap gehad. heel even werd nog gedacht dat er iest was met haar nekwervel maar dat was gelukkig niet zo. na een oponthoud van zo'n 3 uur zijn we weer opweg gegaan. mijn neef en zijn vrouw zijn daar gebleven om alles te regelen voor vervangend vervoer en zouden zodra dat allemaal geregeld was ook hun weg weer vervolgen. mijn jongtse zusje zegt wel eens dat ze 3 moeders heeft, en op zo'n moment klopt dat zeker.. ze is de jongste en wij schelen 11 jaar, en met mijn middelste zus scheelt ze 10 jaar. in duitsland had mijn middelste zus mijn neef aan de telefoon en mijn stiefvader had mijn jongste zusje aan de telefoon, die laatste woorden vergeet ik nooit meer. ze klonk zo klein en breekbaar dat mijn hart brak..

uiteindelijk kwamen we met zijn alle tegelijk aan om half 9 in oostenrijk.

de vakantie zelf is zonder verdere breuken erg goed verlopen, mooie foto's gemaakt en genoten van de sneeuw. ik ben maar 1 keer wezen skieen, ik vond de hoogte te eng. maar ik denk dat het ook een combi is geweest van zelf niet fit zijn, het ongeluk en de hoogte..

de terug reis verliep ook niet geheel vlekkenloos aangezien het in oostenrijk ontzetten begon te sneeuwen en we over het 1e stuk ontzettend lang hebben gedaan. bovendien had mijn neefje toen al geen zin meer om auto te rijden.. uiteindelijk hebben we rond half 8 sávonds nog ergens bij een mac in duitsland zitten eten en ben ik bij mijn neef in de auto gestap zodat mijn zus en zwager door konden rijden naar huis zonder dat ze mij nog thuis moesten brengen. gelukkig heeft die kleine het laatste stuk naar huis geslapen..

helaas toch de hele week ongesteld geweest, de 1e week vond ik het al zo weinig en nu kwam de rest. het is een gewone menstruatie geweest.. maandag even bellen of dat geen kwaad kan..

peggysue succes vanmiddag, enne ik begin de 18 met de deca..

verder even een zwaai naar de andere, ik heb alles terug gelezen maar het is te veel om op te reageren..

groetje merel
Jeetje Merel, wat een verhaal zeg! Gelukkig is het allemaal nog betrekkelijk goed afgelopen met alleen blikschade. Maar het is toch een donkere wolk boven een vakantie die probleemloos had moeten verlopen... En hoe was de sfeer? Iedereen tevreden? En je man geen spijt dat hij voor deze keer zijn principe aan de kant had gezet?
O Merel, wat een verhaal! En wat een reis, zeg! Redelijk goed afgelopen allemaal, maar toch erg jammer om je vakantie zo te beginnen. Maar zo te lezen heb je toch kunnen genieten van de sneeuw en heb je mooie foto's gemaakt.
Sjonge Merel, wat een gedoe! Gelukkig is alles betrekkelijk goed afgelopen!

Er waren maar liefst 9 (!) eitjes bevrucht en er zijn er 2 teruggeplaatst. Van de andere 7 hoor ik over een week hoeveel er geschikt zijn om in te vriezen maar we hebben zeker niet te klagen! Maar Jut en Jul zitten nu lekker in m'n buik en blijven daar voorlopig heb ik besloten. 27 feb. bloedtest! Moet voorlopig wel even kalm aan doen want de verhoging is in principe geen goed teken, dus veel drinken en tempen komende dagen. Heb toch een week vakantie dus ik ga lekker onderuit met wat boeken!
quote:peggysue2 schreef op 15 februari 2009 @ 16:06:

Er waren maar liefst 9 (!) eitjes bevrucht en er zijn er 2 teruggeplaatst. Goed nieuws! Dan ga ik nu heel hard duimen voor Jut en Jul! En deze week dus lekker relaxen en rustig aan doen...
@merel wat een verhaaaaal! Jeutje! Wel een beetje bijgekomen?

@Blogje: jij alvast succes met je echo! Spannend!

@Peg: joehoe mooi aantal, hopelijk mooie cryo's! En nog veel beter: hopelijk een mooie zwangerschap! Top hoor hoe je het gedaan hebt (en nog doet) Super hoe je het vol houdt! En so far so good....sterkte met de wachtweken!
Sooph, je bent echt een kanjer hoor!!

Cd, wat leuk dat je je kindje voelt!!

Torn, succes met de cardio echo en lekker slapen hoor, dan krijg je vast een spekkie ;-)!

Goed nieuws, Goof!

Blog, heb na een week of 14 –therapeutisch ;-)- de overgebleven spuiten weggebracht en het IVF-team een bedankkaartje gestuurd. Voelde erg dubbel!

Merel, wat een verhaal, heftig hoor! En succes met de deca!

Peg, van harte met je twee embryo’s!! Lekker broeden nu. Oh, wat vond ik dat spannend. Enne vanavond een lachfilm of cabaretier kijken: lachen schijnt 50% meer succes te betekenen!!!!!!!!

Wij zijn twee nachtjes naar leuven geweest. Was superleuk, ff gezellig met vrienden op pad. Alles gaat goed hier,

tot snel,

xx
Peg, dat is goed nieuws!!!

Merel, wat vervelend zo'n emotionele reis zeg. Schrikken!

Ik ga nog even verder lezen, maar wilde toch even snel reageren.

Doei!
hoi hoi allemaal,

ik zie alweer goed nieuws van peggy, gefeliciteerd! Hier gaat het allemaal eigenlijk wel prima, de operatie is geslaagd en de littekentjes zijn eigenlijk maar heel klein. Nu eerst weer even werken en dan op skivakantie. Daarna hebben we weer een gesprek met de fertiliteitsarts. ben benieuwd!
Peg, hartstikke mooi!!! Het broeden kan beginnen

Merel, jeetje wat een verhaal zeg. Gelukkig 'alleen maar' schrik-schade. Heftig. Sterkte met het een plekje geven.
quote:Fre schreef op 15 februari 2009 @ 16:43:

Wij zijn twee nachtjes naar leuven geweest. Was superleuk, ff gezellig met vrienden op pad. Alles gaat goed hier,

Is dat een leuke stad? Blogman en ik zijn al naar veel Belgische steden geweest (weekendjes weg), maar deze dus nog niet. Is er veel te doen? Misschien wel leuk om nog te doen voordat het juli is!
Peggy

Ik hoop dat het helemaal goed komt met Jut en Jul!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven